MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
panjoe (moderator)
15 t/m 7 zijn allemaal top die beat van Keke is vet maar de raps doen me bar weinig.

Laat ik dan maar meteen nummer zes doen. Gewoon omdat het kan.

6. Virtuoso - Man of the Hour
innovator what I breathe is gory, disinegrate ya no need for stories
for the police, my flow heat leave no evidence
no sediment I burn books, theres no testament
to the savage thing, that the battle king
does when I stab and swing, slice jupiter, slash saturns rings
splinter venus, then leave the man in the moon

Ik vind vooral de eerste verse van dit nummer erg vet...
Meer hoef ik hier eigenlijk niet over te zeggen. Bijna zes(!) minuten non-stop rappen is gewoon ongelofelijk. Respect voor deze man. Die beat is ook heerlijk. Het subtiele viool stukje aan het einde maakt het nummer helemaal af.

Wat een heerlijk nummer inderdaad. Al verschillende keren beluisterd en blijft sterk. Moet nog altijd een heel album van deze man beluisteren. Heb het altijd jammer gevonden dat hij voor The Torture Papers AOTP heeft verlaten. Hij had daar een goede bijdrage aan kunnen leveren.

Virtuoso heeft zijn stem helaas niet mee, want verder is er niet zo heel veel mis met de muziek die hij op zijn eerste twee albums maakte.

5. Lupe Fiasco - The Coolest
I love the lord
But sometimes it's like that I love me more
I love the peace, and I love the war
I love the seas, and I love the shore
No love for no beach, baby that's law
But she doesn't see, therefore I spoil

Wat een geniaal concept heeft het album The Cool, waar dit nummer dus onderdeel van is. Lupe is lyricaal zonder twijfel de beste 'commerciele' rapper. Tevens heeft hij een goede flow en een aangename stem, wat hem voor mij een van de beste rappers maakt. De beat past perfect bij Lupe.
''Lord please have sympathy, and forgive Michael Young History'' (My cool young history)

Lupe is dan ook een behoorlijk grote baas, live echt een aanrader.

Naja ik plaats maar meteen de nummer vier, dan kan ik, waarschijnlijk, maandag de top 3 plaatsen (ik ben morgen de hele dag weg).

4. Masta Ace - Take a Walk (Ft. Apocalypse)
And oh yeah, if you see a girl on the block be sure if you rush over
Cause 14 year old girls be dressin like the much older
See that one chick walkin the block tryin to get paid
Is in the same class as ya sister and still in the 10th grade

Wat een heerlijk rustig zomers nummer is dit. Masta Ace is natuurlijk een geweldige mc. Zijn teksten zijn altijd erg sterk, zo ook hier weer. Er wordt verteld over het leven in de hood, maar op een redelijk luchtige manier. De verse van Apocalypse is ook lekker (wordt nog wel eens vergeten). De beat is heerlijk laid back. Heerlijke sample van Spanky & Our Gang - Lazy Day, net zoals het refrein trouwens.
Heerlijk nummer voor op een mooie zomerse dag.

Rhythm & Poetry schreef:
Lupe is dan ook een behoorlijk grote baas, live echt een aanrader.

WOAH. Ja ik zag Lupe in Paradiso. Fuck, hij was echt zo goed en lekker veel interactie met het publiek. Was voor die tijd al erg gecharmeerd van hem, daarna durf ik me stiekem wel een beetje fan te noemen!

En wat een heerlijke nummers op 4 en 5!!!

Meester Aas is een baas.

3. Scarface - What Can I Do (Ft. Kelly Price)
I thank the lord for every morning he allows me to rise
And though the sun is shining there's a cloud in the sky
Letting me know that at any moment there could be rain
And as beautiful as life is there still could be pain

Helaas, al weer het laatste nummer uit Houston AKA H-Town. Zwaar terecht dat dit nummer van Scarface is. Deze man kan zoveel emotie in zijn raps leggen, echt ongelofelijk. Scarface rapt eigenlijk op zo'n manier dat het bijna spoken word is. Toch weet hij het voor elkaar te krijgen om dit met een goede flow te doen. Het refrein is ook erg lekker. Ik hou normaal gesproken niet zo van vrouwelijke zangeressen in het refrein (ik weet niet precies waarom), maar Kelly Price doet het geweldig hier.

Lupe Fiasco Heb ik vrij weinig mee en vind ik dan ook geen heel hoogstaand nummer. Het nummer van Ace is natuurlijk gewoon geweldig en ook het nummer van Scarface, wiens nummers ik ook niet altijd kan waarderen, klinkt erg lekker. Binnenkort maar eens een heel album van de beste man beluisteren

Deze van Scarface ken ik niet. Zal hem vanavond thuis eens luisteren.

Ik vind zijn verse op 'This Can't Be Life' van Jay-z ook zo sterk!

panjoe (moderator)
Lekker nummertje hoor, van Scarface. Zijn muziek kan ik altijd wel waarderen, net zoals die van de Geto Boys. Zelfde geldt natuurlijk voor Masta Ace, Take a Walk is m.i. ook zeker één van zijn beste nummers. De nummers van Virtuoso en zeker die van Lupe doen me dan weer niet zo veel.

Ralph. schreef:
Deze van Scarface ken ik niet. Zal hem vanavond thuis eens luisteren.

Ik vind zijn verse op 'This Can't Be Life' van Jay-z ook zo sterk!

Zeker doen. Het was de favoriete rapper van 2Pac dus daar moet je dan wel even wat van checken lijkt me.

Leuke nummer 3, van Scarface heb ik weliswaar andere favorieten maar ook dit nummer kan ik wel waarderen hoor.

He$$el_01 schreef:
vrouwelijke zangeressen

Altijd leuk.

Arrie schreef:
(quote)

Altijd leuk.

Het is beter dan mannelijke zangeressen inderdaad.

2. Immortal Technique - Dance With The Devil
the devil grows inside the hearts of the selvish and wicked
white, brown, yellow and black colored is not restricted
you have a self destructive destiny when your inflicted
and you'll be one of gods children and fell from the top
there's no diversity because we're burning in the melting pot
so when the devil wants to dance with you, you better say never
because the dance with the devil might last you forever

Het vorige nummer van Immortal Technique was qua teksten geweldig. Dit nummer is tekstueel tamelijk geniaal. IT zorgt er voor dat het nummer zich geweldig opbouwt. De beat past perfect bij het nummer. Het hele nummer lang is het een relatief simpel pianodeuntje, tot het begin van de vierde verse. De beat veranderd dan even. Dit past perfect bij het gevoel dat je op dat moment hebt. Van films en dergelijke wordt ik nooit zo emotioneel, maar de eerste keer dat ik dit nummer hoorde had ik serieus tranen in mijn ogen.
Ik heb de versie met de bonustrack geplaatst, want die is ook gewoon baas.

panjoe (moderator)
Immortal Technique is me meerdere malen aangeraden als artiest die wel binnen mijn straatje zal vallen, maar op de één of andere manier ben ik er nooit aan toe gekomen om hem wat beter te checken dan dat ene nummertje dat af en toe voorbij komt. Meestal vind ik het wat te agressief en kan ik er niet echt de genialiteit van inzien. Ik zal deze eens goed beluisteren..,

En: ja, best een vet nummer eigenlijk. De beat is niet heel speciaal maar IT flowt goed, zijn stem klinkt goed en de teksten zijn goed. Binnenkort maar eens die Revolutionary albums opsnorren.

Ulfat-e-Zulmat
Ben echt uitgekeken op dat nummer van IT. Al blijft die hidden track wel echt vet, maar dat komt vooral door Diabolic. Mijn favoriete nummer van IT is overigens Industrial Revolution.

Hoewel ik Scarface echt een baas vind is What Can I Do een keuze die ik niet helemaal begrijp. Leuk nummertje, maar elk nummer op The Diary is beter.. Sowieso één van de beste hiphop albums.

The Diary is echt een geniaal nummer ja!

'Dance With My Devil' heb ik uit mijn Top 100 gelaten, omdat het nummer me depressief maakt . Als ik eenmaal die tekst heb gehoord, hoef ik daarna echt ff niets anders meer te horen en moet ik het laten bezinken. Maar eigenlijk maakt dat alleen maar duidelijk hoe geniaal dit nummer is. Zeker een van de beste ooit gemaakt.

Stiekem hoop ik op een harde beukplaat op nummer 1, maar dat zie ik gezien je top 10 niet gebeuren .

Dance With The Devil is pure kippenvel track. Op zo'n track raak ik dus nooit uitgekeken. Waren de producties net een tikkeltje beter geweest, dan was het perfectie te noemen. Heb werkelijk geen idee wat er bij jou op 1 komt te staan overigens

Ik denk ook niet dat jullie het ooit gaan raden.

Lean Like A Cholo?

panjoe (moderator)
Brainpower - Dansplaat?

Wellicht een track van Pacewon & Mr. Green? Die zijn nog niet langsgekomen maar staan wel in je top 10.

Overigens vind ik de track van IT een beetje overschat. Sterke lyrics, maar daar houdt het voor mij ook een heel eind op.

Hmm, ik was vergeten dat ik die in mijn top 10 heb staan. Naja, dan kan ik hem net zo goed maar meteen plaatsen.

1. Pacewon & Mr. Green - Children Sing
There's mad little tricks hittin' up in my sleeve
Don't be naive I'll have you screamin' out "Why me?"
You soft motherfuckers come a dozen a dime
I'll fuck you up and walk off like it wasn't a crime

Dit is voor mij dus, momenteel, het beste Hiphop nummer. Zo geweldig als die beat er in komt. Mr Green vind ik de beste producer van dit moment. Geweldig hoe hij het gezang van een kinderkoor oid heeft gesampled en er een beat van heeft gemaakt. Pacewon past perfect bij de producties van Mr, Green. Met zijn trage raps flowt hij perfect. Die derde verse is gewoon geniaal. De teksten vind ik ook erg sterk. Het gaat natuurlijk niet echt ergens over, maar het klinkt erg lekker. Heerlijk ook hoe hij zijn eerste verse begint.
I started out hardcore, spinnin' on cardboard
Run up with a TEC-9, open your car door

Krijg ik nu taart?

Ik merk dat ik erg weinig bij je lijstje heb geschreven.
Ik moet zeggen dat het een mooie lijst was, maar gewoon niet mijn soort Hip-Hop.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:26 uur

geplaatst: vandaag om 07:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.