Genres / Hip-Hop / MC's die je helemaal niet voelt...
zoeken in:
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 02:07 uur
en vooraan KRS-ONE!
ontzettend overschat naar mijn mening, zog. de god van de hiphop
Kan er nog steeds niet bij hoe hij The Anthem zo heeft kunnen verpesten op het eind
ontzettend overschat naar mijn mening, zog. de god van de hiphop

Kan er nog steeds niet bij hoe hij The Anthem zo heeft kunnen verpesten op het eind
0
Raffael1977
geplaatst: 21 oktober 2012, 11:22 uur
Je kan hem niets aan vinden en dat is jou mening maar hij is wel een GOAT. Aangezien hij een van de evolutionaire mc's is naast goden als Rakim, Kool G Rap of Melle Mel.
Dat hij niet altijd even sterke producties heeft of een keer een misser maakt is niet zo erg als je ziet hoeveel albums hij op zijn naam heeft staan en dat ten opzichte van een alleen heel goed flowende Biggie met maar een album die goed was. Als je nou net een wil noemen die overschat is dan is Biggie het wel. Triest om te zien dat merendeel van de '90's kids dit soort rappers ook zo hoog prijzen aangezien niet eens met de classics zijn begonnen om te luisteren en dus hun idolen als DMX, Eminem of Snoop & Dre altijd voor laten gaan omdat ze zijn opgegroeid met kut hiphop.
Wat betreft de NL scene heb je wel gelijk sommigen beginnen leuk maar denken al gauw dat ze koning zijn van het land en dan geheel met alleen maar zielige oneliners zichzelf aanmeten als mc lol.
Niet alles is vervelend om naar te luisteren maar ken je een paar groepen dan ken je ook de rest.
NL staat voor eentonig hiphop waar er maar bar weinig goed kunnen rappen of produceren.
Gelukkig vermaak ik mij ook met andere muziek maar ook daar kom je de verwarring vaak tegen, net als bij hiphop.
Artiesten Dubstep noemen als ze onder de noemer Brostep of Metalstep vallen en dat gebeurd helaas wel heel vaak. Zo zie je maar weer dat mensen niet eerst kijken maar wel direct roepen.
Dat hij niet altijd even sterke producties heeft of een keer een misser maakt is niet zo erg als je ziet hoeveel albums hij op zijn naam heeft staan en dat ten opzichte van een alleen heel goed flowende Biggie met maar een album die goed was. Als je nou net een wil noemen die overschat is dan is Biggie het wel. Triest om te zien dat merendeel van de '90's kids dit soort rappers ook zo hoog prijzen aangezien niet eens met de classics zijn begonnen om te luisteren en dus hun idolen als DMX, Eminem of Snoop & Dre altijd voor laten gaan omdat ze zijn opgegroeid met kut hiphop.
Wat betreft de NL scene heb je wel gelijk sommigen beginnen leuk maar denken al gauw dat ze koning zijn van het land en dan geheel met alleen maar zielige oneliners zichzelf aanmeten als mc lol.
Niet alles is vervelend om naar te luisteren maar ken je een paar groepen dan ken je ook de rest.
NL staat voor eentonig hiphop waar er maar bar weinig goed kunnen rappen of produceren.
Gelukkig vermaak ik mij ook met andere muziek maar ook daar kom je de verwarring vaak tegen, net als bij hiphop.
Artiesten Dubstep noemen als ze onder de noemer Brostep of Metalstep vallen en dat gebeurd helaas wel heel vaak. Zo zie je maar weer dat mensen niet eerst kijken maar wel direct roepen.
0
geplaatst: 21 oktober 2012, 12:18 uur
Er kan maar een goat zijn. En dat is, en dit weten we allemaal, Xzibit. Alleen die man kan echt alles. Programma's presenteren. Een meme zijn. Echt fantastisch.
0
geplaatst: 21 oktober 2012, 18:58 uur
Het is natuurlijk erg subjectief wie de goat is. Greatest of all Times kan natuurlijk onmogelijk iemand zijn die je gewoon ontzettend overschat vindt.
0
geplaatst: 11 maart 2014, 21:05 uur
Q-Tip, Vinnie Paz, Biggie, Aesop Rock, Sage Francis, Slug en MF Doom zijn nou rappers die ik echt totaal niet voel.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 23:15 uur
Ojee, aan je top 10 te zien heb ik je favorietjes beledigd
. Tja, can't help it, heb ze echt geprobeerd te waarderen.
. Tja, can't help it, heb ze echt geprobeerd te waarderen.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 08:46 uur
Aesop Rock, Slug deel ik groots. Geen enkel moment waarop ik overdonderd ben door de heren, maar ze liggen me gewoon niet. Vinnie Paz en MF Doom voel ik tot op zekere hoogte nog wel. Q-Tip is een baas.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 09:00 uur
Nu ben ik wel benieuwd waarom jullie Slug en Sage Francis niet voelen. Deze verse van Slug is toch geniaal?
En Sage... Of hij nou een ironische track maakt (Different: "If you can't beat 'em, join em. Then hurt the team by hurting yourself!"), sociaal-politieke kritiek levert (Blue, Slow Down Gandhi of Makeshift Patriot), of persoonlijke zaken bespreekt (Crumble, Best of Times), hij is altijd on-point.
En Sage... Of hij nou een ironische track maakt (Different: "If you can't beat 'em, join em. Then hurt the team by hurting yourself!"), sociaal-politieke kritiek levert (Blue, Slow Down Gandhi of Makeshift Patriot), of persoonlijke zaken bespreekt (Crumble, Best of Times), hij is altijd on-point.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 15:27 uur
Nouja, ik geloof heus wel dat ze kwaliteit hebben, alleen ligt hun flow en stemgeluid me gewoon echt totaal niet. Gewoon niet echt de soort hip-hop waar ik van hou (Sage, Aesop, Slug dan). Q-Tip is weer een ander verhaal. Weet niet precies hoe het komt, maar soms kan ik hem erg waarderen, en soms weer totaal niet. Vind hem vooral nogal gauw vervelen. Bovendien flowt Phife hem er op ATCQ moeiteloos uit naar mijn mening.
0
Deranged
geplaatst: 13 maart 2014, 20:07 uur
Valt me op hoeveel mensen hier DOOM noemen. Deze vraag kan je in mijn geval beter stellen als 'welke wel' en dan is hij er toch zeker een van.
Verder laatste tijd ook veel Ghostface, duidelijk mijn favoriet uit Wu Tang. Vind zijn surrealistische stream of consciousness stijl erg vet.
Een album met DOOM zoals dat er schijnbaar aan zit te komen lijkt mij dan ook een gouden greep.
Verder ook nog wel wat Common, DMX en natuurlijk Busta.
Verder laatste tijd ook veel Ghostface, duidelijk mijn favoriet uit Wu Tang. Vind zijn surrealistische stream of consciousness stijl erg vet.
Een album met DOOM zoals dat er schijnbaar aan zit te komen lijkt mij dan ook een gouden greep.
Verder ook nog wel wat Common, DMX en natuurlijk Busta.
0
geplaatst: 14 maart 2014, 08:36 uur
De vraag wordt juist negatief gesteld omdat er misschien enkele verrassingen tussen zitten. Dat we de willekeurige 14-jarige jongen die stoer doet met een waterpistool niet voelen is niet zo opzienbarend, dit topic is er voornamelijk voor vaak wel gewaardeerde MCs die de persoon niet voelt.
Vandaar dat DOOM genoemd wordt; hij heeft een heldenstatus, maar die mensen voelen hem niet.
leatherhead123: Dan snap ik het heel goed. Het is inderdaad wel enigszins een niche.
Vandaar dat DOOM genoemd wordt; hij heeft een heldenstatus, maar die mensen voelen hem niet.
leatherhead123: Dan snap ik het heel goed. Het is inderdaad wel enigszins een niche.

0
FelipeGutiérrez
geplaatst: 13 april 2014, 19:40 uur
Lil' Wayne, Childish Gambino, Smoke DZA en Joey BADA$$.
0
geplaatst: 14 april 2014, 18:23 uur
FelipeGutiérrez schreef:
Wayne deel ik, Gambino is een genie en Bada$$ heeft met 1999 al een hoop voor mij bewezen
. DZA is voor mij slechts iemand die ik beluister als er een dope gastartiest bij is
0
FelipeGutiérrez
geplaatst: 14 april 2014, 18:32 uur
Holla schreef:
Wayne deel ik, Gambino is een genie en Bada$$ heeft met 1999 al een hoop voor mij bewezen
. DZA is voor mij slechts iemand die ik beluister als er een dope gastartiest bij is
(quote)
. DZA is voor mij slechts iemand die ik beluister als er een dope gastartiest bij is Ik heb de hype rondom Joey Bada$$ nooit begrepen. Ik vind hem gewoon te saai. 1999 was nog wel te doen, maar dat was vooral om de klassieke beats die hij daarop heeft gebruikt. Ik zal zijn debuutplaat nog wel gaan checken als een laatste poging om Joey Bada$$ muziek te kunnen waarderen. Wanneer komt 'ie eigenlijk uit? Weet jij dat toevallig, Holla?
0
geplaatst: 14 april 2014, 22:03 uur
FelipeGutiérrez schreef:
Ik heb de hype rondom Joey Bada$$ nooit begrepen. Ik vind hem gewoon te saai. 1999 was nog wel te doen, maar dat was vooral om de klassieke beats die hij daarop heeft gebruikt. Ik zal zijn debuutplaat nog wel gaan checken als een laatste poging om Joey Bada$$ muziek te kunnen waarderen. Wanneer komt 'ie eigenlijk uit? Weet jij dat toevallig, Holla?
(quote)
Ik heb de hype rondom Joey Bada$$ nooit begrepen. Ik vind hem gewoon te saai. 1999 was nog wel te doen, maar dat was vooral om de klassieke beats die hij daarop heeft gebruikt. Ik zal zijn debuutplaat nog wel gaan checken als een laatste poging om Joey Bada$$ muziek te kunnen waarderen. Wanneer komt 'ie eigenlijk uit? Weet jij dat toevallig, Holla?
Men zegt rond de herfst, en ik las ergens dat Joey sprak van September. Prachtig mooie maand met Kendrick erbij zou ik zeggen!
0
geplaatst: 17 april 2014, 16:31 uur
Dat album zal ik wel eens beluisteren, maar ik deel eigenlijk wel Felipes sentiment. Zonder de klassieke beats komt hij eigenlijk nooit zo goed uit de verf.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 17:54 uur
FelipeGutiérrez schreef:
(quote)
Ik vond Joey dope op 1999. Jammer alleen dat hij daarna nooit een teken heeft laten zien van verder te groeien dan die 90s boom bap style. Als hij iets meer z'n best zou doen om zijn eigen sound te ontwikkelen ipv te blijven hangen in die stijl zou hij echt iets groots kunnen worden denk ik.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 18:17 uur
Heiligschennis waarschijnlijk maar ik kan Jay-Z echt niet aanhoren.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 18:47 uur
CrossProduct schreef:
Heiligschennis waarschijnlijk maar ik kan Jay-Z echt niet aanhoren.
Jay-Z is (als MC) niet zo populair op MuMe, hoor. Ook niet in zijn 90's-periode.Heiligschennis waarschijnlijk maar ik kan Jay-Z echt niet aanhoren.
0
geplaatst: 15 juni 2014, 12:35 uur
SchoolboyQ, Pusha T, Jay-Z, Eminem, Rakim, KRS-One, Andre3000, Talib Kweli, Joey Bada$$, Snoop Dogg, Evidence, Vinnie Paz, Jus Allah, Cannibus, Yellawolf, 2Pac, Freeway, Fashawn, Group Home, Cage, Lupe Fiasco, Termanology, Reks, Ab-Soul (vaak), Danny Brown (idem), Papoose, Hopsin, die Chris Brown van Flatbush Zombies, Ill Bill, Necro, Chino XL, Wiz Khalifa, Immortal Technique, Apathy, R.A. the Rugged Man, Guru, Brother Ali, Alchemist, Slaughterhouse, Sadat X.
Kunnen niet hangen met Hef.
Kunnen niet hangen met Hef.
0
geplaatst: 21 juni 2014, 15:55 uur
Bedorvenkebab schreef:
die Chris Brown van Flatbush Zombies
die Chris Brown van Flatbush Zombies
Zombie Juice, maar wat een briljante beschrijving
0
geplaatst: 7 juli 2014, 22:49 uur
Killer Mike is zo'n mc die heel goed is, maar geen replay value biedt.
* denotes required fields.