MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Enkel track 42 en 41 weten me wat vrolijk te stemmen. Vooral Method Man & Redman, dat duo maakt er altijd een feestje van.

40. DANGERDOOM – Benzi Box (ft. Cee-Lo)
Die beat, ongelofelijk wat is die lekker. En DOOM is hier op zijn best, hij flowt echt heerlijk over de beat heen. Cee-Lo levert ook gewoon een lekker refrein af. Geweldige combinatie die Danger Mouse en Doom.

39. Warren G – Regulate (ft. Nate Dogg)
Maximaal G-Funk gehalte natuurlijk. Nate Dogg is een held en Warren G flowt hier erg soepel en ontspannen, wat ervoor zorgt dat dit één van de chilste hiphop-nummer is. Legendarisch.

38. Mobb Deep – Survival of the Fittest
Voor mij de beste Mobb Deep track. Ook één van de enige tracks dat Havoc in de buurt komt van Prodigy. Beide mannen rappen hier zo strak en leveren beide een bijzonder lekkere verse af. Geweldig nummer.

37. Brother Ali – Watcha Got
Eerste track van zijn beste album. Hoe die beat van Ant en raps van Brother Ali in het begin ingezet worden is perfect, waarna Brother Ali niet meer stopt met rappen als een beest. Geweldig die combinatie van de kracht die Brother Ali in zijn stem legt, maar toch heel rustig overkomt.

36. Opgezwolle – Gekkenhuis (ft. Jawat)
Anders dan bij velen is dat mijn favoriete Opgezwolle track. Wat levert Delic hier toch een fantastische productie af. Ook alle drie de rapper's leveren een heerlijke verse af. Naast dat dit gewoon een gruwelijke track is, spreken de teksten mij ook erg aan, de wereld is imo inderdaad een gekkenhuis.

35. DMX – Ruff Ryders Anthem
Kan mij nog goed herinneren dat ik dit als klein jongetje kapot geluisterd heb en na al die jaren verveelt het nog niet. DMX komt zo bijzonder lekker op dit nummer. Ook is dit één van de beste beats die Swizz Beats heeft afgeleverd, het sluit ook precies aan op DMX. Wat een gruwelijk nummer!

34. Souls of Mischief – ’93 Til Infinity
Hoe zomers kan je een track maken? Wat is dit heerlijke nummer zeg, dat refrein is zo relaxed. De kracht van dit nummer zit naast de producties in de rapper's, die alle 4 even goede MC's zijn en er geen 1 echt uit springt. Iets wat in een groep niet vaak voorkomt.

33. Dilated Peoples – Worst Comes to Worst
Beste nummer van Dilated Peoples, waar ook Guru nog even langs komt. Die beat van Alchemist past erg goed bij de heren en Babu gooit er wat lekkere scratchen doorheen. Rakaa is hier heerlijk op gang en Evidence rapt gewoon weer erg goed zoals altijd. Volgens mij zijn bovenstaande heren ook nog even te zien in de clip.

32. Blue Scholar – Joe Metro
Wat een fijn nummer is dit toch. De tederheid die in dit nummer ligt is geweldig. Geologic rapt hier lekker ontspannen, wat precies aansluit op de rustige beat van Sabzi. Ook gewoon lekkere teksten om naar te luisteren, even het hoofd leeg maken op deze track.

31. The Roots – You Got Me (ft. Erykah Badu)
Wat kan die Erykah toch een hoop gevoeligheid in haar stem leggen. Zonder haar was deze track nooit geweest wat die nu is. Ze past ook precies bij de heerlijke ontspannen instrumentatie van The Roots. Maar ook Black Thought rapt mooi in de sfeer van het nummer mee. Klassieke track, vorige jaar live gezien. Geweldig!

Wat een vette update, misschien wel wat top 10 materiaal erin imo

panjoe (moderator)
Behalve de DMX track allemaal toppers, vooral 93 Till Infinity en Worst Comes to Worst zijn pure classics maar ook Benzie Box, Survival of the Fittest, Gekkenhuis en You Got Me mogen er zeker wezen...

Dit is echt een lekkere update. Ik vind 'Gekkenhuis' ook een erg lekker nummer. Elk nummer in deze update vind ik overigens goed; alleen heb ik 'Ruff Ryders Anthem' te vaak gehoord.

Heerlijke update inderdaad. Vind alleen het nummer van DMX wat minder. Joe Metro vind ik het beste, maar dat wisten jullie hopelijk al. Dat nummer van The Roots vind ik wel goed, maar ik ken genoeg betere nummer van ze eigenlijk.

Leuke, maar wat voorspelbare update. Het is uiteraard een top 100 en daar hoort goede muziek in te staan, maar wat aan de saaie kant is het wel.

panjoe schreef:
Behalve de DMX track allemaal toppers.

He$$el_01 schreef:
Vind alleen het nummer van DMX wat minder

Ralph. schreef:
alleen heb ik 'Ruff Ryders Anthem' te vaak gehoord.

Haters

Rhythm & Poetry schreef:
Leuke, maar wat voorspelbare update

Kan ik mij inderdaad in vinden, hoe meer we het einde nadere wordt het uiteraard allemaal wel iets voorspelbaarder...

Nopes, geen haters. Ik had zelf 2 nummers van DMX in mijn lijst.

Dan is het goed, haha. Verder goede reacties, dank daarvoor

The Roots. Die versie met Jill Scot vind ik ook zo goed.
YouTube - The Roots - You Got Me (feat. Jill Scott & Eve) [THE ORIGINAL] en dan heb ik het nog niet over de verschillene liveuitvoeringen die op YouTube te vinden zijn.

Verder een mooi update met 1 flutnummer(DMX), 1 minder nummer(Opgezwolle) en 8 zeer relaxte nummers.

30. Nujabes – Feather (ft. Akon & Cise Star)
Wat was Nujabes toch een meester. De bijna zweverige beat die hij hier produceert is puur genieten. Zo teder, maar met toch met ongelofelijk veel pure kracht erin verwerkt. Dit geeft zowel Cise Star als Akon de perfecte mogelijkheid om hun kunsten te vertonen.

29. Deltron 3030 – Madness
Heerlijke futuristische beat, die niet alleen perfect geproduceerd is door Dan, maar ook nog eens erg goed aansluit bij de stem van Del. Voor mij duidelijk het beste nummer van het album. Het gezongen refrein is ook zeer aangenaam en zorgt ervoor dat de track compleet is.

28. Jedi Mind Tricks – When All Lights Die
Voor mij de beste JMT track. Vinnie is hier ongelofelijk goed in vorm en Stoupe produceerd 1 van zijn beste beats. Ook levert Vinnie erg sterke teksten. De tracknaam is officieel van de metalband Trivium, net als veel andere tracks op Servants in Heaven, Kings in Heel afkomstig zijn van Metalnummers. De zang op dit album zorgt voor heerlijke rust tussen de keiharde verses van Vinnie door.

27. Fort Minor – Kenji
Vele zullen het met deze track niet eens zijn. Maar wat een bijzonder sterke track is dit. Waar Fort Minor een verhaal over zijn voorouders vertelt. En hoe, dit doet het ongelofelijk goed. Bij het luisteren vergeet ik alles om je heen en verplaatst ik mij helemaal in de track. Na al die keren luisteren, blijft het verhaal even sterk. Prachtige track.

26. A Tribe Called Quest – Electric Relaxation
Wie kent die nummer niet, duidelijk de sterkste rack van deze geweldige groep. Die heerlijke beat die gelijk in het begin wordt ingezet, waarna Q-Tip en Phife Dwag twee geweldige verses brengen. Bijzonder relaxte track

25. Atmosphere – Woman With The Tattooed Hands
Opnieuw gaan we voor de live versie voor dit geweldige nummer. Op de originele track vind ik Slug zijn stem maar vervelend. Bij dit nummer echt niet. Wat een prachtig verhaal vertelt Slug hier toch over het goede en het slechte. Maar natuurlijk gaan er evenveel credits naar Ant, Erick en Nate, die heerlijk zo goed als perfecte instrumentatie neerzetten.

24. Immortal Technique – Dances With the Devil
Deze track kwam ook al langs in de top 100 van He$$el_01. En terecht natuurlijk, wat een geweldige track. Immortal technique die wat rustiger rapt dan we van hem gewend zijn. Maar dat zorgt juist voor de kracht die in het nummer zit, het prachtige verhaal dat hij vertelt kan alleen maar rustig en met gevoel vertelt worden. Ontroerende track.

23. Outkast – Skew it on the Bar-B (ft. Raekwon)
Ik ben niet altijd een fan van OutKast, maar er zitten zo nu en dan een paar pareltjes tussen hun nummer. Waarvan dit voor mij overduidelijk de beste is. Wat een lekkere track is dit zeg. Samen met Raekwon worden er drie bijzonder sterke verses afgeleverd, die erg goed worden ondersteund door een prachtige beat.

22. Notorious B.I.G. - Juicy
Biggie op zijn best. Hoef hier verder weinig bij te vertellen. Ware klassieker, die beukende beat is geweldig en Biggie flowt op zijn best. Wat een sterk nummer!

21. Cyne – Nothing Sacret
Lang is First Person mijn favoriete Cyne nummer geweest. Maar inmiddels is dit nummer naar de eerste plaats verschoven. Dit komt vooral door de beat, die door de zang echt bijzonder sterk overkomt. Maar natuurlijk rappen Akin en Cise Star weer op hun best. Wat een geweldige rappers zijn hun toch.

Weer een sterke update hoor. Eigenlijk zijn alle nummers gewoon erg goed, hoewel ik van een aantal artiesten andere nummer beter vind (JMT, Deltron, Outkast, ATCQ, Atmosphere). Maar dat maakt natuurlijk niet uit aangezien het jouw feestje is.
Feather had ik trouwens ook bijna in mijn top 100 gezet, maar ik vond Luv sic pt.3 toch net iets beter.

Mooie update Maar kwamen Nate en Erick niet veel later met Atmosphere spelen? Een jaar of 10?

niels94 schreef:
Mooie update Maar kwamen Nate en Erick niet veel later met Atmosphere spelen? Een jaar of 10?

Ja, hoewel dat ook wel weer meevalt. Het eerste nummer waar Nate en Erick op verschenen was volgens mij Always Coming Back Home to You, dus dat was waarschijnlijk al in 2002. Hierna zijn ze geleidelijk bij het tweetal gevoegd.

Los daarvan, gaat het bij Woman With the Tattooed Hands in mijn update om de live versie. Waarbij Nate en Erick een grote bijdrage hebben, samen met de drummer.

Goede shit dit. Op Fort Minor na. Maar dit ligt zeker voor een groot deel bij mij. Ik kan het maar niet loskoppelen van Linkin Park.

panjoe (moderator)
Ik kan me wel vinden in de volgorde van deze top 100: over het algemeen waren iedere 10 beter dan de voorgaande. Electric Relaxation en Feather zou je zo maar eens in mijn top 100 terug kunnen vinden (heb hem nog niet gemaakt, dus of het ook zo is is mij ook een raadsel) en de nummers van Atmosphere en CYNE staan bij mij ook erg hoog aangeschreven. Alleen de nummers van Outkast en JMT liggen me niet echt.

Ik hoop trouwens nog wel op wat verrassingen in de top 20.

Geen idee wat jij onder verassing verstaat, wie weet:) Zit te twijfelen of ik morgen 5 of 10 nummers post, kijk wel even.

Akon doet mee in Nothing's Sacred Belachelijk briljant nummer trouwens.

Dankzij je edit slaat mijn bericht nergens meer op

Is Cise Star overigens de mc met dat prekerige stemgeluid? Dankzij een gebrek aan tekstboekje weet ik niet eens het fijne van de cd die in mijn top tien staat...

bennerd schreef:
Dankzij je edit slaat mijn bericht nergens meer op

Is Cise Star overigens de mc met dat prekerige stemgeluid? Dankzij een gebrek aan tekstboekje weet ik niet eens het fijne van de cd die in mijn top tien staat...

Ik weet niet wat jij onder 'prekerig' verstaat, maar Cise Star is de eerste rapper van het nummer.

Aha, dat had ik dus even verkeerd. Het is wel mijn favoriet van de twee. Hoe hij het van Akin overneemt op 1:39... Goddelijk.

Nu 5 nieuwe nummers (20-16). Misschien dat ik vanavond de volgende 5 post, anders morgen! Enjoy

20. G-Unit – My Buddy
Voor mij het beste werk van G-Unit. Alle drie de mannen zijn bizar goed op dreef (50 Cent nog het minste), maar vooral die verse van Young Buck is te goed voor woorden. Wat een flow. Kan mij herinneren dat ik er als klein jongetje pas na 4x luisteren ofzo achter kwam dat het niet om een vriend ging, haha. Te harde track dit.

19. Evidence – Mr. Slow Flow
Wat heft Evidence toch een geweldige flow, wat hij het beste op dit nummer het best bewijst. Zo rustig en toch zo krachtig. Verder heeft hij niet veel te melden, maar zijn rijm en flow zijn gewoon legendarisch. Ook zeker een pluimpje voor de strakke beat die Evidence hier krijgt voorgeschoteld.

18. Jurassic 5 – Thin Line (ft. Nelly Furtado)
Een relaxter sfeertje dan op dit nummer ga je moeilijk vinden. Dit wordt zowel door de producties als door de vier MC’s gecreëerd en ook zeker door Nelly Furtado, die hier het beste van haar carrière aflevert. Chali 2Na stijgt zoals bijna altijd boven de rest uit, maar niemand mag hier niet gewaardeerd worden. Hun albums gaan het bij mij weer goed doen in de zomer.

17. Army of the Pharoahs – Battle Cry
Waar bij vorige lijsten vooral Seven voorkwam, kies ik hier (duidelijk) voor Battle Cry. Voor mij een veel sterkere track, wat zijn alle mannen hier toch ongelofelijk goed in vorm, je zou er bijna bang van worden dat zoveel mannen bij elkaar allemaal zo’n sterke verse afleveren. Vinnie Paz is zelfs degene die imo de slechtste verse aflevert, dat zegt natuurlijk al genoeg. Wat een kracht wordt er in dit nummer gelegd.

16. Big Punisher – Beware
Dat deze man nog niet voorbij is gekomen verbaast mij. Wat kan deze man flowen, ongelofelijk. Was die hier iets beter bijgestaan door de productie, dan was dit top 5 materiaal geweest. Niet dat de beat slecht is, alles behalve, maar deze grote beer verdient beter. Voor mij duidelijk één van de beste rappers ooit, waarvan dit ook voor mij duidelijk zijn beste nummer is.

Leuk dat je een nummer van G-Unit in je top 20 hebt, maar duidelijk niet hun beste nummer vind ik. Mr. Slow Flow is erg lekker inderdaad. Battle Cry had ik er ook bijna ingezet (twijfelde dus tussen Seven en Battle Cry). Vooral Eso is natuurlijk op dat nummer. Thin Line is lekker, maar ik vind What's Golden stukken beter. Irriteer me na een tijdje ook aan die piepjes. Nelly Furtado is wel chill. Beware is zo'n nummer waarvan ik er, nadat ik mijn top 100 had gemaakt, achter kwam dat hij niet in mijn lijst stond. Geniale flow. Ken je na gaan hoe goed hij had kunnen flowen als hij niet zo dik was.

My Buddy is een heerlijke track, goede keuze hoor. Laat de rest maar lullen. Overigens ben ik het dan weer wel met Hessel eens dat het inderdaad niet hun beste nummer is. Dat zelfde geldt voor Thin Line van Jurassic 5. Maar eigenlijk maakt dat allemaal niet zo heel veel uit omdat het geweldige Beware in deze update staat.

My Buddy vind ik dan weer beetje overschat; maar is wel een lekker nummer verder. Tracks van Big Pun & Evidence zeer lekker. Andere 2 ken ik nog niet.

Ow en over Big Pun gesproken:

'Dead in the middle of Little Italy little did we know
that we riddled some middleman who didn't do diddily'

panjoe (moderator)
Mr. Slow Flow duidelijk de beste hier die beat knalt hem echt als een malle.

panjoe schreef:
Mr. Slow Flow duidelijk de beste hier die beat knalt hem echt als een malle.

Dat nummer was live zo ziek vet.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:55 uur

geplaatst: vandaag om 13:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.