MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MC's die je helemaal niet voelt...

zoeken in:
Mb. schreef:
Ik haat en ik haat goed. Bazen weten.

Nas.
CYNE.
Talib Kweli.
Blu.
Evidence.

CYNE, Blu en Evidence hebben overigens nog wel goed materiaal afgeleverd.

Get lost kid

Mb.
Waarom zou ik moeten verdwalen? Dit is toch het goede topic hiervoor!

Yep maar je meent dat gewoon niet volgens mij: ik poog uit te leggen waarom ik dat denk...

CYNE haten ? Zij komen echt nooit op tv dus om hun houding, karakter of alomtegenwoordigheid kan het niet zijn. Je kan hun muziek minder diggen, maar iedereen die iets kent over rap, weet dat cise star qua stemgebruik, rijmschemas, flow,... tot de cream of the crop behoort en ook akin is uitstekend. Je zegt ook dat ze goed materiaal leveren, dat je een 3.5 geeft voor time being betekent ik vind het goed maar niet super. Dus het ligt je niet, en je kan hen overroepen vinden op dit forum (want voor de rest zijn ze niet echt bekend) maar is iets anders dan haten.

Blu is een beetje een fag dus dit kan wel en talib kweli heeft een vrij atypisch stemgeluid dus dat kan ik ook wel snappen. Al denk ik wederom dat hij je niet echt ligt want je vernoemt hen niet bij diegene die goed materiaal leveren. Terwijl blackstar, quality, reflection eternal, hip hop for respect,... Daar moet je toch wel iets van goed vinden al weet ik niet wat jouw smaak is.

Nas is dan weer een super mc die al jaren respect oogt. Je kan zijn persoonlijkheid haten, al zou ik niet weten waarom... Maar illmatic is toch gewoon top ? Ben je meer voor commercieel ? Ok stillmatic en it was written twee prima albums die commercieel zijn, hip hop is dead ook... Beetje rauwere shit ? streets disciple...

Kortom ik bedoelde nie verdwaal, ik bedoelde hoepel op, dat betekent get lost kid. Trap het af, niet letterlijk maar gewoon provoceren zonder onderbouwing

Waar provoceert Mb.?

FightForMore
Het is dus tijd om m'n mening eens te plaatsen;

-Eminem : Iedereen roept dat Recovery een goed album is, maar ik vind hetzelfde niveau hebben als Relapse en die was slecht. Eminem kan beter stoppen met muziek maken of het even op een break zetten, want bij mij moet die niet meer komen. Zijn oude nummers vind ik nog steeds geweldig, maar ik ben de nieuwe vorm beu.

- Young Money : Drake en het nummer 'Bedrock' kan ik soms wel nog diggen, maar de rest zijn echt de slechtste soort rappers die er bestaan en het erge is, niemand van de muziekindustrie heeft het door... Nickij Minaj (ofzoiets) vind ik echt te ver, ze kan niet rappen en ze toont niets van respect tegenover de cultuur, Lil Kim heeft echt respect gekregen, door een beef te beginnen tegen haar (alhoewel, het lijkt meer een reclamestunt). Ik hoop dat er nog meer volgen. Ik zwijg over Lil Wayne, iedereen kent m'n mening over hem en ik ben hem liever kwijt dan rijk.

Keizer, Kempi, Nino, Darryl, Partysquad, The Opposites, Big2 en die soort :
Nee, ik kan hun niet uitstaan.

Sage Knight :
Wat is hij eigenlijk ? Ik wil niet weten wie bepaalt welk genre welke artiest doet... Het is hip-hop, niet één of ander gedicht...

2Pac :
Sommige tracks zijn dope, maar die zijn er weinig.

Jay-Z :
Ik ben meer een fan van z'n nummers toen die begon, maar nu denkt die plots alles is, omdat die hoge positionering heeft in de BillBoard. Sorry, maar Nasty Nas heeft meer skills dan jouw en die staat nooit hoog in de Billboard. Jammer dat hij ook een pussy rapper geworden is...

50 Cent, G-Unit, Rick Ross en die soort :
Meer moet ik niet zeggen ?

Mb. schreef:
Ik haat en ik haat goed. Bazen weten.

True story als een waargebeurd verhaal. Alle respect en shit.

Mb.
thgryda schreef:
Yep maar je meent dat gewoon niet volgens mij: ik poog uit te leggen waarom ik dat denk...

CYNE haten ? Zij komen echt nooit op tv dus om hun houding, karakter of alomtegenwoordigheid kan het niet zijn. Je kan hun muziek minder diggen, maar iedereen die iets kent over rap, weet dat cise star qua stemgebruik, rijmschemas, flow,... tot de cream of the crop behoort en ook akin is uitstekend. Je zegt ook dat ze goed materiaal leveren, dat je een 3.5 geeft voor time being betekent ik vind het goed maar niet super. Dus het ligt je niet, en je kan hen overroepen vinden op dit forum (want voor de rest zijn ze niet echt bekend) maar is iets anders dan haten.

Blu is een beetje een fag dus dit kan wel en talib kweli heeft een vrij atypisch stemgeluid dus dat kan ik ook wel snappen. Al denk ik wederom dat hij je niet echt ligt want je vernoemt hen niet bij diegene die goed materiaal leveren. Terwijl blackstar, quality, reflection eternal, hip hop for respect,... Daar moet je toch wel iets van goed vinden al weet ik niet wat jouw smaak is.

Nas is dan weer een super mc die al jaren respect oogt. Je kan zijn persoonlijkheid haten, al zou ik niet weten waarom... Maar illmatic is toch gewoon top ? Ben je meer voor commercieel ? Ok stillmatic en it was written twee prima albums die commercieel zijn, hip hop is dead ook... Beetje rauwere shit ? streets disciple...

Kortom ik bedoelde nie verdwaal, ik bedoelde hoepel op, dat betekent get lost kid. Trap het af, niet letterlijk maar gewoon provoceren zonder onderbouwing

Ik denk dat je het lichte niveau van sarcasme dat mijn eerste zin kenmerkt niet hebt begrepen. Haten is sowieso iets overdreven voor zaken betreffende muziek, niet? Daarnaast heet dit topic 'MC's die je helemaal niet voelt..', dus lijkt me dit een prima topic om MC's te plaatsen die ik niet voel. Dat zijn dus eerdergenoemde vijf artiesten. Ik zou eventueel kunnen begrijpen dat dit provocerend kan zijn, want het zijn immers gerespecteerde namen, maar ik vond het niet van toegevoegde waarde om artiesten zoals Lil' Wayne toe te voegen vanwege de voorspelbaarheid ervan. Ik heb ze dan ook vooral niet expres weggelaten om te provoceren.

Ik voel CYNE niet en dat is mijn goed recht. Dat betekent niet dat ik de kwaliteit van de groep misken zoals jij enigszins suggereert, integendeel, maar ze liggen me niet. Ik zeg zelfs nog dat ze goed materiaal afgeleverd hebben, vandaar mijn 3,5*. Die 3,5* staat trouwens op basis van (een poging tot) objectiviteit. Ik ben niet iemand die een 0,5* gaat geven omdat hij het niet voelt. Talib Kweli heb ik simpelweg nooit kunnen waarderen en dit komt voornamelijk door zijn stem. Ditzelfde heb ik met Blu, alhoewel hij wel een paar aardige collabo's op zijn naam heeft staan die ik wel kan waarderen. Indien je me hier op afvalt, zeg ik dit; Blu zijn stem ligt me nog wel beter dan die van Kweli.

Nas heb ik ook niks mee. Omdat iedereen Illmatic een goed album vindt moet ik dat ook vinden? Nogmaals, ik misken de kwaliteit helemaal niet, maar ik kan Nas moeilijk waarderen (stem, houding) en dat is wederom mijn goed recht. Dat jij er niet mee eens bent, dat mag je gerust uiten (sterker nog, ik ben waarschijnlijk de enigste die moeite heeft met de stem van Nas - dat wil ik best toegeven) maar ga mijn mening niet ten twijfel trekken in de geest van provocatie. Neem een voorbeeld aan R&P; ik weet toevallig dat de beste man een groot fan is van Evidence maar hij gaat ook niet uit frustratie afreageren op mij, omdat ik Evidence over het algemeen niet kan waarderen.

Als laatste wil ik zeggen dat ik de 'get lost kid' wel degelijk begrepen had (mijn engels is prima - dank u), maar ik doe het af met een gevatte grap omdat ik geen zin had om daar serieus op te reageren. Helaas begreep jij wederom niet de sarcasme van de zin. Wees nu een wijs man en laat een reactie achterwege, want ik heb geen zin om mij nogmaals te verantwoorden voor mijn mening. Fijne dag verder.

:Z Voor mensen die nog steeds rappers als Kempi, Nino, Lil Wayne en al dat soort namen gaan droppen, had ook maar één iemand van deze mensen het idee dat ze het weleens zeer goed zouden kunnen vinden?

Verder....
Blu is een beetje een fag dus dit kan wel.....

Hier heb ik een mooie voor je: Grow up kid.

Wat een onzin weer .

Inderdaad, dan regent het weer een tijd en dan is het weer een paar dagen 25+.

Mb.

Inderdaad, shit is onvoorspelbaar als Piets weerbericht delivery. (No R&P).

panjoe (moderator)
Fresku en in mindere mate Blaxtar

MED en in mindere mate Guilty Simpson

panjoe (moderator)
Oh en Poison Pen die gaat te ver:

Echt om te huilen...

Relax
panjoe schreef:
Oh en Poison Pen die gaat te ver:
(embed)
Echt om te huilen...

Ik vind het wel een leuke track.

Mwah, ik ken liedjes waar ik emotioneler van word.

panjoe (moderator)
:')

Relax schreef:
(quote)

Ik vind het wel een leuke track.

Het is ook een leuke track, het verhaal is ook zeker dope... Maar die Poison Pen (niet Viktor Vaughn dus he) is echt bar slecht.

Word @ Panjoe. Poison Pen heeft talent om nummers met potentie om zeep te helpen:

panjoe (moderator)
Ohja dat was die andere track waar hij me pijn had gedaan, ik wist dat er nog een was ...

Relax
Hmm, vind hem op de track van de Cunnin's nog wel meevallen.. maar op die van Viktor is het inderdaad echt pijnlijk slecht.

Mb. schreef:
Als laatste wil ik zeggen dat ik de 'get lost kid' wel degelijk begrepen had (mijn engels is prima - dank u), maar ik doe het af met een gevatte grap omdat ik geen zin had om daar serieus op te reageren. Helaas begreep jij wederom niet de sarcasme van de zin. Wees nu een wijs man en laat een reactie achterwege, want ik heb geen zin om mij nogmaals te verantwoorden voor mijn mening. Fijne dag verder.

Ik had je knipoog inderdaad niet gezien bij je eerste bericht. Maar je moet niet arrogant worden en je eloquent gaan voordoen door een paar goed geformuleerde zinnen neer te zetten, om dan vervolgens net te doen of ik achterlijk ben. Dat ik sarcasme niet zou apprecieren of zelfs niet zou begrijpen is gewoon een belachelijke stelling. Opteer voor ironie of cynisme in een geschreven bericht want het leeuwendeel van de charme van het gebruik van sarcasme ligt hem in de toon die je gebruikt bij het uitspreken. Neergeschreven werkt het gewoon minder goed en is het niet echt duidelijk wat je probeert. En zoals je zelf al erg goed zei haten is niet van toepassing net zoals frustratie (die jij me aanwrijft) niks te maken had met mijn post.

Het was eerder een reactie op weer zo een typisch bericht waarin je een paar mc's haat die respect oogsten. Vervolgens een reactie afwachten, die persoon dan als kinderachtig en intolerant afschrijven en dan pas je echte mening geven en er heel geïrriteerd bij doen: zo van hey dit is mijn mening respecteer die. En dat deed je dan ook... Ik respecteer je mening maar zeg dan meteen wat je bedoelt en doe niet kinderachtig als iemand op een vaag bericht reageert, het is immers een forum... Ik twijfelde niet dat je die mcs daadwerkelijk minder voelden maar waarom speciaal doen, zeg dat dan gewoon... Het is inderdaad zo dat er idioten zijn die meteen een 0.5 geven voor iets dat ze niet voelen en dat jij dan wel met een redelijk cijfer komt. Dat siert je

Kebab sorry voor de plastische beschrijving van blu, ik ben best een fan van below the heavens. Ik doelde meer op zijn trendy, kanye achtige look. Het dragen van die modieuze sjaaltjes en van die dingen meer, wekt bij sommige irritatie op dus daarover had ik het... Ik had het misschien moeten verwoorden als trendy juppie ofzo

Poison Pen is idd drama.

Mb.
thgryda schreef:
(quote)

Ik had je knipoog inderdaad niet gezien bij je eerste bericht. Maar je moet niet arrogant worden en je eloquent gaan voordoen door een paar goed geformuleerde zinnen neer te zetten, om dan vervolgens net te doen of ik achterlijk ben. Dat ik sarcasme niet zou apprecieren of zelfs niet zou begrijpen is gewoon een belachelijke stelling. Opteer voor ironie of cynisme in een geschreven bericht want het leeuwendeel van de charme van het gebruik van sarcasme ligt hem in de toon die je gebruikt bij het uitspreken. Neergeschreven werkt het gewoon minder goed en is het niet echt duidelijk wat je probeert. En zoals je zelf al erg goed zei haten is niet van toepassing net zoals frustratie (die jij me aanwrijft) niks te maken had met mijn post.

...

Als jij het gevoel kreeg dat ik je als achterlijk probeerde neer te zetten, dan bied ik mijn excuses aan want dat was totaal niet mijn insteek. Ik ben het verder met je eens dat sarcasme niet altijd doorkomt via de geschreven taal, maar ik blijf erbij dat je er wel doorheen had kunnen prikken. Ik had in eerste instantie niet uitgelegd waarom ik die artiesten minder voelde, want ik had daar geen behoefte aan. Het topic stelt dat zover ik weet ook nergens als regel vast. Dat ik uiteindelijk toch uitleg geef waarom ik de artiesten niet voelde is omdat jij er blijkbaar niet bij kon waarom dat zo was. Ik geef toe dat mijn laatste bericht met enige irritatie was geschreven, maar dat komt, zoals ik al aangaf in mijn vorige bericht, omdat ik het gevoel had dat jij mijn mening ten twijfel trok in de geest van provocatie en dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat. Laten we het er maar bij houden dat we beiden fout zaten. Geef me nu gewoon een dikke knuffel.

dat is misschien het beste ja, heel goed verwoorde uitleg trouwens

Eminem, de beste man heeft zijn tijd gehad.Tijd om met pensioen te gaan.
Drake (als je hem een rapper kan noemen,waarom is hij zo immens populair in de VS?)

Vinnie Paz.

Poison Pen is inderdaad geen super MC, maar ik ken mindere...
Tsjah, geen nut de overduidelijken te noemen... Maarjah, ik denk dat Vinnie Paz nog wel genoemd mag worden. Kendrik Lamar ook, heb zijn hype nooit begrepen. Kanye West ook, maar dat lijkt me ook niet erg vreemd (Kanye als rapper dan, als producer is hij niet erg verkeerd).

Swa
GZA. Ik begrijp gewoon echt niet wat er dope aan deze man is. Slaapverwekkend gewoon.

straf na method voor mij de beste Wu-tang mc. Wat dope is... teksten, flow, stemgeluid, delivery en vroeger ook de hongerigheid

Swa
Method Man vind ik wel erg dope, Ghostface Killah met vlagen ook. Maar Raekwon bijvoorbeeld vind ik ook net zo saai klinken als GZA. En ODB vind ik gewoon veel te chaotisch, maar hij heeft wel iets.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:31 uur

geplaatst: vandaag om 09:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.