Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juli 2012, 20:49 uur
Hoi @ mezelf.
30. Call O’ Da Wild – Clouds of Smoke
De sfeer die wordt neergezet met dit nummer is echt heerlijk. Rauw. Voor de fijnproever. Mijn god wat haat ik dat woord. We zijn geen ouwe lullen die wijn drinken. Op Kos na.
29. Too $hort – The Ghetto
Omdat de beste hiphop natuurlijk te vinden is in het spel GTA San Andreas.
28. AZ – The Come Up
Ik mag dan wel voor Ajax zijn, AZ heeft duidelijk betere muziek gemaakt. Wat Kunnen hiphopbeats toch mooi zijn.
27. Pete Rock & C.L. Smooth – They Reminisce Over You
Uitleg is overbodig.
26. Del the Funky Homosapien – If You Must
Omdat er ook goede muziek in het spel Tony Hawk te vinden is. Skaters zijn cool.
25. De La Soul – Ego Trippin' (Part Two)
En we blijven klassiekers droppen als een gekke koekwaus.
24. Compton’s Most Wanted – Hood Took Me Under
Als je een echte gangster bent, net als ik, dan voel je dit. Anthem voor O.G.'s. Fuck OG Loc. Hij houdt het nep.
23. Royce da 5’9” - Boom
Of zoals we in Maaskantje graag zeggen: BAM!
22. Tha Dogg Pound – Dogg Pound Gangstaz
Wat ben ik toch een ruige jongen. Shout-out naar mijn echtste negers in de game. Harco en Thomas, jullie weten wie jullie zijn.
21. The Pharcyde – Drop
En dan te bedenken dat ik niet eens van drop houd.
30. Call O’ Da Wild – Clouds of Smoke
De sfeer die wordt neergezet met dit nummer is echt heerlijk. Rauw. Voor de fijnproever. Mijn god wat haat ik dat woord. We zijn geen ouwe lullen die wijn drinken. Op Kos na.
29. Too $hort – The Ghetto
Omdat de beste hiphop natuurlijk te vinden is in het spel GTA San Andreas.
28. AZ – The Come Up
Ik mag dan wel voor Ajax zijn, AZ heeft duidelijk betere muziek gemaakt. Wat Kunnen hiphopbeats toch mooi zijn.

27. Pete Rock & C.L. Smooth – They Reminisce Over You
Uitleg is overbodig.
26. Del the Funky Homosapien – If You Must
Omdat er ook goede muziek in het spel Tony Hawk te vinden is. Skaters zijn cool.
25. De La Soul – Ego Trippin' (Part Two)
En we blijven klassiekers droppen als een gekke koekwaus.
24. Compton’s Most Wanted – Hood Took Me Under
Als je een echte gangster bent, net als ik, dan voel je dit. Anthem voor O.G.'s. Fuck OG Loc. Hij houdt het nep.
23. Royce da 5’9” - Boom
Of zoals we in Maaskantje graag zeggen: BAM!
22. Tha Dogg Pound – Dogg Pound Gangstaz
Wat ben ik toch een ruige jongen. Shout-out naar mijn echtste negers in de game. Harco en Thomas, jullie weten wie jullie zijn.
21. The Pharcyde – Drop
En dan te bedenken dat ik niet eens van drop houd.

0
geplaatst: 15 juli 2012, 08:20 uur
Het gebeurt niet vaak dat ik iets in de lijstjes ontdek wat ik echt goed vind en nog niet ken, maar call o da wild was weer zo'n momentje; heerlijke track!
0
geplaatst: 15 juli 2012, 12:41 uur
Toffe update!
They Reminisce Over You blijft een van mijn favoriete hiphoptracks. Compton's Most Wanted en Tha Dogg Pound voel ik als true G zijnde, son.
Ook Boom gaat er hier in als koek
They Reminisce Over You blijft een van mijn favoriete hiphoptracks. Compton's Most Wanted en Tha Dogg Pound voel ik als true G zijnde, son.

Ook Boom gaat er hier in als koek
0
geplaatst: 15 juli 2012, 13:59 uur
Laat ik toch maar verder gaan. Al is het maar om zelf van de fraaie muziek te genieten...
20. De La Soul – Stakes is High
Geweldige track van De La Soul, met een van de beste beats ooit - niet geheel toevallig gemaakt door legende J Dilla.
19. Camp Lo – Luchini AKA This is It
Een van de briljantste producties ooit, en natuurlijk ook zalige raps. Jammer dat Camp Lo een behoorlijke eendagsvlieg bleek te zijn. Ze hebben het succes uit '97 nooit weten te evenaren.
18. Lil’ Half Dead – Had to be a Hustla
Een uiterst relaxte productie, in combinatie met ontzettend bazige raps van Lil' Half Dead.
17. Heltah Skeltah – Letha Brainz Blo
En er moet genoeg ruimte zijn in mijn top 100 voor geweldige donkere hiphop. Heltah Skeltah is briljant.
16. Mobb Deep – Extortion
Afkomstig uit de periode dat elke verse van Method Man raak was. Hij rapt iedereen aan flarden. Van Biggie tot de heren van Mobb Deep tot zijn collega's bij de Clan.
15. Devin the Dude – Some of 'Em
Niggaz slapen op deze track. Deze beat is als een aardbei. Sappig, rood, lekker en met uitwendige pitjes. Devin, Xzibit en Nas: jullie zijn helden.
14. Ice Cube ft Das EFX - Check Yo Self
En wederom een zeer bazige track met prachtige raps en een ontzettend chille productie. En een van de leukste refreinen natuurlijk.
13. Ol’ Dirty Bastard – Shimmy Shimmy Ya
Omdat elke hiphophead deze track uit volle borst mee kan rappen/schreeuwen.
12. Gang Starr – Just To Get a Rep
Volgens mij zien alleen Kos en ik dit als de beste Gang Starr-track. Maar fuck het. Laat ons genieten.
11. Das EFX – Real Hip Hop
Omdat ik het sowieso echt wil houden. Dat doe ik dagelijks in de hood als ik aan het hosselen ben, dus dan houd ik het ook echt op de internetje.
20. De La Soul – Stakes is High
Geweldige track van De La Soul, met een van de beste beats ooit - niet geheel toevallig gemaakt door legende J Dilla.
19. Camp Lo – Luchini AKA This is It
Een van de briljantste producties ooit, en natuurlijk ook zalige raps. Jammer dat Camp Lo een behoorlijke eendagsvlieg bleek te zijn. Ze hebben het succes uit '97 nooit weten te evenaren.
18. Lil’ Half Dead – Had to be a Hustla
Een uiterst relaxte productie, in combinatie met ontzettend bazige raps van Lil' Half Dead.
17. Heltah Skeltah – Letha Brainz Blo
En er moet genoeg ruimte zijn in mijn top 100 voor geweldige donkere hiphop. Heltah Skeltah is briljant.
16. Mobb Deep – Extortion
Afkomstig uit de periode dat elke verse van Method Man raak was. Hij rapt iedereen aan flarden. Van Biggie tot de heren van Mobb Deep tot zijn collega's bij de Clan.
15. Devin the Dude – Some of 'Em
Niggaz slapen op deze track. Deze beat is als een aardbei. Sappig, rood, lekker en met uitwendige pitjes. Devin, Xzibit en Nas: jullie zijn helden.
14. Ice Cube ft Das EFX - Check Yo Self
En wederom een zeer bazige track met prachtige raps en een ontzettend chille productie. En een van de leukste refreinen natuurlijk.
13. Ol’ Dirty Bastard – Shimmy Shimmy Ya
Omdat elke hiphophead deze track uit volle borst mee kan rappen/schreeuwen.
12. Gang Starr – Just To Get a Rep
Volgens mij zien alleen Kos en ik dit als de beste Gang Starr-track. Maar fuck het. Laat ons genieten.
11. Das EFX – Real Hip Hop
Omdat ik het sowieso echt wil houden. Dat doe ik dagelijks in de hood als ik aan het hosselen ben, dus dan houd ik het ook echt op de internetje.
0
nedbed
geplaatst: 15 juli 2012, 14:36 uur
Letha Brainz Blow! Zo'n harde track is dat. Extortion is ook een geweldig nummer natuurlijk. En de rest eigenlijk ook wel. 

0
geplaatst: 15 juli 2012, 18:04 uur
Dadelijk plaats ik mijn nummer 10 tot en met 4. Omdat ik zo snel ben kan ik me dat wel veroorloven. En wellicht volgt de top 3 later op de avond nog (en anders uiterlijk morgen).
0
geplaatst: 15 juli 2012, 18:11 uur
10. Ghetto Dwellas – The Ghetto Dwellas
Deze track voelt enorm vertrouwd aan, maar dat zal vast door de clip komen. Wederom een heerlijke rauwe track.
9. 5th Ward Boyz – Ghetto Funk
Wow, wat een stoer begin van deze top 10. Ik sta er zelf van te kijken. Dit is natuurlijk de ultieme chilltrack voor als je aan het hosselen bent in de hood. Of voor als je aan het rijden bent in je lowrider.
8. The Coup – Fat Cats, Bigga Fish
Get down, get down, get down! Wederom een geweldig chille track. Gezellige raps, gezellige beat. Anthem.
7. Masta Ace – Nostalgia
Masta Ace: als hij op zijn best rapt - zoals hier -, dan klinkt het zo gemakkelijk. En daar houd ik van. Comfortabele tracks. Trouwens, wat te denken van deze heerlijk nostalgische beat van Marco Polo?
6. Raekwon – Ice Cream
Dit nummer bevat denk ik mijn favoriete hook ooit. Method Mans refrein is legendarisch. De beat is sexy, de clip idem dito. En de coupletten murderen.
5. Aesop Rock – None Shall Pass
Aesop Rock is mijn favoriete rapper die een chronische verkoudheid lijkt te hebben. En op een dergelijke speelse beat als None Shall Pass past hij als een op maat gemaakt pak.
4. Outkast – Player's Ball
En er moest natuurlijk ook een track uit de oudheid in mijn top 10 staan. Dit is Outkast in de periode van de renaissance. Klassieker dan dit krijgen we het niet. Of je moet nog maar eens de nummer 99 van mijn top 100 checken.
Deze track voelt enorm vertrouwd aan, maar dat zal vast door de clip komen. Wederom een heerlijke rauwe track.
9. 5th Ward Boyz – Ghetto Funk
Wow, wat een stoer begin van deze top 10. Ik sta er zelf van te kijken. Dit is natuurlijk de ultieme chilltrack voor als je aan het hosselen bent in de hood. Of voor als je aan het rijden bent in je lowrider.
8. The Coup – Fat Cats, Bigga Fish
Get down, get down, get down! Wederom een geweldig chille track. Gezellige raps, gezellige beat. Anthem.
7. Masta Ace – Nostalgia
Masta Ace: als hij op zijn best rapt - zoals hier -, dan klinkt het zo gemakkelijk. En daar houd ik van. Comfortabele tracks. Trouwens, wat te denken van deze heerlijk nostalgische beat van Marco Polo?
6. Raekwon – Ice Cream
Dit nummer bevat denk ik mijn favoriete hook ooit. Method Mans refrein is legendarisch. De beat is sexy, de clip idem dito. En de coupletten murderen.
5. Aesop Rock – None Shall Pass
Aesop Rock is mijn favoriete rapper die een chronische verkoudheid lijkt te hebben. En op een dergelijke speelse beat als None Shall Pass past hij als een op maat gemaakt pak.
4. Outkast – Player's Ball
En er moest natuurlijk ook een track uit de oudheid in mijn top 10 staan. Dit is Outkast in de periode van de renaissance. Klassieker dan dit krijgen we het niet. Of je moet nog maar eens de nummer 99 van mijn top 100 checken.

0
shadowboxer
geplaatst: 15 juli 2012, 19:28 uur
The coup!! Wereldtip van je in het beoordeel topic. En Nostalgia 

0
geplaatst: 15 juli 2012, 19:37 uur
Zo Robijn dat zijn wat pareltjes bij elkaar hoor, lekker gaan met die rugzak op je rug.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 19:54 uur
3. Crooklyn Dodgers 95 – Return of the Crooklyn Dodgers
Triangel
2. Smif-n-Wessun – Bucktown
Een hiphop top 100 zonder Bucktown in je top 10 kunnen we natuurlijk niet serieus nemen op deze site. Deze beat is groots, als een true G. En dan die prachtige rijmelarij. Heerlijk.
Triangel
2. Smif-n-Wessun – Bucktown
Een hiphop top 100 zonder Bucktown in je top 10 kunnen we natuurlijk niet serieus nemen op deze site. Deze beat is groots, als een true G. En dan die prachtige rijmelarij. Heerlijk.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 19:54 uur
Dan zal ik vanavond nog mijn nummer 1 onthullen. Maar jullie mogen eerst lekker raden. 

0
geplaatst: 15 juli 2012, 20:10 uur
Nice updates hoor! Toevallig, je nummer 3 knalde hier net nog keihard door de speakers.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 21:13 uur
Dit schiet niet echt op, morgen zal ik wel mijn nummer 1 plaatsen. Er moet wel gewoon gegokt worden. 

0
geplaatst: 15 juli 2012, 21:21 uur
Oh ja, het is natuurlijk teveel gevraagd om een normale reactie te plaatsen. Ik maak deze top 100 echt niet voor mezelf hoor, ik weet best wel wat ik de beste hiphopmuziek vind. De volgende keer denk ik wel twee keer na voor ik meedoe aan een dergelijk topic.
Nou ja, ik plaats rond 22.00u wel de nummer 1. Ben ik er maar mooi vanaf.
Nou ja, ik plaats rond 22.00u wel de nummer 1. Ben ik er maar mooi vanaf.

0
geplaatst: 15 juli 2012, 21:52 uur
Ah ok! Had wel een Atmosphere track verwacht, gezien WLGYL het enige album is dat je 5 sterren hebt gegeven.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 21:52 uur
1. Killer Mike ft Big Boi - A.D.I.D.A.S.
Mijn favoriete clip, mijn favoriete gezellige hiphopnummer. Ingrediënten: een verslavende hook, geweldig bazige danspasjes, grappige en sterke raps plus een zeer fijne videoclip. Totaalplaatje perfect. En bovendien droom ik ook elke dag over snacks.
Mijn favoriete clip, mijn favoriete gezellige hiphopnummer. Ingrediënten: een verslavende hook, geweldig bazige danspasjes, grappige en sterke raps plus een zeer fijne videoclip. Totaalplaatje perfect. En bovendien droom ik ook elke dag over snacks.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 21:55 uur
Bedankt aan iedereen die de tracks heeft gecheckt, berichten heeft geplaatst, zichzelf is gebleven etc..
Ik zal nu Harco PM'en dat hij zijn top 100 kan starten.
Ik zal nu Harco PM'en dat hij zijn top 100 kan starten.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 23:40 uur
Sorry Rob, heb je top 100 niet goed kunnen volgen aangezien ik erg druk ben geweest en jij als een speer door de 100 nummers heen gegaan bent. Je nummer 1 doet mij weinig, maar 2 is natuurlijk een beuker van een track. Zal je top 100 morgen even helemaal doornemen
0
geplaatst: 15 juli 2012, 23:54 uur
Lekker vrolijk nummertje en een leuke clip, alleen jammer dat het de schone versie is. 

0
geplaatst: 16 juli 2012, 10:22 uur
De update 11 - 20

Update 1 - 10...
Dus draai die volgende keer maar om hihi.
Serieus...was vorige lijst Roots niet je nummer 1 en die staat nu op 50???

Update 1 - 10...

Dus draai die volgende keer maar om hihi.
Serieus...was vorige lijst Roots niet je nummer 1 en die staat nu op 50???
* denotes required fields.