MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
MAS
Doe maar want ik heb weinig tijd. Zit de laatste tijd ook stukken minder op MuMe.

Benieuwdheid alom.

Zet 'em op Snoeperd.

Ik heb niet heel veel kennis van hiphop, maar ik ken toch nog wel redelijk wat, en ik luister er erg graag naar. Een top 100 samenstellen was dus makkelijk. Ik hou ook erg van Nederlandstalige hiphop dus haters mogen gaan haten wat mij betreft. Veel plezier..

100. Evidence - Mr. Slow Flow

Geen betere manier om mijn top 100 in te knallen. Een energiek topnummer, doet me terugdenken aan het heldenconcert van Evidence tijdens de Rhymesayers avond.

99. Jaylib - The Red

Fijn nummer van deze droomcombinatie tussen Madlib en J Dilla. Album moet ik nog gaan luisteren maar dit nummer luister ik al een half jaar lang als verslavend voorproefje.

98. J Dilla - Time: The Donut of the Heart

Eigenlijk pas recent ontdekt. Maar deze beat is zo extreem goed dat hij sowieso in mijn top 100 thuis hoort.

97. Gorillaz - Feel Good Inc.

Zeer vermakelijk nummer van Damon Albarn en zijn collega's van De La Soul. Die droge, lome beat is geweldig en geeft een apart sfeertje aan het nummer.

96. Jurassic 5 - Quality Control

Er zouden wel meer groepen mogen zijn die zo klinken als Jurassic 5. Heerlijk funky dit nummer. Hoogtepunt is toch echtt wel het intro: 'And yoooooo, my quality control!!'

95. DJ Shadow - Building Steam With A Grain Of Salt

Dit is mijn lievelingsnummer van DJ Shadow, al staat hij nog een keer hoger in de lijst. Dat boeit me niet.

94. P.O.S. - Goodbye

Een van de meest poppy nummers van P.O.S. En daarom misschien ook wel zo aanstekelijk, liefde op eerst gezicht noemen ze dat geloof ik.

93. Fakkelbrigade - Kosmos

Dit nummer staat er voornamelijk in vanwege die fenomale twist. Nee, daar doe ik het nummer tekort mee, ook de onzinraps zijn erg goed.

92. Common - I Used To Love H.E.R.

Dit is een überklassieker met de nadruk op de puntjes boven über. Met een legendarische eerste line.

91. Opgezwolle - Beestenboel

Opgezwolle is met afstand het beste wat de Nederlandse hiphop te bieden heeft. Dit nummer laat horen waarom, wat een meesterlijk lyricisten zijn Rico en Sticks toch. En ik ben een dierenvriend.

Heerlijke start. Het is dat er Nederhop in je lijstje te vinden is, anders had ik niks te zeuren.

Alleen de goede nederhop-nummers komen langs, dus dat maakt niet uit.

Niet helemaal waar. Want Beestenboel en Kosmos zijn al voorbijgekomen.

Mooi begin inderdaad, vooral Mr. Slow Flow. Die beat is te hard natuurlijk. Feel Good is ook altijd lekker.

panjoe (moderator)
Kosmos

Yes.. Een mede-liefhebber Ik dacht al dat ik de enige was die Kosmos een klassieker uit Zwolle vind.

Jippie de pippie, hiphop is leuk

6 toppers voor mij. Een goed begin Snoeperdoggydog.

panjoe (moderator)
Snoeperd schreef:
Yes.. Een mede-liefhebber Ik dacht al dat ik de enige was die Kosmos een klassieker uit Zwolle vind.

Ik vind Colucci Era geen bijsterend interessant album, integendeel, maar die track gaat echt te ver. Ik hoorde hem toevallig van de week weer eens (één van mijn broertjes zette hem op) en stond weer perplex. Mocht ik ooit nog eens een top honderd maken dan zou Kosmos er zeker een plekje in krijgen .

Kosmos vind ik niet goed. Beter dan de meeste onzin, maar dat maakt het niet een goed nummer. Ik vind Sticks ook erg irritant rappen op dit nummer. De beat is een beetje reggae-getint. De lyrics zijn onder de maat (eigenlijk op het hele album) en ook de beat vind ik een beetje eentonig. Als ik een beat moet kiezen van Colucci Era, dan is het toch Colucci.

90. El-P - The Overly Dramatic Truth

Erg mooi nummer van deze overtuigende producer en mc. Jammer dat hij hem niet speelde laatst live, zo'n dik nummer zou ik live graag horen.

89. The Roots - Make My (feat. Big K.R.I.T. & Dice Raw)

Hiphop kan ook zeer subtiel en rustig klinken. Daar zijn The Roots en dit liedje het levende bewijs van. Schitterend nummer.

88. Dr. Dre - Nuthin' But A 'G' Thang (feat. Snoop Dogg)

Kan ik jeugdsentiment zeggen? Bijna wel, ikzelf ben bijna 18 en kan dan gaan terugkijken op mijn jeugdjaren. Qua muziek heb ik Dr. Dre in mijn jeugd wel veel gedraaid. Zeker deze werd vaak gedraaid in mijn vriendengroep. Zeer jeugdsentimenteel dus.

87. Atmosphere - Smart Went Crazy (The Beauty Pill)

Heerlijke knaller. Die beat is als een Jimi Hendrix gitaarsolo.

86. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation

Ik wordt liever elektrische gerelaxeerd dan elektrisch geëlektrocuteerd.

85. Kubus & Rico - Vrij

Kneiterharde beat, ookwel kuubstep genoemd. En de lines van Rico zijn van torenhoog niveau. Haters wat kijken jullie nou, met je klinklare klarinetje.

84. Notorious B.I.G. - Everyday Struggle

Een waanzinnig goed refrein en sterke raps van deze grote ster, Biggie verdient zijn legendestatus meer als 2Pac, het is moeilijk iemand te vinden met een betere flow als deze man.

83. Quakers - Fitta Happier Ft. Guilty Simpson & MED

Ik ben fan van Radiohead, en het nummer The National Anthem is een van mijn favorieten van ze. De manier waarop de tune van dat nummer in dit nummer van Quakers is verwerkt is supersterk. Die vibe is fantastisch.

82. The Loyalists - Maximum

Een ontdekking van een tijdje geleden. The Loyalists brengen mooie duistere beats met heel veel overtuigingskracht. Dit is hun beste.

81. Fresku - Cirkels (ft. Izaline Calister)

Van dit exotische uitstapje van Fresku kan ik eindeloos genieten. Mooie beat met het fijne gitaartje en een zeer mooi einde.

Ik vind het wel grappig dat je zegt dat Rico's lines van torenhoog niveau zijn, vond ze maar ongeïnspireerd overkomen. Mooi om ATCQ op je lijst te zien.

Je moet van zijn stijl op DMT houden. De teksten zitten vol met grappige lines en woordspelingen, daar hou ik wel van. Maar van echte verhalende teksten is geen sprake, op een paar nummers na dan.

Sterke nummers moeizaam afgewisseld met matige nummers die niks te zoeken hebben in geen enkele toplijst. Lekker bezig Snoeperd.

80. De Jeugd Van Tegenwoordig - watskeburt?!

Zorgde destijds voor een sensatie dit nummer. Vooral vanwege de vage teksten. En juist die teksten zijn zo geweldig, de leukste woordspelingen en zinnetjes.

79. Danger Doom - El Chupa Nibre

Sterke opener van de klassieker Mouse and the Mask. Doom flowt heerlijk...

78. Eminem - Without Me

Without Me is nou zo'n nummer waar ik altijd wel zin in heb. Eminem qua flow zo ongeveer op z'n best.

77. Opgezwolle - Gekkenhuis ft Jawat!

Dit is Delic op z'n best. Een schitterende gevarieerde beat. En Jawat! Rico en Sticks geven een over het algemeen goed stukje maatschappijkritiek.

76. Quasimoto - Axe Puzzles

De eerste keer dat ik The Unseen luisterde verslapte mijn aandacht na een tijdje. Tot dit nummer. Liefde op het eerste gezicht heet dat. Ongelooflijke beat en topraps.

75. Notorious B.I.G. - Juicy

Dit nummer heeft een fantastische eerste line die de toon zet voor het hele nummer, Biggie flowt gruwelijk en het refreintje is schattig.

74. Opposites - Money ft. Candy Dulfer

Wat? Ja, je ziet het goed. The Opposites. Normaal ben ik hier helemaal niet van, maar dit nummer is een guilty pleasure. Geweldige jazzbeat en lekker onzinnige teksten die je toch elke keer weer meerapt. Bovendien is dit een anthem in mijn vriendengroep.

73. Dr. Dre - The Watcher

2001 vind ik toch wel heel sterk geproduceerd, de beats zijn veelal van erg hoog niveau. Dit is daar een goed voorbeeld van. En dat refreintje is zo lekker..

72. Kanye West - Hell of a Life

Voor velen een van de minste van ABDTF, voor mij een van de beste, bij die refreinbeat ga ik helemaal los

71. Sticks & A.R.T. - Tijgers En Draken

Zal even kijken of ze deze kunnen bijten. Veel vast en zeker niet. Ik wel. Heerlijk pompende beat en Sticks verheerlijkt zichzelf op deze beat.

Voornamelijk zeker goede, maar ook weer geen topnummers wat mij betreft. Maar wel bijna allemaal chill.

Een van de slechtste updates die ik ooit heb gezien. Slechts de Dire Straits ontbreken nog om deze lijst tot een walgelijk niveau te bombarderen. Nu zijn Quasimoto, Dangerdoom en Biggie de artiesten die het wanhopige geheel nog enigszins redden.

Keep up het goede werk Joep! Ik ben trots op je.

Rhythm & Poetry schreef:
Een van de slechtste updates die ik ooit heb gezien. Slechts de Dire Straits ontbreken nog om deze lijst tot een walgelijk niveau te bombarderen. Nu zijn Quasimoto, Dangerdoom en Biggie de artiesten die het wanhopige geheel nog enigszins redden.

Keep up het goede werk Joep! Ik ben trots op je.

Ik wil niet lullig overkomen, maar ben het hier helemaal mee eens.

Ik snap de genialiteit van Quasimoto niet echt denk ik. Wat is de toegevoegde waarde van dat k*tstemmetje van hem?

Paar lekkere nummers, paar mindere nummers. Je vorige update vind ik een stuk sterker.

He$$el_01 schreef:
Ik snap de genialiteit van Quasimoto niet echt denk ik. Wat is de toegevoegde waarde van dat k*tstemmetje van hem?

Paar lekkere nummers, paar mindere nummers. Je vorige update vind ik een stuk sterker.

Er is ook helemaal niks geniaals aan. Ik luister liever de instrumentals. Het is ook niet echt irriterend, maar dat het geniaal is vind ik echt te ver gezocht. Bus Ride (instrumental)

Ik vind dat het een hypnotiserende werking heeft, maar begrijp goed dat niet iedereen het kan waarderen ('t is een beetje hate it or love it).

Dat opgepichte stemmetje vind ik juist best verslavend als je er gewend aan raakt.

Crack is ook verslavend. Blijf van de drugs af kinders!

Zeer vervelend gedoe die stem van hem. Ik kan me voorstellen dat als gasten wasted in een studio zitten dit soort dingen gebeuren. En op dat moment zou het best hilarisch kunnen zijn als de wiet zijn werk goed doet. Maar zadel de luisteraar niet met die bagger op.
Maar jij vind het blijkbaar wel okee en dat is goed.

Yes! Gelukkig maar.

Geweldige lijst, tot nu toe Snoeperd!
Hell of a Life is overigens ook één van m'n favorieten, heb ik de laatste tijd erg leren waarderen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:40 uur

geplaatst: vandaag om 09:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.