Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
1
geplaatst: 24 januari 2017, 22:21 uur
Nieuwe track van Jonwayne, van z'n toekomstige album Rap Album Nr. 2;
0
geplaatst: 26 januari 2017, 01:27 uur
Ask my baby momma how much I cried when Machine Gun died
When I pulled up and seen that yellow tape outside
Had me ready to grab the stick and go apes outside
I never found out who did it that shit ate my pride
I swear
But maybe that was a sign
Maybe God ain't want me killing them niggas
And doing time
Maybe God wanted me here to kill em' with the rhyme
Maybe that was part of his plan and part of the design
0
geplaatst: 3 februari 2017, 10:50 uur
Improvision schreef:
Kembe X - Oxygen
Kembe X - Oxygen
Vet. Heel sterke teksten en toffe variatie in de producties.
Volgende:
Shogun flikt 't 'm weer.
1
geplaatst: 28 maart 2017, 14:46 uur
Deze traplord met zieke producties kan ik jullie niet onthouden.
''WTF GREEK NIGGA GODDAMN'':
Kareem Kalokoh - OTAM
Kareem Kalokoh - Congo
Kareem Kalokoh - Whip Game (die beat: JEZUS. Flow vind ik hier wel matig.)
''WTF GREEK NIGGA GODDAMN'':
Kareem Kalokoh - OTAM
Kareem Kalokoh - Congo
Kareem Kalokoh - Whip Game (die beat: JEZUS. Flow vind ik hier wel matig.)
2
Improvision
geplaatst: 31 maart 2017, 17:34 uur
Lekkere producties inderdaad!
Rejjie Snow uit Ierland:
Rejjie Snow uit Ierland:
0
geplaatst: 30 april 2017, 07:23 uur
Deze problematisch verknipte gast boeit me nu al een tijdje mateloos. Zijn stijl is heel duister en opmerkelijk gevarieerd. Van heel metalachtig ruig (bijv. 'Gnarly Bastard') tot heel melodieus gevoelig (bijv. 'Snow' of 'Skin'). Wel steeds met eenzelfde zwartgalligheid. De teksten en beats zijn bovendien erg artistiek. De tracks zitten vol toffe wendingen, wat me ook aanstaat. Bovenste nummer is zijn bekendste, verder is dit een kleine bloemlezing van zijn sterkste werk tot dusver naar mijn mening. Hij is nu net uit de gevangenis. Hopelijk krijgt 'ie het voor elkaar om een ijzersterk album af te leveren! En geen criminele daden te plegen, uiteraard.
XXXTentacion - Look at me
XXXTentacion - Save Me
XXXTentacion - The Fall
XXXTentacion - King of the Dead
XXXTentacion - I Am!
XXXTentacion - Look at me
XXXTentacion - Save Me
XXXTentacion - The Fall
XXXTentacion - King of the Dead
XXXTentacion - I Am!
0
geplaatst: 8 juni 2017, 16:29 uur
Niet-trap met inhoudelijke, verstaanbare teksten uit Atlanta. De vergelijkingen met OutKast zijn nogal voor de handliggend natuurlijk. Maar dit klinkt zeker goed:
EARTHGANG ft. J.I.D. - Momma Told Me
EARTHGANG ft. J.I.D. - Momma Told Me
2
geplaatst: 28 juni 2017, 22:33 uur
Don Mykel is volgens HotNewHipHop.com één van dé kanditaten om de volgende rapking van New York te worden.
Met 'Return of the Don' brengt hij alvast een voorsmaakje van zijn aankomende EP 'INFINITE'.
Wat denken jullie??
SoundCloud | Return of the Don
Met 'Return of the Don' brengt hij alvast een voorsmaakje van zijn aankomende EP 'INFINITE'.
Wat denken jullie??
SoundCloud | Return of the Don
0
geplaatst: 1 juli 2017, 02:41 uur
Erg kwaliteitsvol staaltje boombap dat mij tot zojuist onbekend was:
Little Indian ft. The Foreigner - One Little Indian [Buckwild Remix]
Little Indian ft. The Foreigner - One Little Indian [Buckwild Remix]
0
geplaatst: 29 juli 2017, 04:22 uur
9000bomme schreef:
Don Mykel[/url '[url=https://soundcloud.com/donmykel/return-of-the-don-1]Return of the Don'
Wat denken jullie??
Don Mykel[/url '[url=https://soundcloud.com/donmykel/return-of-the-don-1]Return of the Don'
Wat denken jullie??
Dikke track. Goeie teksten en stem, opzienbarend beheerste, sterke flow. Fijn veel autoriteit ook. Goede MC dus.
Iets anders, uit Australië: TORNTS - Stand Clear
Ik heb een zwak voor het Australische accent in hiphop én voor melodieuze raps. Als er dan ook nog een fijne beat onder staat, is het wat mij betreft een schot in de roos. Sowieso heeft deze gast een interessante uitroepachtige manier van rappen. Erg authentiek. En hij produceert z'n nummers zelf, wat ik ook kan waarderen.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 21:48 uur
De Griekse traplord waar ik op 28 maart over berichtte, heeft nu een album uit. Gaat he-le-maal nergens over, maar het klinkt wederom heerlijk.
Kareem Kalokoh - Try Us
Kareem Kalokoh - Switchin' Motions
Kareem Kalokoh - Try Us
Kareem Kalokoh - Switchin' Motions
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 04:29 uur
Well$ ft. King Mez - Youth in Revolt Pt. 2
Well$ ft. Sylvan Esso - Young Man
Well$ ft. Sylvan Esso - Young Man
1
geplaatst: 8 november 2017, 20:14 uur
Busdriver ft. milo & Anderson.Paak - Worlds To Run
Geen idee of überhaupt iemand deze tracks beluistert, maar met nummers van zulke kwaliteit kan ik er moeilijk mee zitten indien ik zooi voor jan doedel doe.
Geen idee of überhaupt iemand deze tracks beluistert, maar met nummers van zulke kwaliteit kan ik er moeilijk mee zitten indien ik zooi voor jan doedel doe.
1
geplaatst: 8 november 2017, 22:45 uur
Ik luister ze zo af en toe wel, ik sla alleen de trapnummers over haha.
Het nummer hierboven heeft een heerlijke productie maar ik heb heeeel weinig met Anderson.Paak.
Het nummer hierboven heeft een heerlijke productie maar ik heb heeeel weinig met Anderson.Paak.
0
geplaatst: 9 november 2017, 22:22 uur
Dirruk schreef:
Tof!
Moet zeggen dat ik het een nogal atypische bijdrage vond van Paak. Tekstueel veel poëtischer dan gebruikelijk en melodisch steviger, minder vluchtig. Het refrein van hem samen met Busdriver tilt het nummer voor mij dan ook zonder meer naar een nog hoger niveau.
1
geplaatst: 9 november 2017, 22:41 uur
Voor het eerst dat ik iets van Busdriver hoor, maar dit bevalt me ontzettend goed. Scheelt wel dat ik juist heel veel met Paak heb. Ook blackwave. is een erg fraaie ontdekking trouwens, heel mooie warme productie.
Dus blijf gewoon plaatsen Sjaak! Ik luister meer dan dat ik reageer en ik doe zeker ontdekkingen in dit topic.
Dus blijf gewoon plaatsen Sjaak! Ik luister meer dan dat ik reageer en ik doe zeker ontdekkingen in dit topic.
1
geplaatst: 11 november 2017, 15:18 uur
Fijn en relaxt nummer! Anderson paak's bijdrage past er ook erg goed op. Busdriver's flow is ook weer erg nice. Milo ken ik niet, maar klinkt ook goed.
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 13 november 2017, 14:05 uur
Erg tof nummer, moet duidelijk eens wat meer van Busdriver en milo opzoeken want dit is precies het type moderne hiphop waar ik iets mee kan. In diezelfde categorie, mijn favoriete hiphoptrack van het moment:
0
geplaatst: 23 november 2017, 14:52 uur
Busdriver is echt een held. Open Mike Eagle ook overigens, dus dit ligt me wel!
Hier een nummer van Bleubird met Ceschi, op het label Fake Four uit 2012. Wat mij betreft het laatste goede nummer van Bleubird. Het recentere werk is oninteressante trapmuziek. Niet dat alles trap oninteressant is (bovenstaand nummer van Open Mike Eagle is fijn bijvoorbeeld).
Dit nummer bewandelt de scheiding tussen cheesy en touching, maar met de video erbij, het zeer slim afwisselen tussen de live-opnamen en de studio-opnamen ben ik er echt van gaan houden. Verder is er nog deze, uit 2003. Denk DoseOne gefuseerd met Sole over een keiharde beat met een bassline die zich meet met dead prez hun Hip Hop klassieker.
Oh, gezien de comment van Bleubird op de video zelf, denk ik dat dit de officiële video is van Crybaby Crunk. Lachen.
Hier een nummer van Bleubird met Ceschi, op het label Fake Four uit 2012. Wat mij betreft het laatste goede nummer van Bleubird. Het recentere werk is oninteressante trapmuziek. Niet dat alles trap oninteressant is (bovenstaand nummer van Open Mike Eagle is fijn bijvoorbeeld).
Dit nummer bewandelt de scheiding tussen cheesy en touching, maar met de video erbij, het zeer slim afwisselen tussen de live-opnamen en de studio-opnamen ben ik er echt van gaan houden. Verder is er nog deze, uit 2003. Denk DoseOne gefuseerd met Sole over een keiharde beat met een bassline die zich meet met dead prez hun Hip Hop klassieker.
Oh, gezien de comment van Bleubird op de video zelf, denk ik dat dit de officiële video is van Crybaby Crunk. Lachen.
0
geplaatst: 7 januari 2018, 18:55 uur
Mensen die Soulchef kennen, weten waarschijnlijk ook wel wie Nieve is. Vaak te vinden als gastartiest op projecten van Soulchef. Ze zijn nooit echt vernieuwend, maar het klinkt prima.
0
geplaatst: 12 januari 2018, 11:19 uur
Dirruk schreef:
(embed)
Mensen die Soulchef kennen, weten waarschijnlijk ook wel wie Nieve is. Vaak te vinden als gastartiest op projecten van Soulchef. Ze zijn nooit echt vernieuwend, maar het klinkt prima.
Maar dat is het ook echt precies. Prima, maar ik heb echt het gevoel het al 100x gehoord te hebben.(embed)
0
geplaatst: 13 januari 2018, 14:08 uur
Stann Smith - Friday the 13th
Deze gast maakt al jaren sterke hiphop. Hij heeft een uitstekend oor voor mooie producties, geregeld een fantastische delivery, goede teksten, hij maakt vaak fijne refreintjes, is compositorisch sterk, heeft een tof stemgeluid, is veelzijdig... In potentie heeft 'ie alles. In 2013 maakte ik door dit nummer kennis met 'm:
Stann Smith - The Hare and the Tortoise
Ook onderstaande track vind ik erg de moeite waard.
Stann Smith - All I See
Gelukkig heeft 'ie inmiddels één soort van YouTube-hit op z'n naam staan:
Stann Smith - Hakeem
Niet dat dit nummer objectief beter is dan de eerdere vier, maar toch. Grappige kanttekening: Smith heeft op JijBuis door de jaren heen wel wat vijanden gemaakt. Dit door zichzelf te promoten door z'n eigen tracks in afspeellijsten van allerlei hiphopgrootheden te verstoppen. Zo ben ik ooit ook op hem gestuit. Maar ik vergeef 't 'm graag. Mocht iemand deze nummers in het bijzonder aanstaan: zoek 'Stann Smith - Best tracks 2010-2017' op YouTube voor een zorgvuldig geselecteerde afspeellijst.
Deze gast maakt al jaren sterke hiphop. Hij heeft een uitstekend oor voor mooie producties, geregeld een fantastische delivery, goede teksten, hij maakt vaak fijne refreintjes, is compositorisch sterk, heeft een tof stemgeluid, is veelzijdig... In potentie heeft 'ie alles. In 2013 maakte ik door dit nummer kennis met 'm:
Stann Smith - The Hare and the Tortoise
Ook onderstaande track vind ik erg de moeite waard.
Stann Smith - All I See
Gelukkig heeft 'ie inmiddels één soort van YouTube-hit op z'n naam staan:
Stann Smith - Hakeem
Niet dat dit nummer objectief beter is dan de eerdere vier, maar toch. Grappige kanttekening: Smith heeft op JijBuis door de jaren heen wel wat vijanden gemaakt. Dit door zichzelf te promoten door z'n eigen tracks in afspeellijsten van allerlei hiphopgrootheden te verstoppen. Zo ben ik ooit ook op hem gestuit. Maar ik vergeef 't 'm graag. Mocht iemand deze nummers in het bijzonder aanstaan: zoek 'Stann Smith - Best tracks 2010-2017' op YouTube voor een zorgvuldig geselecteerde afspeellijst.
1
geplaatst: 16 januari 2018, 13:53 uur
Hakeem is wel een fijne track! De rest kan me niet echt interesseren, hoewel ik de producties toch best okay vindt hier en daar. Hakeem heeft een beetje een Mobb Deep-vibe die nooit kan missen.
0
geplaatst: 17 januari 2018, 01:10 uur
Elohim schreef:
Hakeem is wel een fijne track! De rest kan me niet echt interesseren, hoewel ik de producties toch best okay vindt hier en daar. Hakeem heeft een beetje een Mobb Deep-vibe die nooit kan missen.
Ja, het geluid is ook wat naar mijn idee het grotere succes van die track verklaart. Maar muzikaal vind ik dat nummer het voorspelbaarst van de vier bovenstaande. Alsnog goed, maar toch.
0
geplaatst: 17 januari 2018, 10:15 uur
Sjaakspeare schreef:
Ja, het geluid is ook wat naar mijn idee het grotere succes van die track verklaart. Maar muzikaal vind ik dat nummer het voorspelbaarst van de vier bovenstaande. Alsnog goed, maar toch.
Heb je wel een punt, maar onvoorspelbaar of toch even wat anders is niet altijd hetzelfde als fijn in het gehoor. Maar ik ben zelf ook weinig van trap-stijlen hoor, moet ik eerlijk toegeven. Zo lang het toch eigenlijk neerkomt op een soort van langzame boom-bap kan ik het goed pruimen, maar om een of andere reden kan ik moeilijk meegaan in het ritme over het algemeen.(quote)
* denotes required fields.