Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
raffael77
geplaatst: 23 april 2008, 09:25 uur
Je vergeet er een paar.
Nul7Negen, Risskant, Solo van Diggy Dex, Stropstrikkers, Kamer van Cokehandel(Risskant & KGV), KGV en Kleine Jay & Cartes.
Dit zijn de echte toppers uit de industrie.
Jiggy Dje, Uniq, Raymzter kunner er ook wat van maar de rest is zwaar ..................
Extince was eerder wel cool maar zijn laatste albums is echt wack
Nul7Negen, Risskant, Solo van Diggy Dex, Stropstrikkers, Kamer van Cokehandel(Risskant & KGV), KGV en Kleine Jay & Cartes.
Dit zijn de echte toppers uit de industrie.
Jiggy Dje, Uniq, Raymzter kunner er ook wat van maar de rest is zwaar ..................
Extince was eerder wel cool maar zijn laatste albums is echt wack
0
|Joël|
geplaatst: 23 april 2008, 11:05 uur
Niet echt mijn ding Nederlandstalige (hiphop)muziek.
Zelfs van acts die door kenners als heel goed worden gezien kan ik dikwijls niet volop genieten.
Zelfs van acts die door kenners als heel goed worden gezien kan ik dikwijls niet volop genieten.
0
Hypno
geplaatst: 23 april 2008, 12:16 uur
Nee nederlandse hiphop is ook niet echt mijn ding want 99% van de hiphopscene is kut maar serious ik raad mensen echt aan om Spinal te checken die zit op een veel hoger niveau dan de rest van Dit land andere aanraders zijn:
Perverz
Steen
Medwest ( Lost Rebels )
0118-Vier
En dat was het wel zo,n beetje de rest is over het algemeen van Lager niveau.
Perverz
Steen
Medwest ( Lost Rebels )
0118-Vier
En dat was het wel zo,n beetje de rest is over het algemeen van Lager niveau.
0
geplaatst: 23 april 2008, 14:57 uur
Spookrijders- Klokkenluider.
Als niet-kenner vind ik dit een geweldig nummer, hebben ze nog aan te raden nummers?
Als niet-kenner vind ik dit een geweldig nummer, hebben ze nog aan te raden nummers?
0
raffael77
geplaatst: 23 april 2008, 18:55 uur
Hun album De Echte Shit vind ik het best.
Stuk voor stuk mooie nummers.
0118 en idd Spinal en Steen zijn ook erg vet.
Ik heb het alleen niet zo op Top Notch.
Het beste vind ik wel de engels talige hiphop. Vooral de Amerikanen zijn goed.
Ik koop ook eerder een cd uit US dan NL
Stuk voor stuk mooie nummers.
0118 en idd Spinal en Steen zijn ook erg vet.
Ik heb het alleen niet zo op Top Notch.
Het beste vind ik wel de engels talige hiphop. Vooral de Amerikanen zijn goed.
Ik koop ook eerder een cd uit US dan NL
0
geplaatst: 23 april 2008, 21:20 uur
Niek schreef:
Ik denk dat elke artiest in Nederland die in de hiphop momenteel dingen van betekenis doet nog onder grondleggers valt. We zitten met de Nederhop nu denk ik waar ze in de VS in de vroege jaren 90 zaten. Jaren die grote invloed zullen hebben op de toekomst dus.
Ik denk dat elke artiest in Nederland die in de hiphop momenteel dingen van betekenis doet nog onder grondleggers valt. We zitten met de Nederhop nu denk ik waar ze in de VS in de vroege jaren 90 zaten. Jaren die grote invloed zullen hebben op de toekomst dus.
Classic! Als je dit topic van pagina 1 een beetje gaar doorlezen zie je al een duidelijke verschuiving en groei van de scene. Waar in het begin voornamelijk de commerciële boys genoemd werden, zijn er tegenwoordig steeds meer underground gasten die écht dope shit maken.
Ik was nooit zo van de nederhop maar ben toch enigsinds bijgedraaid. 0118-Vier, Steen, Spinal maken gewoon bizarre shit. Jammer alleen dat ik niks van Spinal solo (of 079) kan vinden.
Die gast heeft een zieke flow en lyrics!!
0
raffael77
geplaatst: 24 april 2008, 09:31 uur
Nul7Negen heeft een eigen ding. Genaamd Kwaad Tegen Kwaad.
Spinal & Steen hebben samen Kadaverrap.
Steen heeft solo wel wat dingen maar ik wacht tot orginele uitkomt.
0118 hebben 1 album en 1 ep.
Daarnaast nog een solo van Huckleberry Vin, Neger R De Vries & KD.
Als het goed is werken Vinnie & De Vries weer aan iets nieuws gewoon onder de naam 0118 waar KD afstand van genomen heeft.
Spinal & Steen hebben samen Kadaverrap.
Steen heeft solo wel wat dingen maar ik wacht tot orginele uitkomt.
0118 hebben 1 album en 1 ep.
Daarnaast nog een solo van Huckleberry Vin, Neger R De Vries & KD.
Als het goed is werken Vinnie & De Vries weer aan iets nieuws gewoon onder de naam 0118 waar KD afstand van genomen heeft.
0
geplaatst: 24 april 2008, 14:52 uur
zinulzki schreef:
Ik ben de man al geluisterd?
0
geplaatst: 24 april 2008, 16:05 uur
0
Relax
geplaatst: 17 september 2008, 10:27 uur
Ik vind het zo vervelend dat de meeste NL rappers met de kakkerige R rappen... gewoon belachelijk eigenlijk dat het in onze NL accent kan gaan zitten.
Zoetermeer of Amersfoort was dat die daar last van had ? Hoezo.............. ?
0
geplaatst: 17 september 2008, 12:48 uur
Ja dat vind ik ook er g irritant, dat maakt Steen net wat minder rauw voor mij. We zijn allemaal opgegroeid dat alleen kakventjes met een rrrrollende errr spreken dus dat gaat er moeilijk weer uit. Ik wacht nog steeds op een goeie rapper met een vet haags accent. Dat blijft toch het gruwelijkste klinken.
0
Relax
geplaatst: 17 september 2008, 12:56 uur
Ik heb liever gewoon de normale NL accent van Gelderland. 

0
geplaatst: 17 september 2008, 15:52 uur
Relax schreef:
Ik vind het zo vervelend dat de meeste NL rappers met de kakkerige R rappen... gewoon belachelijk eigenlijk dat het in onze NL accent kan gaan zitten.
Jameal en Skafalau"Ofzo?" van de stropstrikkers sprekende R op een mooie wijze uit.
0
geplaatst: 17 september 2008, 17:14 uur
Relax schreef:
De meeste? Alleen bij Spinal vind ik het soms irritant maar voor de rest valt het allemaal wel mee dacht ik zo.
0
geplaatst: 17 september 2008, 19:16 uur
Normaal?

Wij in Deventer praten nog altijd harder dan in dat kakkerdorp Apeldoorn

Niemand daar wil hier wonen gek! Ze zijn bang..
De shijtlijsters. heheh
0
Relax
geplaatst: 17 september 2008, 19:21 uur
Kakker dorp Apeldoorn ??? wij zijn uitgesproken... 'vriend'.
0
geplaatst: 17 september 2008, 21:52 uur
Niet miepen, ik generaliseerde gewoon even iedereen en het was een grap.
Maar als ik iemand uit Apeldoorn tegenkom in Deventer dan zijn wij altijd een stel aso's bij elkaar.
A.k.a. die lui die ik dan tegen kom zijn niks gewend ik heb het uiteraard niet over jou 'vriend'
Maar als ik iemand uit Apeldoorn tegenkom in Deventer dan zijn wij altijd een stel aso's bij elkaar.
A.k.a. die lui die ik dan tegen kom zijn niks gewend ik heb het uiteraard niet over jou 'vriend'

0
geplaatst: 17 september 2008, 23:09 uur
Van die 101 Barz vond ik Winne ft. Feis wel dope, met name Winne..
(Beat = GMB - Nothing More To Say)
(Beat = GMB - Nothing More To Say)
0
Relax
geplaatst: 18 september 2008, 16:52 uur
Stapler schreef:

Oh ja tuurlijk want oud uitziende Deventer is natuurlijk zoveel gevaarlijker dan een andere dorpje of stad.
Wij in APD zijn niets gewend, wij zijn puur afgezonderd van de buitenwereld.
0
geplaatst: 18 september 2008, 21:18 uur
0
geplaatst: 19 september 2008, 20:11 uur
Relax schreef:
Oh ja tuurlijk want oud uitziende Deventer is natuurlijk zoveel gevaarlijker dan een andere dorpje of stad.
(quote)
Ik heb het toch over die gasten uit Apeldoorn die ik in Deventer heb gesproken...
Een paar lui dus.. maar je vat het te serieus op.
Niet nodig.
0
Rene1979
geplaatst: 20 september 2008, 07:31 uur
Vroeger luisterde ik wel naar nederlandse rap.
Osdorp posse west klan en white wolf enzo.
Als ik nu moet kiezen dan zijn jawat en typhoon wel toppertjes..
Verder verdiep ik me er niet zo meer in
Osdorp posse west klan en white wolf enzo.
Als ik nu moet kiezen dan zijn jawat en typhoon wel toppertjes..
Verder verdiep ik me er niet zo meer in
0
raffael77
geplaatst: 20 september 2008, 17:21 uur
Westclan vond ik wel toppie.
ff iets anders. Ben gisteren bij de halve finale geweest van De Grote Prijs Van Nederland in Apeldoorn.
M.O. & Brakko gaan NL hiphop vertegenwoordigen bij de finale.
Ik kende ze niet maar zijn erg goed.
Het enige nadeel is dat de kleine plaatsen niet genoeg stemmen krijgen omdat ze te weinig bekendheid hebben, wat als nadeel had dat ze geen schijn van kans hadden.
o.a Audio Elixer gezien, Risskant & Manu.
ff iets anders. Ben gisteren bij de halve finale geweest van De Grote Prijs Van Nederland in Apeldoorn.
M.O. & Brakko gaan NL hiphop vertegenwoordigen bij de finale.
Ik kende ze niet maar zijn erg goed.
Het enige nadeel is dat de kleine plaatsen niet genoeg stemmen krijgen omdat ze te weinig bekendheid hebben, wat als nadeel had dat ze geen schijn van kans hadden.
0
geplaatst: 21 september 2008, 20:31 uur
raffael77 schreef:
Oh da's best oneerlijk inderdaad, maar ja de Grolsch Grote Prijs kan daar zelf natuurlijk ook niet veel aan doen.
Vorig jaar vond ik GMB erg vet. Ik krijg nu, nadat ik zn album online op zn site besteld had steeds spam van em dat ik op Concrete aka TheBlackStarLiner moet stemmen. hahaha. Toch maar ff op Audio Elixer gestemd toen ik op de site was

0
Relax
geplaatst: 22 september 2008, 08:38 uur
Stapler schreef:
Ik heb het toch over die gasten uit Apeldoorn die ik in Deventer heb gesproken...
Niet nodig.
(quote)
Niet nodig.
Dat komt omdat je Opgezwolle op #1 hebt staan.
* denotes required fields.