MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Eminem, Vinnie Paz en vooral die van Atmosphere zijn geweldige nummers! Lekkere update

Minste update tot nu toe. Staat niet echt een track tussen waar ik warm of koud van word of het moet UGK zijn. Van Always Coming Back Home to You hoor ik liever de live-versie.

Rhythm & Poetry schreef:
Van Always Coming Back Home to You hoor ik liever de live-versie.

Klopt, veel zo bij Atmosphere nummers zoals bv Sunshine, Shrapnel en Woman With the Tattooed Hands

Kos
Die van Evidence is wel een nice productie. Kende ik niet.

Verder lijkt het me wel duidelijk dat je van drama houdt als ik deze lijst zo volg .

Niks mis met drama.

Nu de top 20, dus ga ik geen tien nummers, maar vijf nummers plaatsen. Hierdoor mogen jullie nog langer van mijn drama genieten.

20. Boot Camp Click - And So

Did a couple of months and came home
Thought about what I did
Did the same shit I ain't come back home
Niggaz like "why you done that homes?"
"I don't know,(shit..fuck)..I don't know"

Boot Camp Click is gewoon een verzameling van allemaal goede rappers. Op hun albums komt het er niet altijd uit, maar op dit nummer zeker wel. Allemaal sterke verses. Relaxte beat. Met clip omdat ze van die vette shirts aan hebben.

19. Big L - Put It On

I got the wild style, always been a foul child
My guns go poom-poom, and yo' guns go pow-pow
I'm known to have a hottie open, I keep the shottie smokin
Front and get half the bones in your body broken

Het eerste nummer van mijn favoriete album. Big L vind ik persoonlijk de beste rapper die ik ken (Heb ik hier al gezegd volgens mij, maar het is dan ook echt zo). Niet normaal hoeveel goede, maar ook vaak erg grappige punchlines deze man kan stoppen in één nummer.

18. Thomax - Wishing (Ft. Edo G & Masta Ace)

I wish I didn't get searched when I come through customs
I wish Christians stop beefin' with Muslims
Wish the poor didn't have to take welfare
Wish America had universal health care
Cuz ain't no help here

Het orginele nummer van Edo G is erg goed. De remix van Thomax is gewoon een klassieker. Die beat is gewoon . De teksten van Edo G en Masta Ace zijn ook erg sterk.

17. Royce da 5'9 - Something's Wrong With Him

My wife don't like my album, it's way too dark for women
She say it sound like I hold grudges
She rather listen to Joe Budden's, no disrespect aight?
But FUCK a party now and everybody like

De manier van rappen van Royce hier vind ik echt geweldig. Heerlijk veel agressie in zijn stem. De donkere beat past er perfect bij. Vooral de piano zorgt voor een heerlijke sfeer.

16. Army of the Pharaohs - Seven

Nigga, If I had 24 hours to live,
Fuck, 24 hours, gimme 24 seconds,
Vin I'm drivin off a bridge,

Ik zei het al eerder in dit topic. Een hiphop top 100 zonder het liedje 'Seven' is geen echte hiphop top 100. Er zijn maar weinig nummers die zo lang duren met zo'n, in principe, simpele beat, die toch zo lang interessant blijven.

Put It On

Put It On

Helaas mijn Top 100 niet gehaald.

Ik snap trouwens die Royce da 5'9' line over Joe Budden niet.

Joe Budden is, bijna de gehele garde van Rhymesayers uitgezonderd, dé emotionele jankerd van de hiphop. Royce klinkt vaak een stuk agressiever. Waarschijnlijk doelt hij daarop.

Ik vind Budden overigens briljant, laat dat duidelijk zijn.

Maar Budden is absoluut geen commerciele of 'zachte' rapper waar vrouwen graag naar luisteren . Maar misschien is het een inside joke.

Thomax. De beste man zijn remixen klinken altijd hetzelfde. Traag en melancholisch. Volgens mij is hij de grootste jankerd van de hiphopscene, daar kan zelfs Sadistik nog een puntje aan zuigen.

panjoe (moderator)
Het origineel van Wishing vind ik echt 10x beter ... Verder dope nummers, vooral Seven en Put It On natuurlijk .

Seven en Put it On zijn lekker nummers. De rest niet heel overtuigend.

De versie van Thomax is zoveel beter dan het orgineel, dat is niet normaal meer. Jullie snappen er niks van.

Tijd voor nummer 15 t/m 11

15. Tonedeff - Porcelain
I tried to be strong as she hopped out the door
but even the hardest hearts break when they're dropped on the floor
Like Porcelain

Tonedeff heeft een geweldige flow, vooral omdat hij zo veelzijdig is. Je hebt rappers die eigenlijk alleen maar snel rappen, maar Tonedeff wisselt het altijd mooi af. Porcelain is ook nog eens een mooi verhaal.

14. Lil Keke - I'm a G Remix (Ft. Scarface)
Southside of this city I was born and raised, So I rep my neighborhood on and off the stage. H town bound proud of the scene I set, I'm a product of these mothafuckin streets I guess.

Lyricaal misschien iets minder sterk dan het vorige nummer, maar daardoor zeker niet minder goed. Dit nummer luister ik eigenlijk al meer dan drie jaar minstens een paar keer per week. Heerlijke beat. Past perfect bij de rappers. Het orgineel is trouwens met Birdman ipv Scarface, maar het lijkt me duidelijk dat de remix dus een stuk beter is...

13. Atmosphere - Godlovesugly
Once upon a time in minneapolis, yo
I damn near had to steal the show
I stepped on the stage, who is it?
My names slug ive come to kill a couple minutes

Eigenlijk zo'n 'simpele beat', maar toch zo goed. Ant is gewoon een genie en past natuurlijk perfect bij Slug. Geweldig hoe hij op een rustige manier begint met rappen, en het vooral de tweede verse steeds agressiever wordt.

12. Binary Star - Honest Expression
I ain't hardcore, I don't pack a 9 millimeter
Most of y'all gangster rappers ain't hardcore neither
Whoever get mad then I'm talkin 'bout you
Claim you fear no man but never walk without crew

Dit duo past perfect bij elkaar. Hun rapstyle lijkt erg op elkaar, maar niet te veel waardoor er alsnog genoeg afwisseling in zit. Dit is weer eens een nummer over hoeveel slechte rappers er wel niet zijn en hoe stoer ze allemaal doen. Op zich een beetje uitgekauwd, maar als het op deze manier uitgevoerd wordt, is er helemaal niks mis mee. Geweldige teksten.

Jedi Mind Tricks - Heavenly Divine
Jedi swordsman give rappers a foul fortune
Science to contortion your body into a coffin
Insane damage is done, you fuckin' with the army
We beat skulls in the shape of a wet bag of laundry

Ik heb hier boven een stukje van Jus Allah gequote, maar vooral de eerste verse, van Vinnie, is erg sterk. De laatste verse vind ik ook sterk. Om en om een regel rappen vind ik altijd wel vet klinken. Hiernaast heeft dit nummer natuurlijk gewoon een perfecte beat. Yo, yo, yo, yo, yo, yo, yo, yo

Ik ga eens een album van Lil KeKe moeten opsnorren. Geweldig, die kerel.

Behalve Lil Keke, niks dan super lekkere nummers, met hoogtepunt GodLovesUgly.

Nee man, nummer van Lil' Keke steekt er met kop en schouders bovenuit.

Ulfat-e-Zulmat
Je wilt wel heel graag af van die backpack, of niet?

Harco
Keke's stem is zo hard, hè.

Hier de eerste nummers van de top 10. Omdat ik vandaag niet veel meer zal kunnen posten doe ik alvast twee nummers. Dan kunnen jullie twee keer zo hard genieten van deze post.

10. Deltron 3030 - 3030
I used to be a mech soldier but I didn't respect orders
I had to step forward, tell them this ain't for us
Living in a post-apocalyptic world morbid and horrid
The secrets of the past they hoarded
Now we just boarded on a futuristic spacecraft
No mistakes black it's our music we must take back

Pure genialiteit dit natuurlijk. Een van de beste beats ooit gemaakt. Het heeft een geweldige sample en een net zo geweldige opbouw. Het refrein vind ik denk ik het beste gedeelte van het nummer, als de beat op zijn 'hoogtepunt' is, samen met het einde van Del's tweede verse (vanaf 3.41). En dan heb je ook nog eens drie geweldige verses van Del.

9. Blue Scholars - Joe Metro
I reach beneath the skin of the street with each step
Walkin' closer to my final destination of death
When I'm layin' to rest, I'm only savin' my breath
The Northwest fills the lungs, heals the pain in my chest

Het is eigenlijk bijna zonde dat ze voor dit nummer een video hebben gemaakt (bijna). Het hele verhaal van Geoligic zie je eigenlijk perfect voor je. Heerlijk nummer om te luisteren als je door de stad loopt of op je bed ligt. De beat van dit nummer is misschien wat minder gedetailleerd dan de beat van 3030, maar daardoor niet veel minder goed. Heel erg relaxt.

Harco schreef:
Keke's stem is zo hard, hè.

Zeker weten. En de stem van Scarface vind ik ook echt super vet. Daarom is het ook zo'n lekker nummer.

Joe Metro was ik vroeger verzot op, nu vind ik het wel erg braafjes. Deltron 3030 is natuurlijk wel erg tof.

Naja ik plaats wel gewoon nog een nummer vandaag. Drie nummers die niet veel van elkaar weg hebben waardoor er voor ieder wat wils is.

8. Mobb Deep - Hell On Earth (Frontlines)
Fuck rap, I'm tryin to make CREAM and that's that
Whatever it takes however it gots to go down
Four mikes on stage a motherfuckin four pound
Speakers leakin out sound and niggaz leakin on the ground

En zijn in dit topic al een aantal Mobb Deep nummers voorbij gekomen, maar deze volgens mij nog niet. Mobb Deep op zijn best. Vooral de derde verse van Prodigy is natuurlijk classis, maar de andere twee verses zijn ook gewoon van een erg hoog niveau. Heerlijke simpele beat. Ik zit nog niet helemaal in de 'Golden Age Hiphop', maar Mobb Deep is voor mij toch wel een van de beste rapduo's ooit.

Sterk nummer, maar van dat album hoor ik toch net wat liever Extortion, mijn favoriete Mobb Deep nummer.

8 en 9 zijn super sterke tracks. Die van Mobb Deep heb ik wat minder mee. Benieuwd naar de rest.

He$$el_01 schreef:
Naja ik plaats wel gewoon nog een nummer vandaag. Drie nummers die niet veel van elkaar weg hebben waardoor er voor ieder wat wils is.

8. Mobb Deep - Hell On Earth (Frontlines)
(quote)

(embed)
En zijn in dit topic al een aantal Mobb Deep nummers voorbij gekomen, maar deze volgens mij nog niet. Mobb Deep op zijn best. Vooral de derde verse van Prodigy is natuurlijk classis, maar de andere twee verses zijn ook gewoon van een erg hoog niveau. Heerlijke simpele beat. Ik zit nog niet helemaal in de 'Golden Age Hiphop', maar Mobb Deep is voor mij toch wel een van de beste rapduo's ooit.

Natuurlijk Extortion ook super fuckin lekker van dit album. En dan natuurlijk de twee nummers van dit album die in mijn lijst staan!

Ik vind de raps op dit nummer echt het sterkst. En dan natuurlijk vooral de laatste verse (van P). Ik heb een paar regels van die verse gequote, maar ik had net zo goed de hele verse kunnen quoten.

Ik vind de producties op het nummer net iets te minimaal, verder levert Prodigy en ook Havoc goed werk af op dit nummer.

Cunninlynguists - Lynguistic
The music makes me high
even though I stay away from canibus, like Wyclef

Ik zei het al bij het nummer van JMT, ik vind het meestal wel vet als rappers samen één verse doen. Dit is een van de beste voorbeelden daarvan. Deacon en Kno zijn hier nog allebei qua raps erg sterk (Kno nu wat minder naar mijn mening) en wisselen elkaar perfect af. En die beat is natuurlijk gewoon
Geweldige sample. @ 7.58.

Geniaal nummer dit

Deze heeft het bij mij net niet gehaald. Geweldig nummer inderdaad, die sample is echt waanzinnig!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:04 uur

geplaatst: vandaag om 10:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.