Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2012, 11:37 uur
black star en souls of mischief zijn voor mij de toppers van deze tien nummers. die nummers mogen wel hoger staan.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 september 2012, 12:47 uur
'93 'til Infinity
maar ook shoutouts naar Full Clip en Mad Izm. Eigenlijk nog best wat nummers die ik niet of maar vaag ken, ik heb het nu te druk met school om alles te checken maar wellicht dat ik nog een inhaalslag maak een dezer dagen.
maar ook shoutouts naar Full Clip en Mad Izm. Eigenlijk nog best wat nummers die ik niet of maar vaag ken, ik heb het nu te druk met school om alles te checken maar wellicht dat ik nog een inhaalslag maak een dezer dagen.
0
geplaatst: 23 september 2012, 15:13 uur
70 Kool G Rap - Black Widow
opgefokte en agressieve muziek en die gast rapt hard.
'Yo, she was a tight bird, female version of Iceberg'
69 J-Live - The Lyricist
Eenvoudig maar wel ingenieus. Neemt me mee naar de jaren 70 mijn poepluierjaren.
'I get up in the zone like a super saiyan'
68 Slick Rick - Children's Story Ricky D heeft een geweldige flow, de clip is ook leuk.
'Once upon a time not long ago, when people wore pajamas and lived life slow'
67 UGK - High Life
Dromerig
'You can't fake it, to get that hi life'
66 Son Of Saturn - Trials & Tribulations
Hemelse sfeer en die raps gaan maar door.
'The message is simple, the blessings is in you'
Nummer 65
Killer Mike ft. Scar - Untitled
YouTube - Killer Mike - Untitled (Ft. Scar)
Het refrein van Scar vind ik het mooiste.
'Dear Lord have mercy, on the ones that go through life like it's a game'
64 Nas ft. Krs One, Dead Prez, Talib Kweli & Joa - Hip Hop is Dead
Zolang dit soort nummers gemaakt worden in Hip Hop in ieder geval niet dood.
'Me i got no jewels on my neck, why? i don't need 'em, i got your respect
63 Cyne - 400 Years
Gitaartje moet je van houden maar dat doe ik.
'For 400 years we shed tears'
62 Fugees - Nappy Heads (Mona Lisa)
Toendertijd was het baanbrekend. En met Lauren Hill volgens mij de enige vrouwelijke rapper in mijn top100
'Round up the posse, Fugee comin' round the way'
61 T-Mo Goodie ft. Khujo Goodie
Zo vandaag op zondag leek het me tijd om af te sluiten met een heerlijk soul georienteerde plaat uit het vieze zuiden.
427 keer bekeken op Youtube. Ik hoop dat jullie dat aantal verhogen!!
'Big momma house is where we meet'
opgefokte en agressieve muziek en die gast rapt hard.
'Yo, she was a tight bird, female version of Iceberg'
69 J-Live - The Lyricist
Eenvoudig maar wel ingenieus. Neemt me mee naar de jaren 70 mijn poepluierjaren.
68 Slick Rick - Children's Story Ricky D heeft een geweldige flow, de clip is ook leuk.
'Once upon a time not long ago, when people wore pajamas and lived life slow'
67 UGK - High Life
Dromerig
'You can't fake it, to get that hi life'
66 Son Of Saturn - Trials & Tribulations
Hemelse sfeer en die raps gaan maar door.
'The message is simple, the blessings is in you'
Nummer 65
Killer Mike ft. Scar - Untitled
YouTube - Killer Mike - Untitled (Ft. Scar)
Het refrein van Scar vind ik het mooiste.
'Dear Lord have mercy, on the ones that go through life like it's a game'
63 Cyne - 400 Years
Gitaartje moet je van houden maar dat doe ik.
'For 400 years we shed tears'
62 Fugees - Nappy Heads (Mona Lisa)
Toendertijd was het baanbrekend. En met Lauren Hill volgens mij de enige vrouwelijke rapper in mijn top100
'Round up the posse, Fugee comin' round the way'
61 T-Mo Goodie ft. Khujo Goodie
Zo vandaag op zondag leek het me tijd om af te sluiten met een heerlijk soul georienteerde plaat uit het vieze zuiden.
427 keer bekeken op Youtube. Ik hoop dat jullie dat aantal verhogen!!
'Big momma house is where we meet'
0
geplaatst: 23 september 2012, 16:26 uur
Dungeon schreef:
0
geplaatst: 23 september 2012, 16:49 uur
Dungeon schreef:
69 J-Live - The Lyricist
69 J-Live - The Lyricist
Ingenieus? Zeker. Eenvoudig? Absoluut niet. J-Live is een van de sterkste mc's als het om lyrics gaat.
0
geplaatst: 24 september 2012, 19:50 uur
Met eenvoudig maar ingenieus bedoel ik dat als je de juiste ingredienten bij elkaar doet en je gaat daar op de juiste manier mee om het resultaat super wordt.
Neem nu mijn befaamde biersaus. Snij een zooi sjalotten in stukjes, bak de sjalotjes met een stuk boter, voeg flink wat bruine basterdsuiker toe (kalamiseer de suiker maar laat het niet aanbranden), slagroom erbij, een willekeurig oud bruintje erbij en een minuut of 10 zachtjes laten pruttelen. Voeg hierna een klein beetje bloem erbij (zorg dat het geen bonkjes worden, dat is ranzig) zodat de saus wat dikker wordt. Simpel, eenvoudig maar o zo heerlijk bij een stuk biefstuk. 100 keer beter dan zo'n kant en klaar zakje van knorr vol met e-nummers en allerlei ingedrienten met enge namen.
Ik heb niet zoveel tijd deze week dus ik hou het bij een korte omschrijving. Veel plezier.
60 Grandmaster Flash - The Message
Misschien wel de meeste klassieke hip hop track.
59 Cool Breeze ft. Outkast, Goodie Mob & Witch Doctor- Watch for the hook
Ultieme cut posse track. D F 2 the fullest.
58 Above the Law ft. Kokane - Gangsta Madness
zingerige flow met mooi refrein. Klaagzangstijl.
57 Parental Advisory - Like We Do
9k views op youtube wtf this is classic!
56 SideStreet KED - UnCool
Wat ik over OutKast in 96 riep roep ik nu over SideStreet. Deze gast wordt groot!
55 RJD2 ft. Jakki Da Motamouth - F.H.H. (Fuck Hip Hop)
Ik heb een zwak voor engelenkoortjes. Phil Spector stilo.
54 Big Rube - Extremist
Eerder spoken words dan rap maar die gast is gewoon Hip Hop.
53 Dungeon Family Generation X - Politics
Best veel DF in deze update. Het is dan ook mijn top 100. Een nieuwe generatie staat op.
52 Youngbloodz - 87 Fleetwood
Uit 99 alweer. Shit de tijd gaat hard. Weet nog goed dat ik dit met mn maatjes in de auto draaide op weg naar een of ander vaag house feest.
51 Gravediggaz - The Night the Earth Cried
Onheilspellend bluesje.
Neem nu mijn befaamde biersaus. Snij een zooi sjalotten in stukjes, bak de sjalotjes met een stuk boter, voeg flink wat bruine basterdsuiker toe (kalamiseer de suiker maar laat het niet aanbranden), slagroom erbij, een willekeurig oud bruintje erbij en een minuut of 10 zachtjes laten pruttelen. Voeg hierna een klein beetje bloem erbij (zorg dat het geen bonkjes worden, dat is ranzig) zodat de saus wat dikker wordt. Simpel, eenvoudig maar o zo heerlijk bij een stuk biefstuk. 100 keer beter dan zo'n kant en klaar zakje van knorr vol met e-nummers en allerlei ingedrienten met enge namen.
Ik heb niet zoveel tijd deze week dus ik hou het bij een korte omschrijving. Veel plezier.
60 Grandmaster Flash - The Message
Misschien wel de meeste klassieke hip hop track.
59 Cool Breeze ft. Outkast, Goodie Mob & Witch Doctor- Watch for the hook
Ultieme cut posse track. D F 2 the fullest.
58 Above the Law ft. Kokane - Gangsta Madness
zingerige flow met mooi refrein. Klaagzangstijl.
57 Parental Advisory - Like We Do
9k views op youtube wtf this is classic!
56 SideStreet KED - UnCool
Wat ik over OutKast in 96 riep roep ik nu over SideStreet. Deze gast wordt groot!
55 RJD2 ft. Jakki Da Motamouth - F.H.H. (Fuck Hip Hop)
Ik heb een zwak voor engelenkoortjes. Phil Spector stilo.
54 Big Rube - Extremist
Eerder spoken words dan rap maar die gast is gewoon Hip Hop.
53 Dungeon Family Generation X - Politics
Best veel DF in deze update. Het is dan ook mijn top 100. Een nieuwe generatie staat op.
52 Youngbloodz - 87 Fleetwood
Uit 99 alweer. Shit de tijd gaat hard. Weet nog goed dat ik dit met mn maatjes in de auto draaide op weg naar een of ander vaag house feest.
51 Gravediggaz - The Night the Earth Cried
Onheilspellend bluesje.
0
geplaatst: 24 september 2012, 20:41 uur
Lekkere update hoor. Best veel nummers die ik niet goed ken, maar ze bevallen over het algemeen goed. Vooral Like we Do. Heerlijk laid back.
0
geplaatst: 25 september 2012, 12:04 uur
2e Gravediggaz album is ook een classic. Ik vind het beter dan 6 Feet Deep (deze was wel veel meer dark & horrorcore waar ze voor stonden). Beats vind ik wat beter gebalanceerd en tekstueel is het echt veel beter dan het album daarvoor. Een erg onderschatte album.
0
geplaatst: 25 september 2012, 20:32 uur
50 Khujo Goodie ft. Big Gipp, Murder en T-Mo Goodie - How we ride in the South
Ik heb een zwak voor het zuiden. Ik weet dat er veel crap vandaan komt. Maar de beste plaatjes komen er ook vandaan. Dit is er 1 van.
49 Futura & The Clash - The Escapades of Futura 2000
Futura 2000 is 1 van de grondleggers van de graffiti, the Clash is 1 van mijn favoriete bandjes. Dit is van vroeger.
48 Havoc & Prodeje - G'Z On da Move
Refreintje met die hoge stem, zingerige flow, strings op de achtergrond, lekkere deuntjes. Gewoon chilllll...
47 Mos Def - Hip Hop
Dit is denk ik wel een crowdpleaser. Maar ik hou er ook van dus dan moet die in mijn top 100.
46 Aesop Rock - None Shall Pass
Deze gasten ken ik dankzij mijn mede users van Musicmeter. Dank jullie wel. Clip is erg leuk dus check het!
45 Jimmy Spicer - Adventures of Super Rhyme
Denk niet dat er ook maar 1 gast is die na de jaren 80 iets uitgevonden heeft. Ze deden gewoon Jimmy na.
44 M.C. Craig G - Shout
Alweer een gouwe ouwe in deze update.
Sample is van Tears for Fears, het nummer lijkt te zijn beinvloed door de electric body music van de jaren 80 (bijv. Front 242) en het gescratch vind ik gewoon erg fijn.
43 De La Soul - Stakes is High
Van grappige Fat Boys achtige hiphop groeide De La uit tot een serieuze hip hop groep om met Stakes is High tot een hoogtepunt te komen.
42 GZA - Liquid Swords
Deze mag natuurlijk niet ontbreken.
41 E-Life - More Days To Come
HA HA! E-life boven De La en de GZA. let niet te veel op die volgorde hoor.
Ik heb een zwak voor het zuiden. Ik weet dat er veel crap vandaan komt. Maar de beste plaatjes komen er ook vandaan. Dit is er 1 van.
49 Futura & The Clash - The Escapades of Futura 2000
Futura 2000 is 1 van de grondleggers van de graffiti, the Clash is 1 van mijn favoriete bandjes. Dit is van vroeger.
48 Havoc & Prodeje - G'Z On da Move
Refreintje met die hoge stem, zingerige flow, strings op de achtergrond, lekkere deuntjes. Gewoon chilllll...
47 Mos Def - Hip Hop
Dit is denk ik wel een crowdpleaser. Maar ik hou er ook van dus dan moet die in mijn top 100.
46 Aesop Rock - None Shall Pass
Deze gasten ken ik dankzij mijn mede users van Musicmeter. Dank jullie wel. Clip is erg leuk dus check het!
45 Jimmy Spicer - Adventures of Super Rhyme
Denk niet dat er ook maar 1 gast is die na de jaren 80 iets uitgevonden heeft. Ze deden gewoon Jimmy na.
44 M.C. Craig G - Shout
Alweer een gouwe ouwe in deze update.
Sample is van Tears for Fears, het nummer lijkt te zijn beinvloed door de electric body music van de jaren 80 (bijv. Front 242) en het gescratch vind ik gewoon erg fijn.
43 De La Soul - Stakes is High
Van grappige Fat Boys achtige hiphop groeide De La uit tot een serieuze hip hop groep om met Stakes is High tot een hoogtepunt te komen.
42 GZA - Liquid Swords
Deze mag natuurlijk niet ontbreken.
41 E-Life - More Days To Come
HA HA! E-life boven De La en de GZA. let niet te veel op die volgorde hoor.
0
geplaatst: 25 september 2012, 22:52 uur
Zeker. More Days To Come is een van mijn favorieten van hem, en aan zijn accent kan je niet echt zien dat hij uit Nederland komt wat veel rappers uit Nederland die Engels rappen wel hebben. Neem nou die jongen met lang haar bij Dope D.O.D.
0
geplaatst: 26 september 2012, 20:00 uur
40 Pharcyde - Drop
Heerlijk nummer waar ik niet genoeg van kan krijgen. Al blijft Plain Rap wel mn favoriete Pharcyde album.
39 Jedi Mind Tricks ft. Planetary – I Against I
Catchy deuntje. Goed gerap. Gewoon netjes gedaan.
38 Hieroglyphics - It's About Time
De Hiero clan op z'n best.
37 Tupac & Dr. Dre - California Love
Veel hip hop hits raken in de vergetelijkheid dit nummer niet. Terecht.
36 El-P - Tasmanian Pain Coaster
Lekker spacey plaat. Beetje georganiseerde chaos. Hee maar dat is juist leuk.
35 DJ Kizzy Rock ft. DJ Smurf - Crank This Shit Up
Ultieme klassieker uit de ATL
34 Inl ft. Pete Rock - Fakin' Jax
Rustig maar wel hoge school Hip Hop.
33 Lords of the Underground - Neva Faded
Die gasten rappen alsof ze het menen.
32 Notorious B.I.G. – Gimme the Loot
Een plaat van deze storyteller op zn tijd kan ik wel waarderen.
31 Wu-tang Clan – Visionz
Heerlijk die achterstevoren gedraaide beat. George Martin stijl. Verder natuurlijk een heerlijk nummer. Loom en dreigend.
Heerlijk nummer waar ik niet genoeg van kan krijgen. Al blijft Plain Rap wel mn favoriete Pharcyde album.
39 Jedi Mind Tricks ft. Planetary – I Against I
Catchy deuntje. Goed gerap. Gewoon netjes gedaan.
38 Hieroglyphics - It's About Time
De Hiero clan op z'n best.
37 Tupac & Dr. Dre - California Love
Veel hip hop hits raken in de vergetelijkheid dit nummer niet. Terecht.
36 El-P - Tasmanian Pain Coaster
Lekker spacey plaat. Beetje georganiseerde chaos. Hee maar dat is juist leuk.
35 DJ Kizzy Rock ft. DJ Smurf - Crank This Shit Up
Ultieme klassieker uit de ATL
34 Inl ft. Pete Rock - Fakin' Jax
Rustig maar wel hoge school Hip Hop.
33 Lords of the Underground - Neva Faded
Die gasten rappen alsof ze het menen.
32 Notorious B.I.G. – Gimme the Loot
Een plaat van deze storyteller op zn tijd kan ik wel waarderen.
31 Wu-tang Clan – Visionz
Heerlijk die achterstevoren gedraaide beat. George Martin stijl. Verder natuurlijk een heerlijk nummer. Loom en dreigend.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 26 september 2012, 21:11 uur
Veel dope nummers in je laatste twee updates
.

. HA HA! E-life boven De La en de GZA. let niet te veel op die volgorde hoor.

0
Mb.
geplaatst: 27 september 2012, 11:24 uur
Naar mijn smaak mag je wel iets meer uitleg geven bij de nummers, want nu is de opsomming wel erg zakelijk. Dat weerhoudt me ervan om alles echt een kans te geven. Desondanks staan er een paar toffe nummers tussen. En E-Life mag best boven De La en de GZA staat - het is jouw lijst! 

0
geplaatst: 27 september 2012, 19:43 uur
@Panjoe. Bedankt. Ik hoop dat je deze ook waardeert.
@Mb. Bedankt voor je opmerking! Ik ben in deze update iets langer van stof. Ik hoop ook iets minder zakelijk. Al vind ik dat af en toe wel lastig. Vanaf mijn top 15 ga ik echt lyrisch worden.
30 Smif N Wessum - Buckdown
Het jazzy muziekje neemt me mee naar de dagen dat we in jazzcafe Dizzy op de Binnenweg in Rotterdam nog een pintje dronken met Jules Deelder
29 Pete Rock & C.L. Smooth - All the places
Aan deze plaat klopt weer alles. Het intro dat me een beetje doet denken aan het orkest in the Beatles 'A day in the life'. Dan de muziek, strings, beats, het schratchen. De beat gaat lekker door. Koortjes op de achtergrond. Ik geniet.
28 Blu & Exile - Dancing in the Rain
Dat spaanse gitaartje doet het hem en dan die storyteller. Heerlijk. Zelf hou ik er ook af en toe wel van om te dansen in de regen. Lekker stampen met m'n dochtertje in de plassen.
27 The Globetroddas - Love
Het mooiste dat er is. De liefde. In de bijbel stond het al. De liefde voor muziek, de liefde voor mn kind, de liefde voor mn vrouw, voor mn vrienden en voor mn moeder. De liefde voor het leven. De liefde houd ons op de been.
26 Murs & 9Th Wonder - Walk like a man
'Wat een verschrikkelijk zeikorgel zit er in dat nummer zeg' roept mijn vrouw me nu naar m'n hoofd. Ha ha. Nou ja ik vind het verschrikkelijk lekker. (voor de rest is het een schat hoor)
24 Black Moon - I got cha open
Dit klinkt zo heerlijk relaxt, dat begin alleen al met die blazer en dan die gast die gewoon 4 minuten lang door rapt. Knap hoor.
23 Tha Alkaholiks - Daaam
Dit heeft een heel hoog gooi je armen in de lucht en zwaai ze heen en weer gehalte. Gewoon een lekker party nummer. Ook ideaal voor in de file om even mn energie kwijt te kunnen door mee te gillen.
22 Deltron 3030 - 3030
Aan de ene kant lijkt het wel alsof ik echt op Deltron aangeland ben als ik dit luister aan de andere kant heeft het zo'n heerlijk down to earth sound. Ik hoor spy, surf, koortjes en een hele goede rapper.
21 Dr. Octagon - Earth People
Weer een galactisch thema. Dit keer gebracht door Dokter Octagon de wereldberoemde buitenaardse tijd reizende chirurg van de planeet Jupiter.
@Mb. Bedankt voor je opmerking! Ik ben in deze update iets langer van stof. Ik hoop ook iets minder zakelijk. Al vind ik dat af en toe wel lastig. Vanaf mijn top 15 ga ik echt lyrisch worden.
30 Smif N Wessum - Buckdown
Het jazzy muziekje neemt me mee naar de dagen dat we in jazzcafe Dizzy op de Binnenweg in Rotterdam nog een pintje dronken met Jules Deelder
29 Pete Rock & C.L. Smooth - All the places
Aan deze plaat klopt weer alles. Het intro dat me een beetje doet denken aan het orkest in the Beatles 'A day in the life'. Dan de muziek, strings, beats, het schratchen. De beat gaat lekker door. Koortjes op de achtergrond. Ik geniet.
28 Blu & Exile - Dancing in the Rain
Dat spaanse gitaartje doet het hem en dan die storyteller. Heerlijk. Zelf hou ik er ook af en toe wel van om te dansen in de regen. Lekker stampen met m'n dochtertje in de plassen.
27 The Globetroddas - Love
Het mooiste dat er is. De liefde. In de bijbel stond het al. De liefde voor muziek, de liefde voor mn kind, de liefde voor mn vrouw, voor mn vrienden en voor mn moeder. De liefde voor het leven. De liefde houd ons op de been.
26 Murs & 9Th Wonder - Walk like a man
'Wat een verschrikkelijk zeikorgel zit er in dat nummer zeg' roept mijn vrouw me nu naar m'n hoofd. Ha ha. Nou ja ik vind het verschrikkelijk lekker. (voor de rest is het een schat hoor)
24 Black Moon - I got cha open
Dit klinkt zo heerlijk relaxt, dat begin alleen al met die blazer en dan die gast die gewoon 4 minuten lang door rapt. Knap hoor.
23 Tha Alkaholiks - Daaam
Dit heeft een heel hoog gooi je armen in de lucht en zwaai ze heen en weer gehalte. Gewoon een lekker party nummer. Ook ideaal voor in de file om even mn energie kwijt te kunnen door mee te gillen.
22 Deltron 3030 - 3030
Aan de ene kant lijkt het wel alsof ik echt op Deltron aangeland ben als ik dit luister aan de andere kant heeft het zo'n heerlijk down to earth sound. Ik hoor spy, surf, koortjes en een hele goede rapper.
21 Dr. Octagon - Earth People
Weer een galactisch thema. Dit keer gebracht door Dokter Octagon de wereldberoemde buitenaardse tijd reizende chirurg van de planeet Jupiter.
0
geplaatst: 27 september 2012, 19:44 uur
Lekkere update G. Staan mooie pokoes tussen. Vooral Bucktown is bazig.
0
geplaatst: 29 september 2012, 08:56 uur
Tanx mate.
Heb helaas weinig tijd gehad gisteren en vandaag weet ik ook nog niet of het gaat lukken up te daten. Maar voor mijn opvolger. Voor morgenavond drop ik alles.
Heb helaas weinig tijd gehad gisteren en vandaag weet ik ook nog niet of het gaat lukken up te daten. Maar voor mijn opvolger. Voor morgenavond drop ik alles.
0
Mb.
geplaatst: 29 september 2012, 12:52 uur
Wie is er dan aan de beurt? Ik wil best een lijstje maken.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 29 september 2012, 13:03 uur
Prima updateje weer inderdaad Dungeon, met toppers 30, 29 en 22
.
En @Mb.:
- niels94 x
- Ralph. x
- He$$el_01 x
- Harderwiek x
- Kobe Bryant Fan x
- panjoe x
- bennerd x
- kos x
- sxesven x
- Dungeon x
- R&P x
- Revo x
- MAS
- Harco
- Ataloona
- Snoeperd
- Boy
- Jazzmatic
- Alexander-r
- nedbed
- shadowboxer
- Ulfat-e-Zulmat
- _Pjotr_
- Illmaticly Ill
- Elohim
Dit is nu volgens mij de lijst, maar de volgorde ligt totaal niet vast. Je kan hem sowieso alvast maken, en als het hier dan weer eens niet opschiet kan je hem dan in overleg droppen...?
.En @Mb.:
- niels94 x
- Ralph. x
- He$$el_01 x
- Harderwiek x
- Kobe Bryant Fan x
- panjoe x
- bennerd x
- kos x
- sxesven x
- Dungeon x
- R&P x
- Revo x
- MAS
- Harco
- Ataloona
- Snoeperd
- Boy
- Jazzmatic
- Alexander-r
- nedbed
- shadowboxer
- Ulfat-e-Zulmat
- _Pjotr_
- Illmaticly Ill
- Elohim
Dit is nu volgens mij de lijst, maar de volgorde ligt totaal niet vast. Je kan hem sowieso alvast maken, en als het hier dan weer eens niet opschiet kan je hem dan in overleg droppen...?
0
Mb.
geplaatst: 29 september 2012, 13:51 uur
Enfin, haal me er dan maar weer van af. Ik ben nu gemotiveerd om een lijst te vormen en te plaatsen, maar de kans is vrij aanwezig dat ik er over een aantal weken "geen zin in heb". Dat is dan oneerlijk tegenover diegene die er op dat moment wel op zitten te wachten. 

0
geplaatst: 1 oktober 2012, 00:56 uur
20 The Pharcyde ft. Black Thought - Network
Plain Rap was commercieel niet helemaal geslaagd en het werd toendertijd op de hip hop forums wat afgezeken. Maar met nummers als Network op het album heb ik dat nooit begrepen. Hier gaat the Pharcyde gewoon lekker door met wat ze altijd al deden. Goede muziek maken.
19 Canibus - Poet Laureate II
Dit plaatje begint druk en is opgefokt van begin tot eind maar er is veel afwisseling in de muziek. Ik hoor van alles gebeuren op de achtergrond. Dit zit zo geweldig in elkaar .En die gast Canibus rapt maar door en klinkt boos.
18 Trick Daddy ft. Cee-lo Green & Big Boi
De mooie klaagzang van Cee doet het hem in dit nummer. Al zijn de zuiderlijke beats en de raps van Trick, Cee, en Antwan ook erg fijn. Het refrein blijft ook zo lekker hangen in mijn hoofd. Daar krijg ik een verliefd gevoel van.
17 Hieroglyphics ft. Goapele - Soweto
Het je ooit zo'n mooie dromerige stem gehoord als van die chick? Zelden. En dan die Hiero clan. Geweldig. Ze zijn al eerder langs geweest in mijn top100 maar ik kan ook niet anders met de top rappers die er bij zitten. Hiero zn muziek vind ik ook altijd erg goed.
16 Afrika Baambaata & Soul Sonic Force - Planet Rock Check die gasten in hun pakjes. Hier was nog niets te zien van de studio gangster look die in de jaren 90 opkwam. Die gasten traden op als een soort van glamrockers en ook lieten ze zich inspireren door de nichten van YMCA. Schijt aan alles en gewoon goede muziek maken.
In 1996 reed ik in een toen al heel oude opel kadett gekocht voor 1000 gulden wat een heleboel centjes voor mij waren en waar ik hard voor gewerkt had. Ik kreeg er gelukkig een radio bij. Natuurlijk nog 1 met bandjes. Heel m'n auto lag er vol mee. Van Beatles, Front 242 tot gabber en goa trance. Natuurlijk ook wat hip hop. Wu tang, Cypress Hill, Nas, Fugees, Snoop, Pac en dergelijke. Een maat van me had via een maat van hem 2 bandjes voor me op genomen. ATLiens van Outkast en SoulFood van the Goodie moB. Ondanks mn waardering voor de hip hoppers waar ik al naar luisterde kreeg ik al snel het gevoel dat dit next level was. En nu een jaar of 15 later en ik al wat grijze haren heb en inhammen voelen de eerste platen die Outkast en the Goodie moB uitgebracht hebben als de hip hop die het meeste bij mij past. Ik heb= van alles geprobeerd, zie ook mijn top 100, maar nog nooit is er een hip hop act geweest die me zo weten te raken als deze 2. Vroeger was dit met outkast iets meer als met the Goodie moB. Die thematiek van Outkast trok me gewoon erg aan. Sinds 98 toen zowel Aqueminie als Still Standing uitkwam geef ik de voorkeur aan the Goodie moB.
Wat ik zoek in hip hop qua muziek, teksten, manier van rappen en thematiek passen zij het meeste bij mij.
Voor mijn gevoel kan ik niet anders dan mijn nummers 15 tot en met 11 aan Outkast te wijden. En de nummers 10 tot en met 2 aan the Goodie moB te wijden. Wellicht voor de 1 vervelend en kan een ander het wel waarderen. Maar ja ik doe mijn ding want het is mijn top 100. En wie weet kunnen jullie voelen wat ik bedoel.
15 Outkast - Return of the 'G'
Ik dacht. Na ATLiens kan het alleen maar tegenvallen. Ik zat er naast. Aqueminie vind ik de laatste 5 sterren plaat van Outkast.
Lome beat, heerlijke strings en dan die rap van Andre met die versnellingen er in maar toch goed verstaanbaar voor dit boertje uit de polder. Dat wordt gevolgd door een mooi meerstemmig refrein. Om over de raps van Antwon maar niet te zwijgen. In 1 woord geweldig. De skit als outro vind ik ook wel leuk. Beetje reclame maken voor zichzelf en voor hun maatjes.
'let's talk about time travelin' rhyme javelin
somethin' mind unravelin. Get Down!'
14 Outkast ft. T-mo Goodie, Slimm Calhoun & Blackowned C-Bone - Gangsta Shit
Dit liedje komt van Stankonia dat hun grote doorbraak was. Er zat niet zo'n single als Hey Ya op maar met Miss Jackson, BOB en So fresh and so clean hadden ze ook nog dikke hits te pakken. Heel Nederland kon Outkast op eens. Aan de ene kant hoopte ik dat dit succes zou komen want met zulke muziek is het ze gegund. Aan de andere kant wilde ik dit pareltje een beetje voor mezelf houden zoals die kleine trol uit de ban van de ring.
Dit vind ik van Stankonia de beste song met goede bijdragen van ander DF leden. Ik hou van dat opgefokte en het refrein blijft ook zo lekker hangen.
'Do you really wanna know about some gangsta shit
Outkast, Goodie Mob and the Dungeon click'
13 Outkast ft. George Clinton - Synthesizer
Weer dat opgefokte en dan die bijgeluidjes. Een apart nummer samen met Funky George Clinton op de achtergrond en die spoken words van hem. Andre rapt hier nog alsof z'n leven er van af hangt en niet alleen maar omdat die het een leuke bezigheid vind.
'Everybody got opinions, on the way you're living,
But see they can't fill your shoes.
Life is made of half illusion,
40 percent confusion,
whatever left I'm using to keep myself from losing '
12 Outkast - Babylon
Deze komt dus van de plaat af waar ik Outkast mee leerde kennen. Het nummer begint acapella en dan komt die beat er in. Oei oei oei wat goed. Verder is het een rustig nummer maar wel puur en oprecht. Het refrein is het mooiste refrein dat ik ooit gehoord heb.
'I came into this world high as a bird
From second hand cocain powder
i know it sounds absurd'
11 Outkast - ATLiens
Met nummers als Wheelz of Steel en Elevators op het album ATLiens is het moeilijk keuzes maken. Ik kies vandaag voor deze ATLiens. Lekker up tempo, uitstekend gerijm en 1 van de mooiste clips ooit gemaakt. Deze clip moet je gezien hebben.
'No drugs or alcohol so I can get the signal clear as day
Put my glock away I got a stronger weapon
that never runs out of ammunition so I'm ready for war okay'
The Goodie moB (GOO DIEs MOstley over Bullshit)
Al heel vaak hebben zij mij geholpen in moeilijke tijden en elke keer weer weten ze me emotioneel te raken. De teksten zijn altijd analytisch maar er zit wel altijd hoop in. Verder is het een combinatie van rappers die elkaar perfect aanvullen.
T-mo en Khujo zijn mijn favoriete rappers maar Cee-lo en Gipp kunnen er ook wat van.
Van alle hip hop die ik luister is ruim 50% Goodie moB. Daarom mijn keuze om de nummers 10 t/m 2 aan the Goodie moB te wijden.
10 Goodie moB - Guess Who
Veel songs van de Mob kan ik van begin tot eind meerappen (op mijn manier dan) dit is er 1 van. Het is een speciaal nummer voor mijn moeder. Er zijn tijden geweest dat ik me in dit nummer verplaatste toen het slecht ging met mijn moeder. Ik heb er veel steun van gehad. Maar het nummer zit ook perfect in elkaar en ik ben gek op die klaagzang die in het refrein gebruikt wordt.
'My Moma, the biggest player that I know
I love her so
Hell everythin' I got I owe to my Moma
Thank you for carin',
thank you for sharin' yo' love'
9 Goodie moB - Rebuilding
Deze is lekker up tempo en er zit zo'n jammerende zigeunerachtig viooltje in. Die raps van Cee-lo zijn ook geweldig. Zo'n melodieuze flow. Als die zingt word ik ook blij maar het blijft voor mij toch vooral een rapper.
'I'm so tired of my people not knowing what we doing to ourselves
And we blame it on them but we stuck in the same frame
Trapped inside a mental instrumental bond
Hoping to run but theres a gun, what could you really do'
8 Goodie moB ft. Witchdoctor - God I wanna live
Een rustig bezinnend nummer.
'God I wanna live to be an old man, but I understand,
if you take me, you don't hate me'
7 Goodie moB - The day after
Deze wil ik dat ze draaien op mn begrafenis.
'I'm so happy we made it
I knew one day we would
All these years of strugglin'
Were never understood
Now my eyes are open and I can clearly see
We didn't die for nothin' cuz we're finally free
I'm so happy'
6 Goodie moB - Shawty wanne be a gangster
Mooie opbouw, met gitaar en achtergrondzang, opzwepende en opgefokte beat. De rapt zijn weer uitstekend. Agressief, melodieus, ze menen het.
5 Goodie moB - Distant Wilderness
Dit nummer laat de afwisseling zien van the moB. Steeds is er variatie en blijven ze niet hangen op hetzelfde truckje. Het is weer zo'n spirituele van ze. Maar ach, ik hou daar nu eenmaal van.
'Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist'
4 Goodie moB ft. Outkast - Black Ice
Deze is party. Samen met hun maatjes van Outkast. Dat refrein gil ik mee.
'Touch what I never touched befo', seen what I never seen befo'
Woke up and seen the sun sky high, sky high'
3 Goodie moB - Cell Therapy
pure muziek, bizar goed refrein met die samenzang, goede maatschappij kritische boodschap en rappers die elkaar perfect aanvullen.
'Me and my family moved in our apartment complex
A gate with the serial code was put up next
The claim that this community is so drug fee
But it don't look that way toe me .......
.......But every now and then, I wonder
If the gate was put up to keep crime out or to keep our ass in.'
2 Goodie moB ft. Outkast - Thought Process
Eigenlijk hetzelfde als wat voor het voorgaande nummer geldt. Alleen heeft dit nummer geen refrein maar gaat het gerap maar door en door. Heerlijk. Hoogtepunten: dat gezamenlijk gerap zo rond 2 minuten, de raps van Ceelo en dat accapella stukje van Andre met die achtergrondzangeres.
'We're trapped off in this world and society with no place else to go
So how U feel???
Frustrated, irritated, sometimes I don't know myself I be too numb
To feel something sometimes, so I dig deep, get in the Cherokee
Let my mind fly free into the wilderness so I can get this shit off my
mind
That's why I be smokin' that dank sometimes'
1 Automato - Hope
Nummer 1 heb ik natuurlijk gekozen omdat ik het geweldig goed. Maar ik wil ook graag dat meer mensen het album van Automato horen. Automato is een groep van jonge muzikanten uit Brooklyn die ooit eens 1 plaat gemaakt hebben. Het hele album heeft goede nummers maar op deze afsluiter mogen ze echt even los gaan.
Luister dit nummer en het zal je verassen, wees niet ongeduldig en blijf gewoon even luistern. Ik durf te wedden dat je het goed vind.
Allen hartelijk bedankt voor jullie aandacht en ik hoop dat jullie er van genoten hebben en misschien nog iets ontdekt hebben.
Plain Rap was commercieel niet helemaal geslaagd en het werd toendertijd op de hip hop forums wat afgezeken. Maar met nummers als Network op het album heb ik dat nooit begrepen. Hier gaat the Pharcyde gewoon lekker door met wat ze altijd al deden. Goede muziek maken.
19 Canibus - Poet Laureate II
Dit plaatje begint druk en is opgefokt van begin tot eind maar er is veel afwisseling in de muziek. Ik hoor van alles gebeuren op de achtergrond. Dit zit zo geweldig in elkaar .En die gast Canibus rapt maar door en klinkt boos.
18 Trick Daddy ft. Cee-lo Green & Big Boi
De mooie klaagzang van Cee doet het hem in dit nummer. Al zijn de zuiderlijke beats en de raps van Trick, Cee, en Antwan ook erg fijn. Het refrein blijft ook zo lekker hangen in mijn hoofd. Daar krijg ik een verliefd gevoel van.
17 Hieroglyphics ft. Goapele - Soweto
Het je ooit zo'n mooie dromerige stem gehoord als van die chick? Zelden. En dan die Hiero clan. Geweldig. Ze zijn al eerder langs geweest in mijn top100 maar ik kan ook niet anders met de top rappers die er bij zitten. Hiero zn muziek vind ik ook altijd erg goed.
16 Afrika Baambaata & Soul Sonic Force - Planet Rock Check die gasten in hun pakjes. Hier was nog niets te zien van de studio gangster look die in de jaren 90 opkwam. Die gasten traden op als een soort van glamrockers en ook lieten ze zich inspireren door de nichten van YMCA. Schijt aan alles en gewoon goede muziek maken.
In 1996 reed ik in een toen al heel oude opel kadett gekocht voor 1000 gulden wat een heleboel centjes voor mij waren en waar ik hard voor gewerkt had. Ik kreeg er gelukkig een radio bij. Natuurlijk nog 1 met bandjes. Heel m'n auto lag er vol mee. Van Beatles, Front 242 tot gabber en goa trance. Natuurlijk ook wat hip hop. Wu tang, Cypress Hill, Nas, Fugees, Snoop, Pac en dergelijke. Een maat van me had via een maat van hem 2 bandjes voor me op genomen. ATLiens van Outkast en SoulFood van the Goodie moB. Ondanks mn waardering voor de hip hoppers waar ik al naar luisterde kreeg ik al snel het gevoel dat dit next level was. En nu een jaar of 15 later en ik al wat grijze haren heb en inhammen voelen de eerste platen die Outkast en the Goodie moB uitgebracht hebben als de hip hop die het meeste bij mij past. Ik heb= van alles geprobeerd, zie ook mijn top 100, maar nog nooit is er een hip hop act geweest die me zo weten te raken als deze 2. Vroeger was dit met outkast iets meer als met the Goodie moB. Die thematiek van Outkast trok me gewoon erg aan. Sinds 98 toen zowel Aqueminie als Still Standing uitkwam geef ik de voorkeur aan the Goodie moB.
Wat ik zoek in hip hop qua muziek, teksten, manier van rappen en thematiek passen zij het meeste bij mij.
Voor mijn gevoel kan ik niet anders dan mijn nummers 15 tot en met 11 aan Outkast te wijden. En de nummers 10 tot en met 2 aan the Goodie moB te wijden. Wellicht voor de 1 vervelend en kan een ander het wel waarderen. Maar ja ik doe mijn ding want het is mijn top 100. En wie weet kunnen jullie voelen wat ik bedoel.
15 Outkast - Return of the 'G'
Ik dacht. Na ATLiens kan het alleen maar tegenvallen. Ik zat er naast. Aqueminie vind ik de laatste 5 sterren plaat van Outkast.
Lome beat, heerlijke strings en dan die rap van Andre met die versnellingen er in maar toch goed verstaanbaar voor dit boertje uit de polder. Dat wordt gevolgd door een mooi meerstemmig refrein. Om over de raps van Antwon maar niet te zwijgen. In 1 woord geweldig. De skit als outro vind ik ook wel leuk. Beetje reclame maken voor zichzelf en voor hun maatjes.
'let's talk about time travelin' rhyme javelin
somethin' mind unravelin. Get Down!'
14 Outkast ft. T-mo Goodie, Slimm Calhoun & Blackowned C-Bone - Gangsta Shit
Dit liedje komt van Stankonia dat hun grote doorbraak was. Er zat niet zo'n single als Hey Ya op maar met Miss Jackson, BOB en So fresh and so clean hadden ze ook nog dikke hits te pakken. Heel Nederland kon Outkast op eens. Aan de ene kant hoopte ik dat dit succes zou komen want met zulke muziek is het ze gegund. Aan de andere kant wilde ik dit pareltje een beetje voor mezelf houden zoals die kleine trol uit de ban van de ring.
Dit vind ik van Stankonia de beste song met goede bijdragen van ander DF leden. Ik hou van dat opgefokte en het refrein blijft ook zo lekker hangen.
'Do you really wanna know about some gangsta shit
Outkast, Goodie Mob and the Dungeon click'
13 Outkast ft. George Clinton - Synthesizer
Weer dat opgefokte en dan die bijgeluidjes. Een apart nummer samen met Funky George Clinton op de achtergrond en die spoken words van hem. Andre rapt hier nog alsof z'n leven er van af hangt en niet alleen maar omdat die het een leuke bezigheid vind.
'Everybody got opinions, on the way you're living,
But see they can't fill your shoes.
Life is made of half illusion,
40 percent confusion,
whatever left I'm using to keep myself from losing '
12 Outkast - Babylon
Deze komt dus van de plaat af waar ik Outkast mee leerde kennen. Het nummer begint acapella en dan komt die beat er in. Oei oei oei wat goed. Verder is het een rustig nummer maar wel puur en oprecht. Het refrein is het mooiste refrein dat ik ooit gehoord heb.
'I came into this world high as a bird
From second hand cocain powder
i know it sounds absurd'
11 Outkast - ATLiens
Met nummers als Wheelz of Steel en Elevators op het album ATLiens is het moeilijk keuzes maken. Ik kies vandaag voor deze ATLiens. Lekker up tempo, uitstekend gerijm en 1 van de mooiste clips ooit gemaakt. Deze clip moet je gezien hebben.
'No drugs or alcohol so I can get the signal clear as day
Put my glock away I got a stronger weapon
that never runs out of ammunition so I'm ready for war okay'
The Goodie moB (GOO DIEs MOstley over Bullshit)
Al heel vaak hebben zij mij geholpen in moeilijke tijden en elke keer weer weten ze me emotioneel te raken. De teksten zijn altijd analytisch maar er zit wel altijd hoop in. Verder is het een combinatie van rappers die elkaar perfect aanvullen.
T-mo en Khujo zijn mijn favoriete rappers maar Cee-lo en Gipp kunnen er ook wat van.
Van alle hip hop die ik luister is ruim 50% Goodie moB. Daarom mijn keuze om de nummers 10 t/m 2 aan the Goodie moB te wijden.
10 Goodie moB - Guess Who
Veel songs van de Mob kan ik van begin tot eind meerappen (op mijn manier dan) dit is er 1 van. Het is een speciaal nummer voor mijn moeder. Er zijn tijden geweest dat ik me in dit nummer verplaatste toen het slecht ging met mijn moeder. Ik heb er veel steun van gehad. Maar het nummer zit ook perfect in elkaar en ik ben gek op die klaagzang die in het refrein gebruikt wordt.
'My Moma, the biggest player that I know
I love her so
Hell everythin' I got I owe to my Moma
Thank you for carin',
thank you for sharin' yo' love'
9 Goodie moB - Rebuilding
Deze is lekker up tempo en er zit zo'n jammerende zigeunerachtig viooltje in. Die raps van Cee-lo zijn ook geweldig. Zo'n melodieuze flow. Als die zingt word ik ook blij maar het blijft voor mij toch vooral een rapper.
'I'm so tired of my people not knowing what we doing to ourselves
And we blame it on them but we stuck in the same frame
Trapped inside a mental instrumental bond
Hoping to run but theres a gun, what could you really do'
8 Goodie moB ft. Witchdoctor - God I wanna live
Een rustig bezinnend nummer.
'God I wanna live to be an old man, but I understand,
if you take me, you don't hate me'
7 Goodie moB - The day after
Deze wil ik dat ze draaien op mn begrafenis.
'I'm so happy we made it
I knew one day we would
All these years of strugglin'
Were never understood
Now my eyes are open and I can clearly see
We didn't die for nothin' cuz we're finally free
I'm so happy'
6 Goodie moB - Shawty wanne be a gangster
Mooie opbouw, met gitaar en achtergrondzang, opzwepende en opgefokte beat. De rapt zijn weer uitstekend. Agressief, melodieus, ze menen het.
5 Goodie moB - Distant Wilderness
Dit nummer laat de afwisseling zien van the moB. Steeds is er variatie en blijven ze niet hangen op hetzelfde truckje. Het is weer zo'n spirituele van ze. Maar ach, ik hou daar nu eenmaal van.
'Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist'
4 Goodie moB ft. Outkast - Black Ice
Deze is party. Samen met hun maatjes van Outkast. Dat refrein gil ik mee.
'Touch what I never touched befo', seen what I never seen befo'
Woke up and seen the sun sky high, sky high'
3 Goodie moB - Cell Therapy
pure muziek, bizar goed refrein met die samenzang, goede maatschappij kritische boodschap en rappers die elkaar perfect aanvullen.
'Me and my family moved in our apartment complex
A gate with the serial code was put up next
The claim that this community is so drug fee
But it don't look that way toe me .......
.......But every now and then, I wonder
If the gate was put up to keep crime out or to keep our ass in.'
2 Goodie moB ft. Outkast - Thought Process
Eigenlijk hetzelfde als wat voor het voorgaande nummer geldt. Alleen heeft dit nummer geen refrein maar gaat het gerap maar door en door. Heerlijk. Hoogtepunten: dat gezamenlijk gerap zo rond 2 minuten, de raps van Ceelo en dat accapella stukje van Andre met die achtergrondzangeres.
'We're trapped off in this world and society with no place else to go
So how U feel???
Frustrated, irritated, sometimes I don't know myself I be too numb
To feel something sometimes, so I dig deep, get in the Cherokee
Let my mind fly free into the wilderness so I can get this shit off my
mind
That's why I be smokin' that dank sometimes'
1 Automato - Hope
Nummer 1 heb ik natuurlijk gekozen omdat ik het geweldig goed. Maar ik wil ook graag dat meer mensen het album van Automato horen. Automato is een groep van jonge muzikanten uit Brooklyn die ooit eens 1 plaat gemaakt hebben. Het hele album heeft goede nummers maar op deze afsluiter mogen ze echt even los gaan.
Luister dit nummer en het zal je verassen, wees niet ongeduldig en blijf gewoon even luistern. Ik durf te wedden dat je het goed vind.
Allen hartelijk bedankt voor jullie aandacht en ik hoop dat jullie er van genoten hebben en misschien nog iets ontdekt hebben.
0
Mb.
geplaatst: 2 oktober 2012, 13:31 uur
Leuk dat je bij de laatste nummers wat meer tekst heb gezet. Je nummer 1 vind ik best aardig al had de afbouw wat sneller afgerond mogen worden. Ik kende het nummer nog niet. Dungeon laat mij met zijn lijst echter in verwarring achter: waar is de Soul Food? 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 oktober 2012, 14:00 uur
Ik snap je focus op Outkast en Goodie moB vanuit je verhaal prima, maar hun muziek trekt mij persoonlijk niet zo.
Je nummer één vind ik erg nice. Ik hou wel van die UK Bass invloeden, en de manier waarop de drums gesampled zijn is erg geinig. De rapper doet mij erg aan de jonge P.O.S denken - ken je die al?
Je nummer één vind ik erg nice. Ik hou wel van die UK Bass invloeden, en de manier waarop de drums gesampled zijn is erg geinig. De rapper doet mij erg aan de jonge P.O.S denken - ken je die al?
0
geplaatst: 2 oktober 2012, 17:36 uur
Mb: Soul Food is inderdaad een hele goede. Die viel er net buiten. Ik had sowieso nog wel wat meer GmoB nummer er in kunnen zetten. Maar heb mezelf ingehouden.
Panjoe. Die rapper ken ik nog niet. Heb even wat op youtube gechekt. Klinkt zo op het eerste gehoor erg lekker. Zal me eens in hem verdiepen.
Who's Next! MAS??
Panjoe. Die rapper ken ik nog niet. Heb even wat op youtube gechekt. Klinkt zo op het eerste gehoor erg lekker. Zal me eens in hem verdiepen.
Who's Next! MAS??
* denotes required fields.