MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Erg lekkere update weer hoor kos. Enige die ik niet zo hoog had verwacht was Back Again, heb ik zelf nooit heel erg vet gevonden. Maar alleen Fudge Pudge maakt deze update al top. Wat een fijne track is dat toch ook

Kos
Ik had er ook liever Worst come to Worst neergezet maar die is al geweest .

Kos schreef:
Ik had er ook liever Worst come to Worst neergezet maar die is al geweest .

Graag gedaan Maar Baaam had ik ook al in mijn top 100 staan, dus je doel is mislukt

Verder een bijzonder lekkere top 100, Kos. Heb er tot nu toe werkelijk van genoten. Erg heerlijke oldschool tracks, afgewisselt met zo nu en dan een 'oo banger. Zowel veel bekend als soms geen bekende tracks voor mij zijn langsgekomen. De gene die ik nog niet kende heb ik met plezier naar geluisterd en zal ik binnenkort misschien eens wat va checken. Keep it going

Nummer 12 is toch overschat.

Hip Hop en Back Again zijn heerlijk.

Kos
10.
Eric B & Rakim - Let the Rhythm Hit em

YouTube - Eric B. & Rakim - Let The Rhythm Hit 'Em

. Nog steeds de hardste beat in hiphop die ik ken.
fucking ruige beat en Rakim doet er mee wat alleen hij kan.
Die shit helemaal slopen.

9.
Raekwon - Ice Cream

YouTube - Raekwon - Ice Cream

Voor mij misschien wel de vetste Wu-Tang track (wellicht samen met 4th Chamber).
Dat pianosampletje is zo lekker sinister en eigenlijk het enige wat je hoort over die beat.
Rauw dus. en dan een fijn rijtje Wu-rappers die een serenade brengen aan de chickies

8.
EPMD - You Gots to Chill

YouTube - EPMD - You Gots To Chill 1988 HD (Official Video) + Lyrics

Uberclassic met nog altijd de vetste bass ooit. En natuurlijk kunnen we hem allemaal meerappen.
Toen Erick Sermon nog onder de 100 kilo was en de heren nog vriendjes.
Favoriete stukje in de video: rond 0:45 als Parrish zo raar staat te dansen .

7.
Eric B & Rakim - In the Ghetto

YouTube - eric b & rakim - in the ghetto

aaaaah... wat een fijne shit is dit. Rakim represent die harde NY stijl.
it ain't where you from it's where ya at.

en niet de 'vrolijke' versie van de officiele video kiezen, dat is een remix.

6.
Organized Konfusion - Bring it On

YouTube - Organized Konfusion - Bring It On

Alleen de start al: er staat wat te gebeuren!!!!
En dan misschien wel de hardste lines uit de hele hiphop.. Pharoah spit als een bezetene.
zoals een reactie al zegt: 'this shit right here is the shit, no shit'

5.
Camp Lo - Luchini (AKA This Is It)

YouTube - Camp Lo - Luchini (AKA This Is It) (Original Video) (1997)

swingendste hiphop plaatje ever. Geniaal geproduceerd. die sample is aan!!!
de beat is lekker en de heren hebben echt een te gekke player-rapstijl.
Ik versta er eigenlijk bij vlagen nog steeds geen zak van, maar boeien: het is vet!

Luchini pourin from the sky!!!!

4.
Binary Star - Reality Check

YouTube - Binary Star - Reality Check

Underground shit van het hoogste niveau. Heerlijk subtiel zonder druktemakerij, overdreven samples en aandachttrekkende teksten.
Gewoon hiphop zoals het bedoeld is

3.
Nas - Nas is Like

Combi van de beste producer en 1 van de beste rappers allebei op hun top.
Track die echt precies de goede sfeer raakt wat betreft hoe we hiphop willen horen

2.
O.C. - Time's Up

De vettste rockplaat onder de raptracks
Drums en bas... het kan zo live gespeeld worden. O.C. knalt harder dan ooit.
Wederom sluit ik me aan bij 1 van de youtube reacties:

This should be the official "Hip-Hop" anthem. SALUTE! Hats OFF wheneva this is played

1.
Public Enemy- Black Steel in the Hous of Chaos

Numero uno!
Tekstueel een hoogtepunt in de hiphop. Chuck zn bespiegelingen van de rebel in de gevangenis. De uitbraak doet je echt zoiets hebben van Yeah!!
Helaas bestaat de energie in combi met kwaliteit niet meer in de hiphop. Doodzonde wat een boodschap zoals P.E. dat kon brengen is belangrijk.
Je hebt nu een Immortal Technique zonder de energie of een Rage Against the Machine zonder het talent maar het staat allemaal in schril contract tot Chuck op Terminators beats.

Nou. Ik hoop dat het leuk was. .

Kos out.

Mooie top 100! En leuke nummer 1

Bazige top 10. Vooral Bring it On en Reality Check.

Sowieso een mooie top 100. Bijna allemaal Hip Hop klassiekers gezien.

nedbed
Mooie top 10. En het verbaast me echt dat deze tracks niet in andere lijsten stonden.

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Kos, je bent een baas. U moeten we eigenlijk zeggen. Omdat je zo oud bent.

Neefje Harco is next.

Eindelijk Luchini, op die zat ik al lang te wachten, zou ook in mijn top 20 zitten.

Toch zijn er nog platen nog niet langs geweest die ik zeer hoog zou zetten.

Ja, ik sta er ook van te kijken hoeveel classics nog niet langs zijn geweest. Veel tracks van Kos zijn lijst staan ook in mijn top 100, dus ik ga maar even wat aanpassen (om de veelzijdigheid hoog te houden).

panjoe (moderator)
Kos

Ik ben de laatste tijd erg bezig geweest met van alles, niks en nog wat, dus...

Twee updates per dag lijkt me goed trouwens.

Ik zet mezelf maar onderaan de lijst.
- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- panjoe
- bennerd
- MAS
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
- R&P
-Snoeperd
- Boy
-Jazzmatic
-Alexander-r
- nedbed
- shadowboxer
- Revo
- Ulfat-e-Zulmat
-_Pjotr_
- Illmaticly Ill
- Elohim

shadowboxer

Valt volgens mij weinig nog te zeggen. Gewoon top.

You lack the minerals and vitamins, irons and the niacin
Fuck who that i offend

Hat OFF

nedbed

Dus......gaan iemand nog wat droppen?

Ik wil anders vanavond wel beginnen als iedereen dat goed vindt?

Ik vind het prima....anders zit er toch weinig leven in dit topic.

Top, ik heb dit klusje toch wel in een week geklaard.

Harco kan niet?

Nou, dan zal Ome Rob maar direct beginnen. Eens even kijken...

100. Killer Mike ft. T.I. & Big Boi - Ready Set Go (Remix)

Om de top 100 te beginnen heb je een startschot nodig. En dat is dit nummer wel. Geweldige voicesample, bazige raps. Vlezige mannen.

99. The Jubalaires - The Preacher and the Bear

Hiphop is natuurlijk begonnen in 1937. Met dit nummer. Lekker spitten over avonturen. Niks geen poespas. It's a cypher.

98. Slick Rick - Children's Story

De kleinzoon van de The Jubalaires-rapper. Zoek de tien overeenkomsten. Gezelligheid alom.

97. Lords of the Underground – Neva Faded

Rauwe hiphop. Ouwe hiphop. Ik ga niks zinnigs zeggen vandaag. Dat hadden jullie vast al door.

96. DJ Honda ft Mos Def – Travellin' Man

Vanzelfsprekende keuzes spreken vanzelf.

95. Mic Geronimo – Shit's Real

Het nummer met de beste titel. Shit is echt mensen. Het is echt.

94. Despot – Look Alive

Mogelijk het beste nummer uit mijn top 100. Dus geniet er maar lekker van. Zeer harde beat. Zeer gruwelijke rijmelarij.

93. Biz Markie - Vapors

En we gaan weer richting de middeleeuwen met deze klassieker. Even wat stof blazen en genieten maar.

92. Slum Village - Fall in Love

Een hemelse productie dit keer. Mogelijk de beste productie van deze update. En dan tel ik die van The Jubalaires gewoon mee.

91. The Game ft 50 Cent - Hate It Or Love It

Die heerlijke subtiele verwijzing van 50 Cent naar de tweede wereldoorlog maakt dit nummer compleet:

Woke up the next morning
Niggaz done stole my bike

Ik heb liever dat we gewoon de volgorde er in houden. Al vind ik wel dat mensen die zich in hebben geschreven ook wel een beetje op moeten letten wanneer ze aan de beurt zijn en dan gewoon om en nabij om de dag een update er in flikkeren. En als ze niet kunnen het even laten weten en een vervanger regelen.

Nu is het te laat. Ik ben al begonnen. Harco zal het niet al te erg vinden. Hij komt uit Ureterp en begrijpt mij.

O, R&P is al begonnen. Nou ja kan ik me ook wel voorstellen. Zo'n dood topic is ook niets.

Dan stel ik voor dat dit nu de lijst wordt.

- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- panjoe
- bennerd
- MAS
- kos
- R&P
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
-Snoeperd
- Boy
-Jazzmatic
-Alexander-r
- nedbed
- shadowboxer
- Revo
- Ulfat-e-Zulmat
-_Pjotr_
- Illmaticly Ill
- Elohim

Haha toen Kos el presidente dropte dacht ik, ok dan drop ik wel 'travelin' man' in mijn lijst, maar op deze manier schiet het natuurlijk niet op. Neva Faded is voor mij een nummer wat ik wel ken maar al veel te lang niet meer gedraaid heb, klapt er i.i.g. heerlijk in. 'Hate or love it' zat ik ook over te twijfelen, beetje cheesy maar ook gewoon een sterke productie. De remix waarin M. Blige nog extra in het zonnetje wordt gezet vind ik nog beter.
Ook voor Mic Geronimo props, ook een artiest die nog niet was langsgekomen maar dat mobb deep midjaren 90 sfeertje prima onder de knie had. Leuke eerste 10.

Je top 100 hoeft niet uniek te zijn hoor Revo, dat is die van mij ook niet. Er komen genoeg nummers langs die ook in andere lijsten staan.

Dat weet ik, maar dat was wel mijn insteek als ik aan de beurt ben, ken gelukkig meer dan tracks die de moeite waard zijn. Er moet sowieso 1 DJ Honda nummer in mijn lijst en ik weet al welke dat gaat worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:38 uur

geplaatst: vandaag om 16:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.