Genres / Hip-Hop / MC's die je helemaal niet voelt...
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2009, 21:36 uur
Stapler schreef:
Ligt dat niet aan jou?
(quote)
Ligt dat niet aan jou?
Nee, die man heeft een vocabulaire waar je U tegen zegt. Is prima hoor, daar niet van. Maar het wordt zo onoverzichtelijk. En daarbij klinkt hij veel te burgelijk. Zeker als je hem er ook nog bij ziet.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 26 juni 2009, 21:57 uur
Broeder Ali...
Hij heeft zeker wel kwaliteit alleen hij bennut dit zelden goed, wat erg jammer is!
Hij heeft zeker wel kwaliteit alleen hij bennut dit zelden goed, wat erg jammer is!
0
geplaatst: 26 juni 2009, 22:27 uur
haha, ja dat is de Brain style! Dat moet hij ook zo houden. Het is inderdaad jammer dat hij zijn kwaliteiten te weinig benut. Ik zag dat hij nu met Rocks (THC), Kami Kaze en nog wat figuren om gaat. Misschien leert hij er wat van en andersom.
0
geplaatst: 27 juni 2009, 10:42 uur
raffael77 schreef:
Juist toen Pac bij Row zat werd het slecht maar doordat hij zo geprezen is na zijn dood werd hij god en tot 1 van de beste benoemd terwijl hij een gemiddelde rapper was met een aparte flow.
Juist toen Pac bij Row zat werd het slecht maar doordat hij zo geprezen is na zijn dood werd hij god en tot 1 van de beste benoemd terwijl hij een gemiddelde rapper was met een aparte flow.
ja dat vind jij, maar dan hoeft het niet perse zo te zijn. Ik vind hem wel een bovengemmidelde rapper, zeker niet de beste ofzo maar zn flow en delivery zijn gewoon echt te chill.
0
Mb.
geplaatst: 27 juni 2009, 15:17 uur
Nu ben ik niet echt een 2pac fan, maar wat deze man zo speciaal maakte was zijn kracht om aandacht te vestigen. Mensen luisterden naar hem. Hij had charisma, en dat zag je niet alleen maar hoorde je ook. Natuurlijk geldt dit niet voor al zijn werk, maar Pac wist vaak bepaalde emoties goed naar voren weten te brengen (fustratie bijvoorbeeld) en dat maakt een goede MC net dat stukje beter en zet hem apart.
0
geplaatst: 27 juni 2009, 23:42 uur
Als er een MC is die ik totaal niet voel, dan is het Tony Yayo wel op een of andere manier. Zijn flow vind ik erg aangezet en overdreven overkomen waardoor wat hij wil vertellen in zijn rap niet bij mij overkomt.
0
geplaatst: 30 juni 2009, 01:06 uur
De teksten van Rocks zijn niet zo best vind ik. Beetje gewoon. Ik vind ze meestal wel grappig als het gaat over Amsterdam, niet als het gaat over het onderwerp allochtonen.
Maar muziekaal vind ik Rocks erg sterk. Hij maakt goeie muziekale beats. Maar dit is mijn mening. Ik vind TLM minder muziekaal dan Rocks. Dan vind ik TLM te simpel.
Let wel op: Dit is gewoon mijn mening, laat dat wel duidelijk zijn. Ik heb cd's van Brainpower en THC, daarbij vind ik THC muziekaal beter.
0
raffael77
geplaatst: 30 juni 2009, 09:03 uur
misorabi schreef:
ja dat vind jij, maar dan hoeft het niet perse zo te zijn. Ik vind hem wel een bovengemmidelde rapper, zeker niet de beste ofzo maar zn flow en delivery zijn gewoon echt te chill.
(quote)
Dat is niet iets wat ik alleen vind. Het is een feit. Hoe is dat te bevestigen. Kijk naar alle docu's over Pac en je zult zien wat ze zeggen over zijn carriere. Ieder geval een paar close vrienden en zijn moeder heeft ook gezegt dat ie nooit Death Row moest gaan.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 30 juni 2009, 09:11 uur
Raffael, het is geen feit. Het is misschien wel jouw eigen feitje, maar in het algemeen in ieder geval niet. Je kunt het zo vinden, maar het is niet zo.
0
geplaatst: 30 juni 2009, 09:42 uur
Mijn god, als raffael in de buurt is draait het altijd weer op hetzelfde uit.
0
geplaatst: 30 juni 2009, 10:24 uur
raffael77 schreef:
Dat is niet iets wat ik alleen vind. Het is een feit. Hoe is dat te bevestigen. Kijk naar alle docu's over Pac en je zult zien wat ze zeggen over zijn carriere. Ieder geval een paar close vrienden en zijn moeder heeft ook gezegt dat ie nooit Death Row moest gaan.
(quote)
Het is over het algemeen bekend dat 2pac's laatste 3 album het beste werden ontvangen (Me against the world, All Eyez on me en The 7th day theory) dus dan was zijn beste tijd juist net voor zijn dood. Daarmee zijn Me Against world en All Eyez on me toegetreden tot een lijst van the most influencable albums ever dat zegt al genoeg denk ik.
0
Social_Mask
geplaatst: 1 juli 2009, 15:41 uur
Onterecht vind ik, na MATW is 2Pacalypse Now z'n beste.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 16:23 uur
- Plies
- Soulja Boy Tell 'Em
- V.I.C.
- Arab
- Ali B.
- Paul Wall
- Chingy
nog wel een paar, maar deze namen kwamen nu in me op.
- Soulja Boy Tell 'Em
- V.I.C.
- Arab
- Ali B.
- Paul Wall
- Chingy
nog wel een paar, maar deze namen kwamen nu in me op.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 16:33 uur
- Brother Ali
- Slug
- Sage Francis
- El-P
- Eminem
- Ice - T
- Missy Eliott
- Arrested Development
- Will.I.Am
- Lil Wayne
- Canibus
- Afroman
- Chamillionaire
- Slug
- Sage Francis
- El-P
- Eminem
- Ice - T
- Missy Eliott
- Arrested Development
- Will.I.Am
- Lil Wayne
- Canibus
- Afroman
- Chamillionaire
0
geplaatst: 16 juni 2010, 16:51 uur
Beetje loos om er namen als Afroman, Will.I.Am, Lil Wayne en Chamillionaire tussen te zetten oom kos.
0
Improvision
geplaatst: 16 juni 2010, 17:06 uur
MF Doom
Ol' Dirty Bastard
Group Home
Del the Funky Homosapien
Guru
Canibus
Guilty Simpson
Murs
Vinnie Paz
Blueprint (hoewel zijn verse op Alchemy heerlijk was)
LMNO
Notorioius B.I.G. (althans toch niet zoals de meesten)
Ol' Dirty Bastard
Group Home
Del the Funky Homosapien
Guru
Canibus
Guilty Simpson
Murs
Vinnie Paz
LMNO
0
geplaatst: 16 juni 2010, 17:10 uur
Kos schreef:
Hoezo?
Hoezo?
Over het algemeen zijn die artiesten op mume al niet gerespecteerd en gaat het meer in dit topic om het feit dat je artiesten plaats die over het algemeen wel goed worden bevonden.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 18:08 uur
Improvision schreef:
MF Doom
Ol' Dirty Bastard
Group Home
Del the Funky Homosapien
Guru
Canibus
Guilty Simpson
Murs
Vinnie Paz
LMNO
MF Doom
Ol' Dirty Bastard
Group Home
Del the Funky Homosapien
Guru
Canibus
Guilty Simpson
Murs
Vinnie Paz
LMNO
wow, hier zitten grote namen bij

0
geplaatst: 16 juni 2010, 18:09 uur
Lol, in de lijsten van Kos en Improvision staan veel favorieten van mij
.
.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:10 uur
Eminem
Biggie
Pac
Lupe Fiasco
J. Cole
Duvel
LMNO
Reks
Royce da 5'9"
Wouter Hamel
Biggie
Pac
Lupe Fiasco
J. Cole
Duvel
LMNO
Reks
Royce da 5'9"
Wouter Hamel
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:14 uur
Ik ben er trouwens inmiddels achter dat de heren van Little Brother (en ook veel andere Justus League-rappers) in dit topic horen bij mij.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:19 uur
MF Doom voel ik ook helemaal niet. Ik weet dat veel MM-leden zijn muziek zeer goed vinden, maar ik heb er niets mee (heb alleen nog maar Madvillainy geprobeerd).
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:24 uur
Dan is DANGERDOOM wel een aanrader, ideale plaat als je kennis wilt maken met MF Doom.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:26 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Dan is DANGERDOOM wel een aanrader, ideale plaat als je kennis wilt maken met MF Doom.
Ok, dan zal ik die binnenkort eens proberen.
Bedankt

0
geplaatst: 16 juni 2010, 20:39 uur
Talib Kweli, moet wel zeggen dat ik nog lang niet alles van hem heb geprobeerd en sommige platen misschien nog even de tijd moet geven.
Doom zou hier niet zo lang geleden ook nog bijgestaan hebben terwijl hij nu een van mijn favoriete rappers is.
Doom zou hier niet zo lang geleden ook nog bijgestaan hebben terwijl hij nu een van mijn favoriete rappers is.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 22:08 uur
Chino XL
Biggie (net zoals Impro; niet zoals de meesten, hij was een goeie rapper maar zo geniaal als sommigen claimen??)
Q-Tip
Phife Dawg
Hurricane G (verschrikkelijk)
Jay-Z
Fat Joe (zijn nieuwe werk)
Ghostface (nieuwe werk)
Ongeveer de gehele NL rap scene (op J.A.E, Skafa, Per.Verz, Zo Moeilijk en Opgezwolle na)
The Pharcyde (aangezien het de laatste tijd wel weer een beetje ermee door kan)
Sadat X
Biggie (net zoals Impro; niet zoals de meesten, hij was een goeie rapper maar zo geniaal als sommigen claimen??)
Q-Tip
Phife Dawg
Hurricane G (verschrikkelijk)
Jay-Z
Fat Joe (zijn nieuwe werk)
Ghostface (nieuwe werk)
Ongeveer de gehele NL rap scene (op J.A.E, Skafa, Per.Verz, Zo Moeilijk en Opgezwolle na)
The Pharcyde (aangezien het de laatste tijd wel weer een beetje ermee door kan)
Sadat X
* denotes required fields.