MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
panjoe (moderator)
Dat was toen 'ie een gozer uit het publiek die de hele tekst uit z'n kop kende het podium op trok, toch? Dodelijk optreden .

He$$el_01 schreef:
Ken je na gaan hoe goed hij had kunnen flowen als hij niet zo dik was

Ja maar dan had die waarschijnlijk nooit zo'n gruwelijke stem gehad.

He$$el_01 schreef:
Leuk dat je een nummer van G-Unit in je top 20 hebt, maar duidelijk niet hun beste nummer vind ik

Ze hebben zeker nummers die bijna op hetzelfde niveau zitten, maar die verse van Young Buck is gewoon te goed, zonder die verse had dit nummer ook niet hier gestaan.

panjoe schreef:
Dat was toen 'ie een gozer uit het publiek die de hele tekst uit z'n kop kende het podium op trok, toch? Dodelijk optreden .

Ja klopt, zou ik waarschijnlijk ook wel kunnen . Had trouwens liever dat Ev hem gewoon helemaal zelf had gerapt, dan knalt die een stuk harder dan dat iemand er steeds half doorheen rapt.

bennerd schreef:
Hoe hij het van Akin overneemt op 1:39... Goddelijk.

Dikke +1

Misschien iets voorspelbaardere update, maar voor mij (uiteraard) zeker de beste update tot nu toe:

15. The Game – Higher
The Game is voor mij waar jeugdsentiment. The Documentary staat zeker nog wel in mijn top 25 album. Wat een geweldig album is dat en daarvan is dit momenteel voor mij het beste nummer. Wat een heerlijke beat van Dre, die precies bij de teksten past, of juist andersom. Ook is The Game hier gewoon op zijn best en dan kan die ontzettend goed rappen! Helaas moet Dre nog even over Detox beginnen op deze track, wat had die man vroeger toch grote plannen.

14. Justice System – Summer in the City
Wat een heerlijke vibe heeft dit nummer toch. Alles is ingespeeld met live-instrumentatie. En hoe! Wat maakt dit nummer mij toch vrolijk. Naast de bijna perfecte instrumentatie zijn beide rappers ook erg goede rappers en vertellen hun verhaal heerlijk soepel. Voor diegene die het album van hun net kennen, checken!

13. Masta Ace – Beautiful
Wat is Ace hier toch fantastisch op dreef. Wat kan deze man toch heerlijke relaxed rappen. Daarbij krijgt hij een geweldige beat voorgeschoteld van de vrij onbekende Koolade, en wat is die lekker zeg! Masta Ace weet de hele track je aandacht te houden en vertelt zijn mooie verhaal over de mooie dingen in Brooklyn.

12. Nas – Life’s a Bitch
Tja, wat moet ik hier over zeggen? Iedereen kent dit en weet waarschijnlijk hoe geniaal dit is. Twee legendarische verse, vooral die van AZ is denk ik de beste verse die er bestaat. Geweldig. Die trompet die zijn vader bespeelt op het laatst geeft het nummer ook ontzettend veel kracht!

11. GZA – 4th Chamber
En van één van de beste verse ooit, gaan we naar één van de beste beats ooit. De beat is ongelofelijk hard, hoe krijgt RZA het toch steeds weer voor elkaar. Daarnaast kent dit nummer ook gewoon vier bizar sterke verses, waarvan die van Ghostface en GZA uitsteken boven die van Killah Priest en RZA, maar allemaal zijn ze erg krachtig. Wat een knaller.

Life's A Bitch .
Mijn nummer 2!

4th Chamber

'I judge wisely, as if nothin ever surprise me'

Die zin in is Gangstaaa!! ghehe

Hoe RZA het volgende rapt is ook keihard:

"Or the Ebola Virus, under the reign of King Cyrus
You can see the weakness of a man right through his iris"

Paar -tracks.

Leuke update (en een verrassing: Justice System, lekker nummertje hoor). Hoogtepunten van deze update zijn voor mij The Game en GZA.

4Th Chamber had ook in mijn lijst moeten staan. Echt een heerlijk nummer, vooral die beat eigenlijk.

Nummer van Game is ook lekker, hoewel ik het nummer Documentary beter vind.
''G-Unit Shady Afthermath, I'm the mochterfuckin Game and (I can take you higher)'' vind ik altijd zo'n lekker zinnetje.

Masta Ace = baas. Dat hele album is gewoon erg sterk.
Life's a Bitch is ook een aangenaam nummer, maar ik vind Represent duidelijk beter (die ik ook in mijn top 100 ben vergeten. Ik heb het gevoel dat ik er meer ben vergeten dan dat ik er in heb gezet )

Die van Justice System klinkt ook veelbelovend. Mooi gedaan met die live instrumentaties inderdaad.

panjoe (moderator)
Justice System vond ik niet zo'n verrassing, die stond immers nog in je top tien. Ook mijn favoriete nummer van de groep trouwens heerlijk. De raps van Life's a Bitch en de beat van 4th Chamber zijn inderdaad een hele diepe buiging waard .

Owja die van The Game vind ik helemaal niets. Ik vind bijna alles van Doctor's Advocate en de helft van Documentary beter dan die track.

Ow, vind Game daar echt hard rappen! Voordat we morgen met de top 10 beginnen, post ik nu mijn nummer 101, die het dus net niet gehaald heeft. Misschien past ik vanavond mijn nummer 10 al. Zijn we misschien voor koninginnedag klaar, kan Kobe het daarna oppakken.

He$$el_01 schreef:
Ik heb het gevoel dat ik er meer ben vergeten dan dat ik er in heb gezet ).

Haha ik ben ook wel nummers vergeten, zo hadden bijvoorbeeld Jesus Walks of Dark Fantasy van Kanye er eigenlijk ook in horen staan. Hier de nummer 101, te relaxed nummer:

Aangezien ik het weekend weer druk ben. Knal ik vast af met de top 10 beste hiphop nummers. Ik denk dat ik morgenavond pas weer de volgende kan posten. Tot die tijd moeten jullie het dus met de 7 nummers van vandaag doen. Geniet ervan, hier de nummer 10.

Vinnie Paz - End of Days (Ft. Block McCloud)
We trappen af met het meest recente nummer in mijn top 10 en tevens de laatste JMT gerelateerde artiest van mijn top 100. Wat een fantastische beat krijgt Paz hier toch voorgeschoteld door Sicknature, die al eerder in mijn top 100 stond. Vinnie Paz uit zich op dit nummer weer eens over complottheorieën en over de gevaren van de Amerikaanse overheid. En dit doet hij dan ook erg goed met fantastische teksten en rijms. Daarnaast rapt Paz weer zo bedaart, maar met zijn zware stem komt het ongelofelijk krachtig over. Maar ook het geweldige refrein van Block McCloud draagt bij aan de kracht van dit nummer. Luister dit nummer sinds de release bijna dagelijks, heerlijk!

Typisch zo'n nummer dat in het begin heel erg leuk is, je het daarna te vaak gaat draaien en daardoor haar kracht verliest. Maar goed, nog altijd een acceptabel nummer.

MAS
Geniale track! Jammer dat de rest van het album niet zo denderend is.

Dat refrein van Block McCloud is echt heerlijk. Geweldig gebruik gemaakt van autotune, of iets in die richting. Vinnie rapt ook erg sterk.

Tof nummer. Iets te veel couplet refrein verhaal. Maar ja, dat hoort er ook wel bij.

9. CunninLynguists - Never Know Why (Ft. Immortal Technique)
Vaak vergeet ik hoe geniaal de producties van CunninLynguists zijn, maar als ik dan sommige nummers luister maak ik echt wat magisch mee. Vooral bij dit nummer, Kno kan echt een held zijn. Voor mij het beste nummer van de groep, gelukkig laat Kno het rappen over aan Deacon en Immortal Technique. En wat brengen die mannen twee bijzonder sterke verses. Vooral van IT zijn we niet gewend dat hij zo bedaart rapt, wat hem op deze producties zeker goed dat. Wat een heerlijk nummer!

Voor mij niet het beste van CL, maar het is goed dat er eens niet gekozen wordt voor The Gates.

panjoe (moderator)
Ik snap de toegevoegde waarde van autotune niet in dat nummer van Vinnie Paz. Verder best een lekker nummer dat ik nog niet kende. Never Know Why is ook een prima track.

8. Eminem - Stan (ft. Elton John)
Wat een prachtig nummer! Ook geweldig subtiel geproduceerd door The 45 King. Natuurlijk is het originele nummer al prachtig, maar de live versie samen met Elton John ipv Dido (no homo) is nog vele malen mooier en de stem van Elton John zorgt voor de extra dimensie van het nummer. En wat flowt en rapt Eminem toch heerlijk, waarbij hij een geweldig verhaal vertelt. Klassieker dit.

Gewoon

Wat zou er homo aan moeten zijn?

Maar goed, dit kan natuurlijk niet. Doe mij maar de versie met Dido, hoewel ik die nog niet eens in een top 10000 zou opnemen.

IEWL stan en eminem.

Hierbij de nummers 7-5:

7. Wu-Tang clan - Da Mystery of Chessboxin'
Beste Wu-Tang nummer, zowel van de groep als de individuele leden. Wat een geweldige verse worden hier toch afgeleverd. Met als sterkste die van U-God, Inspectah Deck, Ol' Dirty Bastard en Ghostface. Wat een kracht zit er in dit nummer, wat natuurlijk ook te danken is aan de sterke producties van RZA, wat een heerlijke rauwe beat!

6. Te Roots - The Seed 2.0 (ft. Cody ChesnuTT)
Wat hebben The Roots dit originele nummer van Cody ChesnuTT toch mooi omgetoverd in een prachtig nummer. Dit zowel door de raps van Black Thought als door de uitmuntende instrumentatie van de mannen. Heerlijk relaxed nummer met prachtige zang van Cody ChesnuTT. Voor mij duidelijk het beste Roots nummer.

5. The Coup – Me and Jesus the Pimp in a ‘79 Granada Last Night
Prachtig verhaal door Boots Riley, ondersteund door een heerlijke relaxte beat. Weinig hiphop artiesten weten een nummer rond de 7 minuten voor mij interessant te houden, maar dit doet de groep geweldig. Eén en al genieten!

Drie klassiekers, doen het altijd goed (en dat is een understatement). Dikke 9,5 voor deze update.

Lekkere update inderdaad. Ik begin de Wu steeds meer te waarderen.
Verse van Ghostface is weer lekker, maar die van Masta Killa vind ik ook wel erg sterk:
''Homicide's illegal and death is the penalty
What justifies the homicide, when he dies?''

The Seed is ook wel een goed nummer. Ik vind het refrein alleen een beetje saai. Haalt de snelheid voor mij een beetje uit het nummer.

Het nummer van The Coup is ook erg prettig om te luisteren. Sterk verhaal inderdaad.

panjoe (moderator)
Wat een bazennummers.

Woah dit is wel een heel sterke update. Ik moet zeggen dat ik zelf 'The Seed' niet direct in de categorie Hip-Hop plaats, terwijl het dat officieel natuurlijk wel is. Mocht ik dat wel hebben gedaan, dan had hij sowieso de Top 20 in mijn lijst gehaald.

4. Dr. Dre - Still Dre (ft. Snoop Dogg)
Blijft nog steeds één van de beste nummers, die beat is onwaarschijnlijk lekker en Snoop en Dre zijn weer ongelofelijk hard op gang. Wat waren deze twee mannen een helden, helaas niet veel meer van over.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:27 uur

geplaatst: vandaag om 09:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.