Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 31 maart 2012, 20:05 uur
Paparazzi is best een lekkâh nummertje. Bring da Ruckus is sowieso ook een knaller en heeft m.i. nog meer een classicstatus.
Hoogste notering als groep... Dus er komt nog minstens 1 van één van de solo leden? Ik gok Ghostface
.
Hoogste notering als groep... Dus er komt nog minstens 1 van één van de solo leden? Ik gok Ghostface
.
0
geplaatst: 31 maart 2012, 20:26 uur
Deze is misschien nog wel leuker dan Biggie vs. 2Pac. Meer keuze namelijk. 

0
geplaatst: 31 maart 2012, 20:31 uur
Ik ben niet zo actief als de meeste leden hier en weet ook minder van hip-hop dat het merendeel maar wil wel een gok wegen - als dat mag
Ik ben niet zo actief als de meesten hier en weet waarschijnlijk minder van hiphop dan jullie, maar ik wil wel een gok wagen - als dat mag
- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- Silky & Smooth
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
-Snoeperd
- Boy
Ik ben niet zo actief als de meesten hier en weet waarschijnlijk minder van hiphop dan jullie, maar ik wil wel een gok wagen - als dat mag
- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- Silky & Smooth
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
-Snoeperd
- Boy
0
geplaatst: 31 maart 2012, 23:57 uur
- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- Silky & Smooth
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
- R&P
-Snoeperd
- Boy
De lijst heb ik even kloppend gemaakt. R&P stond er niet meer bij.
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- Silky & Smooth
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
- R&P
-Snoeperd
- Boy
De lijst heb ik even kloppend gemaakt. R&P stond er niet meer bij.
0
geplaatst: 1 april 2012, 12:38 uur
We zijn aanbeland bij het podium!
En op nummer 3 komen we de lekkerste plaat vanuit het zonnige Westen tegen. Een man die we al eerder in de Top 20 zagen en officieel dus uit Texas komt. Nee, geen Devin The Dude, maar.....

The D.O.C. - The Formula (1989)
No One Can Do It Better
Over de invloed van The D.O.C. heb ik het al gehad, dus daar zal ik nu niets meer over zeggen. Dit nummer is echt het hoogtepunt van zijn geniale debuutalbum. Heerlijk zomerse beat van Dr. Dre en D.O.C. flowt weer zo lekker over die beat heen. Je kan alleen maar concluderen dat deze 2 helden samen echt de formule hebben om een dope Hip-Hop plaat te maken. En wat heerlijk dat refrein. Refrein? Ontbreek toch? Ja, maar het musicale intermezzo wat als refrein dient is heerlijk. En die solo aan het einde van de track maakt het feest compleet. Met recht de allerhoogste Westcoast notering!
High energy flowin' with the wisdom
Sense of a rich man, knowledge and the rhythm
This is what I'm using to come up with a style
So I'll interact altogether better with the crowd
Nervous for a second then the record starts spinnin'
And I fall into the state of mind of what I'd just created
Pump it like the Dr. D into the R.E. suckers ready to leap
Up on the tip when we made it
Creative so I'll never be regarded as a regular
More than just a little bit better than my competitor
You should never underestimate the fashion
I hold for the stage whether I'm coolin' or thrashin''
Clockin' the concoction created by me
When read you read E = the D.O. to the C.
Knowledge and the talent that my mother had born to her
Equals an artist that wont' be worn, what is that Dre?
It's the formula'
' Dope beats, dope rhymes, this Hip-Hop ain't really that hard man' om Phonte maar nog een keer te quoten.
En op nummer 3 komen we de lekkerste plaat vanuit het zonnige Westen tegen. Een man die we al eerder in de Top 20 zagen en officieel dus uit Texas komt. Nee, geen Devin The Dude, maar.....
The D.O.C. - The Formula (1989)
No One Can Do It Better
Over de invloed van The D.O.C. heb ik het al gehad, dus daar zal ik nu niets meer over zeggen. Dit nummer is echt het hoogtepunt van zijn geniale debuutalbum. Heerlijk zomerse beat van Dr. Dre en D.O.C. flowt weer zo lekker over die beat heen. Je kan alleen maar concluderen dat deze 2 helden samen echt de formule hebben om een dope Hip-Hop plaat te maken. En wat heerlijk dat refrein. Refrein? Ontbreek toch? Ja, maar het musicale intermezzo wat als refrein dient is heerlijk. En die solo aan het einde van de track maakt het feest compleet. Met recht de allerhoogste Westcoast notering!
High energy flowin' with the wisdom
Sense of a rich man, knowledge and the rhythm
This is what I'm using to come up with a style
So I'll interact altogether better with the crowd
Nervous for a second then the record starts spinnin'
And I fall into the state of mind of what I'd just created
Pump it like the Dr. D into the R.E. suckers ready to leap
Up on the tip when we made it
Creative so I'll never be regarded as a regular
More than just a little bit better than my competitor
You should never underestimate the fashion
I hold for the stage whether I'm coolin' or thrashin''
Clockin' the concoction created by me
When read you read E = the D.O. to the C.
Knowledge and the talent that my mother had born to her
Equals an artist that wont' be worn, what is that Dre?
It's the formula'
' Dope beats, dope rhymes, this Hip-Hop ain't really that hard man' om Phonte maar nog een keer te quoten.
0
geplaatst: 1 april 2012, 13:34 uur
Ik luisterden bijna alleen maar Westcoast Hip-Hop tot en met 2001 / 2002. Dan ga je wat graven en kijken wat er nog meer te vinden is. Dan begin je dus bij het checken van de klassiekers en dan kom je heel snel uit bij 'Illmatic'. Ik kende alleen 'Hate Me Now' & 'If I Ruled The World'. Wat moet je vergeten? Eerst een intro gevolgd door NY state of mind. Klinkt lekker zeg dat nummer, maar dan......

Nas ft. AZ - Life's A Bitch (1993)
Album: Illmatic
ben je opeens in de Hip-Hop hemel. De allermooiste subtiele beat ooit gemaakt. Ik kreeg al kippevel bij de allereerste seconde, terwijl ik dit nummer nog nooit had gehoord. Moet ik nog iets zeggen over die verse van AZ? Die staat algemeen bekend als misschien wel de beste of in ieder geval een van de beste verses ever. Nas kan hier misschien niet aan tippen, maar dat wil niet zeggen dat hij zelf een slechte verse neer zat, want ook die is van het allerhoogste niveau. En net als bij de nummer 3 is ook dit nummer voorzien van een toetje. Die trompetsolo op het einde van Olu Dara, vader van Nas, zorgt dat de haren over je hele lichaam weer recht op komen te staan.
Je zou zeggen dat dit dus op nummer 1 zou moeten staan. Eerlijk gezegd dacht ik dat ook, maar na veel luisteren was er toch een nummer wat ik in eerste instantie op 2 had verwacht die toch net net net iets beter/vetter is. Welke dat is? Hoor je vanavond!

Nas ft. AZ - Life's A Bitch (1993)
Album: Illmatic
ben je opeens in de Hip-Hop hemel. De allermooiste subtiele beat ooit gemaakt. Ik kreeg al kippevel bij de allereerste seconde, terwijl ik dit nummer nog nooit had gehoord. Moet ik nog iets zeggen over die verse van AZ? Die staat algemeen bekend als misschien wel de beste of in ieder geval een van de beste verses ever. Nas kan hier misschien niet aan tippen, maar dat wil niet zeggen dat hij zelf een slechte verse neer zat, want ook die is van het allerhoogste niveau. En net als bij de nummer 3 is ook dit nummer voorzien van een toetje. Die trompetsolo op het einde van Olu Dara, vader van Nas, zorgt dat de haren over je hele lichaam weer recht op komen te staan.
Je zou zeggen dat dit dus op nummer 1 zou moeten staan. Eerlijk gezegd dacht ik dat ook, maar na veel luisteren was er toch een nummer wat ik in eerste instantie op 2 had verwacht die toch net net net iets beter/vetter is. Welke dat is? Hoor je vanavond!
0
geplaatst: 1 april 2012, 13:46 uur
Ongelofelijk sterke track en zeker de beste van Ilmatic, gewoon perfect!
0
geplaatst: 1 april 2012, 13:57 uur
Sorry, kan nu pas reageren, dus: Bring Da Ruckus
RZA is echt een genie, dat nummer is zó ontzettend knap geproduceerd, zo subtiel ook, ondanks dat het juist erg rauw en lomp lijkt.
Het nummer van The D.O.C. ken ik niet, omdat ik nog nooit wat van hen beluisterd heb. Zal ik binnenkort eens doen.
En Life's a Bitch... tja, je hebt het zelf al gezegd
Geweldig gewoon. Niet zo sterk als Represent, maar toch 
RZA is echt een genie, dat nummer is zó ontzettend knap geproduceerd, zo subtiel ook, ondanks dat het juist erg rauw en lomp lijkt. Het nummer van The D.O.C. ken ik niet, omdat ik nog nooit wat van hen beluisterd heb. Zal ik binnenkort eens doen.
En Life's a Bitch... tja, je hebt het zelf al gezegd
Geweldig gewoon. Niet zo sterk als Represent, maar toch 
0
geplaatst: 1 april 2012, 14:46 uur
+heelergveel!
Prachttrack
Door dit nu zo hoog in je lijst te zien staan en door zelf al een shortlist te maken, besef ik weer hoeveel ik van Illmatic hou. Als ik mensen een plaat moet geven omdat ze 'hiphop' willen horen, geef ik hen die plaat.
Op mijn shortlist staan trouwens 190 tracks, waarvan zes keer 50 Cent...
Prachttrack
Door dit nu zo hoog in je lijst te zien staan en door zelf al een shortlist te maken, besef ik weer hoeveel ik van Illmatic hou. Als ik mensen een plaat moet geven omdat ze 'hiphop' willen horen, geef ik hen die plaat.Op mijn shortlist staan trouwens 190 tracks, waarvan zes keer 50 Cent...

0
geplaatst: 1 april 2012, 14:57 uur
0
geplaatst: 1 april 2012, 17:35 uur
Vette top 10 zeg! Vraag me toch wel af welke track je dan nét iets beter vind dan Life's a Bitch...
0
Mb.
geplaatst: 1 april 2012, 18:35 uur
Illmaticly Ill schreef:
Ik gok op een track van 2pac, maar zou niet weten welke.
Ik gok op een track van 2pac, maar zou niet weten welke.
Ralph beschreef Keep Your Head Up als het beste nummer van 2pac en die is al langsgeweest, dus ik ben bang dat je er naast zit.

0
geplaatst: 1 april 2012, 18:47 uur
Het is eindelijk zover! De nummer 1 wordt onthult. Gangsta's Paradise stond op nummer 21 en de hoogste van 2 Pac op nummer 13. Zoals ik al eerder aangaf bij de nummer 4 'dit is de hoogste notering van Wu-Tang ALS groep'. Het is dus al niet meer zo spannend in welke hoek je moet gaan zoeken, maar aangezien er dan nog 9 man overblijft.......
Het is in ieder geval een track afkomstig van mijn favoriete Hip-Hop album, het is.....

GZA ft. Masta Killa, Inspectah Deck & Ol' Dirty Bastard - Duel Of The Iron Mic (1995)
Album: Liquid Swords
De movie samples op dit album zijn zo fuckin' vet. En ook deze track begint weer geniaal. De sfeer wordt al meteen lekker donker en mysterieus ingezet:
' I see you using an old style, I wondered where you had learned it from
You know very well, it's yours too'
Op de achtergrond hoor je die beat van RZA aankomen. En dan explodeert het, hoor je die vechtsamples op de achtergrond en komt er weer zo'n geniaal piano loopje bij en komt GZA met zijn ijskoude flow en een van de vetste verses ever!!!!!
'Picture bloodbaths in elevator shafts
Like these murderous rhymes typed from genuine craft
Check the print, it's where veterans spark the letterings
Slow moving MC's is waitin for the editin
The liquid soluble that made up the chemistry
A gaseous element, that burned down your ministry
Herbal vapors, and biblical papers
Smokin Exodus, every square yard is plush
Fuck the screw-faced photo sessions facial expression
leaves impressions, try to keep a shark nigga guessin"
ODB die het refrein schreeuwt en Masta Killa met een lekker tweede verse en dan valt de beat stil en hebben we daar die fuckin geniale verse van Inspectah Deck met op de achtergrond niet veel meer wat geruis:
'The thugs kill for drugs plus the young bucks bust
Duckin handcuffs, throats get cut when dough rush
Out of town foes look shook but still pose
We move lioke real pros through the streets we stroll
Bullet holes lace the windows in one-six oh
So control the avenues that's the dream that's sold
Bulding lobbies are graveyards for small-timers
Bitches caught in airports, keys in they vaginas'
EN BAM!!!! daar komt die fuckin' geniale beat komt weer terug.

Het muzikale outro van zo'n 50 seconde geeft je mooi de tijd om na te denken wat je nou net hebt gehoord en even bij te komen. Bij het samenstellen van deze lijst stond dit nummer in eerste instantie op nummer 2, maar toen ik deze laatst weer hard op had staan was het in dat muzikale outro dat ik besefte dat dit echt wel vetter was dan de rest en dat dit naar mijn mening het absolute hoogtepunt is in mijn Hip-Hop bibliotheek!
Hopelijk hebben jullie een beetje kunnen genieten en dan geef ik nu het stokje graag over aan He$$el_01. Bedankt voor jullie reacties!
Het is in ieder geval een track afkomstig van mijn favoriete Hip-Hop album, het is.....
GZA ft. Masta Killa, Inspectah Deck & Ol' Dirty Bastard - Duel Of The Iron Mic (1995)
Album: Liquid Swords
De movie samples op dit album zijn zo fuckin' vet. En ook deze track begint weer geniaal. De sfeer wordt al meteen lekker donker en mysterieus ingezet:
' I see you using an old style, I wondered where you had learned it from
You know very well, it's yours too'
Op de achtergrond hoor je die beat van RZA aankomen. En dan explodeert het, hoor je die vechtsamples op de achtergrond en komt er weer zo'n geniaal piano loopje bij en komt GZA met zijn ijskoude flow en een van de vetste verses ever!!!!!
'Picture bloodbaths in elevator shafts
Like these murderous rhymes typed from genuine craft
Check the print, it's where veterans spark the letterings
Slow moving MC's is waitin for the editin
The liquid soluble that made up the chemistry
A gaseous element, that burned down your ministry
Herbal vapors, and biblical papers
Smokin Exodus, every square yard is plush
Fuck the screw-faced photo sessions facial expression
leaves impressions, try to keep a shark nigga guessin"
ODB die het refrein schreeuwt en Masta Killa met een lekker tweede verse en dan valt de beat stil en hebben we daar die fuckin geniale verse van Inspectah Deck met op de achtergrond niet veel meer wat geruis:
'The thugs kill for drugs plus the young bucks bust
Duckin handcuffs, throats get cut when dough rush
Out of town foes look shook but still pose
We move lioke real pros through the streets we stroll
Bullet holes lace the windows in one-six oh
So control the avenues that's the dream that's sold
Bulding lobbies are graveyards for small-timers
Bitches caught in airports, keys in they vaginas'
EN BAM!!!! daar komt die fuckin' geniale beat komt weer terug.

Het muzikale outro van zo'n 50 seconde geeft je mooi de tijd om na te denken wat je nou net hebt gehoord en even bij te komen. Bij het samenstellen van deze lijst stond dit nummer in eerste instantie op nummer 2, maar toen ik deze laatst weer hard op had staan was het in dat muzikale outro dat ik besefte dat dit echt wel vetter was dan de rest en dat dit naar mijn mening het absolute hoogtepunt is in mijn Hip-Hop bibliotheek!
Hopelijk hebben jullie een beetje kunnen genieten en dan geef ik nu het stokje graag over aan He$$el_01. Bedankt voor jullie reacties!
0
geplaatst: 1 april 2012, 19:27 uur
Had het album vanmiddag nog opstaan in de auto en zat toen nog te twijfelen of ik Liquid Swords of Duel of the Iron Mic het beste nummer vond, was daar eigenlijk niet echt uitgekomen, en dan heb je natuurlijk 4th Chamber nog. Ongelofelijke harde track waarvan je op het einde inderdaad bijna moet bijkomen. GZA is een baas!
Heb overigens erg van je top 100 genoten, leuke nummers leren kennen en de gene die ik al kende nog eens goed geluisterd!
Heb overigens erg van je top 100 genoten, leuke nummers leren kennen en de gene die ik al kende nog eens goed geluisterd!
0
geplaatst: 1 april 2012, 21:36 uur
Godver, wat een track inderdaad
Lekker donkere, hypnotiserende sfeer, terwijl die verse van Inspectah Deck iedereen en alles wakker schopt. Het is echt lang geleden dat ik Liquid Swords nog gedraaid heb, moet daar nog eens verandering in brengen.
Ik ben benieuwd naar jouw top 100, He$$el! Gaat me goed liggen, denk ik.
Lekker donkere, hypnotiserende sfeer, terwijl die verse van Inspectah Deck iedereen en alles wakker schopt. Het is echt lang geleden dat ik Liquid Swords nog gedraaid heb, moet daar nog eens verandering in brengen.Ik ben benieuwd naar jouw top 100, He$$el! Gaat me goed liggen, denk ik.
0
geplaatst: 1 april 2012, 22:11 uur
Zéér vette track natuurlijk, het album staat hier dan ook op 4,5*. Persoonlijk vind ik dat 4th Chamber, die toch wel één van de vetste beats ooit heeft, beduidend stukken beter is, maar dit is natuurlijk ook gewoon een totale massamoord ziek nummer.
Leuke top 100, inderdaad heel anders dan de mijne maar, getuige ook de reacties van de andere users, zeker niet minder interessant. Belachelijk idee van je ook dat je hem eerst niet wilde plaatsen
Bedankt dus
Benieuwd naar Hessel's top 100 inderdaad.
Leuke top 100, inderdaad heel anders dan de mijne maar, getuige ook de reacties van de andere users, zeker niet minder interessant. Belachelijk idee van je ook dat je hem eerst niet wilde plaatsen
Bedankt dus
Benieuwd naar Hessel's top 100 inderdaad.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 1 april 2012, 22:53 uur
Zo gewoon is "een totale massamoord ziek nummer" volgens mij niet.
Ik heb Liquid Swords lange tijd een enorm saai album gevonden, maar ben het dit jaar echt gaan waarderen. GZA schaars ik nog steeds niet onder mijn favoriete rappers, maar doet het natuurlijk wel uitstekend. Het zijn echter die beats van RZA waar ik enorm onder de indruk van ben geraakt. Met Cold World als beste voorbeeld, maar eigenlijk zijn alle beats op Liquid Swords gewoon totaal massamoord ziek. Deul of the Iron Mic is geen uitzondering - wat een verse van Inspectah Deck ook, zeg..
Ik heb Liquid Swords lange tijd een enorm saai album gevonden, maar ben het dit jaar echt gaan waarderen. GZA schaars ik nog steeds niet onder mijn favoriete rappers, maar doet het natuurlijk wel uitstekend. Het zijn echter die beats van RZA waar ik enorm onder de indruk van ben geraakt. Met Cold World als beste voorbeeld, maar eigenlijk zijn alle beats op Liquid Swords gewoon totaal massamoord ziek. Deul of the Iron Mic is geen uitzondering - wat een verse van Inspectah Deck ook, zeg..
* denotes required fields.