MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Ralph. schreef:
De update 11 - 20

Update 1 - 10...

Dus draai die volgende keer maar om hihi.

Serieus...was vorige lijst Roots niet je nummer 1 en die staat nu op 50???

Dat The Roots mijn nummer 1 was is al wat langer geleden hoor. Maar dan nog, 50 is toch nog steeds hartstikke hoog? Er zijn duizenden gruwelijke tracks waar je uit kunt kiezen.

nedbed
Het was een leuke top 100 met toch wel een verrassende nummer 1. Maar zeker een gezellig nummertje.

Harco
Ik had een shortlist op mijn PC staan, maar die heb ik momenteel even niet aangesloten. Ik zal even kijken of ik dat bestand er vanaf kan vissen.

Dit kun jij toch uit je blote hoofd?

panjoe (moderator)
Ik was de afgelopen week onder zeil en verder, maar ik heb zojuist alsnog flink genoten van de rest van je top honderd. Veel nummers waar ik maar al te goed bekend mee ben, maar ook een aantal die ik nog nooit heb gehoord en dat is natuurlijk alleen maar chill voor mij. De nummer één kende ik ook niet en heb ik gelijk maar aan mijn JijBuis favorieten toegevoegd .

Harco
Oké, dat gaat dus niet lukken, ben ik bang. Iemand anders die mijn plaats eerst wil aannemen?

Ik wil nog wel een keer.

Ik wil misschien wel verder als de rest dat goed vind? Ben bijna klaar met m'n lijst.

Ik wil mijn lijst er ook wel inknallen..:) Maar we zien wel hoe dit opgelost wordt.

sxesven
Volgens mij moest ik? Kan wel iemand voor iig, ik ben op vakantie dus kan maar beperkt posten. Volgende week wil ik mn beurt graag laten gelden

Zal ik dan maar verder gaan? Dan doe ik het in een paar dagen, dan kan mischien Revo nog en dan sxesven, goed? Heb het nu toch niet zo druk, doe ik wel 2 à 3 updates per dag.

Oké, dan gooi ik m'n lijst er even snel doorheen!

Ik waarschuw vooraf, dat jullie waarschijnlijk niet voor heel veel verrassingen zullen komen te staan bij deze lijst, en er staat waarschijnlijk een hoop in dat al voorbij is gekomen, dus dan weten jullie dat.

Ik heb me aan 1 ding proberen te houden, dat in een enkel geval hier en daar niet is gelukt, om het bij 1 track per album te houden. Dus bij een hiphopklassieker waarvan ik alles super dope vind, heb ik geprobeerd dan toch de absolute uitschieter er uit te pikken, en deze in de lijst gezet. Enjoy!

We trappen de lijst af met een geweldige banger, namelijk:

100. M.O.P. – On The Frontline

Wat een bazenbeat van DJ Premier! Het geschreeuw van de heren van M.O.P. mag dan wat minder geweldig zijn, maar het gaat hier vooral om die gruwelijke beat!

99. LL Cool J ft. Method Man, Redman, Canibus, DMX – 4,3,2,1

Erg vet nummer, 5 dope MC’s met dope verses en wat een dope beat! Helaas ontstond hieruit de beef tussen LL Cool J en Canibus. Canibus killed it!

98. O.C. – Word Life

Heerlijk nummer met een relaxte pianobeat van de zoveelste klassieker uit ’94.

97. CunninLynguists – Hourglass

Geweldig nummer, mijn favo van A Piece Of Strange. De productie is echt fantastisch.

96. AZ – The Format

Één van Preemo’s beste beats, van de laatste jaren dan, en AZ rapt ook erg nice hier!

95. Snoop Dogg ft. Warren G, Nate Dogg, Kurupt – Ain't No Fun

M’n favoriet van Doggystyle. Lekker vrolijk nummer met vrij seksistische verses.

94. Eminem - Infinite

Erg leuke track uit de tijd dat Eminem nog was aan het experimenteren met zijn flow. De verses zijn ook best wel goed, voor een eerste officiële track. Grappig hoe Eminem hier nog totaal anders klonk. Deze stijl bevalt me eigenlijk beter. Hij komt nog 1 keer voorbij in deze lijst.

93. Dilated Peoples – Worst Comes To Worst

Erg vette productie van Alchemist en Evidence, Rakaa en Guru spitten even wat dope lines!

92. Big Daddy Kane – Any Type Of Way

Kon deze er gewoon niet uitlaten, wat een bazentrack. De beat is te dope voor woorden en de verses van Kane maken het helemaal af.

91. Reflection Eternal ft. Res – Too Late

Beste track van Train of Thought. Talib was lyrically echt op z’n top toen, en Hi-Tek leverde supervette beats af.

Zo, dat was de eerste update. Ik zal straks nummers 90-81 plaatsen.

'Vrij seksistisch'? Dat is nogal een understatement

Haha ja eigenlijk wel, wat een droog nummer blijft het

Huh, daar zijn het nochtans helemaal niet de rappers voor.

Leuke eerste update en je houdt het topic in leven, dus dat is helemaal +1.

Kuddos!

panjoe (moderator)
De beat van Hourglass is inderdaad ongelofelijk goed goede update!

Lekker hoor, Infinite is ook zowat het enige nummer van Eminem wat ik echt goed vind. Relaxed lijstje en mooie afwisseling.

Ja, maar ik vind het wel wat overdreven om die track daarom twee keer in je top 100 te zetten.

We gaan verder!

90. Eric B. & Rakim – Follow the Leader

Back to the old school! Regelrechte klassieker die hier niet mag ontbreken. Man, wat is Ra hier op dreef.

89. Mobb Deep – Hell On Earth

Dopeste track van het gelijknamige album. 1 van Havoc’s beste producties. Eigenlijk is het mijn all-time favoriet van Mobb Deep, maar 1 track heeft alsnog een hogere notering gekregen.

88. Slum Village – Get Dis Money

Het was moeilijk kiezen uit al die pareltjes van Slum Village, maar deze vind ik nu wel het beste. Super relaxte beat van wie anders dan Dilla. Zo’n lekkere vibe bij dit nummer.

87. The Roots – The Next Movement

Mijn favoriet van Things Fall Apart. Echt vette productie.

86. Murs – First Love

Persoonlijk favorietje van mij. Mooi verhaal over de eerste liefde van Murs, en ook hier weer een beat om bij weg te dromen.

85. Nas – Purple

Wijze woorden van Nasir. Afkomstig van The Lost Tapes, één van m’n favoriete hiphopalbums. Ieder nummer op dat album is erg dope, deze vind ik toch het beste.

84. Redman – Rated R

Wat een zieke lyrics spit Redman hier, damn!

83. LL Cool J – I Need Love

Dé love-klassieker binnen de hiphop.

82. Black Moon – I Got Cha Opin

De op één na beste track van Enta Da Stage.

81. Opgezwolle ft. Typhoon – Als Die Mic Aanstaat

Zo’n bazentrack blijft dit! Die beat is echt master, en de heren Rico & Sticks waren hier al erg goed. En hoor een 17-jarige Typhoon even wat dope bars spitten!

Misschien vanavond nog 80-71, anders morgenochtend/middag.

Jammer van je nummer 81, vind ik een vervelend nummer. Voor de rest weer veel fraais met Mobb Deep en Black Moon als hoogtepunt.

Ja je moet het niet te vaak draaien, dan vind ik 'm ook vervelend worden. Draai 'm maar af en toe. Maar als 'ie dan weer 'ns opstaat vind ik 't echt een super dope nummer.

Onzin: Als Die Mic Aanstaat is altijd geweldig

Je bent een vervelende jongen niels.

Murs, Redman & Mobb Deep

Maar de allerbeste is stiekem ( nee helemaal niet stiekem, want hij stond heeeel hoooog in mijn lijst) is 'I Need Love' !

nedbed
Redman! Heerlijke nummers weer. Alleen Typhoon's stem vind ik nog een beetje irritant op Als die Mic aan staat.

panjoe (moderator)
Dikke update, vooral die van SV is niet te versmaden. Black Moon moet ik toch maar eens wat beter gaan checken.

Snel verder!

We beginnen met het meest depressieve hiphop nummer aller tijden, van wie anders dan onze revolutionair Felipe Andres Coronel!

80. Immortal Technique - Dance With The Devil

Tja, hoe moet je dit onder woorden brengen. Gewoon geweldig hoe hij een verhaal vertelt in 4 verses, over een jongen in de ghetto die bij een gang wilde, en zich moest bewijzen door een vrouw te verkrachten en vermoorden. En dan was het zijn eigen moeder. Hoop niet dat dat echt is gebeurd, Technique verklaarde later toch ook dat het niet zo was (?). Het gaat meer over de triestheid van het leven in de ghetto in het algemeen lijkt mij. Maar goed. Het blijft een erg goede track. Met een grimmige beat ook, die het verhaal perfect ondersteunt. En dan die sample van Mobb Deep - Survival Of The Fittest na de 3e verse: I'm fallin' and I can't turn back. Iedere keer kippenvel.

Door na een wat vrolijkere track!

79. Grandmaster Flash – The Message

It's like a jungle sometimes it makes me wonder
How I keep from going under

Klassieker dan dit wordt het niet in deze lijst. Ongeveer 1 van de beginners van hiphop? Of begon dat toch met Rapper’s Delight, of zelfs nog veel eerder? Zo’n moeilijk vraagstuk altijd, wanneer is hiphop ontstaan?

78. MF Doom – Doomsday

Ik ben niet de grootste fan van MF Doom, of misschien beter gezegd, het kwartje is nog niet helemaal gevallen denk ik bij zijn albums en al die samenwerkingen (DANGERDOOM, Madvillain etc.). Of het ligt mij niet echt, dat kan ook. Doomsday vond ik wel meteen op het eerste moment een heerlijke track. Erg relaxte vibe voel je hierbij, en deze MC heeft een erg aparte flow. Al met al een erg chill nummer.

77. Typhoon – Zo Niet Mij

Bij Tussen Licht en Lucht kun je zowaar geen kwalitatief beste track er uit pikken, ongelooflijk goed constant album is dat. Heb de track gepakt die ik gewoon het vaakst draai daarvan. Zo Niet Mij. Heel vette beat en diepe lyrics! Hij is een van de weinige Nederlandse MC’s die echt iets met inhoud spit. Respect Ty!

76. The Pharcyde – Runnin'

Een groep als The Pharcyde hoort natuurlijk ook thuis in een lijst als deze. Dit is mijn favoriet van hun. Lekker rustige beat en die hook is ook heerlijk.

75. Atmosphere – Always Coming Back Home To You

Eerste Atmosphere track in de lijst, en het zal niet de laatste zijn. Weer een erg mooi emotioneel nummer over een prachtige beat, zoals we gewend zijn van Atmosphere, meer kan ik er niet echt over kwijt.

74. Ice Cube – It Was A Good Day

GTA San Andreas! Haha, ook weer zo'n westcoast klassiekertje dit. Gewoon 1 van de chillste tracks aller tijden. Cube’s raps zijn niet echt geweldig, maar het is gewoon hoe ‘ie het brengt, en over zo’n relaxte beat, dat het zo’n klassieker maakt.

Back to the East Coast!

73. Rakim – When I Be On The Mic

Het zoveelste pareltje van Preemo! Probeer hier maar eens je hoofd bij stil te houden! Rakim flowt hier erg goed, en de verses zijn ook wel oké.

They hold Ra’s events in different continents
Put my lyrical contents in monuments

72. The Roots – Section

Illadelph Halflife is een ziekelijk dope album met alleen maar dope tracks, maar heb met moeite me hier toch aan m’n 1-track-per-album-regel gehouden, en deze net verkozen boven What They Do. De beat bij Section is pure dopeness! En de MC’s spitten uiteraard zoals altijd weer verses van hoog niveau. Volume vol open!

71. Ghostface Killah – Mighty Healthy

Ghost z’n stem kan soms lichtelijk irriteren, maar ik kan niet ontkennen dat hij toch een erg zieke flow heeft en heel goed kan storytellen en altijd toch heel wat geniale lines dropt. En dat over zo’n dope beat als deze plus die geniale samples, dat is top 100 waardig!

Alleen maar fijne liedjes. Hoogtepunten: het feit dat het alleen maar leuke liedjes zijn. En de tracks Runnin', It Was a Good Day en Doomsday zijn mijn favorieten.

Aan de hand van dit topic ben ik een korte K.O. gestart: Muziek >> Muziekgames >> De hiphop top 100 van... K.O..

Gast
geplaatst: vandaag om 22:23 uur

geplaatst: vandaag om 22:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.