MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:

panjoe (moderator)
What the fuck, 9+ . Vordul's stuk is mindboggling.

Rene1979

Unknown Prophets

Dat dit niet zo populair is bij Hip Hoppers hier snap ik niets van. Unknown Prophets hebben als groep 4 albums en een EP, Big Jess zelf heeft 3 solo's en Mad Son 1 solo. Al met al genoeg om naar te luisteren!

Mja c rayz en cannibal ox allebei een 7tje voor mij, op beide tracks vind ik het niveau van de mcs hoog wat leidt tot vermakelijke nummers maar de producties liggen me minder.

Die van unknown prophets kende ik al, erg dope nummer. Ik vond het het beste nummer op the road less traveled, hetgeen ik een erg vermakelijk album vond. Misschien dat ik em nog eens opnieuw moet beluisteren en een halfje hoger moet raten. Maar zoals ik het me herriner steekt dat nummer er ook wel boven uit. Dus een 8.5, een van die mcs doet me wel erg aan slug denken

Can Ox 8, Vordul Mega's verse is idd erg cool.
Mr. Mainstream 7

P-DawG

Grouch 7.5 , ik ben geen superfan van zijn stemgeluid maar hier komt hij wel leuk maar vooral die beat is echt , geniaal al is het geen super ingewikkelde productie. Zeer genietbare track dit...

Maxmus
The Grouch - Simple Man 5.0.
Vind het maar niks vooral die beat die het nummer kapot maakt.

P-DawG
Ik vind die beat juist heerlijk relaxed en dat komt mede omdat het zo simpel in elkaar zit.

Harco
Die beat is echt wel hard.

panjoe (moderator)
Vind het ook een vette beat , al zijn de claps imo een beetje té. Verder dezelfde redenering als thgryda. 7+

Zeker een harde beat inderdaad!

Aardige beat maar voor mij is het toch echt The Grouch die de show steelt met sterke raps.

7,5

Blockhead remixt een muppets liedje.

P-DawG

Kende het album al van naam maar stond vreemd genoeg niet op mijn lijstje. Nu in ieder geval wel.

panjoe (moderator)
Fakkin' chill .

Dit is echt muziek waar ik van hou. De beat is heerlijk en de raps goed, maar soms een beetje onverstaanbaar. De instrumentatie is hier sterkste punt.

8.5

P-DawG
Het hele album vind ik erg vet. Niet alle nummers bevatten raps (dat zijn er maar een paar), maar de instrumentaties liggen wel allemaal in het verlengde van Quiet Time.

Nieuw nummer dan maar:

Blockhead 7 , goed gedaan, grappig remix maar net als de muppets krijg je er snel genoeg van.

Archive 7.5 Ik hou steeds meer van die trip hop variant in de hip hop, chill music al is deze mij nog iets te duister om echt lovend te worden.

Dela 8 Blu klinkt wat dof maar heeft een aangename flow en stem en tja is gewoon een goeie rapper. De productie van dela is weer top, rustige jazzy hip hop

Rene1979

panjoe (moderator)
Dela sowieso all day . Ook dit nummer is zeker een 8 waard. Ik ga die Atmosphere Airlines ook maar even uitchecken want Changes of Atmosphere is één van mijn favoriete platen van de afgelopen, pak 'em beet, 3 jaar...

Een 8,5 voor Archive. Dat album moet ik sowieso nog eens gaan beluisteren.

Een 7 voor Cadence, leuke productie: jazzy beat, die het hele nummer door lekker voort kabbelt, niet al te speciaal maar wel heel chill. De mc spit de beat rustig vol, teksten zijn goed, flow is dat ook, alleen misschien iets te saai voor een heel album maar voor 1 track, erg vermakelijk

Rene1979
Dan zou ik toch het album van Cadence maar een luisteren meer dan de moeite waard.

Mb.
Dan mag jij lekker doorgaan naar dit album, Rene1979. Cadence en Pitch zijn samen Raw Produce.

Shit komt uit Nederland.

En de beats zijn van Mr. Wows.

Mb.
Een beetje dertien in een dozijn, vind je niet?

Dat is zo. Ik ben er ook niet zo gek van, gewoon redelijk aangenaam. Maar die Wows is een vriend van me en ik vind het tof om te zien dat er Nederlanders zijn die goed in het engels kunnen rappen. Dat zie je toch niet zo vaak. al met al genoeg reden om een beetje promotiewerk op deze site te doen....

Om in Cadence-sferen te blijven:

Gast
geplaatst: vandaag om 23:31 uur

geplaatst: vandaag om 23:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.