MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Goede update Kobe. Het wordt wel wat eentonig, maar goed dat wisten we eigenlijk al.

Inderdaad, dat vind ik dan ook weer het grootste minpunt aan mijn lijst. En het wordt er niet beter op.

Mb.
Het is wel erg veilig allemaal. Ga je ons nog verrassen?

Ik hoop van wel, maar echt onbekende hiphop moet je niet meer verwachten ik luister er wel naar maar het heeft niet mijn top 100 kunnen halen. Dit is ook puur mijn top 100, als ik limieten op hoeveel keer een artiest er mag in komen zou je waarschijnlijk nog wat onbekende songs tegenkomen. Ik hoop dat jullie er verder nog van genieten.

Dat zeker.

Voorspelbaar of niet, het blijft genieten. Heel erg fijn om een dergelijke inkijk te hebben in de smaak van users.

nedbed
Ik wil ook nog wel duurt nog wel even natuurlijk. Lekker veel tijd om over de perfecte top 100 na te denken.

- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- Silky & Smooth
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
- R&P
-Snoeperd
- Boy
-Jazzmatic
-Alexander-r
-nedbed

30. CunninLynguists Feat. Kory Calico - Mic Like a Memory

Damn! Wat een beat, atmosferisch en emotioneel tegelijk.
Kno is een arrogante held! Maar ook vocaal zit het schitterend in elkaar, de members van CunninLynguists komen erg goed en ook de tekst is zeker niet slecht. Kory Calico steel wel de show. Zijn flow past perfect op de beat.

29. CYNE - Steady

De beat van Steady doet me qua stijl wat denken aan Mic Like a Memory.
Ze hebben beiden die atmosferische stijl. Allebei erg sterk.
Ook de raps zijn weer heerlijk, en wat een sample.

28. Gorillaz Feat. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood

Wat een schitterende samenwerking!
Donkere beat, met heel wat lagen. Die mondharmocia is heerlijk!
Albarn zingt een perfect refrein, en Del The Funky Homosapien brengt misschien wel één van zijn beste performances.

27. Nujabes Feat. Cise Starr and Akin - Feather

Nujabes weet als geen ander Jazz met Hip-Hop te vermengen.
Schitterende beat! Hij weet dan ook nog eens wie er perfect over zijn beat zou kunnen rappen.
Cise Starr en Akin zijn dan ook de perfecte personen om over deze geniale beat te gaan.

26. Kno Feat. Mia Rose - La Petite Mort (Come Die Wi...

Opnieuw een Kno productie, dit keer voor zijn solo-project.
Hij schotelt weer een geniale beat voor, die net zoals de hele plaat erg emotioneel en sober is.
Het refrein van Mia Rose past er perfect bij, Kno rapt ook erg goed.
Hij zal nooit een memorabele rapper worden, maar hij past gewoon erg goed bij zijn beats.

25. Atmosphere - You

Qua beat gaan we al een stukje vrolijker, heerlijke bass ook.
Slug komt fantastisch. Fantastisch verhaal ook. Helemaal niet zo vrolijk als de beat, maar toch is het een perfecte match.

24. Typhoon - Zo Niet Mij

Eén van de beste Nederhop tracks die ik ken.
Geniale beat, een emotionele pianomelodie. En heerlijke achtergrondsynths.
Typhoon is een erg sterk tekstenschrijver, ook Zo Niet Mij heeft een fantastische tekst.
Zijn flow en stemgeluid zijn ook heerlijk. "Vader tijd kent me niet alhoewel ik met hem worstel."

23. Mobb Deep - Shook Ones Part II

Erg donkere song. Past natuurlijk perfect bij de geweldige tekst.
Dat pianotje is geniaal. De raps zijn ook fantastisch!

22. EL-P Feat. The Mars Volta - Tasmanian Pain Coaster

Kan je hip-hop nog spannender maken? Waarschijnlijk niet.
Je hoort dat The Mars Volta de gastartiest is. Die gelaagdheid en atmosferische beat horen we ook in hun muziek maar dan in Rock muziek. EL-P brengt één van de sterkste performances die ik al gehoord heb. Wat een flow.

21. P.O.S. - Let It Rattle

Schitterende flow heeft ie toch. Zelfs zingen doet hij erg goed.
Heerlijke beat ook. Je hoort hem constant evolueren, tot uiteindelijk één van de sterkste beats die ik al heb gehoord.

Weer een dope update. Gewoon allemaal goede nummers. Ik kan er eigenlijk weinig meer over vertellen.

Rhymesayers en CunninLynguists, doe maar obscuur hoor. Nee, mooi lijstje. Louter hoogvliegers op die pokoe van Kno na. Maar dat komt omdat ik beef met hem heb. Hoogtepunten: El-P, Gorillaz en CYNE.

kobe bryant fan schreef:
Die mondharmocia is heerlijk!

Melodica. Bakken met hipheid verder, deze update

Mijn favo's van CunninLynguists en CYNE.

Rhythm & Poetry schreef:
Rhymesayers en CunninLynguists, doe maar obscuur hoor. Nee, mooi lijstje. Louter hoogvliegers op die pokoe van Kno na. Maar dat komt omdat ik beef met hem heb. Hoogtepunten: El-P, Gorillaz en CYNE.

Bij beef moet ik toch meer aan zoiets denken

(afbeelding)

Dan aan internethelden die elkaar de mond proberen te snoeren, terwijl ze niet naar elkanders argumenten willen luisteren.

Is het handig op je pistool verkeerd om te hebben? Of is dat gewoon swag?

Die bank is wel erg gangsta trouwens.

Mijn beef met Kno ziet er precies zo uit. We sturen wekelijks een dergelijke foto naar elkaar toe.

Die gasten vieren volgens mij de uitspraak van Obama.
''Gay couple are the proud fathers of a son and 2 guns''.

Ik denk dat ze de man of vrouw die de broek van het kind heeft gestolen bedreigen.

We hebben weer recht op een update.

Vanavond komen de laatste 10 voor we beginnen aan mijn Top 10.

Nummer 100 t/m 91 gewoon nog een keer?

Doe ook een nummer 101.

KBF heeft gelogen.

Klikspaan.

Sprinkhaan.

Pyromaan

smstophiphop100aan

Tot nu toe sterke, voorspelbare top 100. Veel onnodige nummers van afgelopen jaar, die zich voor mij nog lang niet bewezen hebben.

Zou ons wonderkind er misschien achter zijn gekomen dat hij ook eindexamens heeft?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.