Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2007, 17:36 uur
Ja maar kijk naar Statemagazine, deze cd kreeg toch een mindere waardering, is eigenlijk het luisteren muah muah waard. Die andere zal je zeker niet tegenvallen

0
Melle K
geplaatst: 21 januari 2007, 22:22 uur
State zijn kontenlikkertjes voor TopNotch.
Stropstrikkers zijn echt dope iedereen moet het uitchecken.
Nul7Negen vind ik niet zoveel aan.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 01:12 uur
Melle K schreef:
Tja niet toevallig heeft kees de knong er een redelijk belang in.
0
Pelvin
geplaatst: 22 januari 2007, 12:49 uur
Pauper schreef:
Goodlife is de Nederlandse G-Unit, die kunnen niet komen. Simpele rhymes, simpele beats, faute stilo en bijzonder irritant.
Daar gaat het me niet om, het gaat om hun geloofwaardigheid. Eerst hoor ik Sticks nog praten: "Ik werk alleen met mensen waarmee ik hang, alleen mensen die ook leven voor de muziek" Die 1 liefde, 1 leven shit. Vervolgens praat hij nu over Di-rect "Ze belde me op en ik zei meteen ja". Dan kom je niet echt geloofwaardig over, aangezien Di-rect nou niet de eerste artiest is die voor muziek leeft. Op dit moment bevalt Rico me wel, die een beetje op de achtergrond blijft, Sticks is poppiejopie aan't worden en dat is een triest gebeuren. Dat straks half br33zah Nederland hun optredens bezoekt kan mij aan me reet roesten want dan kom ik niet meer... Dus beter hoop ik voor Sticks dat dit een grapje is want een van de belangrijkste elementen is je geloofwaardigheid, zonder dat spreek je de mensen die wel luisteren niet langer aan!
(quote)
Goodlife is de Nederlandse G-Unit, die kunnen niet komen. Simpele rhymes, simpele beats, faute stilo en bijzonder irritant.
(quote)
Daar gaat het me niet om, het gaat om hun geloofwaardigheid. Eerst hoor ik Sticks nog praten: "Ik werk alleen met mensen waarmee ik hang, alleen mensen die ook leven voor de muziek" Die 1 liefde, 1 leven shit. Vervolgens praat hij nu over Di-rect "Ze belde me op en ik zei meteen ja". Dan kom je niet echt geloofwaardig over, aangezien Di-rect nou niet de eerste artiest is die voor muziek leeft. Op dit moment bevalt Rico me wel, die een beetje op de achtergrond blijft, Sticks is poppiejopie aan't worden en dat is een triest gebeuren. Dat straks half br33zah Nederland hun optredens bezoekt kan mij aan me reet roesten want dan kom ik niet meer... Dus beter hoop ik voor Sticks dat dit een grapje is want een van de belangrijkste elementen is je geloofwaardigheid, zonder dat spreek je de mensen die wel luisteren niet langer aan!
Zeg astublieft dat het niet waar is. Anders heb ik ook weinig zin om naar hun optredens te gaan. Krijg je allemaal van die blije mensen die opgezwolle van tmf kennen, die er ook heen gaan. Dat heb je nu mss al n beetje met al die bekendheid. En di-rect is een pop-bandje voor pubers, wat moet iemand als sticks nou met hun? Ik vond opgezwolle een van de weinige rappers/rapgroepen in NL die geloofwaardig zijn. Ik hoop toch dat ze hun principes blijven handhaven anders haak ik ook af.
Verder wil ik nog even zeggen dat ik die Goodlifeshit echt slecht vind. Ik hoop echt niet dat die 'stoere rap' aan gaat slaan. Alleen al dat stukje wat een van die rappers van goodlife spit in 'dat is hier die shit' van partysquad
, dat zegt al genoeg.
0
Melle K
geplaatst: 22 januari 2007, 14:07 uur
Het was gewoon een grap van iemand op een ander forum, maak je niet dik.
0
geplaatst: 29 januari 2007, 22:28 uur
brainpower heeft nu ook een track opgenomen met the partysquad.
triest
triest

0
geplaatst: 29 januari 2007, 22:35 uur
Non Stop bedoel je? Kreeg hem van een vriend die van beats houdt, rot nummer

0
geplaatst: 30 januari 2007, 08:27 uur
En je dacht met die reply iets bij te dragen aan de discussie?
0
geplaatst: 30 januari 2007, 13:50 uur
rusty nail schreef:
Nederlandstalige hiphop!!! one word ! AFSCHAFFEN
Nederlandstalige hiphop!!! one word ! AFSCHAFFEN
Goedenmiddag, ik ben Willem, 36 jaar en gefrustreerd muziekluisteraar...
0
geplaatst: 30 januari 2007, 14:32 uur
Killerbee schreef:
(quote)

en die hele klotescene zit ook weer in die clip, ik ken er echt niet tegen hoe ze hip hop verkrachten
0
geplaatst: 30 januari 2007, 17:21 uur
luc011190 schreef:
Hallo, Ik dacht dat je Luc hete Je bent dus 2 jaar ouder dan mij dus. Gefrusteerd integendeel. IK heb hier totaal niks met deze muziek.En persoonlijk word ik ook niet .In tegenstelling tot....(quote)
0
geplaatst: 30 januari 2007, 20:46 uur
rusty nail schreef:
(quote)
Hallo, Ik dacht dat je Luc hete Je bent dus 2 jaar ouder dan mij dus. Gefrusteerd integendeel. IK heb hier totaal niks met deze muziek.En persoonlijk word ik ook niet .In tegenstelling tot....Wat doe je dan hier? Je oordeelt vast en zeker te snel over bepaalde muziek waar jij een verkeerd beeld van hebt. Jammer....
deagleking, luister het ook nooit
dus eigenlijk zit ik er niet mee dat ze zo bezig zijn.
0
geplaatst: 19 februari 2007, 15:47 uur
Lange Frans & Baas B
Supervisie
Testament
2 Zaligeeeee liedjes
Supervisie
Testament
2 Zaligeeeee liedjes
0
geplaatst: 12 maart 2007, 23:03 uur
"Steen" doet leuke dingen op dit moment..
maffe, gestoorde, rebelse , maar de moeite waarde, ned-hip-hop..
maffe, gestoorde, rebelse , maar de moeite waarde, ned-hip-hop..
0
geplaatst: 13 maart 2007, 18:05 uur
KD heeft een nieuwe EP uitgebracht dacht ik. Deze jongeman zat eerst bij 0118-VIER en heeft daar leuke dingen gedaan. Ook van dezelfde groep heeft Huckleberry Vin een EP uitgebracht. Vind ik opzich wat minder. Neger R. de Vries is ook bezig met z'n eigen ding maar daar moeten we nog even op wachten.
0
geplaatst: 13 maart 2007, 23:34 uur
En mensen vraag zich nog steeds af hoe 50 Cent in de top 250 komt?

0
geplaatst: 8 december 2007, 17:41 uur
Hallo,
Ik ben totaal niet op de hoogte van nederlandstalige hip-hop, hier in België is het huilen met de pet op, en vroeg me af of iemand me wat tips kon geven. Om je een idee te geven van wat ik wel ken: Opgezwolle, Extince,......en daar houdt het op! Ja, ok, ik ken Brainpower, maar das niet echt wat ik zoek....
Bedankt!
Ik ben totaal niet op de hoogte van nederlandstalige hip-hop, hier in België is het huilen met de pet op, en vroeg me af of iemand me wat tips kon geven. Om je een idee te geven van wat ik wel ken: Opgezwolle, Extince,......en daar houdt het op! Ja, ok, ik ken Brainpower, maar das niet echt wat ik zoek....
Bedankt!
0
geplaatst: 8 december 2007, 18:24 uur
Wat mij betreft staat Opgezwolle op eenzame hoogte bovenaan. Als je Opgezwolle leuk vindt, kan je ook het 'solo'-album van Sticks (& Delic) checken, netzoals Typhoon, beatmaker Kubus (die ook weer met Sticks een album heeft) en de Zeelandse groep 0118-VIER. Dat is toch wel voornamelijk de NL hip-hop waar ik iets mee kan.
Voor de rest heb je namen als KGV, Nul7Negen, Engel & Daniël, de Stropstrikkers, Blaxtar, Winne, Duvelduvel en meer. Maar ik zal met die ik eerder noemde iig beginnen.
Voor de rest heb je namen als KGV, Nul7Negen, Engel & Daniël, de Stropstrikkers, Blaxtar, Winne, Duvelduvel en meer. Maar ik zal met die ik eerder noemde iig beginnen.
0
Hypno
geplaatst: 8 december 2007, 19:25 uur
Luister bijna nooit naar Nederlandse Hiphop maar Spinal vind ik Echt boven de rest van Nederland uitstijgen te gruwelijk is hij check Dit: http://www.youtube.com/watch?v=AD1qp9zB4g8
0
raffael77
geplaatst: 8 december 2007, 20:25 uur
Is Spinal niet van Nul7negen?
Ik vind Opgezwolle erg en zelfs heel erg overschat.
Als je niet vaak naar NL hiphop luisterd is het zowiezo moeilijk er een goede uit te halen.
Ik was er niet in thuis maar ben gaan zoeken en heb dingen gehoord bij vrienden die wel veel naar deze shit luisteren.
Mijn voorkeur gaat uit naar:
Stropstrikkers, 079, 0118, KGV, Kas.
Opgezwolle is leuk en hebben hele vette tracks maar om nou te zeggen dat ze er elke keer bovenuit springen is niet waar.
Kubus sucks en heeft ook niet alle beats gedaan en ben blij toe.
Brainpower,Paty Squad, Kempi om er een paar te noemen zijn een regelrechte ramp.
Ik moet het zowiezo niet echt hebben van Topnotch op een paar artiesten na dan.
Ik vind Opgezwolle erg en zelfs heel erg overschat.
Als je niet vaak naar NL hiphop luisterd is het zowiezo moeilijk er een goede uit te halen.
Ik was er niet in thuis maar ben gaan zoeken en heb dingen gehoord bij vrienden die wel veel naar deze shit luisteren.
Mijn voorkeur gaat uit naar:
Stropstrikkers, 079, 0118, KGV, Kas.
Opgezwolle is leuk en hebben hele vette tracks maar om nou te zeggen dat ze er elke keer bovenuit springen is niet waar.
Kubus sucks en heeft ook niet alle beats gedaan en ben blij toe.
Brainpower,Paty Squad, Kempi om er een paar te noemen zijn een regelrechte ramp.
Ik moet het zowiezo niet echt hebben van Topnotch op een paar artiesten na dan.
0
CaliLove
geplaatst: 8 december 2007, 20:31 uur
In Nederland hebben ze zelfs een eigen Raplabel : "Top Notch"... 

0
bladwijzer
geplaatst: 11 december 2007, 18:53 uur
Heb een lijstjes met Nederhop albums (Nederlandstalig) gemaakt van best na slechts (volgens mij natuurlijk).
Ik heb nog een paar Duvelduvel (Puur Kultuur, plus oude shit) plaatjes niet gehoord & D.A.C.'s debuut plus de twee Spookrijders platen, dat is zo'n beetje het enige wat ik niet ken dat interssant is, dus op een paar eendagsvliegen en Osdorp Posse na.
1. Jawat - Ut Zwarte Aap ****1/2
2. Opgezwolle - Eigen Wereld ****1/2
3. Extince - Binnelandse Funk ****
4. Winne - Onoverwinnenlijk ****
5. Brainpower - Even Stil ****
6. Typhoon - Tussen Licht en Lucht ****
7. Raymzter - Rayalistisch ****
8. U-Niq - Rotterdam ****
9. Opgezwolle - Vloeistof ****
10. Duvelduvel - Aap-O-Theek ****
11. Sticks & Delic - Fakkelteit ****
12. Raymzter - Rayacties ****
13. Kubus - Buitenwesten ****
14. Extince - Toch? ****
15. Opgezwolle - Spugendingen Op De Mic ***1/2
16. D.A.C. - Professioneel Chillen ***1/2
17. Brainpower - Door Merg & Brain ***1/2
18. Extince - Vitamine E ***1/2
19. Kubus & Sticks - Microphone Colossus ***1/2
20. Jiggy Dje - Noahs Ark ***1/2
21. Brainpower - Verschil Moet Er Zijn ***
22. Extince - 2de Jeugd ***1/2
23. Spacekees & Terilekst - S/T ***1/2
24. THC - Artiekel 140 ***
25. Wudstik - Mijn Leven ***
26. Ali B - Verteld Het Leven Van De Straat **
27. Lange Frans & Baas B - Supervisie *1/2
28. Kempie - Rap 'N Borie *1/2
29. Lange Frans & Baas B - Het Land Van *1/2
30. Ali B - Petje Af 1/2
Ik heb nog een paar Duvelduvel (Puur Kultuur, plus oude shit) plaatjes niet gehoord & D.A.C.'s debuut plus de twee Spookrijders platen, dat is zo'n beetje het enige wat ik niet ken dat interssant is, dus op een paar eendagsvliegen en Osdorp Posse na.
1. Jawat - Ut Zwarte Aap ****1/2
2. Opgezwolle - Eigen Wereld ****1/2
3. Extince - Binnelandse Funk ****
4. Winne - Onoverwinnenlijk ****
5. Brainpower - Even Stil ****
6. Typhoon - Tussen Licht en Lucht ****
7. Raymzter - Rayalistisch ****
8. U-Niq - Rotterdam ****
9. Opgezwolle - Vloeistof ****
10. Duvelduvel - Aap-O-Theek ****
11. Sticks & Delic - Fakkelteit ****
12. Raymzter - Rayacties ****
13. Kubus - Buitenwesten ****
14. Extince - Toch? ****
15. Opgezwolle - Spugendingen Op De Mic ***1/2
16. D.A.C. - Professioneel Chillen ***1/2
17. Brainpower - Door Merg & Brain ***1/2
18. Extince - Vitamine E ***1/2
19. Kubus & Sticks - Microphone Colossus ***1/2
20. Jiggy Dje - Noahs Ark ***1/2
21. Brainpower - Verschil Moet Er Zijn ***
22. Extince - 2de Jeugd ***1/2
23. Spacekees & Terilekst - S/T ***1/2
24. THC - Artiekel 140 ***
25. Wudstik - Mijn Leven ***
26. Ali B - Verteld Het Leven Van De Straat **
27. Lange Frans & Baas B - Supervisie *1/2
28. Kempie - Rap 'N Borie *1/2
29. Lange Frans & Baas B - Het Land Van *1/2
30. Ali B - Petje Af 1/2
0
bladwijzer
geplaatst: 11 december 2007, 18:56 uur
waxs schreef:
Nu al genomineerd voor reactie van het jaar
(quote)
Nu al genomineerd voor reactie van het jaar

testament is het enige echt dope wat Frans na de straatremixes heeft gemaakt... Lang Gans & Klaas Vaak zijn drie keer niks maar Testament is best vet.
* denotes required fields.