Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2012, 19:20 uur
Goede update Kobe. Het wordt wel wat eentonig, maar goed dat wisten we eigenlijk al. 

0
geplaatst: 8 mei 2012, 19:37 uur
Inderdaad, dat vind ik dan ook weer het grootste minpunt aan mijn lijst. En het wordt er niet beter op. 

0
geplaatst: 8 mei 2012, 21:18 uur
Ik hoop van wel, maar echt onbekende hiphop moet je niet meer verwachten ik luister er wel naar maar het heeft niet mijn top 100 kunnen halen. Dit is ook puur mijn top 100, als ik limieten op hoeveel keer een artiest er mag in komen zou je waarschijnlijk nog wat onbekende songs tegenkomen. Ik hoop dat jullie er verder nog van genieten. 

0
geplaatst: 8 mei 2012, 23:37 uur
Voorspelbaar of niet, het blijft genieten. Heel erg fijn om een dergelijke inkijk te hebben in de smaak van users.
0
nedbed
geplaatst: 9 mei 2012, 16:50 uur
Ik wil ook nog wel
duurt nog wel even natuurlijk. Lekker veel tijd om over de perfecte top 100 na te denken.
- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- Silky & Smooth
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
- R&P
-Snoeperd
- Boy
-Jazzmatic
-Alexander-r
-nedbed
duurt nog wel even natuurlijk. Lekker veel tijd om over de perfecte top 100 na te denken. - niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- Silky & Smooth
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
- R&P
-Snoeperd
- Boy
-Jazzmatic
-Alexander-r
-nedbed
0
geplaatst: 9 mei 2012, 19:43 uur
30. CunninLynguists Feat. Kory Calico - Mic Like a Memory
Damn! Wat een beat, atmosferisch en emotioneel tegelijk.
Kno is een arrogante held!
Maar ook vocaal zit het schitterend in elkaar, de members van CunninLynguists komen erg goed en ook de tekst is zeker niet slecht. Kory Calico steel wel de show. Zijn flow past perfect op de beat.
29. CYNE - Steady
De beat van Steady doet me qua stijl wat denken aan Mic Like a Memory.
Ze hebben beiden die atmosferische stijl. Allebei erg sterk.
Ook de raps zijn weer heerlijk, en wat een sample.
28. Gorillaz Feat. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood
Wat een schitterende samenwerking!
Donkere beat, met heel wat lagen. Die mondharmocia is heerlijk!
Albarn zingt een perfect refrein, en Del The Funky Homosapien brengt misschien wel één van zijn beste performances.
27. Nujabes Feat. Cise Starr and Akin - Feather
Nujabes weet als geen ander Jazz met Hip-Hop te vermengen.
Schitterende beat! Hij weet dan ook nog eens wie er perfect over zijn beat zou kunnen rappen.
Cise Starr en Akin zijn dan ook de perfecte personen om over deze geniale beat te gaan.
26. Kno Feat. Mia Rose - La Petite Mort (Come Die Wi...
Opnieuw een Kno productie, dit keer voor zijn solo-project.
Hij schotelt weer een geniale beat voor, die net zoals de hele plaat erg emotioneel en sober is.
Het refrein van Mia Rose past er perfect bij, Kno rapt ook erg goed.
Hij zal nooit een memorabele rapper worden, maar hij past gewoon erg goed bij zijn beats.
25. Atmosphere - You
Qua beat gaan we al een stukje vrolijker, heerlijke bass ook.
Slug komt fantastisch. Fantastisch verhaal ook. Helemaal niet zo vrolijk als de beat, maar toch is het een perfecte match.
24. Typhoon - Zo Niet Mij
Eén van de beste Nederhop tracks die ik ken.
Geniale beat, een emotionele pianomelodie. En heerlijke achtergrondsynths.
Typhoon is een erg sterk tekstenschrijver, ook Zo Niet Mij heeft een fantastische tekst.
Zijn flow en stemgeluid zijn ook heerlijk. "Vader tijd kent me niet alhoewel ik met hem worstel."
23. Mobb Deep - Shook Ones Part II
Erg donkere song. Past natuurlijk perfect bij de geweldige tekst.
Dat pianotje is geniaal. De raps zijn ook fantastisch!
22. EL-P Feat. The Mars Volta - Tasmanian Pain Coaster
Kan je hip-hop nog spannender maken? Waarschijnlijk niet.
Je hoort dat The Mars Volta de gastartiest is. Die gelaagdheid en atmosferische beat horen we ook in hun muziek maar dan in Rock muziek. EL-P brengt één van de sterkste performances die ik al gehoord heb. Wat een flow.
21. P.O.S. - Let It Rattle
Schitterende flow heeft ie toch.
Zelfs zingen doet hij erg goed.
Heerlijke beat ook. Je hoort hem constant evolueren, tot uiteindelijk één van de sterkste beats die ik al heb gehoord.
Damn! Wat een beat, atmosferisch en emotioneel tegelijk.
Kno is een arrogante held!
Maar ook vocaal zit het schitterend in elkaar, de members van CunninLynguists komen erg goed en ook de tekst is zeker niet slecht. Kory Calico steel wel de show. Zijn flow past perfect op de beat.29. CYNE - Steady
De beat van Steady doet me qua stijl wat denken aan Mic Like a Memory.
Ze hebben beiden die atmosferische stijl. Allebei erg sterk.
Ook de raps zijn weer heerlijk, en wat een sample.

28. Gorillaz Feat. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood
Wat een schitterende samenwerking!

Donkere beat, met heel wat lagen. Die mondharmocia is heerlijk!
Albarn zingt een perfect refrein, en Del The Funky Homosapien brengt misschien wel één van zijn beste performances.
27. Nujabes Feat. Cise Starr and Akin - Feather
Nujabes weet als geen ander Jazz met Hip-Hop te vermengen.
Schitterende beat! Hij weet dan ook nog eens wie er perfect over zijn beat zou kunnen rappen.
Cise Starr en Akin zijn dan ook de perfecte personen om over deze geniale beat te gaan.
26. Kno Feat. Mia Rose - La Petite Mort (Come Die Wi...
Opnieuw een Kno productie, dit keer voor zijn solo-project.
Hij schotelt weer een geniale beat voor, die net zoals de hele plaat erg emotioneel en sober is.
Het refrein van Mia Rose past er perfect bij, Kno rapt ook erg goed.
Hij zal nooit een memorabele rapper worden, maar hij past gewoon erg goed bij zijn beats.
25. Atmosphere - You
Qua beat gaan we al een stukje vrolijker, heerlijke bass ook.
Slug komt fantastisch. Fantastisch verhaal ook. Helemaal niet zo vrolijk als de beat, maar toch is het een perfecte match.
24. Typhoon - Zo Niet Mij
Eén van de beste Nederhop tracks die ik ken.
Geniale beat, een emotionele pianomelodie. En heerlijke achtergrondsynths.
Typhoon is een erg sterk tekstenschrijver, ook Zo Niet Mij heeft een fantastische tekst.
Zijn flow en stemgeluid zijn ook heerlijk. "Vader tijd kent me niet alhoewel ik met hem worstel."

23. Mobb Deep - Shook Ones Part II
Erg donkere song. Past natuurlijk perfect bij de geweldige tekst.
Dat pianotje is geniaal. De raps zijn ook fantastisch!
22. EL-P Feat. The Mars Volta - Tasmanian Pain Coaster
Kan je hip-hop nog spannender maken? Waarschijnlijk niet.
Je hoort dat The Mars Volta de gastartiest is. Die gelaagdheid en atmosferische beat horen we ook in hun muziek maar dan in Rock muziek. EL-P brengt één van de sterkste performances die ik al gehoord heb. Wat een flow.
21. P.O.S. - Let It Rattle
Schitterende flow heeft ie toch.
Zelfs zingen doet hij erg goed.Heerlijke beat ook. Je hoort hem constant evolueren, tot uiteindelijk één van de sterkste beats die ik al heb gehoord.

0
geplaatst: 9 mei 2012, 19:46 uur
Weer een dope update. Gewoon allemaal goede nummers. Ik kan er eigenlijk weinig meer over vertellen. 

0
geplaatst: 9 mei 2012, 19:47 uur
Rhymesayers en CunninLynguists, doe maar obscuur hoor.
Nee, mooi lijstje. Louter hoogvliegers op die pokoe van Kno na. Maar dat komt omdat ik beef met hem heb. Hoogtepunten: El-P, Gorillaz en CYNE.
Nee, mooi lijstje. Louter hoogvliegers op die pokoe van Kno na. Maar dat komt omdat ik beef met hem heb. Hoogtepunten: El-P, Gorillaz en CYNE.
0
geplaatst: 9 mei 2012, 20:58 uur
kobe bryant fan schreef:
Die mondharmocia is heerlijk!
Die mondharmocia is heerlijk!
Melodica. Bakken met hipheid verder, deze update

0
geplaatst: 10 mei 2012, 09:02 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Nee, mooi lijstje. Louter hoogvliegers op die pokoe van Kno na. Maar dat komt omdat ik beef met hem heb. Hoogtepunten: El-P, Gorillaz en CYNE. Bij beef moet ik toch meer aan zoiets denken

Dan aan internethelden die elkaar de mond proberen te snoeren, terwijl ze niet naar elkanders argumenten willen luisteren.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 10:02 uur
Is het handig op je pistool verkeerd om te hebben? Of is dat gewoon swag?
Die bank is wel erg gangsta trouwens.
Die bank is wel erg gangsta trouwens.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 13:08 uur
Mijn beef met Kno ziet er precies zo uit. We sturen wekelijks een dergelijke foto naar elkaar toe. 

0
geplaatst: 10 mei 2012, 13:32 uur
Die gasten vieren volgens mij de uitspraak van Obama.
''Gay couple are the proud fathers of a son and 2 guns''.
''Gay couple are the proud fathers of a son and 2 guns''.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 13:35 uur
Ik denk dat ze de man of vrouw die de broek van het kind heeft gestolen bedreigen.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 15:32 uur
Tot nu toe sterke, voorspelbare top 100. Veel onnodige nummers van afgelopen jaar, die zich voor mij nog lang niet bewezen hebben.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 11:08 uur
Zou ons wonderkind er misschien achter zijn gekomen dat hij ook eindexamens heeft?
* denotes required fields.