MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
PJC
dit lijkt echt nergens op. jammer dat die clipmakers dat pareltje voor zo'n idioot hebben gemaakt

The Opposites - Dikke Lul 3 Bier! Geweldig nummer.

LesaneCrooks
ThingMan schreef:
The Opposites - Dikke Lul 3 Bier! Geweldig nummer.

Ik heb een ouwe fiets en daarmee scheur ik door de trambaan

Relax
Ik vind zijn naam alleen al kapot irritant.. Kraantje Pappie.. echt kut om uit te spreken.

Sowieso zijn stem lijkt op Yes-R.

raffael77
Relax schreef:
Ik vind zijn naam alleen al kapot irritant.. Kraantje Pappie.. echt kut om uit te spreken.

Met je eens.

Social_Mask
Ik vind het anders best wel aardig nummertje .

Relax schreef:

Moeilijk om uit te spreken vind ik die naam absoluut niet, en ik heb ook geen flauw idee waarom jij dat wel vindt, maar ik vind hem wel lomp. Nee, ik lieg nu dat ik barst; ik vind hem tergend lomp. Ik bedoel: wat komt er nu? Een rapper die zichzelf 'Spoelbak Buurtje' noemt?

De vergelijking met Yes-R begrijp ik wel, al is het meer omdat ik een raptechnische overeenkomst opmerk. Mag hij trots op zijn, natuurlijk!

Relax
Sjaakspeare schreef:
(quote)

Moeilijk om uit te spreken vind ik die naam absoluut niet, en ik heb ook geen flauw idee waarom jij dat wel vindt, maar ik vind hem wel lomp. Nee, ik lieg nu dat ik barst; ik vind hem tergend lomp. Ik bedoel: wat komt er nu? Een rapper die zichzelf 'Spoelbak Buurtje' noemt?

De vergelijking met Yes-R begrijp ik wel, al is het meer omdat ik een raptechnische overeenkomst opmerk. Mag hij trots op zijn, natuurlijk!

Ik zeg nergens dat ik het moeilijk vind om uit te spreken, vind het gewoon kut om uit te spreken.. het klinkt zo fake.

Alsof ik ineens "wannabe straattaal" praat.

Ik vind het ook een bloedirritante naam, bah. Alles is gewoon fout aan deze gast; weg ermee.

Relax schreef:
(quote)

Ik zeg nergens dat ik het moeilijk vind om uit te spreken, vind het gewoon kut om uit te spreken.. het klinkt zo fake.

Ah, zo.

Spoelbak Buurtje

Sjaakzen doet e't 'em, ju Weet Zelluff

Maak je nu een toespeling op Doutzen Kroes met mijn naam?

Twee nieuwe clips van J.A.E:

Vind deze man best hard, leuke stijl. Over twee maanden komt z'n EP, ben erg benieuwd.

Fidelodelientje

Zelfde gast, inderdaad wel oke.

raffael77
Wat ik een beetje slecht vind is dat hij extreem veel engelse woorden gebruikt. Je kan bijna spreken over een 50/50 % in 2 talen. super irri is dat.

Voor de rest is hij wel aardig

Fidelodelientje
Wat is daar irri aan? Ik vind t juist wel wat hebben.

Fidelodelientje

Wat vinden jullie van deze up and coming boys? Hun clip was op State te zien:

Ill
Ik vind het niks..

Relax
Die 2e doet Lil' Wayne wel heel erg na?

Maar vind het persoonlijk niet zoveel aan.

RedLightCityBoy
Wat een schande voor Amsterdam.

Wat een clowns

Seedorf schreef:
Hier de clip van Fresku - Twijfel. Ik blijf het één van de beste tracks uit Nederland vinden. Wat een emotie legt hij er in.
(embed)

Dit nummer live was echt de shit! Fresku was sowieso gruwelijk op Smoelwerk. Hij kreeg weliswaar maar 20minuutjes in de kleine zaal maar hij rockte de hele zaal kapot! Dikke props voor deze man

EDIT: Ik kom er nu achter dat ik eigenlijk Kees bedoelde ipv twijfel maar alle vier de nummers die hij deed waren super vet!

Ill
Ik heb gehoord dat hij een nieuw nummer heeft gedaan?

Fidelodelientje
Op Rokkesteen deed-ie er een die opende met 'wil je weten wie de zwarte schapen zijn'. Die had ik nog nooit eerder gehoord en kan ik verder ook niet vinden.

Ill schreef:
Ik heb gehoord dat hij een nieuw nummer heeft gedaan?

Klopt ja. Klonk wel aardig, verstond er alleen vrij weinig van. Die track schijnt Nieuwe Dag te heten.

Ill
'Twijfel' is een van mijn favoriete NL hiphop tracks geworden, dus ik hoop dat zijn debuut-album goed wordt.

Gino op het einde .

Sterke flows uit Amsterdam.

Dit nummer klinkt een beetje als Boomerang van Big Punisher (zelfde sample).

Gast
geplaatst: vandaag om 16:48 uur

geplaatst: vandaag om 16:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.