Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2012, 22:32 uur
Kos doet lekker rustig aan maar dan heb je ook wat. Maar inderdaad wel beter als het wat regelmatiger gaat. 1 update per dag moet men toch wel kunnen halen.
0
geplaatst: 1 juli 2012, 23:13 uur
In het begin werd er in principe elke dag 10 nummers gedaan, maar Bennerd en Kos gooien roet in het eten; voor mij overigens geen heel groot probleem.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 16:26 uur
Next!!
60.
Black Moon - Who Got The Props
YouTube - Black Moon - Who Got The Props 1993 HQ
. enorme classic natuurlijk en (voor mij) de beste Black Moon track. Tevens een gekend voorbeeld van de mid nineties hoogtepunt periode in de hiphop.
Dat orgelsampletje is echt de shit.
59.
The 7A3 - Coolin´ in Cali
YouTube - The 7A3 - Coolin´ in Cali
Superieur oldskool plaatje onder de zielende productie van een jonge DJ Muggs.
Uit de tijd dat men nog lekker ongeneerd kon samplen en hoe hier de beat onder het heerlijke Sly & the Family Stone sampletje is gewerkt is classic!
tevens mijn ringtone.
58.
A Tribe Called Quest - Check The Rhime
YouTube - A Tribe Called Quest - Check The Rhime
Zo'n beetje heel Midnight Marauders en The Low End Theory is hier (terecht) al eerder voorbij gekomen. Maar dit is voor mij wel een favoriet van de crew en was nog niet langsgekomen.
Super relaxte productie gewoon en Tip en Phife waren nooit beter. kan dit ook al wel zo'n beetje helemaal meerappen. back in the days on the Boulevard of Linden...
57.
Gang Starr feat. Jeru the Damaja & Lil Dap - Speak Ya Clout
YouTube - Gang Starr - Speak Ya Clout
Deze track verdient zn plek in deze top 100 volledig aan de eerste minuut...
Waneer Lil Dap er in komt wordt de track al een stuk minder maar dat begin waar Jeru over Primo's keiharde beats knalt is echt hip-hop legendary shit
.
Beter wordt het niet.
56.
Delinquent Habits - Tres Delinquentes
YouTube - Delinquent Habits - Tres Delinquentes(HD)_(720p).mp4
Yes! Blijft geniaal dit, van alle latino rappers zijn Delinquent Habits toch wel de bazen.
Altijd maar die smooth flow over zo'n fijn Corona-sampletje en een knalharde beat.
Vooral de start van die tracks is bij D.H. altijd keihard.
Ik bedoel check hoe die beat er in komt op 0:27 come on! hoe vet is dat, dan ben ik al verkocht.
Ook een Lower East Side heeft zoiets, check dit YouTube - delinquent habits lower east side op 0:28
.
55.
Common ft. Bilal- The Sixth Sense
YouTube - Common - The 6th Sense ft. Bilal
Weer zo'n super productie van Primo met Common en zn smooth flow heel toepasselijk in wellicht zijn beste track. Ook het zanglijntje is zowaar eens niet irritant.
54.
ART & Sticks - Tijgers en Draken
YouTube - Sticks & A.R.T. - Tijgers & Draken
1 van de absoluut favoriete Nederlandse hiphop tracks. ik bedoel.. die productie is echt zo snoeihard en geniaal. 'Onnederlands' is een kutterm, maar deze productie zou ook voor de grootste Amerikaanse rappers top zijn.
53.
Cru feat. Slick Rick - Just Another Case
YouTube - Cru "Just Another Case"
Weer zo'n heerlijk plaatje uit de Yo MTV Raps tijd
. Deze video is wel wat vaag want begint en eindigt met een totaal andere track van het album en kapt bovendien Slick Ricks verse er af
.
Enfin, sterke crew waar je nooit meer iets van hoort en een lekker samplegebruik.
52.
2Pac - Trapped
YouTube - 2pac - Trapped {XVID}.avi
Met deze track leerde ik 2Pac kennen en eigenlijk vind ik dit nog steeds zn beste. Toen hij nog lekker over street problems en ellende rapte ipv zn domme gepimp en gebrag van later.
All we know is violence, do the job in silence..
en Shock G. met zn '' uh-uh the cant keep the black man down is ook legendarisch
.
51.
The Roots - The Next Movement
YouTube - The Roots - The Next Movement
Nu ik hem weer luister heb ik zoiets van: 'waarom staat deze nog zo laag eigenlijk? ' maar goed. Niettemin een fantastische track, misschien geen keiharde hiphop maar meer een crossover die zelfs op de NL radio goed zou werken.
Vette video ook trouwens!
60.
Black Moon - Who Got The Props
YouTube - Black Moon - Who Got The Props 1993 HQ
. enorme classic natuurlijk en (voor mij) de beste Black Moon track. Tevens een gekend voorbeeld van de mid nineties hoogtepunt periode in de hiphop.Dat orgelsampletje is echt de shit.
59.
The 7A3 - Coolin´ in Cali
YouTube - The 7A3 - Coolin´ in Cali
Superieur oldskool plaatje onder de zielende productie van een jonge DJ Muggs.
Uit de tijd dat men nog lekker ongeneerd kon samplen en hoe hier de beat onder het heerlijke Sly & the Family Stone sampletje is gewerkt is classic!
tevens mijn ringtone.

58.
A Tribe Called Quest - Check The Rhime
YouTube - A Tribe Called Quest - Check The Rhime
Zo'n beetje heel Midnight Marauders en The Low End Theory is hier (terecht) al eerder voorbij gekomen. Maar dit is voor mij wel een favoriet van de crew en was nog niet langsgekomen.
Super relaxte productie gewoon en Tip en Phife waren nooit beter. kan dit ook al wel zo'n beetje helemaal meerappen. back in the days on the Boulevard of Linden...
57.
Gang Starr feat. Jeru the Damaja & Lil Dap - Speak Ya Clout
YouTube - Gang Starr - Speak Ya Clout
Deze track verdient zn plek in deze top 100 volledig aan de eerste minuut...
Waneer Lil Dap er in komt wordt de track al een stuk minder maar dat begin waar Jeru over Primo's keiharde beats knalt is echt hip-hop legendary shit
. Beter wordt het niet.
56.
Delinquent Habits - Tres Delinquentes
YouTube - Delinquent Habits - Tres Delinquentes(HD)_(720p).mp4
Yes! Blijft geniaal dit, van alle latino rappers zijn Delinquent Habits toch wel de bazen.
Altijd maar die smooth flow over zo'n fijn Corona-sampletje en een knalharde beat.
Vooral de start van die tracks is bij D.H. altijd keihard.
Ik bedoel check hoe die beat er in komt op 0:27 come on! hoe vet is dat, dan ben ik al verkocht.
Ook een Lower East Side heeft zoiets, check dit YouTube - delinquent habits lower east side op 0:28
. 55.
Common ft. Bilal- The Sixth Sense
YouTube - Common - The 6th Sense ft. Bilal
Weer zo'n super productie van Primo met Common en zn smooth flow heel toepasselijk in wellicht zijn beste track. Ook het zanglijntje is zowaar eens niet irritant.
54.
ART & Sticks - Tijgers en Draken
YouTube - Sticks & A.R.T. - Tijgers & Draken
1 van de absoluut favoriete Nederlandse hiphop tracks. ik bedoel.. die productie is echt zo snoeihard en geniaal. 'Onnederlands' is een kutterm, maar deze productie zou ook voor de grootste Amerikaanse rappers top zijn.
53.
Cru feat. Slick Rick - Just Another Case
YouTube - Cru "Just Another Case"
Weer zo'n heerlijk plaatje uit de Yo MTV Raps tijd
. Deze video is wel wat vaag want begint en eindigt met een totaal andere track van het album en kapt bovendien Slick Ricks verse er af
. Enfin, sterke crew waar je nooit meer iets van hoort en een lekker samplegebruik.
52.
2Pac - Trapped
YouTube - 2pac - Trapped {XVID}.avi
Met deze track leerde ik 2Pac kennen en eigenlijk vind ik dit nog steeds zn beste. Toen hij nog lekker over street problems en ellende rapte ipv zn domme gepimp en gebrag van later.
All we know is violence, do the job in silence..
en Shock G. met zn '' uh-uh the cant keep the black man down is ook legendarisch
. 51.
The Roots - The Next Movement
YouTube - The Roots - The Next Movement
Nu ik hem weer luister heb ik zoiets van: 'waarom staat deze nog zo laag eigenlijk? ' maar goed. Niettemin een fantastische track, misschien geen keiharde hiphop maar meer een crossover die zelfs op de NL radio goed zou werken.
Vette video ook trouwens!
0
geplaatst: 2 juli 2012, 16:58 uur
Ik had wel verwacht dat je Tres Delequentes nog zou gaan noemen, het was die of La Raza van Kid Frost als Latino track. Blijft er eentje met een typisch 90s tijdsbeeld.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 17:02 uur
Onnederlands is inderdaad een kutterm, gezien het aantal Nederlandse producers dat in mijn ogen moeiteloos meekan met het internationale niveau. Delic zie ik zelfs als één van de beste producers ooit en ook Hayzee, soms A.R.T. en Nikes vind ik voorbeelden van geweldige producers.
Leuke update, waar ik zowaar een paar nummers van ken
Leuke update, waar ik zowaar een paar nummers van ken

0
geplaatst: 2 juli 2012, 21:37 uur
Prima muziek maar ik vind dat toch van dat lelijke gerap van die Nederlandse gasten.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 23:20 uur
The 7A3 - Coolin´ in Cali <-- this shit cray
Deze update is weer smullen.
Deze update is weer smullen.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 11:48 uur
Next!!

Inmiddels al in de tweede helft van deze lijst!
50.
OutKast - ATLiens
YouTube - OutKast - ATLiens (Uncut)
Nogal briljante track van dit duo (evenals het hele album eigenlijk). Qua flow en lyrics zijn ze eigenlijk altijd wel top, maar hier is de productie ook nog eens echt geniaal.
Alleen dat throw your hands in the aaiyuurrr refreintje irriteert me altijd een beetje, maar goed.
49.
Mobb Deep - Give Up the Goods (Just Step)
YouTube - Mobb Deep - Give Up the Goods (Just Step) Good Quality FULL
Nja, dit is natuurlijk uberharde shits. Volgens mij de eerste keer dat ik met Mobb Deep in aanraking kwam was via deze video.
Havocs productie is altijd zo sfeervol crimineel
.
Het sampletje hier, eerder door bvb LL Cool J gebruikt in Pink Cookies werkt hier echt heel goed en de video is ook zo lekker fout. Haha, die beroving op het einde. Love it!
48.
Jurassic 5 feat. Percee-P - A Day at The Races
YouTube - Jurassic 5 - A Day at The Races (High Quality)
Goed, hoge school geflow op deze track. Jurassic en Percee steken elkaar naar de kroon met de ene harde verse na de ander. Als je dan toch hiphop-onwetenden moet laren horen hoe echt rappen klinkt moet je hiermee aan komen.
47.
Eazy E - Nobody Move
YouTube - Eazy E - Nobody Move
. briljante storytelling en uitermatige lollig nummer dat ook nog eens een superswingende beat en sample heeft. Top gewoon. Eazy en Ren die een bank overvallen: dat is natuurlijk dat we willen
.
kan deze ook wel uit mn hoofd meerappen.
what I thought was a bitch, was nuthin' but an man
46.
Smif-N-Wessun - Cession At The Doghille
YouTube - Cession At The Doghille - Smif-N-Wessun
Niet echt een track die vaak als favoriet wordt aangemerkt, zelfs niet als een favoriet van Da Shinin, maar ik draai deze track echt vaak.
Die bass!!! come on, hoe hard is die? en dat dubsampletje is ook geweldig.
Enige wat minder is aan deze track is het suffe refreintje.
Ik kan onmogelijk stil blijven zitten bij deze track. Headnod shit!
45.
NWA - If it aint Ruff
YouTube - N.W.A. - If It Ain't Ruff
Evenals de vorige track weer een wat ondergewaardeerd plaatje. Veel andere tracks van Straight Outta Compton worden altijd maar weer opgehemeld, maar deze en bijvoorbeeld ook Quiet on tha Set zijn eigenlijk favorietjes, omdat er weinig fratsen in zitten buiten de beste NWA MC, Ren, die gewoon geniaal loopt te flowen hier.
44.
Public Enemy - Public Enemy nr. 1
YouTube - Old School Beats Public Enemy - Public Enemy No 1
. tja, wat moet je hiervan zeggen. Deze track blies echt alle hiphopfans in die tijd van de stoel.
Die geluidjes en dan Chuck met die zware stem die er overheen knalt. wut!
Uberclassic!!
Als je deze niet uit je kop kent ga naar hiphop-bijscholing!!
43.
AZ - Sugar Hill
YouTube - AZ- Sugar Hill
Veel smoothere hiphop is er niet. Dat bass-sampletje is natuurlijk briljant, u kent het ook wel van een Comptons Most Wanted track, maar hier past het wel echt perfect.
AZ was in die tijd ook wel het grote raptalent in de scene.
Gaaf plaatje! en ook eentje waar het R&B hookje niet irriteert.
42.
Main Source - Hangin out
YouTube - Main Source - Just Hangin' Out
Breaking Atoms is natuurlijk geweldig en deze track is één van de hoogtepunten.
Alleen al hoe Large Pro er in komt :
I'm mainly known for the rough raps
but kids steal my lyrics like hubcaps
And eat em like stacks of flapjacks like rugrats
. nuff said.
41.
Eric B & Rakim - My Melody
YouTube - Eric B. & Rakim - My Melody
oldskool! ik vraag je, welke recente track heeft zo'n harde beat
.
De tering wat klapt die er hard op.
Rakim klonk hier nog rauwer dan ie normaal al doet. Pure perfectie van de hiphopper wat mij betreft deze track.

Inmiddels al in de tweede helft van deze lijst!
50.
OutKast - ATLiens
YouTube - OutKast - ATLiens (Uncut)
Nogal briljante track van dit duo (evenals het hele album eigenlijk). Qua flow en lyrics zijn ze eigenlijk altijd wel top, maar hier is de productie ook nog eens echt geniaal.
Alleen dat throw your hands in the aaiyuurrr refreintje irriteert me altijd een beetje, maar goed.
49.
Nja, dit is natuurlijk uberharde shits. Volgens mij de eerste keer dat ik met Mobb Deep in aanraking kwam was via deze video.
. Het sampletje hier, eerder door bvb LL Cool J gebruikt in Pink Cookies werkt hier echt heel goed en de video is ook zo lekker fout. Haha, die beroving op het einde. Love it!
48.
Jurassic 5 feat. Percee-P - A Day at The Races
YouTube - Jurassic 5 - A Day at The Races (High Quality)
Goed, hoge school geflow op deze track. Jurassic en Percee steken elkaar naar de kroon met de ene harde verse na de ander. Als je dan toch hiphop-onwetenden moet laren horen hoe echt rappen klinkt moet je hiermee aan komen.
47.
Eazy E - Nobody Move
YouTube - Eazy E - Nobody Move
. briljante storytelling en uitermatige lollig nummer dat ook nog eens een superswingende beat en sample heeft. Top gewoon. Eazy en Ren die een bank overvallen: dat is natuurlijk dat we willen
. kan deze ook wel uit mn hoofd meerappen.
what I thought was a bitch, was nuthin' but an man
46.
Smif-N-Wessun - Cession At The Doghille
YouTube - Cession At The Doghille - Smif-N-Wessun
Niet echt een track die vaak als favoriet wordt aangemerkt, zelfs niet als een favoriet van Da Shinin, maar ik draai deze track echt vaak.
Die bass!!! come on, hoe hard is die? en dat dubsampletje is ook geweldig.
Enige wat minder is aan deze track is het suffe refreintje.
Ik kan onmogelijk stil blijven zitten bij deze track. Headnod shit!
45.
NWA - If it aint Ruff
YouTube - N.W.A. - If It Ain't Ruff
Evenals de vorige track weer een wat ondergewaardeerd plaatje. Veel andere tracks van Straight Outta Compton worden altijd maar weer opgehemeld, maar deze en bijvoorbeeld ook Quiet on tha Set zijn eigenlijk favorietjes, omdat er weinig fratsen in zitten buiten de beste NWA MC, Ren, die gewoon geniaal loopt te flowen hier.
44.
Public Enemy - Public Enemy nr. 1
YouTube - Old School Beats Public Enemy - Public Enemy No 1
. tja, wat moet je hiervan zeggen. Deze track blies echt alle hiphopfans in die tijd van de stoel.Die geluidjes en dan Chuck met die zware stem die er overheen knalt. wut!
Uberclassic!!
Als je deze niet uit je kop kent ga naar hiphop-bijscholing!!
43.
AZ - Sugar Hill
YouTube - AZ- Sugar Hill
Veel smoothere hiphop is er niet. Dat bass-sampletje is natuurlijk briljant, u kent het ook wel van een Comptons Most Wanted track, maar hier past het wel echt perfect.
AZ was in die tijd ook wel het grote raptalent in de scene.
Gaaf plaatje! en ook eentje waar het R&B hookje niet irriteert.
42.
Main Source - Hangin out
YouTube - Main Source - Just Hangin' Out
Breaking Atoms is natuurlijk geweldig en deze track is één van de hoogtepunten.
Alleen al hoe Large Pro er in komt :
I'm mainly known for the rough raps
but kids steal my lyrics like hubcaps
And eat em like stacks of flapjacks like rugrats
. nuff said.41.
Eric B & Rakim - My Melody
YouTube - Eric B. & Rakim - My Melody
oldskool! ik vraag je, welke recente track heeft zo'n harde beat
. De tering wat klapt die er hard op.
Rakim klonk hier nog rauwer dan ie normaal al doet. Pure perfectie van de hiphopper wat mij betreft deze track.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 12:13 uur
Deze update is wel echt te lekker zeg 
PE # 1, NWA, Eazy E, Rakim, ATLiens, Main Source
Die van AZ ken ik nog niet; maar die check ik later!

PE # 1, NWA, Eazy E, Rakim, ATLiens, Main Source

Die van AZ ken ik nog niet; maar die check ik later!
0
shadowboxer
geplaatst: 3 juli 2012, 12:47 uur
Nog een keertje, waanzin! Hier luister ik eigenlijk sporadisch wat van, maar als ik 't luister -luister ik 't hard.
0
geplaatst: 4 juli 2012, 16:49 uur
40.
Das EFX - They Want EFX
YouTube - Das EFX - They Want EFX
Buitengewoon fijne productie van Hit Squad/Erick Murray die met dit duo een flinke ontdekking had gedaan. Hoewel het wat weg had van een crew als Fu-Schnickens is het wel een geinige rapstijl en het sampletje is ook lekker.
39.
EPMD - Da Joint
YouTube - EPMD - Da Joint
I make a million bucksssss... enter beat.
Iedereen kent dat intro wel en het is dan ook een super comeback van deze legendarische crew. Wel absoluut het hoogtepunt van de recentere albums, dat wel.
MM I'm in your area!!!
38.
Cypress Hill - How i could just kill a man
YouTube - How I Could Just Kill A Man
Geniaal agressief plaatje en Cypress Hill op hun best. Die nasale B-Real over die keiharde basslijn.
En dat refreintje ook... Here is something you can't understaaaaaand
Brute classic.
37.
Schoolly D - PSK what does it Mean
YouTube - Schoolly D- PSK, What Does It Mean?
Over keiharde beats gesproken...
PSK we makin' that greeeeeeen. Essentiele shit voor elke hiphopfan natuurlijk.
Zag het 2 jaar terug nog live hier in Doornroosje, werelds
36.
Big Punisher feat. Prodigy & Inspektah Deck - Tres Leches
YouTube - Big pun -Tres leches (triboro trilogy) ft Prodigy (mobb deep) and Inspecta Deck (wutang clan)
Lichtjes geweldige track met 3 superMC's
Buiten het heel hoge niveau raps is de productie ook erg vet.
Weet eerlijk gezegd niet zo wie de producer is, maar die man begrijpt het wel.
Big Pun hoogtepuntje ook.
Draai ik wel vaak deze!
35.
Percee P. - Throwback Rap Attack
YouTube - THROWBACK RAP ATTACK: PERCEE P
Nja, underground shit gaat nooit beter worden dan dit.
Percee is 1 van de strakste rappers en het futuristische achtergrondsoundje is wel erg nice er bij.
Zeker niet voor iedereen weggelegd overigens, dit.
34.
Blahzay Blahzay - Danger
YouTube - Blahzay Blahzay - Danger 1995 HQ
When the east is in the house...
Deze zullen jullie allemaal wel kennen. De sfeer en de mid nineties stijl is onovertroffen.
En lekker veel cameo's van dope rappers in de video
33.
Biggie - Who Shot Ya
YouTube - Who shot Ya? - Notorious B.I.G
Yess.... het as we proceed!!! geneuzel van Puffy is lichtelijk irritant, maar verder
een keiharde track.
Over Biggies kwaliteiten hoeven we verder niet te discussiëren, die staan buiten kijf.
Maar de productie met dat sinistere piano-riedeltje is ook echt classic.
32.
Geto Boys - Mind of a Lunatic
YouTube - Geto Boys - Mind of a Lunatic (Music Video)
, Geto Boys de gekste!
Ziek plaatje met een heerlijk relaxt sampletje waar Willie D, Scarface en Bushwick hun gestoorde teksten overheen spitten. Super combi.
Heel veel controverse opgeleverd in de VS natuurlijk. Maar ja, fuck' em.
31.
Bahamadia - 3 the Hard Way
YouTube - Bahamadia - 3 The Hard Way
Ladies rap!
, maar wat voor hem.
Bahamdia flowt de meeste mannelijke MCs er vierkant uit.
Hier krijgt ze steun van 2 andere femcees die er ook wel wat van kunnen op een superbeat van (who else?) Primo.
Das EFX - They Want EFX
YouTube - Das EFX - They Want EFX
Buitengewoon fijne productie van Hit Squad/Erick Murray die met dit duo een flinke ontdekking had gedaan. Hoewel het wat weg had van een crew als Fu-Schnickens is het wel een geinige rapstijl en het sampletje is ook lekker.
39.
EPMD - Da Joint
YouTube - EPMD - Da Joint
I make a million bucksssss... enter beat.
Iedereen kent dat intro wel en het is dan ook een super comeback van deze legendarische crew. Wel absoluut het hoogtepunt van de recentere albums, dat wel.
MM I'm in your area!!!

38.
Cypress Hill - How i could just kill a man
YouTube - How I Could Just Kill A Man
Geniaal agressief plaatje en Cypress Hill op hun best. Die nasale B-Real over die keiharde basslijn.
En dat refreintje ook... Here is something you can't understaaaaaand
Brute classic.
37.
Schoolly D - PSK what does it Mean
YouTube - Schoolly D- PSK, What Does It Mean?
Over keiharde beats gesproken...

PSK we makin' that greeeeeeen. Essentiele shit voor elke hiphopfan natuurlijk.
Zag het 2 jaar terug nog live hier in Doornroosje, werelds
36.
Big Punisher feat. Prodigy & Inspektah Deck - Tres Leches
YouTube - Big pun -Tres leches (triboro trilogy) ft Prodigy (mobb deep) and Inspecta Deck (wutang clan)
Lichtjes geweldige track met 3 superMC's
Buiten het heel hoge niveau raps is de productie ook erg vet.
Weet eerlijk gezegd niet zo wie de producer is, maar die man begrijpt het wel.
Big Pun hoogtepuntje ook.
Draai ik wel vaak deze!
35.
Percee P. - Throwback Rap Attack
YouTube - THROWBACK RAP ATTACK: PERCEE P
Nja, underground shit gaat nooit beter worden dan dit.
Percee is 1 van de strakste rappers en het futuristische achtergrondsoundje is wel erg nice er bij.
Zeker niet voor iedereen weggelegd overigens, dit.
34.
Blahzay Blahzay - Danger
YouTube - Blahzay Blahzay - Danger 1995 HQ
When the east is in the house...
Deze zullen jullie allemaal wel kennen. De sfeer en de mid nineties stijl is onovertroffen.
En lekker veel cameo's van dope rappers in de video

33.
Biggie - Who Shot Ya
YouTube - Who shot Ya? - Notorious B.I.G
Yess.... het as we proceed!!! geneuzel van Puffy is lichtelijk irritant, maar verder
een keiharde track.
Over Biggies kwaliteiten hoeven we verder niet te discussiëren, die staan buiten kijf.
Maar de productie met dat sinistere piano-riedeltje is ook echt classic.
32.
Geto Boys - Mind of a Lunatic
YouTube - Geto Boys - Mind of a Lunatic (Music Video)
, Geto Boys de gekste!Ziek plaatje met een heerlijk relaxt sampletje waar Willie D, Scarface en Bushwick hun gestoorde teksten overheen spitten. Super combi.
Heel veel controverse opgeleverd in de VS natuurlijk. Maar ja, fuck' em.
31.
Bahamadia - 3 the Hard Way
YouTube - Bahamadia - 3 The Hard Way
Ladies rap!
, maar wat voor hem.Bahamdia flowt de meeste mannelijke MCs er vierkant uit.
Hier krijgt ze steun van 2 andere femcees die er ook wel wat van kunnen op een superbeat van (who else?) Primo.
0
nedbed
geplaatst: 4 juli 2012, 16:53 uur
Ik ga even rustig de tijd nemen om de tracks te luisteren, want wat zitten er weer een classics bij zeg.
Mijn favoriet is hier sowieso al Tres Leches of toch Da Joint? 
Mijn favoriet is hier sowieso al Tres Leches of toch Da Joint? 
0
geplaatst: 4 juli 2012, 16:56 uur
Iets mindere update deze keer, nog altijd sterke tracks hoor. Mijn favorieten: Geto Boys, Blahzay Blahzay en Das EFX.
0
nedbed
geplaatst: 4 juli 2012, 16:57 uur
Tres Leches is trouwens van RZA die begrijpt het inderdaad wel wie het ook is. 

0
geplaatst: 4 juli 2012, 21:26 uur
Kos schreef:
49.
.
Het sampletje hier, eerder door bvb LL Cool J gebruikt in Pink Cookies werkt hier echt heel goed en de video is ook zo lekker fout. Haha, die beroving op het einde. Love it!
49.
. Het sampletje hier, eerder door bvb LL Cool J gebruikt in Pink Cookies werkt hier echt heel goed en de video is ook zo lekker fout. Haha, die beroving op het einde. Love it!
Het is geen Havoc productie, de credits gaan naar The Abstract (Q-Tip)
0
geplaatst: 5 juli 2012, 16:05 uur
30.
Above the Law - Murder Rap
YouTube - Above The Law - Murder Rap
. Snoeiharde pre-Death Row westcoast rap.
Above the Law was vergelijkbaar met NWA maar heeft nooit die status gekregen.
Dit was wel een hoogtepuntje van ze, ook een kleine opleving gekregen door GTR San Andreas
.
29.
Sway & Tech feat. Eminem, Xzibit, RZA, Tech 9, Chino XL, KRS-1, Pharoah Monch, Kool G Rap - The Anthem
YouTube - Sway & King Tech feat. Various Artists - The Anthem (High Quality)
Als je dan toch een posse cut maakt, doe het dan zo.
Sway & Tech hebben een vlijmscherpe beat in elkaar gedraaid en de gekende rappers doen er hun best mee. Zelfs Eminem irriteert niet
, dat wil toch wat zeggen.
Check ook de alternatieve en nieuwere versies van deze track!
28.
Pharcyde - on the DL
YouTube - The Pharcyde - On The DL [HQ]
ge-ni-a-le track. Die beat is briljant en dat relaxte jazzsampletje erbij plus de geweldige Pharcyde lyricists is classic!
Samen met Passin me By veruit hun beste track.
27.
Brand Nubian - Slow Down
YouTube - Brand Nubian - Slow Down
Dit is lang mn favoriete track geweest vroeger. Brand Nubian was zo'n geweldig trio met stuk voor stuk gave rappers.
Deze ietwat moralistische track tegen onveilige sex, drugs etc. is erg lekker, mede natuurlijk door het bekende Edie Brickell sampletje.
26.
Main Source - Lookin at the Front Door
YouTube - Main Source - Looking At The Front Door
lackeboomboomboom!!!
Heerlijke track van Large Professor en consorten.
Opvallend hoeveel swingernder de hiphop van toen was ivm nu.
Zulke soul en jazz sampletjes hoor je nauwelijks meer. Doodzonde.
25.
Lords of the Underground - Chief Rocka
YouTube - Lords Of the Underground - Chief Rocka (HD)
Mja, staat dan op nummer 25, al vraag ik me eigenlijk af of er uberhaupt vettere hiphop dan dit is. Komaan, dit is perfectie.
Dat refrein scratchsampletje allen al The one Chief Rocka!!
Geweldige rappers zijn het ook. En de video roeleert ook.
Alles wat hierboven komt moet wel heeeeeeeel goed zijn
.
24.
Paris - Days of Old
YouTube - PARIS - The Days Of Old
Tja, deze combinatie van beats en sample is wel echt weer heel goed gevonden.
Een soort van lekker frisse muziekcombo bij de diepe stem van Paris met zn pessimistische teksten
23.
De La Soul - A Rollerskatin Jam named Saturdays
YouTube - De La Soul - A Roller Skating Jam Named 'Saturdays' feat. Q-Tip & Vinia Mojica
. ja, het is een track die uberbekend is en hier zelfs in de top 40 stond.. who de fuck cares!! deze track is gewoon baas.
Geniaal geproduceerd vooral. Wat een beats en die overgang naar 'Mr. Sprinkala'
op 2: 14
briljant.
Video met een heerlijke vibe trouwens vol met zon, NY en Native Tongue.
22.
Artifacts - Wrong side of the Tracks
YouTube - Artifacts - Wrong Side Of Da Tracks (with lyrics)
1 van de beste basslijntjes in de hiphop.. hoe nice is die!
Im out to bomb like Vietnam iedere hiphopfan kent die binnenkomer wel.
Kan er verder niet veel over kwijt, gewoon puur genieten dit.
21.
Public Enemy - Welcome to the Terrordome
PUBLIC ENEMY | PE-WELCOME TO THE TERRORDOME (inst)-1989 video - publicenemy.com
Mja... P.E. altijd de hardste.
Buiten hun onovertroffen teksten is deze track ook gewoon knallend met al die samples en het noisegeluid.
Keihard draaien. De video hier is trouwens zonder tekst.. kon geen andere vinden helaas.
Morgen de top 20!!
Above the Law - Murder Rap
YouTube - Above The Law - Murder Rap
. Snoeiharde pre-Death Row westcoast rap.Above the Law was vergelijkbaar met NWA maar heeft nooit die status gekregen.
Dit was wel een hoogtepuntje van ze, ook een kleine opleving gekregen door GTR San Andreas
. 29.
Sway & Tech feat. Eminem, Xzibit, RZA, Tech 9, Chino XL, KRS-1, Pharoah Monch, Kool G Rap - The Anthem
YouTube - Sway & King Tech feat. Various Artists - The Anthem (High Quality)
Als je dan toch een posse cut maakt, doe het dan zo.
Sway & Tech hebben een vlijmscherpe beat in elkaar gedraaid en de gekende rappers doen er hun best mee. Zelfs Eminem irriteert niet
, dat wil toch wat zeggen.Check ook de alternatieve en nieuwere versies van deze track!
28.
Pharcyde - on the DL
YouTube - The Pharcyde - On The DL [HQ]
ge-ni-a-le track. Die beat is briljant en dat relaxte jazzsampletje erbij plus de geweldige Pharcyde lyricists is classic!
Samen met Passin me By veruit hun beste track.
27.
Brand Nubian - Slow Down
YouTube - Brand Nubian - Slow Down
Dit is lang mn favoriete track geweest vroeger. Brand Nubian was zo'n geweldig trio met stuk voor stuk gave rappers.
Deze ietwat moralistische track tegen onveilige sex, drugs etc. is erg lekker, mede natuurlijk door het bekende Edie Brickell sampletje.
26.
Main Source - Lookin at the Front Door
YouTube - Main Source - Looking At The Front Door
lackeboomboomboom!!!
Heerlijke track van Large Professor en consorten.
Opvallend hoeveel swingernder de hiphop van toen was ivm nu.
Zulke soul en jazz sampletjes hoor je nauwelijks meer. Doodzonde.
25.
Lords of the Underground - Chief Rocka
YouTube - Lords Of the Underground - Chief Rocka (HD)
Mja, staat dan op nummer 25, al vraag ik me eigenlijk af of er uberhaupt vettere hiphop dan dit is. Komaan, dit is perfectie.
Dat refrein scratchsampletje allen al The one Chief Rocka!!
Geweldige rappers zijn het ook. En de video roeleert ook.
Alles wat hierboven komt moet wel heeeeeeeel goed zijn
.24.
Paris - Days of Old
YouTube - PARIS - The Days Of Old
Tja, deze combinatie van beats en sample is wel echt weer heel goed gevonden.
Een soort van lekker frisse muziekcombo bij de diepe stem van Paris met zn pessimistische teksten

23.
De La Soul - A Rollerskatin Jam named Saturdays
YouTube - De La Soul - A Roller Skating Jam Named 'Saturdays' feat. Q-Tip & Vinia Mojica
. ja, het is een track die uberbekend is en hier zelfs in de top 40 stond.. who de fuck cares!! deze track is gewoon baas.Geniaal geproduceerd vooral. Wat een beats en die overgang naar 'Mr. Sprinkala'
op 2: 14briljant.
Video met een heerlijke vibe trouwens vol met zon, NY en Native Tongue.
22.
Artifacts - Wrong side of the Tracks
YouTube - Artifacts - Wrong Side Of Da Tracks (with lyrics)
1 van de beste basslijntjes in de hiphop.. hoe nice is die!
Im out to bomb like Vietnam iedere hiphopfan kent die binnenkomer wel.
Kan er verder niet veel over kwijt, gewoon puur genieten dit.
21.
Public Enemy - Welcome to the Terrordome
PUBLIC ENEMY | PE-WELCOME TO THE TERRORDOME (inst)-1989 video - publicenemy.com
Mja... P.E. altijd de hardste.
Buiten hun onovertroffen teksten is deze track ook gewoon knallend met al die samples en het noisegeluid.
Keihard draaien. De video hier is trouwens zonder tekst.. kon geen andere vinden helaas.
Morgen de top 20!!
0
geplaatst: 5 juli 2012, 16:23 uur
Woah van deze update ken ik vrij weinig. Een track waarop Eminem niet irriteert? Uniek !
0
geplaatst: 5 juli 2012, 17:33 uur
Weer veel nieuwe tracks voor mij, ik kende alleen nummer 29 al. Heb alles beluisterd en de meeste tracks klinken best wel nice! Je bent echt meer van die oldschool periode merk ik van rond 1990, daar moet ik nog heel veel van ontdekken.
0
nedbed
geplaatst: 5 juli 2012, 22:58 uur
Mooie Update weer. Mijn favoriet is nummer 22, alleen is er 1 track van The Artifacts die ik nog beter vind.
0
geplaatst: 5 juli 2012, 23:45 uur
Days of Old ook alweer gedropt...hmmz kan ik die ook weer afstrepen van mijn lijst.
0
geplaatst: 6 juli 2012, 14:12 uur
Daar hebben we Kos weer met zijn ouderwetse hiphop-fetisj.
Maar I like it. Ga zo door ouwe!
Maar I like it. Ga zo door ouwe!
0
geplaatst: 6 juli 2012, 15:03 uur
Vandaag de laatste 20!!
Eerst van 20 tm 11:
20.
The Alkaholiks- Daaam
YouTube - alkaholiks- daaam
Keiharde partytrack van deze westcoast groep met Tash als bekendste lid.
Super bassje en gewoon fijn plaatje.
19.
Organized Konfusion & O.C. - Fudge Pudge
YouTube - Organized Konfusion - Fudge Pudge (Video)
Hogeschool hiphop met 3 van de beste lyricists in de game. Pharoah, Prince Po en O.C.
Lekker underground video typisch uit die tijd er bij met de NY Globe op de achtergrond
Geen fratsen.. dat scheelt.
18.
Ed OG & the Bulldogs - I got to Have it
YouTube - Ed O.G & Da Bulldogs - I Got To Have It
, die sampletjes zijn zo lekker hier. Ed OG & zn crew zijn altijd wat onderbelicht gebleven maar dit was toch echt wel een knaller in die tijd.
17.
Reflection Eternal - The Blast
YouTube - Reflection Eternal (Talib Kweli & DJ Hi-Tek) - The Blast | *Best Quality* (2001)
_O
, echt nu ik hem weer even draai: wat een wereldtrack is dit toch.
De productie is echt de shit en Talib is noooit beter geweest dan op dit album.
Gave video ook in die regen.
Its got to be.. the man Hi-Tek and Kweli
16.
DJ Honda feat Jeru the Damaja - El presidente
YouTube - DJ Honda & Jeru the Damaja - El Presidente
Mega knaller, altijd goed plaatje als ik effe wat energie nodig heb.
Lekkere scratches en Jeru is gewoon de man, flowt hier als een dolle.
Control the Mic like Fidel Castro is ook zo'n heerlijke terugkomende line
.
15.
Lord Finesse feat Sadat X, Grand Puba, Large Professor - Actual facts
YouTube - Lord Finesse feat. Sadat X and more "Actual Facts"
Yeah.. typische midnities NY style, jullie weten.
Over het rijtje namen hier hoef ik denk ik niet veel te zeggen. Top.
14.
Dead Prez - Hip Hop
YouTube - Hip Hop - Dead Prez [Original Music Video] HD
Fake-fake-fake- recordszzzzz...
Die bass is natuurlijk een trekkertje hier. In de auto blaast ie bijna de speakers van niet alleen mijne maar ook die van de auto naast me er uit
Over de lyrics is wel het nodige gezegd.. racistisch of niet.. whatever. Gewoon een keiharde track.
13.
Dilated Peoples - Back Again
YouTube - Dilated Peoples - Back Again
Gewoon true hiphop.. diverse rappers, beats & rhymes, een lekkere posse-sfeer, samples, scratches, alles.
Als er over 30.000 jaar aliens op de verwoestte aarde landen en ze willen weten wat hiphop is moeten ze deze video opgraven.
12.
------------------:| ------------------- verdomme , hier had ik een dubbele staan . even overslaan dan.
11.
The Notorious BIG - Kick in the Door
YouTube - Biggie Smalls - Kick in the Door
hm.. deze 'video' heeft een rukintro, maar goed.
Keiharde Biggietrack van Primo. Beste van hem die ik ken.
Biggie hoort gewoon met zn rauwe stem op dit soort beukbeats te raggen, niet van dat commerciele geouwehoer. Ik heb gezegd.
Straks de top 10!
Eerst van 20 tm 11:
20.
The Alkaholiks- Daaam
YouTube - alkaholiks- daaam
Keiharde partytrack van deze westcoast groep met Tash als bekendste lid.
Super bassje en gewoon fijn plaatje.
19.
Organized Konfusion & O.C. - Fudge Pudge
YouTube - Organized Konfusion - Fudge Pudge (Video)
Hogeschool hiphop met 3 van de beste lyricists in de game. Pharoah, Prince Po en O.C.
Lekker underground video typisch uit die tijd er bij met de NY Globe op de achtergrond

Geen fratsen.. dat scheelt.
18.
Ed OG & the Bulldogs - I got to Have it
YouTube - Ed O.G & Da Bulldogs - I Got To Have It
, die sampletjes zijn zo lekker hier. Ed OG & zn crew zijn altijd wat onderbelicht gebleven maar dit was toch echt wel een knaller in die tijd.17.
Reflection Eternal - The Blast
YouTube - Reflection Eternal (Talib Kweli & DJ Hi-Tek) - The Blast | *Best Quality* (2001)
_O
, echt nu ik hem weer even draai: wat een wereldtrack is dit toch.De productie is echt de shit en Talib is noooit beter geweest dan op dit album.
Gave video ook in die regen.
Its got to be.. the man Hi-Tek and Kweli
16.
DJ Honda feat Jeru the Damaja - El presidente
YouTube - DJ Honda & Jeru the Damaja - El Presidente
Mega knaller, altijd goed plaatje als ik effe wat energie nodig heb.
Lekkere scratches en Jeru is gewoon de man, flowt hier als een dolle.
Control the Mic like Fidel Castro is ook zo'n heerlijke terugkomende line
. 15.
Lord Finesse feat Sadat X, Grand Puba, Large Professor - Actual facts
YouTube - Lord Finesse feat. Sadat X and more "Actual Facts"
Yeah.. typische midnities NY style, jullie weten.
Over het rijtje namen hier hoef ik denk ik niet veel te zeggen. Top.
14.
Dead Prez - Hip Hop
YouTube - Hip Hop - Dead Prez [Original Music Video] HD
Fake-fake-fake- recordszzzzz...
Die bass is natuurlijk een trekkertje hier. In de auto blaast ie bijna de speakers van niet alleen mijne maar ook die van de auto naast me er uit

Over de lyrics is wel het nodige gezegd.. racistisch of niet.. whatever. Gewoon een keiharde track.
13.
Dilated Peoples - Back Again
YouTube - Dilated Peoples - Back Again
Gewoon true hiphop.. diverse rappers, beats & rhymes, een lekkere posse-sfeer, samples, scratches, alles.
Als er over 30.000 jaar aliens op de verwoestte aarde landen en ze willen weten wat hiphop is moeten ze deze video opgraven.
12.
------------------:| ------------------- verdomme , hier had ik een dubbele staan . even overslaan dan.
11.
The Notorious BIG - Kick in the Door
YouTube - Biggie Smalls - Kick in the Door
hm.. deze 'video' heeft een rukintro, maar goed.
Keiharde Biggietrack van Primo. Beste van hem die ik ken.
Biggie hoort gewoon met zn rauwe stem op dit soort beukbeats te raggen, niet van dat commerciele geouwehoer. Ik heb gezegd.
Straks de top 10!
* denotes required fields.