MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Ralph. schreef:
Ik ben trouwens benieuwd naar je lijst Hessel. UGK, Devin enzo staan erin?

UGK komt er sowieso een keer in. Maar ik heb geprobeerd om niet te veel nummers van dezelfde artiesten erin te zetten. Daarom staan ze er hooguit 2x in. Devin heb ik er niet in, hoewel What A Job het maar net niet heeft gehaald. Voor de rest staan er nog zo'n 15 dirty south nummers in denk ik. Het wordt een redelijk afwisselende lijst qua stijlen naar mijn idee.

Het album van Murs ga ik ook maar eens checken inderdaad, klinkt toch wel lekker.

Jammer, 'Waitin' To Inhale' is zo lekkerrrrrr. Kon alleen echt niet kiezen . Vind er sowieso eigenlijk geen slecht nummer op staan.

Ralph. schreef:
Jammer, 'Waitin' To Inhale' is zo lekkerrrrrr. Kon alleen echt niet kiezen . Vind er sowieso eigenlijk geen slecht nummer op staan.

Ow laat maar, ik heb verkeerd gekeken. Er staat wel een Devin nummer in. Hopen dat het niet het nummer is dat er van jou (waarschijnlijk) nog in komt, want dan verander ik hem.

Nee, komt er geen van Devin aan haah. Andere rapper uit Dallas, Texas.

Ralph. schreef:
Nee, komt er geen van Devin aan haah. Andere rapper uit Dallas, Texas.

Ok, ja dat dacht ik aangezien je zei dat het een rapper is uit het zuiden met een westcoast sound.

We komen nu echt bij de buitencategorie. Ik dacht het is makkelijk om een nummer 1 aan te wijzen, maar de top 7 ligt zo dicht bij elkaar, dat ik nog steeds niet weet of ze wel in de goed volgorde staat. Maar hier gaan we...op naar het donkerste gedeelte van Queensbridge NY met...

7.
Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
Album: The Infamous

Fuck, wat moet je hier nog over zeggen? Welke Hip-Hop fan houdt nou niet van dit nummer? Zo donker en agressief. Een van de beste beats ooit gemaakt door Havoc zelf. Die als producer, ook door mij, toch wel ondergewaardeerd wordt. Lyrically is het vooral zijn teamgenoot Prodigy die de show steelt:

"Your simple words just don't move me; you're minor, we're major
You're all up in the game and don't deserve to be a player
Don't make me have to call your name out
Your crew is featherweight - my gunshots'll make you levitate
I'm only nineteen but my mind is old
and when the things get for real my warm heart turns cold
Another nigga deceased, another story gets told
It ain't nuttin really; aiyyo Dunn spark the Phillie
so I can get my mind off these yellowback niggaz
Why they still alive I don't know, go figure
Meanwhile back in Queens the realness and foundation
If I die, I couldn't choose a better location
When the slugs penetrate, you feel a burning sensation
Gettin closer to God, in a tight situation now
take these words home and think it through
Or the next rhyme I write might be about you"

Veel donkerder gaat het niet worden in de Top 10....
Of toch wel?

Ja, gewoon een heel goed nummer inderdaad.

He$$el_01 schreef:
(quote)

Ok, ja dat dacht ik aangezien je zei dat het een rapper is uit het zuiden met een westcoast sound.

Nopes andere rapper.

Gewoon een heel goed nummer is een understatement . Is gewoon om te kwijlen zo goed.

Erg sterk nummer inderdaad, maar niet de beste van The Infamous

Ik vind Mobb Deep goed, maar zo geniaal als veel anderen ook weer niet. Ze stonden dan ook bij lange na niet in mijn top 100, maar ik vind dit nummer zeker wel goed.

Omdat ik zo weg ga, de laatste update voor vandaag:

We blijven in NY en reizen af naar Brooklyn waar ook nog een paar dode gaan vallen. We blijven dus in de donkere sferen.

‘(Oh shit!) What, what's wrong?
(It's that red dot on your head man!)
What red dot? .. Oh shit! You got a red dot on your head too!

{*BOTH*} Ohh shit! {*BLAM BLAM*}’

6.
The Notorious B.I.G. – Warning (1994)
Album: Ready To Die

De hardste, de lekkerste, de allerbeste van Biggie!!! Zo leuk als je als blanke Nerd deze helemaal mee kunt rappen. Net als op ‘Gimme The Loot’ is Biggie hier ook in gesprek met een ander karakter ‘gespeeld’ door zich zelf. Daarnaast bevat dit nummer ook nog mijn favoriete Hip-Hop zin everrrrrr:

‘ There's gonna be a lot of slow singin, and flower bringin
if my burgular alarm starts ringin’

Owja…en luister meteen ‘Ready To Die’ (track) achter deze aan voor ultiem genot!

Ik heb Biggie altijd een beetje overschat gevonden. Hij is goed, maar ik kan niet een heel album naar hem luisteren.

Ulfat-e-Zulmat
Biggie en overschat; ROFLMAO.

Ralph. schreef:
"I got 5 on it" is a phrase meaning to pay half for a dime bag (a 10-dollar bag of marijuana) with another person."'

Haha, nooit geweten. Toch wel mooi hoe stoer hij weet over te brengen dat hij te arm is om een zakje wiet te kopen.

Tot nu toe gekke ghetto top 10. En dat is positief.

2pac en overschat. Biggie is hard

niels94 schreef:
2pac en overschat. Biggie is hard

Allebei niet overschat. Alleen heeft 2pac nooit een album uitgebracht dat zo geweldig is als Ready to Die. 2pac heeft misschien wel meer topnummers als Biggie

Ik heb het inderdaad niet helemaal juist geformuleerd. Biggie is een erg goede rapper. Zijn albums vind ik alleen niet zo sterk als veel mensen hier vinden. Ik vind ze te lang duren.

Sluit ik me bij aan, Hessel. Biggie heeft veel goede nummers, maar op zijn albums staan ook genoeg matige nummers.

Overigens vind ik Me Against the World net zo goed, al dan niet beter dan Ready To Die.

Ik vind ze allebei nogal overschat.
2Pac doet me dan wel wat meer dan Biggie, op de platen van Biggie staan er gewoon te veel matige nummers.

MAS
Ik ga voor Notorious B.I.G. Ready to Die is een van mijn favoriete albums!!

The 7 Day Theory trouwens ook maar ik vind RTD iets beter.

Ja 7 Day Theory lijkt me ook erg goed, maar daar kan ik nog niet echt over oordelen. Heb 'm nog steeds niet echt goed doorgeluisterd.

Leuk dat bijna elk 'gesprek' over Biggie of 2Pac in een discussie tussen die twee eindigt. Een soort Messi vs. C.Ronaldo. (of eigenlijk andersom natuurlijk aangezien de discussie 2Pac Biggie wat ouder is).

En dat terwijl ik ze compleet anders vind klinken. Ik vind Biggie wel passen tussen de east-coast rappers, terwijl 2Pac toch een heel andere sound heeft (die mij dus lang niet altijd aanstaat, al heeft hij natuurlijk een aantal prima nummers).

Snoeperd schreef:
Allebei niet overschat. Alleen heeft 2pac nooit een album uitgebracht dat zo
geweldig is als Ready to Die. 2pac heeft misschien wel meer topnummers als Biggie

Dat dus. Ik ben groot fan van 2 Pac, maar hij heeft geen album wat zo goed/hard is als Ready To Die

All Eyez On Me zou in potentie even sterk kunnen zijn als Ready to Die, als hij vooral op de 2de cd wat geschrapt had. De eerste cd van het album vind ik vrijwel perfect, alleen maar harde nummers. Sowieso hebben allebei de rappers een nummer die bij mijn favoriete hiphopnummer hoort. Maar dat zul je wel zien als ik mijn lijstje plaats.

- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- Silky & Smooth
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
-Snoeperd

Aangekomen bij de op een na hoogste Westcoast notering. Dit keer een combinatie van klassieke muziek (Pavane van Gabriel Faure) met Hip-Hop. En dat levert niet alleen een van de mooiste nummers ooit op, naar mijn bescheiden mening, maar werd destijds ook een grote hit. Stond namelijk op nummer 4 in de Nederlandse Top 40! Dat is natuurlijk....

5.
Xzibit - Paparazzi (1996)
Album: At The Speed Of Life

Deze track was de doorbraak van Xzibit, die ook in ons land hier een grote hit mee scoorden. Ondanks dat ik door de jaren heen erg veel Xzibit ben gaan luisteren en wel een redelijke fan van zijn werk ben geworden, kan er toch nog steeds niets tippen aan dit eerste nummer van hem waarmee ik kennismaakte. De combinatie van klassieke muziek met die Hip-Hop beat is heerlijk. En X to the Z klinkt lekker opgefokt en deelt een tik uit naar de commerciële rappers. Wel ironisch dat hij later ook die kant op ging met de presentatie van 'Pimp My Ride' als hoogtepunt. Maar dat vergeef ik hem wel, vond het zelf namelijk ook een erg leuk programma .

Nog een feitje:
Op 'Bomb First' van 2 Pac werd Xzibit door EDI Mean van de Outlawz gedisst naar aanleiding van dit nummer:
"Got a little question for that nigga that made 'Paparazzi'/If you ain't in this rap game for the motherfuckin' cash, man/Then what is your motherfuckin' purpose?"

Damn respect dat je die op 5 zet! Ook één van mijn favoriete hiphoptracks, echt prachtig.

De top 3 komt morgen, maar ik heb er vandaag dus nog eentje voor je, waarvoor we weer naar New York gaan. De hardste crew in de Hip-Hop met hun hoogste notering als groep in de lijst....

"Do you think your Wu-Tang sword can defeat me?"

4.
Wu-Tang Clan - Bring Da Ruckus (1993)
Album: Enter The Wu-Tang (36 Chambers)

Wat een manier om je debuutalbum te beginnen. Deze track vind ik echt de rauwste van het hele album en daarmee ook meteen de beste. De productie is topnotch, maar heeft ook weer iets demo achtigs over zich, wat het in dit geval alleen maar ten goede komt. Ghostface, mijn favoriet, opent de dans gevolgd door Raekwon, Inspectah Deck en GZA. Het aller geniaalste aan deze track vind ik de piano melodie. Tijdens de verse van Raekwon komt deze er op de achtergrond zachtjes in en tijdens zijn laatste zinnen is dat riedeltje goed te horen wat daarna vaker terug komt. * kwijl *. Rond 3.30 lijkt de track vast te lopen, gevolgd door die sample 'En garde....' en komt de beat weer terug...PFFFFFFFFFFFF. Wat een plaat!

Le-gen-da-risch nummer Gaat altijd minimaal drie keer op repeat vooraleer ik de rest van de plaat beluister.

Ghostface, catch the blast of a hype verse
My glock bursts, leave in a hearse, I did worse

Ongelofelijk harde track inderdaad! Pff! Blijft heerlijk

Gast
geplaatst: vandaag om 10:41 uur

geplaatst: vandaag om 10:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.