Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
FRIPI
geplaatst: 14 april 2015, 09:38 uur
Altijd leuk nieuwe mensen maar jezelf promoten zonder dat je deelneemt en uitsluitend meer views wil krijgen op YouTube slaat kant noch wal.
Ik heb alles beluisterd en het is vrijwel emotieloos en mist diepgang. Je bondkraagjes accent is ook vrij irritant al zeg ik het zelf. Nederlanders zeggen trouwens ik zweer het en niet ik zweer dat is de overname van bondkraagjes slang van de laatste 10 jaar.
Verder heb ik niets met religie. Religie dat immers gecreëerd is om mensen te onderdrukken in plaats van om ze te verlichten.
Vrede bestaat alleen als je hart spreekt en niet waarin je geloofd. De goedheid komt uit de mens niet uit religie. We zijn allen homosapiens en allemaal hetzelfde maar door de gebeurtenissen in de geschiedenis zijn we allemaal elkaar anders gaan zien en dat is vreemd want we hebben allemaal dezelfde oorsprong.
Vind de muziek niet vervelend maar mist de samenhang met de vocalen.
Zou leuk zijn als je zou blijven rondhangen maar waarschijnlijk lees je dit niet eens.
Ik heb alles beluisterd en het is vrijwel emotieloos en mist diepgang. Je bondkraagjes accent is ook vrij irritant al zeg ik het zelf. Nederlanders zeggen trouwens ik zweer het en niet ik zweer dat is de overname van bondkraagjes slang van de laatste 10 jaar.
Verder heb ik niets met religie. Religie dat immers gecreëerd is om mensen te onderdrukken in plaats van om ze te verlichten.
Vrede bestaat alleen als je hart spreekt en niet waarin je geloofd. De goedheid komt uit de mens niet uit religie. We zijn allen homosapiens en allemaal hetzelfde maar door de gebeurtenissen in de geschiedenis zijn we allemaal elkaar anders gaan zien en dat is vreemd want we hebben allemaal dezelfde oorsprong.
Vind de muziek niet vervelend maar mist de samenhang met de vocalen.
Zou leuk zijn als je zou blijven rondhangen maar waarschijnlijk lees je dit niet eens.
0
geplaatst: 14 april 2015, 23:07 uur
akhisoufyan schreef:
(embed)
Stukje poëzie van mijn nieuwste 'Salam' album die gratis online verkrijgbaar is. Hoop dat jullie het wat vinden! Vrede!
(embed)
Stukje poëzie van mijn nieuwste 'Salam' album die gratis online verkrijgbaar is. Hoop dat jullie het wat vinden! Vrede!
Ik vond het mooi. De muziek, beelden en boodschap vielen goed samen. Op een gegeven moment werd je voordracht iets te rap-achtig, maar toch.
Trek je niets aan van FRIPI; hij stuit iedereen tegen de borst hier. Met je tongval is niks mis en religie is iets waardevols. Dat laatste beseffen veel mensen in deze geïndividualiseerde, ontzuilde post-Verlichtingsamenleving niet, maar dan is er altijd nog jouw reflectiviteit, je bedachtzaamheid die ze op waarde zouden moeten schatten. Mijn respect win je daar in ieder geval moeiteloos mee.
0
FRIPI
geplaatst: 10 juli 2015, 12:42 uur
Sjaakspeare schreef:
Ik vond het mooi. De muziek, beelden en boodschap vielen goed samen. Op een gegeven moment werd je voordracht iets te rap-achtig, maar toch.
Trek je niets aan van FRIPI; hij stuit iedereen tegen de borst hier. Met je tongval is niks mis en religie is iets waardevols. Dat laatste beseffen veel mensen in deze geïndividualiseerde, ontzuilde post-Verlichtingsamenleving niet, maar dan is er altijd nog jouw reflectiviteit, je bedachtzaamheid die ze op waarde zouden moeten schatten. Mijn respect win je daar in ieder geval moeiteloos mee.
(quote)
Maar ik heb wel gelijk want die gast is nergens meer te vinden.
0
geplaatst: 28 juli 2015, 05:34 uur
Drie losse singles met clips:
Lin Que - Let it Fall
Ze heeft een tiental jaren later wel een album uitgebracht, maar dat staat niet eens op deze site.
One And One - Phenomenon
Dit is naar het schijnt hun enige nummer. Officieel in ieder geval. Curieus, maar goed.
Ground Floor - One, Two
Lin Que - Let it Fall
Ze heeft een tiental jaren later wel een album uitgebracht, maar dat staat niet eens op deze site.
One And One - Phenomenon
Dit is naar het schijnt hun enige nummer. Officieel in ieder geval. Curieus, maar goed.
Ground Floor - One, Two
0
aslan (crew)
geplaatst: 6 augustus 2015, 02:27 uur
ik luister enkel sporadisch naar hiphop, ik zal dus geregeld heel wat goeie producties missen... maar wat ik de laatste tijd zeker ok vind is Médine, die vertelt zinnige praat ('t is wel in 't Frans)... hij komt trouwens binnenkort naar Bredene aan de Belgische kust (19 september, Manifiesta)
wat vinden de kenners hiervan, vraag ik me af?
wat vinden de kenners hiervan, vraag ik me af?
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 14:08 uur
Buiten de taal is dit gewoon hedendaagse populaire, dertien in een dozijn-hiphop die rechtstreeks uit de VS komt overwaaien. Ik vind het iig niks, en dan laat ik de raps/taal er nog buiten (kan sowieso ook amper tot niet luister naar Franse, maar bijv. ook Duitstalige raps).
0
aslan (crew)
geplaatst: 6 augustus 2015, 17:59 uur
Waarschijnlijk vind ik het net goed, of beter gezegd: geef ik het meer aandacht omdat het niet in het engels is. Ik had dat met die Turkse rapper, Ceza, ook. Duitstalige raps ken ik niet. Heb je voorbeelden?
0
Mb.
geplaatst: 6 augustus 2015, 18:57 uur
Sjaakspeare schreef:
Lin Que - Let it Fall
(embed)
Lin Que - Let it Fall
(embed)
Maar ze is met dit nummer wel mooi op plek 3 terecht gekomen in de Rap K.O. [Femcee Edition].

0
geplaatst: 6 augustus 2015, 19:02 uur
aslan schreef:
Heb je voorbeelden?
Ik ken de albums zelf niet (volledig), maar ik denk dat je hier, hier en hier al een eind mee komt.Heb je voorbeelden?
0
geplaatst: 13 augustus 2015, 22:02 uur
Avery Sennin - 'Line Up': 7,8. Heerlijke productie, degelijke raps. Niet meer dan degelijk, want het klinkt soms wat robotisch, sowieso haast acreatief imitatief, zeker tekstueel maar ook onomwonden ritmisch en wat de intonatie betreft. Erg Flatbush Zombies/Underachievers-achtig qua raps.
Kojey Radical - 'Bambu': 8. Muzikaal niet bijzonder interessant, maar wat een bezieling brengt die man aan de dag! Dit nummer is tekstueel dan ook ijzersterk. Eerst heel poëtisch en vervolgens treffend expliciet maatschappijkritisch, gevolgd door een samenkomst van beiden. En daar zit dan ook nog deze theatraal uitgekiende clip bij (let ook op de blackface). Indrukwekkend.
Kojey Radical - 'Bambu': 8. Muzikaal niet bijzonder interessant, maar wat een bezieling brengt die man aan de dag! Dit nummer is tekstueel dan ook ijzersterk. Eerst heel poëtisch en vervolgens treffend expliciet maatschappijkritisch, gevolgd door een samenkomst van beiden. En daar zit dan ook nog deze theatraal uitgekiende clip bij (let ook op de blackface). Indrukwekkend.
0
geplaatst: 13 augustus 2015, 22:54 uur
0
FRIPI
geplaatst: 14 augustus 2015, 10:59 uur
No thx. Ik dacht laat ik eens iets nieuws brengen. Hij doet voornamelijk spoken word. Ik heb een album van hem maar ik denk dat er een nieuwe aan zit te komen met dit nummer hopelijk.
Ik wacht ook nog steeds op Spooky Black nadat bandcamp pagina offline is gehaald.
0
geplaatst: 14 augustus 2015, 16:36 uur
0
geplaatst: 10 september 2015, 23:30 uur
Uitstekende beat inderdaad. Maar uhmm... ben ik de enige die Guilty Simpson een ongenadig matige rapper vind? Hoe vaker ik 'm hoor, hoe meer ik daarvan overtuigd raak.
0
FRIPI
geplaatst: 11 september 2015, 13:12 uur
Silky & Smooth schreef:
Van Pete Cannon
Van Pete Cannon
Das zeker een vette beat maar waardeer Guilty ook omdat hij regelmatig van dit soort uitstapjes maakt en niet vies is van experimenteren op het gebied van muziek.
0
FRIPI
geplaatst: 11 september 2015, 13:14 uur
Sjaakspeare schreef:
Uitstekende beat inderdaad. Maar uhmm... ben ik de enige die Guilty Simpson een ongenadig matige rapper vind? Hoe vaker ik 'm hoor, hoe meer ik daarvan overtuigd raak.
Dat geloof ik graag als je houdt van flow en delivery loze rappers als Lamar en consorten maar ieder zijn ding.
Niet dat hij mijn grote favoriet is maar vind hem toch altijd wel lekker klinken.
0
geplaatst: 11 september 2015, 13:41 uur
Met de juiste beats vind ik Guilty Simpson echt een geweldig rapper. Ik vind deze ook erg vet:
0
geplaatst: 11 september 2015, 16:02 uur
http://38.media.tumblr.com/1eb867d6bd551af6f3b5e7422790786b/tumblr_inline_n3w3udYuRx1rnvvfh.png
Track is aardig overigens.
0
Mb.
geplaatst: 11 september 2015, 17:23 uur
Little Simz is een behoorlijk matige femcee wat mij betreft. Maar enfin, zij is geen uitzondering.
Die van Myke Bogan beviel me een stuk beter.
Die van Myke Bogan beviel me een stuk beter.
0
geplaatst: 12 september 2015, 15:37 uur
RSF is terug. Daan en Rico braken ruim tien jaar geleden behoorlijk door in de Friese muziekwereld. De ‘Rap Squad Friesland’ maakte flink indruk in het voorprogramma van nationale toppers als Extince, Opgezwolle, Typhoon en The Opposites. Het album Teken Van Groei (2007), dat door heel Nederland goed ontvangen werd, zou echter het laatste wapenfeit blijken. Later dit jaar komen ze met een gloednieuwe EP en dat is fantastisch nieuws. Nog mooier: De eerste track 'Kosmos' staat al op Soundcloud.
Check hem hier:
RSFonline's profile - Listen to music - m.soundcloud.com
Check hem hier:
RSFonline's profile - Listen to music - m.soundcloud.com
* denotes required fields.