menu

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
panjoe (moderator)
Een album van Madlib & FlyLo? Wauw.

panjoe schreef:
Een album van Madlib & FlyLo? Wauw.
Om je enthousiasme wat te verminderen: dat project is echt al jaren geleden aangekondigd, en ik betwijfel of er nog ooit iets van gaat komen gezien er dus nooit meer wat van vernomen is. Zal in de volgende update dit soort albums er ook uit halen.

Hopelijk snel nieuws over DOOMSTARKS en Madvillainy 2.

Bruno_6 schreef:
Hopelijk snel nieuws over DOOMSTARKS en Madvillainy 2.

Dan mag je nog lang wachten. Even lang als het wachten op namen voor Best Kept Secret SERIEUS WAAR BLIJVEN DIE NAMEN???

Joey Bada$$ komt 7 april met een nieuw album, ALL-AMERIKKKAN BADA$$. Het album zal 12 nummers bevatten.

Er gaan geruchten dat het album drie gastartiesten zal bevatten. Een legende uit NY, een hele populaire rapper uit L.A., en een bekende album rapper (beetje vaag). Het album zal vooral politiek gericht zijn, en veel nummers zullen het idee geven dat er veel live instrumentatie gebruikt is.

Daarnaast heeft Kendrick ook een nieuw album aangekondigd. Dit album moet ook dit jaar uitkomen, en zal erg spiritueel worden, aldus Kendrick zelf.

Ook schijnt Tyler the Creator met een album te komen dit jaar. En Vince Staples, Earl Sweatshirt, Lupe Fiasco, A$AP Rocky, Freddie Gibbs en The Roots gaan het ook proberen. Dan heb je nog wat namen die al een aantal jaren zeggen met een album te komen, dus die noem ik nog maar even niet.

Maar op deze manier zou wel het eens een aardig Hip-Hop jaar kunnen worden.

He$$el_01 schreef:

Er gaan geruchten dat het album drie gastartiesten zal bevatten. Een legende uit NY, een hele populaire rapper uit L.A., en een bekende album rapper (beetje vaag). Het album zal vooral politiek gericht zijn, en veel nummers zullen het idee geven dat er veel live instrumentatie gebruikt is.

Daarnaast heeft Kendrick ook een nieuw album aangekondigd. Dit album moet ook dit jaar uitkomen,

Respectievelijk Styles P, Schoolboy Q en J. Cole die allemaal een lekkere bijdrage hebben. Hij is wel vergeten dat er op Ring the Alarm en Babylon ook nog gastartiesten meedoen. Babylon is dan ook een van de minste nummers op het album.

Kendrick had aangekondigd dat er vandaag wat ging gebeuren, echter bleek het niet om de release zelf te gaan (was denk ik wel de bedoeling) maar een aankondiging van de release date van het album dat volgende week vrijdag zou uitkomen.

Styles P is altijd een goede gastartiest.

Volgens Rico & Sticks op Instagram is het nieuwe album af! Stond nog geen datum bij.

Volgens mij heeft GZA er weer zin in:

GZA - The Spark

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=SYr5DQkVLkM

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Lesje astronomie.

Adult Swim Presents The Missing Notebook Rhymes from DOOM - adultswim.com

Voor de mensen die het niet mee hebben gekregen. Elke dinsdag een nieuwe DOOM track tot 14 november. Zijn onderhand bij track 6/15.

https://www.youtube.com/watch?v=s50Uh1YS_co

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Skyzoo gaat gewoon lekker door. Nieuw album: Peddler Themes. Staat nog niet op de site.

https://www.youtube.com/watch?v=TIZ9CzqPLrg

Album is toevallig pas toegevoegd op MuMe. Hex One (van Epidemic). Geweldige MC!

Ja man! Best rijmende MC die ik ooit gehoord heb, zonder enig overdrijven. Zijn rijmschema's zitten nog voller en zijn nog strakker dan die van Prodigy in z'n gloriedagen. Die gast laat geregeld tweederde van z'n versregels op elkaar rijmen. Met zo'n sterke vormelijke druk zou je verwachten dat 'ie inhoudelijk niets meer over kan brengen, maar daar slaagt 'ie vaak ook nog eens wonderwel in.

Hex One heeft een maand geleden ook een clip uitgebracht van een track met Skyzoo trouwens. Kwam je zo op hem of is dit stom toeval?

Nee ik ken hem van Epidemic. Geweldig duo ook trouwens. Zeker proberen als je er nog niet bekend mee ben. Ik zoek me al ruim een jaar scheel naar Somethin For Tha Listeners op vinyl, dus dan loop je ook per abuis tegen wat solowerk aan. Elk nadeel heeft zijn voordeel

DABRYE & GHOSTFACE KILLAH - EMANCIPATED
Erg fijne productie van Dabrye, van wie ik nog nooit eerder gehoord had eigenlijk!

CAMOFLAUGE MONK presents

CONWAY feat. YOUR OLD DROOG
HUS KINGPIN
MACH HOMMY , FAHIM & KONCEPT JACK$ON

on a special 45rpm 7" vinyl single

[embed]<iframe width="100%" height="300" scrolling="no" frameborder="no" src="https://w.soundcloud.com/player/?url=https%3A//api.soundcloud.com/playlists/398807072&amp;color=%23ff5500&amp;auto_play=false&amp;hide_related=false&amp;show_comments=true&amp;show_user=true&amp;show_reposts=false&amp;show_teaser=true&amp;visual=true"></iframe>[/embed]

Eerste single van het aankomende album van Black Milk klinkt lekker.

https://www.youtube.com/watch?v=5bFXQoY6qWE

nedbed schreef:
Eerste single van het aankomende album van Black Milk klinkt lekker.

(embed)

Nog niet helemaal overtuigd maar ben verder wel benieuwd naar het album. No Poison No Paradise ben ik nog lang niet zat.

PRhyme - Era

Wat een gare beat zeg... PRhyme 2 komt 16 maart uit. Toch wel erg benieuwd naar natuurlijk.

16 februari:

- O.C. - A New Dawn: 2nd Phase
- Onyx - Black Rock
- Onra - Nobody Has To Know
- Tyga - Kyoto
- Nipsey Hussle - Victory Lap
- Daz Dillinger - Dazamataz
- Yukmouth - JJ Based On a Vill Story Three
- LARS (Bizarre en King Gordy) - Last American Rock Stars

23 februari:

- Black Milk - Fever

2 maart:

- Apathy - The Widow's Son
- Tech N9ne - Planet

16 maart:

- PRhyme - PRhyme 2
- Curren$y - Back at Burnie's
- Murs - A Strange Journey Into the Unimaginable

30 maart:

- Quelle Chris & Jean Grae - Everything's Fine

25 mei:

- Too $hort - The Pimp Tape

Gepland voor 2018 of later:

- Run the Jewels - n.n.b.
- Drake - n.n.b.
- Earl Sweatshirt - n.n.b.
- The Roots - End Game
- Phife Dawg - Forever
- Elzhi & Khrysis - Jericho Jackson
- Black Thought & 9th Wonder - n.n.b. (EP)
- Jedi Mind Tricks - The Bridge and The Abyss
- Vinnie Paz - n.n.b.
- A$AP Rocky - n.n.b.
- Danny Brown - n.n.b.
- ScHoolboy Q - n.n.b.
- Pusha T - King Push
- Kanye West - Turbo Grafx 16
- GOOD Music presents: Cruel Winter
- Freddie Gibbs & Madlib - Bandana
- Maybach Music Group presents: Self Made 4
- Gucci Mane - The Evil Genius
- Travis Scott - Astroworld
- Royce da 5'9" - The Book of Ryan
- Masta Ace & Marco Polo - n.n.b.
- Lil' Wayne - Tha Carter V
- Kid Cudi - Man on the Moon III
- Jay Rock - n.n.b.
- Westside Gunn - n.n.b.
- Conway - n.n.b.
- The Game - Westside Story
- 50 Cent - Street King Immortal
- G-Unit - n.n.b.
- Nas - n.n.b.
- DJ Premier - Last Session @320
- A-F-R-O - n.n.b.
- Killah Priest - Castle Hop
- Jon Connor - Vehicle City
- Yasiin Bey (Mos Def) & Mannie Fresh - OMFGODBKNOLA
- Killer Mike - R.A.P. Music II
- Killer Mike - I Pledge Allegiance to the Grind IV
- T.I. - The Dime Trap
- Wiz Khalifa - Rolling Papers 2: The Weed Album
- Ludacris - n.n.b.
- Bizarre - Eleven
- Snowgoons & Nine - n.n.b.
- Snowgoons & Sabac Red - n.n.b.
- Onyx & M.O.P. - Onyx vs. M.O.P
- Outerspace - Lost in Space
- Diabolic - n.n.b.
- Necro - KILLaborations
- Cypress Hill - Elephants On Acid
- Roc Marciano & DJ Muggs - Kaos
- Juicy J - Pure THC: The Hustle Continues
- Peter Anthony Red (Tonedeff) - Hyperrealism
- Q-Unique - The Mechanic
- Waka Flocka Flame - Flockaveli 2
- Capital STEEZ - King Capital
- Chino XL - n.n.b.
- Canibus - Can-I-Bus II
- R.A. the Rugged Man - n.n.b.
- Vakill - Simon Bar Sinister
- Reef the Lost Cauze - The Hand That Feeds
- Immortal Technique - The Martyr 2
- Rebel Armz (Immortal Technique, Akir, Diabolic, Poison Pen e.a.) - n.n.b.
- Juju Mob (Reef the Lost Cauze, Chief Kamachi, Charon Don en State Store) - n.n.b.
- Apathy & Celph Titled – Will Sing for Vengeance
- Sleeper Cell (Apathy en Diabolic) - n.n.b.
- Celph Titled - The Fresh Prince of Hell's Lair
- U-God - Venom
- GZA - Dark Matter
- Fat Joe - n.n.b.
- Clipse - As God As My Witness
- MC Ren - Rebel Muzik

Development hell:

- Ice Cube - Everythang’s Corrupt
- Vestige (Supastition en Stoupe) - The Inanimate Life
- NYG'z - Local NYG'z: Hustlers Union
- Method Man - The Crystal Meth
- AZ - Do or Die 2
- Busta Rhymes - E.L.E.2 (Extinction Level Event 2)
- Slaughterhouse - Glass House
- Q-Tip - The Last Zulu
- Nas - The Lost Tapes 2
- Pete Rock & DJ Premier - Pete Rock vs. DJ Premier
- KRS-One & DJ Premier - Return of the Boom Bip
- The Alumni (Large Professor, Lord Finesse en O.C.) – n.n.b.
- Canibus - Rip the Jacker II: Infinity
- Madlib & Flying Lotus - n.n.b.
- Immortal Technique - The Middle Passage
- Ghostface Killah - Supreme Clientele Presents... Blue & Cream: The Wally Era
- Method Man & Redman - Blackout! 3
- Inspectah Deck - Uncontrolled Substance II
- GZA - Liquid Swords II: The Return of the Shadowboxer
- Swizz Beatz - Haute Living
- Chamillionaire - Poison
- Redman - Muddy Waters 2
- Black Thought & Danger Mouse - Dangerous Thoughts
- Tonedeff & Kno - Chico and the Man
- DOOMSTARKS (MF DOOM en Ghostface Killah) - n.n.b.
- Madvillain - Madvillainy 2

Mos Def was toch gestopt? Of is dit zijn laatste werk?

Nieuw nummer van MF DOOM en Czarface verschenen: Te beluisteren via Pitchfork.
verschijnen.
Op 30 maart zou het album ' Czarface Meets Metal Face!'

Komt uit het niets. Ook gelijk met een datum erbij. Is af en toe wel handig bij MF DOOM. Vind het nummer niet speciaal maar Inspectah Deck en DOOM klinkt wel lekker afwisselend. De stem van DOOM klinkt ook een stuk lichter.

Ik kijk er eigenlijk wel naar uit. Vond de eerdere Czarface albums een beetje oninteressant, maar ik denk dat juist met DOOM op de meeste (misschien zelfs alle?) tracks kan dat best eigenlijk leuk worden!

Een datum erbij doet me denken dat alles al klaar is. Vind het best fijn om eens een DOOM collabo album te hebben dat aangekondigd wordt wanneer het klaar is.... geen domme wachttijden van enkele decennia.

Osiris Apis schreef:
Mos Def was toch gestopt? Of is dit zijn laatste werk?
Hij heeft dus nog dat album met Mannie Fresh (dat nu overigens As Promised gaat heten) en een solo-album op de planning staan, daarna stopt ie idd.

Elohim schreef:
Vond de eerdere Czarface albums een beetje oninteressant, maar ik denk dat juist met DOOM op de meeste (misschien zelfs alle?) tracks kan dat best eigenlijk leuk worden!

Ik hoop wel dat hij de meeste producties zelf verzorgd. Lijkt me niet heel logisch, want dat zou 7L&Estoric overbodig maken. Ben daar wel benieuwd naar.

Dirruk schreef:
(quote)

Ik hoop wel dat hij de meeste producties zelf verzorgd. Lijkt me niet heel logisch, want dat zou 7L&Estoric overbodig maken. Ben daar wel benieuwd naar.
Dit klinkt meer als een 7L productie. Een beetje jammer inderdaad. Had graag Deck over MF beats gehoord.

Vind 't anders echt wel een strakke productie! Fijn meerlagig, lekker meeslepende groove. Nummer klinkt als geheel uitstekend, als je het mij vraagt. Esoteric komt ook opvallend hard. Deck is altijd goed.

Vrij logische samenwerking eigenlijk, gezien de strip- dan wel superheldenfascinatie van beiden.

Er is ook een tweede Black Star album aangekondigd met als producer Madlib volgens Mos Def zelf. Eerst zien natuurlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.