Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
Dennisami
geplaatst: 5 februari 2013, 17:45 uur
Sorry voor de slordigheid ik was namelijk voor 80 % klaar toen ik hem per ongeluk wegklikte. Hoezo nummer teveel?
0
geplaatst: 5 februari 2013, 18:04 uur
100 t/m 90 zijn 11 nummers
Maar vette update! Soldier (incl. de interlude die er aan vooraf gaat) blijft een klassieker!
Maar vette update! Soldier (incl. de interlude die er aan vooraf gaat) blijft een klassieker!
0
Dennisami
geplaatst: 5 februari 2013, 22:53 uur
Je gaat me nu toch niet bannen he?
Ik doe wel 9x11 en dan 1x1

0
Dennisami
geplaatst: 6 februari 2013, 15:41 uur
89. Jay-z - D'Evils
Nou ben ik niet een heel groot fan van Jigga, maar dit is wel een heerlijk nummer.
Dit komt mede door de scratches (Ik hou van scratches!).
88. Diggy Simmons Ft Jadakiss - 88
Now what they gonna say, what you know about 88
Hij word vaak niet gewaardeerd maar ik zelf luister graag naar hem af en toe heeft hij wel leuke/orginele dingetjes.
87. Keak da Sneak Ft E-40 - White T Shirt Blue Jeans an...
Wat een geweldige gast is dat toch ik las hier ergens op de site dat hij de slechtste rapper ooit was maar ik denk dat een groote misvatting is.
Zijn humor is leuk natuurlijk valt hij niet altijd te verstaan maar ik vindt het telkens weer grappig als hij begint te brabbelen.
86. Jiggy Djé - Check 1-2
Dit was ik de eerste keer dat ik echt Nederhop hoorde daarvoor was kende ik enkel nog Nino enzo.
Toen ik het hoorde was ik helemaal verkocht
ik ben vanaf die dag echt weer 100% bezig geweest met rap muziek.
85. Az - The Come Up
Klassiek staaltje werk van Az en Premo.
84.The Game Ft Mars - Through My Eyes
Pracht nummer van toen nog The Game, wel een beetje vreemd dat deze niet op het album stond.
83. J live & R.A The Rugged man - Give it up
Hoe hij dit nummer aan een stuk door flowed is echt niet normaal.
82. Capone N Noreaga - Pain
Ondanks dat N.O.R.E de laatste tijd een hoop bagger uitbrengt is dit toch wel andere koek, dit komt ook doordat Capone echt een sterke verse aflevert. en natuurlijk ook een Alchemist beat
81. T.i Ft Jay-z Lil wayne & Kanye West - Swagger Like Us
Eigenlijk heeft het woord SWEK maar een goed ding gebracht en dat is dit nummer.
80. Danny Brown - L.O.L
Grove taal hier van Danny Brown die behoorlijk wat talent heeft!
79. Common - Chi City
Lekker als je in de zomer op de fiets zit met oordoppen in.
Nou ben ik niet een heel groot fan van Jigga, maar dit is wel een heerlijk nummer.
Dit komt mede door de scratches (Ik hou van scratches!).
88. Diggy Simmons Ft Jadakiss - 88
Now what they gonna say, what you know about 88
Hij word vaak niet gewaardeerd maar ik zelf luister graag naar hem af en toe heeft hij wel leuke/orginele dingetjes.
87. Keak da Sneak Ft E-40 - White T Shirt Blue Jeans an...
Wat een geweldige gast is dat toch ik las hier ergens op de site dat hij de slechtste rapper ooit was maar ik denk dat een groote misvatting is.
Zijn humor is leuk natuurlijk valt hij niet altijd te verstaan maar ik vindt het telkens weer grappig als hij begint te brabbelen.
86. Jiggy Djé - Check 1-2
Dit was ik de eerste keer dat ik echt Nederhop hoorde daarvoor was kende ik enkel nog Nino enzo.
Toen ik het hoorde was ik helemaal verkocht
ik ben vanaf die dag echt weer 100% bezig geweest met rap muziek.85. Az - The Come Up
Klassiek staaltje werk van Az en Premo.
84.The Game Ft Mars - Through My Eyes
Pracht nummer van toen nog The Game, wel een beetje vreemd dat deze niet op het album stond.
83. J live & R.A The Rugged man - Give it up
Hoe hij dit nummer aan een stuk door flowed is echt niet normaal.
82. Capone N Noreaga - Pain
Ondanks dat N.O.R.E de laatste tijd een hoop bagger uitbrengt is dit toch wel andere koek, dit komt ook doordat Capone echt een sterke verse aflevert. en natuurlijk ook een Alchemist beat
81. T.i Ft Jay-z Lil wayne & Kanye West - Swagger Like Us
Eigenlijk heeft het woord SWEK maar een goed ding gebracht en dat is dit nummer.
80. Danny Brown - L.O.L
Grove taal hier van Danny Brown die behoorlijk wat talent heeft!
79. Common - Chi City
Lekker als je in de zomer op de fiets zit met oordoppen in.

0
geplaatst: 7 februari 2013, 21:39 uur
tof topic, zonder dat ik het doorhad was er ineens een uur van mijn leven voorbij 
even een vraagje tussendoor; hoe heet ook alweer die site waar je precies kan zien welke samples een nummer gebruikt heeft etc.?
thanks!

even een vraagje tussendoor; hoe heet ook alweer die site waar je precies kan zien welke samples een nummer gebruikt heeft etc.?
thanks!
0
geplaatst: 7 februari 2013, 21:50 uur
Ammunition spitting is him, is it, you listening
Littering written, it's in slippers, get the rebel in him
Sticking it with sinners, sizzlin' rhythm, verbally hit him
Did he did it, or did he didn't, admit it
Pretend he ain't offended, the men and women
Every minute they in it, don't be
Every illiterate ignorant critical dissed it
Every idiot that ain't live it, they talking shit
I'm R.A. the Rugged Man, get off, my dick
Littering written, it's in slippers, get the rebel in him
Sticking it with sinners, sizzlin' rhythm, verbally hit him
Did he did it, or did he didn't, admit it
Pretend he ain't offended, the men and women
Every minute they in it, don't be
Every illiterate ignorant critical dissed it
Every idiot that ain't live it, they talking shit
I'm R.A. the Rugged Man, get off, my dick

0
Dennisami
geplaatst: 11 februari 2013, 09:20 uur
Sorry voor de lange wacht morgen zal ik proberen 2x te updaten.
0
Dennisami
geplaatst: 12 februari 2013, 21:28 uur
Zo Daar is die dan
2e update gaat mij vandaag niet meer lukken misschien dat ik er morgen twee doe.
79. Big Daddy Kane - Ain't No Half Steppin
Natuurlijk heb ik ook de helden van vroeger beluisterd hier een goed voorbeeld. Het klink erg goed toch lijkt het redelijk basic met een erg vrolijk deuntje.
78. INI - What You Say
Productie van Pete Rock kan niet verkeerd zijn
77. Lil Wayne - Phonehome
Tegenwoordig luister ik nog weinig naar Lil wayne maar dit is wel een topper.
We are not the same i am a marshan
76. Mobb Deep - What Goes On
Die sample blijft gewoon goed!
75. Nas & Damian Marley - Afrika Must Wake Up
Mijn Favo op het album DIstant reletives, erg mooie teksten zoals "The sleeping giant"
74. Mobb deep ft Big Noyd - Party Over
Het dialoog tussen Prodigy en Big Noyd is echt zo goed gedaan! je voelt die spanning gewoon en dat konstant die krachtige beat er door heen.
73. Cunning Lyinguists - America Loves Gangsterss
Elke keer dat je denk elke Hip/hop artiest te kennen komt er ineens een super verschijning dat had ik dus met Cunning Lynguists en dit is toch een van hun beter nummers.
72. WInne & Feis - Ik Haat Rappers
Winne spit hier echt dope lines zeker voor nederlands niveau delivery is ook sterk.
71. Eazy-e - Neighborhood Sniper
Like a bird im having evil thoughts!
1-2-3 strikes your out!
70. Chamillionaire Ft Slick Rick - Hip Hop Police
Erg leuke story telling het feit dat Slick Rick even langs komt maakt het natuurlijk extra speciaal.
69. Jadakiss - We Gonna Make It
Dit zal toendertijd wel een grote hit zijn geweest helaas niet meegekregen
2e update gaat mij vandaag niet meer lukken misschien dat ik er morgen twee doe.79. Big Daddy Kane - Ain't No Half Steppin
Natuurlijk heb ik ook de helden van vroeger beluisterd hier een goed voorbeeld. Het klink erg goed toch lijkt het redelijk basic met een erg vrolijk deuntje.
78. INI - What You Say
Productie van Pete Rock kan niet verkeerd zijn
77. Lil Wayne - Phonehome
Tegenwoordig luister ik nog weinig naar Lil wayne maar dit is wel een topper.
We are not the same i am a marshan
76. Mobb Deep - What Goes On
Die sample blijft gewoon goed!
75. Nas & Damian Marley - Afrika Must Wake Up
Mijn Favo op het album DIstant reletives, erg mooie teksten zoals "The sleeping giant"
74. Mobb deep ft Big Noyd - Party Over
Het dialoog tussen Prodigy en Big Noyd is echt zo goed gedaan! je voelt die spanning gewoon en dat konstant die krachtige beat er door heen.
73. Cunning Lyinguists - America Loves Gangsterss
Elke keer dat je denk elke Hip/hop artiest te kennen komt er ineens een super verschijning dat had ik dus met Cunning Lynguists en dit is toch een van hun beter nummers.
72. WInne & Feis - Ik Haat Rappers
Winne spit hier echt dope lines zeker voor nederlands niveau delivery is ook sterk.
71. Eazy-e - Neighborhood Sniper
Like a bird im having evil thoughts!
1-2-3 strikes your out!
70. Chamillionaire Ft Slick Rick - Hip Hop Police
Erg leuke story telling het feit dat Slick Rick even langs komt maakt het natuurlijk extra speciaal.
69. Jadakiss - We Gonna Make It
Dit zal toendertijd wel een grote hit zijn geweest helaas niet meegekregen

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 12 februari 2013, 21:38 uur
Tot nu toe vind ik niet zo veel aan deze lijst, veel matige artiesten en mindere nummers van de betere (America Loves Gangsters???). Maar ga vooral door met updaten, dit topic blijft leuk om te checken en er staat wel een aantal leuke nummertjes in
.
.
0
Dennisami
geplaatst: 12 februari 2013, 22:03 uur
panjoe schreef:
Tot nu toe vind ik niet zo veel aan deze lijst, veel matige artiesten en mindere nummers van de betere (America Loves Gangsters???). Maar ga vooral door met updaten, dit topic blijft leuk om te checken en er staat wel een aantal leuke nummertjes in
.
. Ik probeer wel een beetje de variatie te houden zo heb ik bijvoorbeeld bij Mobb deep natuurlijk niet voor Suvival of the fittest gekozen..
Maar matige artiesten valt wel mee?
0
geplaatst: 12 februari 2013, 22:09 uur
Toffe lijst met veel variatie. America Loves Gangsters vind ik ook zeer goed. En wederom 11 nummers in je update!
0
geplaatst: 12 februari 2013, 22:30 uur
Aparte lijst. Ik ken bijna alle artiesten, maar de nummers bijna allemaal niet.
Phone Home?!
Lil Wayne heeft zat vette nummers, maar die vind ik dan weer helemaal niks.
panjoe schreef:
(America Loves Gangsters???).
(America Loves Gangsters???).
Phone Home?!

Lil Wayne heeft zat vette nummers, maar die vind ik dan weer helemaal niks.
0
nedbed
geplaatst: 12 februari 2013, 22:32 uur
America Loves Gangsters vind ik ook zeer vet. Mensen haten te veel op dat nummer.
0
Dennisami
geplaatst: 13 februari 2013, 15:00 uur
68. Kid Cudi - Mr Rager
De clip hierbij is dan ook erg gaaf.
67. Zo Moeilijk - Rapscotoe
Zo Moeilijk hun Hiphop Police
66. Tupac - Last Ones Left
Die intro maakt dit nummer zo lekker West side in in this motherfucker!
65. Masta Ace - Jeep Ass Nigger
Hey Motherfuckers i know you hear me calling you! Die laatste verse over elvis is gewoon geniaal
64. Wu-Tang - Chessboxing
Heerlijk die Cypher achtige nummers van Wu-tang Vooral Inspecta deck komt erg goed.
Rebel to the grain there's no way to barricade me
63. Killer Mike ft T.i Bun b Trouble - Big Beast
Voor dit nummer had ik nog nooit gehoord van Killer mike maar wat sloopt hij deze track!
62. Eric B & Rakim - Follow The Leader
Volgens mij zou Rakim echt een hele musical bij elkaar kunnen rappen
Leuke clip en raps Eric b heeft hier ook een goede zaak gedaan.
61. Talib Kweli & Hi-Tek - The Blast
60. Kanye west - Homecoming
59. Busta Rhymes - Break Ya Neck
Het broertje van het nummer Still D.R.E
58. Reakwon ft Kool G rap & M.O.P - Ill Figures
Reakwon komt bij mij vaak over als een rapper die te overschat is maar hier laat hij zien dat hij het zeker kan.
De clip hierbij is dan ook erg gaaf.
67. Zo Moeilijk - Rapscotoe
Zo Moeilijk hun Hiphop Police
66. Tupac - Last Ones Left
Die intro maakt dit nummer zo lekker West side in in this motherfucker!
65. Masta Ace - Jeep Ass Nigger
Hey Motherfuckers i know you hear me calling you! Die laatste verse over elvis is gewoon geniaal
64. Wu-Tang - Chessboxing
Heerlijk die Cypher achtige nummers van Wu-tang Vooral Inspecta deck komt erg goed.
Rebel to the grain there's no way to barricade me
63. Killer Mike ft T.i Bun b Trouble - Big Beast
Voor dit nummer had ik nog nooit gehoord van Killer mike maar wat sloopt hij deze track!
62. Eric B & Rakim - Follow The Leader
Volgens mij zou Rakim echt een hele musical bij elkaar kunnen rappen
Leuke clip en raps Eric b heeft hier ook een goede zaak gedaan.61. Talib Kweli & Hi-Tek - The Blast
60. Kanye west - Homecoming
59. Busta Rhymes - Break Ya Neck
Het broertje van het nummer Still D.R.E
58. Reakwon ft Kool G rap & M.O.P - Ill Figures
Reakwon komt bij mij vaak over als een rapper die te overschat is maar hier laat hij zien dat hij het zeker kan.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 15:29 uur
Mr. Rager, Last Ones Left, Follow the Leader, Homecoming en Break Ya Neck: 
Voor de rest ook een heel sterk update! Beste so far!

Voor de rest ook een heel sterk update! Beste so far!

0
Dennisami
geplaatst: 14 februari 2013, 10:50 uur
57. Linkin Park - Nobody's Listening
Valt niet helemaal binnen het kader Hiphop maar ik wou hem wel met jullie delen
56.UGK - The Game Belongs To Me
Ik was de track vergeten tot een maand geleden refrein is erg leuk.
55. The Games - Just Beginning
Het schijnt een remix te zijn maar persoonlijk vind ik dit erg goed gedaan.
54. The Rama - Little Different
Als je vaak op Youtube zit en je de comments lees zie je vaak dat er een artiest vraagt om te kijken op zijn kanaal, ook al is het vaak echt tergend zitten er af en toe leuke nummers tussen!
53. Gza - Breaker Breaker
Ik vond dat GZA er gewoon nog een keer tussen moest staan, alstublieft
52. Snoop Dogg - Lodi Dodi
Classic remake van een Classic? :P
51. Cormega - I Shine
Nee het is inderdaad geen volledige track HELAAS!@
50. Vsop - Bolle
Het is nog wel lastig om goede en afwisselende Nederhop te vinden voor een lijst zoals dit maar dit is er toch wel een die er zeker tussen past, de beat rhymes humor.
49. Lupe - Handcuffs
Wait , I ain't a hustler i'm straight!
48. Ice Cube - Fuck Da Police
47. Masta Ace - Splash
Ik zat te twijfelen tussen dit en een ander nummer van De Masta de andere schuif ik nog iets op
Valt niet helemaal binnen het kader Hiphop maar ik wou hem wel met jullie delen
56.UGK - The Game Belongs To Me
Ik was de track vergeten tot een maand geleden refrein is erg leuk.
55. The Games - Just Beginning
Het schijnt een remix te zijn maar persoonlijk vind ik dit erg goed gedaan.
54. The Rama - Little Different
Als je vaak op Youtube zit en je de comments lees zie je vaak dat er een artiest vraagt om te kijken op zijn kanaal, ook al is het vaak echt tergend zitten er af en toe leuke nummers tussen!
53. Gza - Breaker Breaker
Ik vond dat GZA er gewoon nog een keer tussen moest staan, alstublieft
52. Snoop Dogg - Lodi Dodi
Classic remake van een Classic? :P
51. Cormega - I Shine
Nee het is inderdaad geen volledige track HELAAS!@
50. Vsop - Bolle
Het is nog wel lastig om goede en afwisselende Nederhop te vinden voor een lijst zoals dit maar dit is er toch wel een die er zeker tussen past, de beat rhymes humor.
49. Lupe - Handcuffs
Wait , I ain't a hustler i'm straight!
48. Ice Cube - Fuck Da Police
47. Masta Ace - Splash
Ik zat te twijfelen tussen dit en een ander nummer van De Masta de andere schuif ik nog iets op
0
geplaatst: 14 februari 2013, 12:48 uur
Video's van Masta Ace, Lupe, Cormega en GZA doen het niet. 
Voor de rest geen hele indrukwekkende update. UGK en Ice Cube zijn sterk en het nummer van LP is ook wel leuk. Die van Game ook wel trouwens, hoewel hij op dit nummer echt heel anders klinkt. Lodi Dodi heb ik altijd maar een zwakke rip off van Ladi Dadi gevonden.

Voor de rest geen hele indrukwekkende update. UGK en Ice Cube zijn sterk en het nummer van LP is ook wel leuk. Die van Game ook wel trouwens, hoewel hij op dit nummer echt heel anders klinkt. Lodi Dodi heb ik altijd maar een zwakke rip off van Ladi Dadi gevonden.
0
Dennisami
geplaatst: 14 februari 2013, 12:55 uur
Vreemd dat ze het niet doen ik weet zeker dat ze het net nog deden xD
Ik ben blij dat je het een goede update vind
Rip off zo zou je het ook kunnen zien maar ik vond die nooit zo omdat hij igg zijn naam noemt.
Ik ben blij dat je het een goede update vind
Rip off zo zou je het ook kunnen zien maar ik vond die nooit zo omdat hij igg zijn naam noemt.
0
geplaatst: 14 februari 2013, 13:07 uur
Ja rip off is een beetje overdreven. Ik heb gewoon niks met Snoop Dogg en dit nummer vind ik ook niet geweldig van hem. Het nummer van Slick Rick heeft gewoon veel meer vrolijkheid en is veel chiller gerapt. Komt misschien ook door Doug E Fresh. Hoe basic kan een Hip Hop nummer zijn.
0
Dennisami
geplaatst: 14 februari 2013, 13:54 uur
He$$el_01 schreef:
Ja rip off is een beetje overdreven. Ik heb gewoon niks met Snoop Dogg en dit nummer vind ik ook niet geweldig van hem. Het nummer van Slick Rick heeft gewoon veel meer vrolijkheid en is veel chiller gerapt. Komt misschien ook door Doug E Fresh. Hoe basic kan een Hip Hop nummer zijn.
Ik snap het wel ik erger me vaak ook als lines nummers worden gekopieerd. Alleen ik kende dit nummer van Snoop Dogg eerder dan de orginele.
0
nedbed
geplaatst: 14 februari 2013, 16:17 uur
Aardige update, paar mindere nummers. Breaker Breaker is vet! 

* denotes required fields.