Genres / Hip-Hop / MC's die je helemaal niet voelt...
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2010, 22:45 uur
JLjuju schreef:
Chino XL
Biggie (net zoals Impro; niet zoals de meesten, hij was een goeie rapper maar zo geniaal als sommigen claimen??)
Q-Tip
Phife Dawg
Jay-Z
Ongeveer de gehele NL rap scene (op J.A.E, Skafa, Per.Verz, Zo Moeilijk en Opgezwolle na)
The Pharcyde (aangezien het de laatste tijd wel weer een beetje ermee door kan)
Sadat X
Chino XL
Biggie (net zoals Impro; niet zoals de meesten, hij was een goeie rapper maar zo geniaal als sommigen claimen??)
Q-Tip
Phife Dawg
Jay-Z
Ongeveer de gehele NL rap scene (op J.A.E, Skafa, Per.Verz, Zo Moeilijk en Opgezwolle na)
The Pharcyde (aangezien het de laatste tijd wel weer een beetje ermee door kan)
Sadat X
Julian...
Ik maak het uit
..
0
geplaatst: 16 juni 2010, 23:01 uur
Nou zelf dan ook maar een lijstje gemaakt, wilde even haten op deze woensdagavond;
- Cannibus: Die stem
Ik kan over het algemeen agressie goed waarderen, maar dit klinkt gewoon erg geforceerd).
- Sticky Fingaz: Idem.
- Vinnie Paz: Idem, vooral latere werk.
- Jus Allah: De andere helft van Jedi Mind Tricks vond ik vroeger erg, erg goed, nu gaat het helemaal nergens meer over.
- Freeway: Cliché rapper met een irritante stemgeluid.
- Poison Pen: Snap totaal niet wat hij soms te zoeken achter een microfoon.
- Snoop Dogg: Nee, westcoast is niet mijn ding, en ik kan hier een hele lijst opnoemen. Maar Snoop Dogg heeft mij nooit echt kunnen bereiken.
- Eminem: Geforceerd, irritante stem en gimmicks.
- Chino XL: Heeft me ook nooit kunnen aanspreken.
- Techn9ne: Idem.
- Crooked I: Wat is er zo bijzonder aan deze gast? Hij klinkt boos, geforceerd en noemt wat namen op.
- Group Home: Matige rappers, die beats hadden niet naar hen gegaan.
- KanYe West: Ja flauw, maar ook oude werk spreekt me niet aan.
- Necro, Slaine en "die hoek". Ill Bill heeft soms wel goede verses, die maar eens checken.
- Jay-Z: Kan ik niet uitstaan. Zal nooit wat worden ook.
Zo genoeg gehaat voor vandaag.
Edit:
Q-Tip
Phife Dawg
Tefuck?
- Cannibus: Die stem
Ik kan over het algemeen agressie goed waarderen, maar dit klinkt gewoon erg geforceerd).- Sticky Fingaz: Idem.
- Vinnie Paz: Idem, vooral latere werk.
- Jus Allah: De andere helft van Jedi Mind Tricks vond ik vroeger erg, erg goed, nu gaat het helemaal nergens meer over.
- Freeway: Cliché rapper met een irritante stemgeluid.
- Poison Pen: Snap totaal niet wat hij soms te zoeken achter een microfoon.
- Snoop Dogg: Nee, westcoast is niet mijn ding, en ik kan hier een hele lijst opnoemen. Maar Snoop Dogg heeft mij nooit echt kunnen bereiken.
- Eminem: Geforceerd, irritante stem en gimmicks.
- Chino XL: Heeft me ook nooit kunnen aanspreken.
- Techn9ne: Idem.
- Crooked I: Wat is er zo bijzonder aan deze gast? Hij klinkt boos, geforceerd en noemt wat namen op.
- Group Home: Matige rappers, die beats hadden niet naar hen gegaan.
- KanYe West: Ja flauw, maar ook oude werk spreekt me niet aan.
- Necro, Slaine en "die hoek". Ill Bill heeft soms wel goede verses, die maar eens checken.
- Jay-Z: Kan ik niet uitstaan. Zal nooit wat worden ook.
Zo genoeg gehaat voor vandaag.
Edit:
Q-Tip
Phife Dawg
Tefuck?
0
geplaatst: 16 juni 2010, 23:36 uur

Wat een slechte track trouwens. Men haat op haters man. Schandalig.
0
geplaatst: 17 juni 2010, 10:01 uur
Ik zie echt grote namen staan bij sommige users. Erg raar. En Julian Biggie was erg geniaal(hij heeft ook niet echt veel uitgebracht). Hoe hij iets vertelde, de manier waarop kan niemand hem nadoen, hij deed het echt met zoveel charizma, humor niet uit te leggen. Op Party and Bullshit hoor je echt hoe hij inelkaar zat.
En Pharcyde ? Chino ? A Tribe Called Quest ? Damnn, volgens mij moet je even die hardcore shit wat beperken. Voel je niet aangevallen schatjuhhh
Die ik echt niet voel, dat zijn Tupac en Eminem. Maar zullen vast wel meer zijn.
En Pharcyde ? Chino ? A Tribe Called Quest ? Damnn, volgens mij moet je even die hardcore shit wat beperken. Voel je niet aangevallen schatjuhhh
Die ik echt niet voel, dat zijn Tupac en Eminem. Maar zullen vast wel meer zijn.
0
raffael77
geplaatst: 17 juni 2010, 11:32 uur
2Pac voor zijn mateloos irritante en arrogante houding. Als mc in het begin strak maar zijn westcoast tijd zuigt aan alle kanten en jammer dat hij zo overschat wordt door de grote onwetende menigte die denken kennis te hebben van hiphop.
Biggie voor zijn cliché matige status van ontastbaar zijn.
Zijn flow is heerlijk maar dat is ook alles wat goed aan hem was.
Zijn teksten waren niet boven gemiddeld dus geniaal in alle opzichten was hij dus niet.
Nu het echte haaaaaaaaaaaaaaaaaat werk.
Eminem die niets anders is dan de 2e generatie vanilla ice.
Zijn irritante en kinderachtige houding, kut stem en kut flow, ook bij deze man een overmatige verheerlijking van status en gimmick.
Canibus vind ik bijna de meest slechte zwarte rapper die er is.
Probeert hard over te komen maar is een dikke suftrut. 2nd round k.o. was grappig maar anderzijds ook heel slecht. De tekst was uit zijn duim gezogen en uiteindelijk de grote battle verloren van zijn idool LL Cool J. Hij begon als een commerciele flop net als Joe Budden en is nooit die status kwijt geraakt.
Jay-Z is nog zo'n bitch rapper,ruggen prikker en geldwolf.
Stak een mes in de rug van al zijn toenmalige vrienden en claimde King of NY te zijn toen Biggie dood was. Hij zijn rapstijl veranderde dat veel weg heeft van een mix van Big L, Mad Skillz. Zijn debut is zijn enige meesterwerk de rest is rotzooi.
Dre & Snoop begonnen als gangsta rappers maar eigenlijk commeciele bitches geworden zijn.
Dre is ook zwaar overschat als het gaat om produceren. Wel maakte hij dope muziek maar is nou niet overal geweldig te noemen.
Snoop begon met een hele dope flow en rapstijl maar is later toch vrij matige geworden. Tegenwoordig maakt hij rock lol.
Ik noem ff de namen niet maar jullie snappen wel welke jongens ik bedoel als het gaat om 2 grootste fakers in de industrie kwa labels, producties,rappers en meer van dat soort ongein.
Beide waren schat rijk doordat ze zaken mensen waren en dat is niet verkeerd. Toch komt hun ware aart na voren als oprichter Birdman en Master P beide gangster doen terwijl ze in een buitenwijk als zoals beverly hills wonen. Stoer doen goed te kunnen rapper en muziek maken zoals zij denken dat dat hoort in het zouden. Ik heb het over No-Limit en Cash Money.
Alle verwanten van deze 2 labels zijn vanaf het begin wack geweest en niets is goed aan hun zeide. 1 ding wel en dat is laten zien hoe ze geld verdienen.
Wat betreft de NL hiphop scene.
De enige groep die ik mateloos overschat vind is Opgezwolle.
Welles waar maken ze hier en daar leuke nummer maar geniaal zijn ze niet. Ze zijn zeer arrogant juist omdat de menigte ze zo omhoog prijst net als bij Biggie en Pac. Ze hebben een ontastbaar status gekregen die na mijn mening zeer onterecht is. Zij hebben immers ook hulp gekregen van Top Notch. Met een beetje hulp en kenissen kom je al gauw hogerop in de industrie.
Tot kan ik nog wel even zo doorgaan maar hier zijn nog een paar die ik overschat vind:
Sage Francis
Fashawn
Blu (Niet slecht maar veel te hoog geprezen hier op mume)
Cyne(Als groep veel te hoog geprezen.)
Nujabes (leuk maar niet schitterend en al helemaal niet geniaal)
Biggie voor zijn cliché matige status van ontastbaar zijn.
Zijn flow is heerlijk maar dat is ook alles wat goed aan hem was.
Zijn teksten waren niet boven gemiddeld dus geniaal in alle opzichten was hij dus niet.
Nu het echte haaaaaaaaaaaaaaaaaat werk.
Eminem die niets anders is dan de 2e generatie vanilla ice.
Zijn irritante en kinderachtige houding, kut stem en kut flow, ook bij deze man een overmatige verheerlijking van status en gimmick.
Canibus vind ik bijna de meest slechte zwarte rapper die er is.
Probeert hard over te komen maar is een dikke suftrut. 2nd round k.o. was grappig maar anderzijds ook heel slecht. De tekst was uit zijn duim gezogen en uiteindelijk de grote battle verloren van zijn idool LL Cool J. Hij begon als een commerciele flop net als Joe Budden en is nooit die status kwijt geraakt.
Jay-Z is nog zo'n bitch rapper,ruggen prikker en geldwolf.
Stak een mes in de rug van al zijn toenmalige vrienden en claimde King of NY te zijn toen Biggie dood was. Hij zijn rapstijl veranderde dat veel weg heeft van een mix van Big L, Mad Skillz. Zijn debut is zijn enige meesterwerk de rest is rotzooi.
Dre & Snoop begonnen als gangsta rappers maar eigenlijk commeciele bitches geworden zijn.
Dre is ook zwaar overschat als het gaat om produceren. Wel maakte hij dope muziek maar is nou niet overal geweldig te noemen.
Snoop begon met een hele dope flow en rapstijl maar is later toch vrij matige geworden. Tegenwoordig maakt hij rock lol.
Ik noem ff de namen niet maar jullie snappen wel welke jongens ik bedoel als het gaat om 2 grootste fakers in de industrie kwa labels, producties,rappers en meer van dat soort ongein.
Beide waren schat rijk doordat ze zaken mensen waren en dat is niet verkeerd. Toch komt hun ware aart na voren als oprichter Birdman en Master P beide gangster doen terwijl ze in een buitenwijk als zoals beverly hills wonen. Stoer doen goed te kunnen rapper en muziek maken zoals zij denken dat dat hoort in het zouden. Ik heb het over No-Limit en Cash Money.
Alle verwanten van deze 2 labels zijn vanaf het begin wack geweest en niets is goed aan hun zeide. 1 ding wel en dat is laten zien hoe ze geld verdienen.
Wat betreft de NL hiphop scene.
De enige groep die ik mateloos overschat vind is Opgezwolle.
Welles waar maken ze hier en daar leuke nummer maar geniaal zijn ze niet. Ze zijn zeer arrogant juist omdat de menigte ze zo omhoog prijst net als bij Biggie en Pac. Ze hebben een ontastbaar status gekregen die na mijn mening zeer onterecht is. Zij hebben immers ook hulp gekregen van Top Notch. Met een beetje hulp en kenissen kom je al gauw hogerop in de industrie.
Tot kan ik nog wel even zo doorgaan maar hier zijn nog een paar die ik overschat vind:
Sage Francis
Fashawn
Blu (Niet slecht maar veel te hoog geprezen hier op mume)
Cyne(Als groep veel te hoog geprezen.)
Nujabes (leuk maar niet schitterend en al helemaal niet geniaal)
0
geplaatst: 17 juni 2010, 13:37 uur
damn mj voor 1 keer geef ik je gelijk. Ik wou net KRS-one typen omdat ik hem echt niet maar zo en zo vind en omdat hij over het algemeen gehyped wordt. Ik houd niet zo van zijn wat rauwe manier van rappen en ik ben niet zo een fan van zijn stem... Ik erken natuurlijk wel dat hij een pionier is en best dope tracks heeft maar ik hem nooit tot de cream of the crop gerekend. Grappig wel dat MJ dat net anderhalf uur eerder neertypt 
Blu vind ik ook een erg degelijke mc maar zoals hier op mume wordt gezegd. Ik vind below the heavens een erg goede plaat maar een gemiddelde van 4.22 ??? Ik zou eerder zeggen rond de 3.9 ofzo maar goed. Fashawn vind ik eigenlijk een betere mc als blu...
Op het gebied van cyne en nujabes ga ik niet akkoord met rafa, erg dope artiesten. Voorts ben ik ook wel een dre en snoop fan, al kan ik snoop de laatste vijf jaar niet meer aanhoren en lijkt detox alleen maar te kunnen ontgoochelen. Al denk ik dat dat album uberhaupt nooit uitkomt, zou niet eens dom zijn om af te sluiten met 2001. Voorts heb ik ook een hekel (een BLOEDhekel) aan lil wayne maar ik ben lang niet de enige, ik walgde destijds al van de hotboys en het is er niet beter op geworden...
Owja en ik haat 808s en heartbreaks en ik ben ook niet zo kapot van kid cudi...

Blu vind ik ook een erg degelijke mc maar zoals hier op mume wordt gezegd. Ik vind below the heavens een erg goede plaat maar een gemiddelde van 4.22 ??? Ik zou eerder zeggen rond de 3.9 ofzo maar goed. Fashawn vind ik eigenlijk een betere mc als blu...
Op het gebied van cyne en nujabes ga ik niet akkoord met rafa, erg dope artiesten. Voorts ben ik ook wel een dre en snoop fan, al kan ik snoop de laatste vijf jaar niet meer aanhoren en lijkt detox alleen maar te kunnen ontgoochelen. Al denk ik dat dat album uberhaupt nooit uitkomt, zou niet eens dom zijn om af te sluiten met 2001. Voorts heb ik ook een hekel (een BLOEDhekel) aan lil wayne maar ik ben lang niet de enige, ik walgde destijds al van de hotboys en het is er niet beter op geworden...
Owja en ik haat 808s en heartbreaks en ik ben ook niet zo kapot van kid cudi...
0
geplaatst: 17 juni 2010, 16:01 uur
@thegryda de eerste single van Detox is eindelijk uit.

Raffeal77 sorry maare
(Over Opgezwolle heb je deels gelijk)

Raffeal77 sorry maare
(Over Opgezwolle heb je deels gelijk)
0
geplaatst: 17 juni 2010, 16:03 uur
MJ_DA_MAN schreef:
KRS-One.
KRS-One.
Idem, maar dat heb ik hier al eens gezegd. Heel vervelende rapper. Lijkt me ook een arrogant persoon.
0
geplaatst: 17 juni 2010, 16:04 uur
Below the Heavens is dan ook niet alleen van Blu, de geniale producties van Exile zorgen dat een degelijk album naar genialiteit gaat.
Verder wordt Blu hier niet echt onder- of overschat. Krijgt maar weinig aandacht op de site.
Verder wordt Blu hier niet echt onder- of overschat. Krijgt maar weinig aandacht op de site.
0
geplaatst: 17 juni 2010, 16:10 uur
Underground artiesten (pot verwijt de ketel rappers) die arrogante teksten hebben die wel vakkundig zijn geschreven maar hun muziek zuigt aan alle kanten. Immortal Technique bijv. kan goed teksten schrijven maar flowen kan hij niet en zijn beats zijn bijna altijd wack. De mainstream is vaak niet de pruimen maar dat geld voor de underground al. Deze groep waar ik over heb zijn nog minder progressief dan de mainstream artiesten. Ook veel Nederlandse (en Amerikaanse, internationale ) rappers die niemand kent maar toch noemen ze zich de beste.
En dan toch respect hebben voor de zogenaamde grote artiesten, maare rappertje jij was toch de grootste?
En dan toch respect hebben voor de zogenaamde grote artiesten, maare rappertje jij was toch de grootste?
0
geplaatst: 17 juni 2010, 16:22 uur
Ik begin die vorm van HipHop te afschuwen. Lege beats en naar mijn zeggen niets zeggende rappers. Oppervlakkige beats met samples die maar moeizaam blijven door gaan zonder dat er variatie in zit. Om de ene stomme reden kunnen mij de jaren 90 rap mij wel blijven bekoren. De post-boom bap rap vind ik maar niets. Geef mij nu maar El-P, Stoupe, Delic en Madlib.
Maare zo ken ik IT niet. Sorry
Maare zo ken ik IT niet. Sorry

0
geplaatst: 17 juni 2010, 16:24 uur
Stoupe is nou net een van de grondleggers van dat soort beats
. (Post) boom bap is het ook niet.
. (Post) boom bap is het ook niet.
0
geplaatst: 17 juni 2010, 16:30 uur
Ja dat weet ik maar is dan ook gelijk degene die weet hoe het goed kan.
0
geplaatst: 17 juni 2010, 16:34 uur
O.a. ook Shuko, Snowgoons, Hitfarmers, Sicknature en Ill Bill als ze op hun best zijn hoor.
0
raffael77
geplaatst: 17 juni 2010, 16:37 uur
DJ Bless & Necro kunnen er ook wel wat van alleen is Necro duister.
DJ Connect bakt ook super boombap beats
DJ Connect bakt ook super boombap beats
0
geplaatst: 17 juni 2010, 16:42 uur
Necro heeft het wel in zich maar hij stelt vaak het geluid van de beats te zacht af waardoor ze teveel op de achtergrond blijven.
0
geplaatst: 17 juni 2010, 19:36 uur
nega schreef:
Ik zie echt grote namen staan bij sommige users. Erg raar. En Julian Biggie was erg geniaal(hij heeft ook niet echt veel uitgebracht). Hoe hij iets vertelde, de manier waarop kan niemand hem nadoen, hij deed het echt met zoveel charizma, humor niet uit te leggen. Op Party and Bullshit hoor je echt hoe hij inelkaar zat.
Beste Ahmet,
Ik luister niet alleen maar hardcore
. Chino XL spreekt me gewoon niet aan. Een nummer als It's My World is wel gewoon erg vet, maar dat komt grotendeels door de beat.
Pharcyde, tja... die stem van de blanke MC is mij gewoon wat té hoog en snerpend. Maar de beats zijn wel vaak gewoon leuk, vooral die van Passing Me By.
Met vriendelijk groet,
Schatjuhhh
En trouwens Bedorvenkebab, Q-Tip kan ik niet uitstaan door zijn stem en Phife Dawg door zijn duffe flow.
0
geplaatst: 17 juni 2010, 22:12 uur
Degene die jij aanduidt is Slim Kid Tre en die komt tweede op "Passin' Me By". Degene die opent (met zijn hoge, piepende stem) is - denk ik - Imani.
0
geplaatst: 17 juni 2010, 22:17 uur
Hahaha geniaal Julian, hij heeft gewoon veel licht in zijn face. Tjek hoe blank hij is:
0
geplaatst: 17 juni 2010, 22:20 uur
Ik heb de clip nooit eerder gezien.
Je hebt ook oren waarmee je hoort dat hij geen negerstem heeft.
En ja, negers hebben andere stemmen
Maargoed, big deal hoor, dat hij niet blank is
Neemt niet weg dat het een kut stem is xD

0
geplaatst: 18 juni 2010, 16:48 uur
Is gewoon kwestie van wennen, wat vaker luisteren. Ik had zelfde probleem met Q-tip en Common(eerste keer dacht ik dat hij een Engelsman was die Vlaams probeerde te spreken). Nu vind ik ze echt een heerlijke stemgeluid hebben.
0
geplaatst: 18 juni 2010, 16:53 uur
0
Mb.
geplaatst: 18 juni 2010, 21:00 uur
Ik haat en ik haat goed. Bazen weten.
Nas.
CYNE.
Talib Kweli.
Blu.
Evidence.
CYNE, Blu en Evidence hebben overigens nog wel goed materiaal afgeleverd.
Nas.
CYNE.
Talib Kweli.
Blu.
Evidence.
CYNE, Blu en Evidence hebben overigens nog wel goed materiaal afgeleverd.
0
geplaatst: 23 juni 2010, 15:42 uur
JLjuju schreef:

Hijs uberdope, heb em eens zien optreden met fatlip en hij is wel degelijk niet blank
Hij is wel niet zo een heel donkere neger dat wel niet, eerder lichtbruin maar zeker niet blank* denotes required fields.