Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 30 april 2012, 13:37 uur
Toch duidelijk niet Dr. Dre's beste, wel zijn populairste. Geef mij van dat album maar Fuck You, Forgot About Dre en What's the Difference.
0
geplaatst: 30 april 2012, 20:20 uur
What's the Difference idd.
Dit nummer is ook heerlijk hoor. Echt zo'n nummer dat je bijna overal kan draaien.
Dit nummer is ook heerlijk hoor. Echt zo'n nummer dat je bijna overal kan draaien.
0
geplaatst: 30 april 2012, 20:22 uur
Mijn favoriet is Forgot About Dre en ik vind meerdere nummers van 2001 beter dan deze, maar deze is inderdaad ook heerlijk 

0
geplaatst: 30 april 2012, 21:44 uur
Geweldig om End of Days in een lijst te zien. Prachtig refrein inderdaad.
0
Mb.
geplaatst: 30 april 2012, 23:08 uur
Eveneens mijn favoriet van Dr. Dre en dat komt voornamelijk door die geweldige productie. 

0
geplaatst: 1 mei 2012, 00:13 uur
Wel een tof nummer. Veel gehoord bij vrienden. Maar zou ik zelf niet draaien.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 02:24 uur
3. Canibus - Poet Lauereate II
Duidelijk de beste productie die Stoupe ooit heeft afgeleverd en tevens de beste raps die Canibus ooit heeft uitgespit. Hoewel er nog twee nummers komen in deze top 100, zit het mooiste moment dat ik ken denk ik in dit nummer. En dat moment is vanaf ong 5:45, hoe die beat dan wordt ingezet en Canibus daar maar door blijft spitten en zich ook nog aanpast op de beat. Onwaarschijnlijk goed is dit. Canibus die ruim 7 minuten helemaal tekeer gaat, zijn eigenlijk geen woorden voor, zo goed!
Duidelijk de beste productie die Stoupe ooit heeft afgeleverd en tevens de beste raps die Canibus ooit heeft uitgespit. Hoewel er nog twee nummers komen in deze top 100, zit het mooiste moment dat ik ken denk ik in dit nummer. En dat moment is vanaf ong 5:45, hoe die beat dan wordt ingezet en Canibus daar maar door blijft spitten en zich ook nog aanpast op de beat. Onwaarschijnlijk goed is dit. Canibus die ruim 7 minuten helemaal tekeer gaat, zijn eigenlijk geen woorden voor, zo goed!
0
geplaatst: 1 mei 2012, 12:35 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Toch duidelijk niet Dr. Dre's beste, wel zijn populairste. Geef mij van dat album maar Fuck You, Forgot About Dre en What's the Difference.
Vind Still DRE vele malen beter dan die.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 12:59 uur
Sterk nummer van Canibus. Ik vind het eerste en laatste deel wel duidelijk de beste stukken van dit nummer en dan vooral door de beat. De beat van het tweede deel vind ik een stuk minder. Canibus rapt nog wel erg sterk waardoor het niet slecht wordt, maar de beat past wel minder goed bij hem.
Ik vind het wel vet dat hij ongeveer in een keer door een heel nummer rapt. Dus geen refrein of bridge oid. Dat spreekt mij altijd wel aan, vandaar ook de top 10 (of 20) notering van Man of the Hour in mijn eigen top 100.
Ik vind het wel vet dat hij ongeveer in een keer door een heel nummer rapt. Dus geen refrein of bridge oid. Dat spreekt mij altijd wel aan, vandaar ook de top 10 (of 20) notering van Man of the Hour in mijn eigen top 100.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 12:59 uur
Zie je mij al een fuck geven Kos?
Canibus - Poet Lauereate II vind ik tegenwoordig niet veel meer dan een geforceerde track. Beat kan me ook niet echt meer boeien.
Canibus - Poet Lauereate II vind ik tegenwoordig niet veel meer dan een geforceerde track. Beat kan me ook niet echt meer boeien.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 13:00 uur
Had hem al lang niet geluisterd maar dit is inderdaad een heel tof nummer! 

0
geplaatst: 1 mei 2012, 13:06 uur
Kos schreef:
(quote)
Inderdaad. Ik ook. Vind qua productie Still Dre een van de sterkste. Fuck you is ook erg sterk, maar die andere 2 vind ik bij de zwakkere van het album horen.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 13:08 uur
Still D.R.E. vind ik met afstand het beste nummer van Dr. Dre. Er zijn denk ik geen hiphopnummers die ik vaker opzet als deze.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 13:15 uur
Still D.R.E. is mij anders het snelste gaan vervelen. Tamelijk overschat plaatje.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 15:24 uur
2. Black Star - Respiration (ft. Common)
Hoe krijg je drie rappers bij elkaar die qua stem en flow zo goed bij elkaar passen. Wat een geweldige samenwerking tussen de mannen is dit zeg. En wat een heerlijke subtiele beat van Hi-Tek krijgen ze toch voorgeschoteld, vooral dat gitaarrifje maakt geeft de producties die geweldige dimensie. Wat een prachtig nummer!
Hoe krijg je drie rappers bij elkaar die qua stem en flow zo goed bij elkaar passen. Wat een geweldige samenwerking tussen de mannen is dit zeg. En wat een heerlijke subtiele beat van Hi-Tek krijgen ze toch voorgeschoteld, vooral dat gitaarrifje maakt geeft de producties die geweldige dimensie. Wat een prachtig nummer!
0
geplaatst: 1 mei 2012, 15:33 uur
Kon ik maar zo argumenteren als jij Rob Bert 
Nummer van Canibus is erg goed en met die van Black Star ben ik (nog) niet bekend.

Nummer van Canibus is erg goed en met die van Black Star ben ik (nog) niet bekend.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 15:43 uur
Ik leer hier veel van. Zal het de volgende recensie ook eens proberen:
"El-P produceert sterk. Maar dat is logisch."
Wat zal Thomas blij zijn
"El-P produceert sterk. Maar dat is logisch."
Wat zal Thomas blij zijn

0
geplaatst: 1 mei 2012, 16:13 uur
Thomas zal het er mee eens zijn. Sluit je volgende recensie dan ook af met: "Dit album is een album en ik geef het 3,5*. Gewoon. Omdat het kan."
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 1 mei 2012, 21:50 uur
Respiration. 
Één van de mooiste nummers die ik ken. Geniale teksten.
Look in the skies for God, what you see besides the smog
It's broken dreams flying away on the wings of the obscene..

Één van de mooiste nummers die ik ken. Geniale teksten.

Look in the skies for God, what you see besides the smog
It's broken dreams flying away on the wings of the obscene..
0
geplaatst: 1 mei 2012, 23:15 uur
Zou ook in mijn top 10 staan. Begin nu ook te twijfelen een top 100 te maken 
Nog even wachten op hun nieuwe album

Nog even wachten op hun nieuwe album
0
geplaatst: 1 mei 2012, 23:16 uur
1. Atmosphere - Always Coming Back Home To You
Sorry jongens, geen spectaculaire nummer 1 in deze top 100. Maar voor mij duidelijk het best hiphop nummer dat ik ken. Slug die een geweldig verhaal vertelt over zijn wandeling tussen 43rd en 26th in Chicago. Hierin probeert hij telkens weer een bar in te leiden met een hiphop cliché en deze dan vervolgens een positieve of verassend einde te geven. Er worden vaak hiphop cliché's weerlegt in nummers, maar nooit op zo'n mooie manier als Slug hier doet. Uiteraard hiervan (opnieuw) de live versie met prachtige beelden erbij.
Sorry jongens, geen spectaculaire nummer 1 in deze top 100. Maar voor mij duidelijk het best hiphop nummer dat ik ken. Slug die een geweldig verhaal vertelt over zijn wandeling tussen 43rd en 26th in Chicago. Hierin probeert hij telkens weer een bar in te leiden met een hiphop cliché en deze dan vervolgens een positieve of verassend einde te geven. Er worden vaak hiphop cliché's weerlegt in nummers, maar nooit op zo'n mooie manier als Slug hier doet. Uiteraard hiervan (opnieuw) de live versie met prachtige beelden erbij.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 23:37 uur
Heb jij die koekjes op gegeten of was dat Atmosphere? Of was het soms Diamond D het deed?
Geniaal nummer trouwens.
Geniaal nummer trouwens.
0
geplaatst: 2 mei 2012, 09:54 uur
Die van Black Star is zo mooi! Helaas mijn lijst niet gehaald. Scheelde niet veel.
Nummer 1 ken ik nog niet.
Nummer 1 ken ik nog niet.
0
geplaatst: 2 mei 2012, 12:02 uur
Goede nummer 1, vooral omdat het de live-versie is. Niks op aan te merken.
* denotes required fields.