Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2012, 14:58 uur
Ik denk dat hij er achter is gekomen dat zijn top 20 niet cool genoeg voor ons is en hij hem nu aan het aanpassen is.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 16:51 uur
Allemaal goede gokken, maar nee. 
Ik ben het gewoon totaal vergeten, vanavond komt de update.

Ik ben het gewoon totaal vergeten, vanavond komt de update.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 20:33 uur
20. Nas - The World Is Yours
De eentonigste lijst gaat van start!
The World Is Yours is zo één van die hiphop tracks waar ik direct vrolijk van word.
Van de geniale beat van Pete Rock, tot de geniale flow van Nas.
19. Opgezwolle Feat. Jawat! - Gekkenhuis
Oorspronkelijk stond dit op 8 in mijn top 10.
Toch staat hij nu ene pak lager, jammer genoeg komt Jawat iets minder dan Sticks & Rico.
Toch blijft dit één van de beste hiphoptracks die ik ken. Subtiele beat, met vooral zelf ingespeelde instrumenten. De instrumentale stukjes zijn ook schitterend.
De tekst van Sticks & Rico is ook geniaal, je zou heel wat lines kunnen zetten hier die fantastisch zijn. Jawat komt goed, maar had er van mij niet echt opgemoeten.
18. CunninLynguists - Remember Me (Abstract Reality)
Simpel gezegd de beste instrumentale Hip-Hop track die ik ken.
Remember me, is me een zakmes het wegkappen van bladeren en struiken en zo je weg door een jungle vinden. De zon schijnt, en het enige wat je op de been houdt is deze song.
Geniaal! Filmisch, emotioneel en gewoonweg schitterend gemaakt door Kno.
Heerlijke sample ook.
17. Madvillain - America's Most Blunted
Met Doom erbij komt het altijd goed, als je dan nog eens beschikt over één van de beste hiphop producers die er zijn. Ja, dan kan het gewoon niet mislopen.
Doom komt heerlijk, en Madlib & co. op de achtergrond zorgen ervoor dat America's Most Blunted pas echt een feest wordt. Geniale beat ook. Maar na de instrumentale versie gehoord te hebben, hoor je wel dat Madlib's beats minder zijn zonder Doom's heerlijke flow.
16. Gorillaz Feat. MF Doom - November Has Come
Nee, verrassen zal ik jullie niet meer doen. Want opnieuw is er een song met Doom in.
Opnieuw een geniale combinatie. De beat is geniaal. Zelfs na 25 luisterbeurten vind je nog nieuwe achtergrondgeluiden. Doom rapt heerlijk en Albarn komt met een schitterend refrein.
15. Nas Feat. AZ - Life's A Bitch
Ik zei dat het eentonig ging worden.
Ik wou Life's A bItch er sowieso in. Geniale beat, en AZ brengt één van de beste bijdrages allertijden. Nas komt ook gewoon erg goed. Typisch geval dat je niet weet, wie wie er nu heeft uitgerapt.
14. Deltron 3030 - 3030
Fantastische crew. Bestaande uit: Dan The Automater, Del The Funky Homosapien en DJ Kid Koala. Fantastische song, met vele instrumentale song. Del The Funky Homosapien rapt heerlijk, en past erg goed bij die statische sfeer.
13. Wu-Tang Clan - 7Th Chamber
Geniale beat, ook de energie van de crew spat eraf.
Sterke raps, geniale lines en stuk per stuk een fantastische flow.
Klassieker!
12. Dangerdoom Feat. Ghostface Killah - The Mask
Doom is echt niet uit deze lijst te slaan deze keer weer met Dangrdoom.
Geniale beat, dat orgeltje doet het hem echt.
Het gemis van een refrein is er zeker niet, want na een geniale vers van Doom gaan we via een sterke interlude door naar Ghostface Killah die gewoon geniaal komt.
Niks Kung-fu samples hij doet het ook met orgeltjes en blazers. De skit na de song is ook gewoon fantastisch. 
11. Madvillain - Shadows of Tommorow
Sorry, jongens ik kon het niet laten.
Geniale beat, de tekst van de eerste verse.
Geniale tekst over het algemeen trouwens. Madlib rapt goed, en Doom horen we eens niet te horen. Maar Madlib past zo goed bij z'n beat dat dat niet eens zo opvalt. Schitterende beat trouwens.
The World Is Yours is zo één van die hiphop tracks waar ik direct vrolijk van word.
Van de geniale beat van Pete Rock, tot de geniale flow van Nas.
Toch staat hij nu ene pak lager, jammer genoeg komt Jawat iets minder dan Sticks & Rico.
Toch blijft dit één van de beste hiphoptracks die ik ken. Subtiele beat, met vooral zelf ingespeelde instrumenten. De instrumentale stukjes zijn ook schitterend.
De tekst van Sticks & Rico is ook geniaal, je zou heel wat lines kunnen zetten hier die fantastisch zijn. Jawat komt goed, maar had er van mij niet echt opgemoeten.
18. CunninLynguists - Remember Me (Abstract Reality)
Simpel gezegd de beste instrumentale Hip-Hop track die ik ken.
Remember me, is me een zakmes het wegkappen van bladeren en struiken en zo je weg door een jungle vinden. De zon schijnt, en het enige wat je op de been houdt is deze song.
Geniaal! Filmisch, emotioneel en gewoonweg schitterend gemaakt door Kno.
Heerlijke sample ook.
17. Madvillain - America's Most Blunted
Met Doom erbij komt het altijd goed, als je dan nog eens beschikt over één van de beste hiphop producers die er zijn. Ja, dan kan het gewoon niet mislopen.
Doom komt heerlijk, en Madlib & co. op de achtergrond zorgen ervoor dat America's Most Blunted pas echt een feest wordt. Geniale beat ook. Maar na de instrumentale versie gehoord te hebben, hoor je wel dat Madlib's beats minder zijn zonder Doom's heerlijke flow.
16. Gorillaz Feat. MF Doom - November Has Come
Nee, verrassen zal ik jullie niet meer doen. Want opnieuw is er een song met Doom in.
Opnieuw een geniale combinatie. De beat is geniaal. Zelfs na 25 luisterbeurten vind je nog nieuwe achtergrondgeluiden. Doom rapt heerlijk en Albarn komt met een schitterend refrein.
15. Nas Feat. AZ - Life's A Bitch
Ik zei dat het eentonig ging worden.
Ik wou Life's A bItch er sowieso in. Geniale beat, en AZ brengt één van de beste bijdrages allertijden. Nas komt ook gewoon erg goed. Typisch geval dat je niet weet, wie wie er nu heeft uitgerapt.
14. Deltron 3030 - 3030
Fantastische crew. Bestaande uit: Dan The Automater, Del The Funky Homosapien en DJ Kid Koala. Fantastische song, met vele instrumentale song. Del The Funky Homosapien rapt heerlijk, en past erg goed bij die statische sfeer.
13. Wu-Tang Clan - 7Th Chamber
Geniale beat, ook de energie van de crew spat eraf.
Sterke raps, geniale lines en stuk per stuk een fantastische flow.
Klassieker!
12. Dangerdoom Feat. Ghostface Killah - The Mask
Doom is echt niet uit deze lijst te slaan deze keer weer met Dangrdoom.
Geniale beat, dat orgeltje doet het hem echt.
Het gemis van een refrein is er zeker niet, want na een geniale vers van Doom gaan we via een sterke interlude door naar Ghostface Killah die gewoon geniaal komt.
Niks Kung-fu samples hij doet het ook met orgeltjes en blazers. De skit na de song is ook gewoon fantastisch. 
11. Madvillain - Shadows of Tommorow
Sorry, jongens ik kon het niet laten.
Geniale beat, de tekst van de eerste verse.

Geniale tekst over het algemeen trouwens. Madlib rapt goed, en Doom horen we eens niet te horen. Maar Madlib past zo goed bij z'n beat dat dat niet eens zo opvalt. Schitterende beat trouwens.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 20:41 uur
Schijt aan veiligheid.
Tien heerlijke tracks. 3030 is misschien wel mijn favo hiphop nummer.
Over Jawat ben ik het niet helemaal met je eens.
Lyricaal is hij misschien wat minder dan Sticks & Rico, maar wat mij betreft compenseert hij dat ruimschoots met zijn belachelijk harde stem.
Zelfde bij Water/Vuur. Daar heeft hij een nog geweldigere verse, en dat is ook voornamelijk door zijn stem.
Tien heerlijke tracks. 3030 is misschien wel mijn favo hiphop nummer.
Over Jawat ben ik het niet helemaal met je eens.
Lyricaal is hij misschien wat minder dan Sticks & Rico, maar wat mij betreft compenseert hij dat ruimschoots met zijn belachelijk harde stem.
Zelfde bij Water/Vuur. Daar heeft hij een nog geweldigere verse, en dat is ook voornamelijk door zijn stem.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 20:41 uur
kobe bryant fan schreef:
Niet mee eens, Jawat komt zeker in de buurt van Sticks en Rico, misschien zitten ze voor mij op dit nummer zelfs op dezelfde lijn. Vorige week nog live gezien (zonder Jawat dan), blijft duidelijk de beste Opgezwolle track!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 mei 2012, 21:49 uur
kobe bryant fan schreef:
Baas. Nog steeds niks mis met deze "eentonige" top 100 hoor, ik vind het bijna allemaal vette nummers.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 21:54 uur
Grappig. Ik vind Jawat nogal een stoorzender op die track. Zijn lyrics zijn echt cliché, kort door de bocht en kloppen soms zelfs niet naar mijn idee op een ergerlijke manier ("Aan honger stervende kids geeft men geen aandacht//Begin niet over aids want dat staat niet op het programmablad"... Huh?). Zijn verse hadden ze van mij mogen schrappen. Zijn stem is oké maar ook niet echt geweldig wat mij betreft. Eén van de heel weinige minpunten van Eigen Wereld. Verder is het nummer qua productie echt geniaal (mét zingende zaag
) en vooral Rico's verse is briljant.
) en vooral Rico's verse is briljant.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 23:11 uur
Goede top 100 hoor. Welke dude van 13 luistert er tegenwoordig nog naar die shit die jij luistert man!
. (Misschien wordt je het af en toe zat dat mensen je leeftijd er bij halen maar ik wil het toch even kwijt.)
. (Misschien wordt je het af en toe zat dat mensen je leeftijd er bij halen maar ik wil het toch even kwijt.)
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 15 mei 2012, 16:07 uur
Ik vind overigens dat de top tien niet lang meer op zich moet laten wachten. Morgen is de huidige top 100 namelijk 2 weken onderweg...
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 15 mei 2012, 16:45 uur
Omdat ik er nu toch mee bezig ben post ik in de tussentijd wel even de 15 nummers die het net niet hebben gehaald als voorproefje. Ondanks dat ik pas na Elohim aan de beurt ben.
115. Madlib - Take It Back
Lekker gekke raps van Madlib / Lord Quas, op een lekker gekke beat van J Dilla. Geen verkeerde combinatie.
114. Toki Wright - Devil's Advocate
Toki Wright is een artiest die ik verder niet geweldig vind, maar sinds ik ooit dit nummer hoorde via het YouTubekanaal van Rhymesayers is het blijven hangen - waarschijnlijk met name dankzij het heerlijk catchy geneurie en dito refrein.
113. One.Be.Lo - enecS eht no ckaB
Ik hou wel van dit soort wollige beats, en One.Be.Lo rapt er met het grootste gemak overheen. Dit nummer ken ik overigens via het Hiphop Album van de Week topic!
112. Roots Manuva - Witness the Fitness
Roots Manuva heeft een lekker eigen stijl. Op dit nummer, inclusief dikke beat, komt deze in mijn ogen het beste tot zijn recht.
111. The Pharcyde - She Said [Jay Dee Remix]
J Dilla zullen we in mijn top 100 nog wel een paar keer terugzien met betere nummers, vandaar dat dit lekkere laid back nummertje een beetje overbodig was.
110. Archetype – Anywhere
Een onbekende artiest die ik wederom via het Hiphop Album van de Week topic tegen ben gekomen. De basis van de beat is een soort oud computergeluidje, die het een tof en authentiek gevoel meegeeft.
109. Hi-Tek ft. Common - The Sun God
Wat meer rechttoe rechtaan hiphop. Ik ben zeker geen fan van Common, maar zo nu en dan, als de beat het toestaat, kan hij prima uit de verf komen (zoals ook op De La's The Bizness en zijn door Kanye geproduceerde solonummer The Corner, twee prima nummers die mijn top 100 ook niet hebben gehaald).
108. The Roots ft. Waduud Ahmad – Star
Geweldig nummer waar De Wortels ooit een Grammy voor wonnen geloof ik. Geheel terecht natuurlijk, maar ze hebben nog een aantal nummers gehaald die ik prefereerde boven Star.
107. EPMD - Da Joint
Alleen vanwege de intro al had dit nummer eigenlijk in mijn top 100 gemogen. Dat subtiele pianootje, en die beat die er episch in komt bij "I make a million BUCKS"... Heerlijk
.
106. Pace Won & Mr. Green - Children Sing
Hessel's nummer één heeft het bij mij niet gehaald. Zeer lekker nummer, maar de beat gaat mij net efkes wat te lang door.
105. Ice Cube - It Was a Good Day
Deze heb ik al een paar keer eerder voorbij zien komen, wat er mede aan heeft bijgedragen dat 'ie is afgevallen voor de definitieve top 100. Klessik natuurlijk.
104. Wu-Tang Clan - A Better Tomorrow
Eigenlijk een geweldig nummer over de gehele linie, maar meer heb ik er niet echt over te zeggen.
103. J-Live - The Best Part
J-Live is altijd wel een leuke wijsneus, en flowt hem ook prima op dit nummer. De combinatie met Primo is ook prima.
102. Guilty Simpson - Stress
Belachelijk harde Dilla beat, ik heb er nu alweer spijt van dat ik hem eruit heb geschrapt.
101. Propellerheads ft. De La Soul - 360° (Oh Yeah?)
Met deze funky beat kan je al niet echt mis gaan, en als je er dan nog raps van Plug 1 en Plug 2 bij krijgt zit het al helemaal goed. Nipte afvaller vanwege het hoge De La gehalte van de rest van mijn top 100.
115. Madlib - Take It Back
Lekker gekke raps van Madlib / Lord Quas, op een lekker gekke beat van J Dilla. Geen verkeerde combinatie.
114. Toki Wright - Devil's Advocate
Toki Wright is een artiest die ik verder niet geweldig vind, maar sinds ik ooit dit nummer hoorde via het YouTubekanaal van Rhymesayers is het blijven hangen - waarschijnlijk met name dankzij het heerlijk catchy geneurie en dito refrein.
113. One.Be.Lo - enecS eht no ckaB
Ik hou wel van dit soort wollige beats, en One.Be.Lo rapt er met het grootste gemak overheen. Dit nummer ken ik overigens via het Hiphop Album van de Week topic!
112. Roots Manuva - Witness the Fitness
Roots Manuva heeft een lekker eigen stijl. Op dit nummer, inclusief dikke beat, komt deze in mijn ogen het beste tot zijn recht.
111. The Pharcyde - She Said [Jay Dee Remix]
J Dilla zullen we in mijn top 100 nog wel een paar keer terugzien met betere nummers, vandaar dat dit lekkere laid back nummertje een beetje overbodig was.
110. Archetype – Anywhere
Een onbekende artiest die ik wederom via het Hiphop Album van de Week topic tegen ben gekomen. De basis van de beat is een soort oud computergeluidje, die het een tof en authentiek gevoel meegeeft.
109. Hi-Tek ft. Common - The Sun God
Wat meer rechttoe rechtaan hiphop. Ik ben zeker geen fan van Common, maar zo nu en dan, als de beat het toestaat, kan hij prima uit de verf komen (zoals ook op De La's The Bizness en zijn door Kanye geproduceerde solonummer The Corner, twee prima nummers die mijn top 100 ook niet hebben gehaald).
108. The Roots ft. Waduud Ahmad – Star
Geweldig nummer waar De Wortels ooit een Grammy voor wonnen geloof ik. Geheel terecht natuurlijk, maar ze hebben nog een aantal nummers gehaald die ik prefereerde boven Star.
107. EPMD - Da Joint
Alleen vanwege de intro al had dit nummer eigenlijk in mijn top 100 gemogen. Dat subtiele pianootje, en die beat die er episch in komt bij "I make a million BUCKS"... Heerlijk
.106. Pace Won & Mr. Green - Children Sing
Hessel's nummer één heeft het bij mij niet gehaald. Zeer lekker nummer, maar de beat gaat mij net efkes wat te lang door.
105. Ice Cube - It Was a Good Day
Deze heb ik al een paar keer eerder voorbij zien komen, wat er mede aan heeft bijgedragen dat 'ie is afgevallen voor de definitieve top 100. Klessik natuurlijk.
104. Wu-Tang Clan - A Better Tomorrow
Eigenlijk een geweldig nummer over de gehele linie, maar meer heb ik er niet echt over te zeggen.
103. J-Live - The Best Part
J-Live is altijd wel een leuke wijsneus, en flowt hem ook prima op dit nummer. De combinatie met Primo is ook prima.
102. Guilty Simpson - Stress
Belachelijk harde Dilla beat, ik heb er nu alweer spijt van dat ik hem eruit heb geschrapt.
101. Propellerheads ft. De La Soul - 360° (Oh Yeah?)
Met deze funky beat kan je al niet echt mis gaan, en als je er dan nog raps van Plug 1 en Plug 2 bij krijgt zit het al helemaal goed. Nipte afvaller vanwege het hoge De La gehalte van de rest van mijn top 100.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 16:48 uur
Tsja, dit lijkt mij eerlijk gezegd nogal overbodig.
Op naar de top 10 van kbf!
Op naar de top 10 van kbf!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 15 mei 2012, 16:50 uur
Mij ook, maar ik ben nu toch alles aan het ordenen dus die 5 minuten konden er nog wel even bij
.
.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 16:57 uur
Mijn Top 10, zal ik per song doen. En degene die op plaats nummer 10 staat kan je binnen 30 min ongeveer verwachten. 

0
geplaatst: 15 mei 2012, 17:09 uur
Uitmelken heet dat. Plaats toch gewoon die top 10 (of in ieder geval tot en met nummer 3). Dit is namelijk een topic waar veel mensen nog in de wachtrij staan om hun eigen top 100 te plaatsen en hierdoor moeten we allemaal onnodig lang wachten.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 17:14 uur
TJa, zal ook met het verhaal te maken hebben wat Kobe er bij wil schrijven. Als dat lang en uitgebreid is moeten we hem ook wel wat tijd gunnen. Maar inderdaad wat songs droppen met enige vaart is wel gewenst.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 17:48 uur
10. Typhoon - Vlieger
Tussen Licht En Lucht, mag zich samen met Eigen Wereld de beste Nederhop plaat noemen.
Vlieger is duidelijk de beste track, sterker nog, het is één van de beste (hip-hop)tracks die ik ken.
Geniale beat, subtiele veranderingen, geniale sample en een duidelijke chemie tussen Delic en Typhoon.
Typhoon rapt dan nog eens ook heerlijk, mooie stem om naar te luisteren, sterke flow en schitterende tekst.
9. DJ Shadow - Building Steam With a Grain of Salt
Entroducing is één van de meest originele hiphopplaten die er zijn. Een plaat die alleen maar uit samples bestaat. Zo een album vormen is al een knap stukje producen, maar als je dan ook nog eens één van de beste hiphopplaten allertijden hebt gemaakt dankzij alleen maar samples. Dan ben je erg goed bezig. Deze song is dan ook mijn favoriet. Originele samples (zoals de man die eigenlijk gewoon de uitleg geeft bij een een drumles), sterke gitaarriffjes, ... Samen vormen al die samples dan ook nog eens één geheel.
Er zitten heel wat subtiele pianosamples, en gitaarlikjes verborgen achter die muur van genialiteit van DJ Shadow.
8. Viktor Vaughn Feat. Apani B - Let Me Watch
Het verwondert jullie zeker niet dat MF Doom in mijn Top 10 staat?
Kan het ook anders, een schitterend verhaal verpakt in een sobere Hip-hop song.
De chemie tussen Apani B en MF Doom zorgt voor een overtuigende song, met een schitterende beat.
De afwisseling van die pianosample en dat gitaarlikje is geniaal.
Apani B brengt hier misschien wel een paar van de beste vrouwlijke rapverses.
Doom past ook erg goed bij zulke beats, zijn stem blijft fantastisch om naar te luisteren om nog maar van zijn flow te zwijgen.
7. Mobb Deep - Survival Of The Fittest
Geniale classic, met een donkere sfeer en één van de sterkste teksten die ik al gehoord heb:
"There's a war goin on outside, no man is safe from
You could run but you can't hide forever
from these, streets, that we done took
You walkin witcha head down scared to look"
Zowel Havoc als Prodigy komen erg sterk. De beat past ook perfect bij de thematiek, en maakt de donkere tekst nog een stuk donkerder. Fantastische piano, en die syth en blazers in het refrein zijn geweldig.
6. Nas - N.Y. State of Mind
Als we het over classics hebben. Zal deze song ook zeker wel eens genoemd worden.
Mijn favoriet van Illmatic, sinds kort mijn favoriete Hip-Hop plaat allertijden.
Nas is onze gids, door de ghetto van New York, dat levert een schitterende tekst op.
' Rappers I monkey flip em with the funky rhythm I be kickin
Musician, inflictin composition
of pain I'm like Scarface sniffin cocaine
Holdin a M-16, see with the pen I'm extreme, now'
Het gerijm van Nas is geniaal, op NY State of mind staat natuurlijk ook één van de bekendste lines uit de hiphop wereld ' I never sleep, cause sleep is the cousin of death.'
Geniale beat ook, schitterende samples en die piano.
5. Atmosphere - The Waitress
Mijn favoriete Atmosphere track. Wat maakt deze dan beter dan de rest van het geniale WLGYL?
Waarschijnlijk de energie. De schiterende bass, die fluit(?) en de onderbeking met een beatbox stukje van Tom Waits (is het trouwens beatbox van Tom Waits bekend van Rain Dogs enzo?) SLug komt ook heerlijk, schitterende flow, fantastisch stemgeluid en wat een tekst.
Net zoals bij Yesterday met een climax. Waar je nu denkt dat hij de hele tijd z'n lief lastig valt krijgen we deze line te horen: ' In the cafe bathroom drinking free tap water
Thinking, damn, I should have been a better father to my daughter'
4. CYNE - First Person
First Person begint bijna een cliché te worden in de hiphop top 10 van hiphop liefhebbers.
Terecht ook, die beat is buitenaards. Die piano is geniaal.
Waarschijnlijk mijn derde favoriete beat allertijden. Toch staat First Person op 3 gewoon omdat de tekst van mijn nummer 3 één van de sterkste is die ik al heb gehoord.
Akin & Cise Starr rapen ook zeer sterk, en passen op de fantastische beat!
Tussen Licht En Lucht, mag zich samen met Eigen Wereld de beste Nederhop plaat noemen.
Vlieger is duidelijk de beste track, sterker nog, het is één van de beste (hip-hop)tracks die ik ken.
Geniale beat, subtiele veranderingen, geniale sample en een duidelijke chemie tussen Delic en Typhoon.
Typhoon rapt dan nog eens ook heerlijk, mooie stem om naar te luisteren, sterke flow en schitterende tekst.
9. DJ Shadow - Building Steam With a Grain of Salt
Entroducing is één van de meest originele hiphopplaten die er zijn. Een plaat die alleen maar uit samples bestaat. Zo een album vormen is al een knap stukje producen, maar als je dan ook nog eens één van de beste hiphopplaten allertijden hebt gemaakt dankzij alleen maar samples. Dan ben je erg goed bezig. Deze song is dan ook mijn favoriet. Originele samples (zoals de man die eigenlijk gewoon de uitleg geeft bij een een drumles), sterke gitaarriffjes, ... Samen vormen al die samples dan ook nog eens één geheel.
Er zitten heel wat subtiele pianosamples, en gitaarlikjes verborgen achter die muur van genialiteit van DJ Shadow.
8. Viktor Vaughn Feat. Apani B - Let Me Watch
Het verwondert jullie zeker niet dat MF Doom in mijn Top 10 staat?
Kan het ook anders, een schitterend verhaal verpakt in een sobere Hip-hop song.
De chemie tussen Apani B en MF Doom zorgt voor een overtuigende song, met een schitterende beat.
De afwisseling van die pianosample en dat gitaarlikje is geniaal.
Apani B brengt hier misschien wel een paar van de beste vrouwlijke rapverses.
Doom past ook erg goed bij zulke beats, zijn stem blijft fantastisch om naar te luisteren om nog maar van zijn flow te zwijgen.
7. Mobb Deep - Survival Of The Fittest
Geniale classic, met een donkere sfeer en één van de sterkste teksten die ik al gehoord heb:
"There's a war goin on outside, no man is safe from
You could run but you can't hide forever
from these, streets, that we done took
You walkin witcha head down scared to look"
Zowel Havoc als Prodigy komen erg sterk. De beat past ook perfect bij de thematiek, en maakt de donkere tekst nog een stuk donkerder. Fantastische piano, en die syth en blazers in het refrein zijn geweldig.
6. Nas - N.Y. State of Mind
Als we het over classics hebben. Zal deze song ook zeker wel eens genoemd worden.
Mijn favoriet van Illmatic, sinds kort mijn favoriete Hip-Hop plaat allertijden.
Nas is onze gids, door de ghetto van New York, dat levert een schitterende tekst op.
' Rappers I monkey flip em with the funky rhythm I be kickin
Musician, inflictin composition
of pain I'm like Scarface sniffin cocaine
Holdin a M-16, see with the pen I'm extreme, now'
Het gerijm van Nas is geniaal, op NY State of mind staat natuurlijk ook één van de bekendste lines uit de hiphop wereld ' I never sleep, cause sleep is the cousin of death.'
Geniale beat ook, schitterende samples en die piano.

5. Atmosphere - The Waitress
Mijn favoriete Atmosphere track. Wat maakt deze dan beter dan de rest van het geniale WLGYL?
Waarschijnlijk de energie. De schiterende bass, die fluit(?) en de onderbeking met een beatbox stukje van Tom Waits (is het trouwens beatbox van Tom Waits bekend van Rain Dogs enzo?) SLug komt ook heerlijk, schitterende flow, fantastisch stemgeluid en wat een tekst.
Net zoals bij Yesterday met een climax. Waar je nu denkt dat hij de hele tijd z'n lief lastig valt krijgen we deze line te horen: ' In the cafe bathroom drinking free tap water
Thinking, damn, I should have been a better father to my daughter'
4. CYNE - First Person
First Person begint bijna een cliché te worden in de hiphop top 10 van hiphop liefhebbers.
Terecht ook, die beat is buitenaards. Die piano is geniaal.

Waarschijnlijk mijn derde favoriete beat allertijden. Toch staat First Person op 3 gewoon omdat de tekst van mijn nummer 3 één van de sterkste is die ik al heb gehoord.
Akin & Cise Starr rapen ook zeer sterk, en passen op de fantastische beat!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 15 mei 2012, 17:51 uur
Bazennummers weer hoor
zoals al een miljoen keer eerder gezegd: hoe uitgebreid jouw kennis van ('goede') muziek op deze leeftijd is, is voor de rest van MuMe alleen maar benijdenswaardig. Fok het dat het nu een beetje doorsnee is, als we dit topic over 5 jaar nog eens doen zal dat wel anders zijn. Ook chill dat in deze lijst maar één nummer uit mijn top 100 staat (wel gelijk nummertje 13).
zoals al een miljoen keer eerder gezegd: hoe uitgebreid jouw kennis van ('goede') muziek op deze leeftijd is, is voor de rest van MuMe alleen maar benijdenswaardig. Fok het dat het nu een beetje doorsnee is, als we dit topic over 5 jaar nog eens doen zal dat wel anders zijn. Ook chill dat in deze lijst maar één nummer uit mijn top 100 staat (wel gelijk nummertje 13).
0
geplaatst: 15 mei 2012, 17:53 uur
Leek me een goed idee van Rob, dus ga ik alleen mijn Top 3 per song posten.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 17:53 uur
Als ik dit had moeten doen op mijn dertiende, stond Je Bakt Er Nix Van van THC waarschijnlijk op 1
0
geplaatst: 15 mei 2012, 17:55 uur
kobe bryant fan schreef:

En bovendien een geweldige update. Ik geef het gemiddeld een 9,5.

0
geplaatst: 15 mei 2012, 18:11 uur
Toen ik een jaar of 13 was zouden Kris Kross, MC Hammer, 2livecrew, Vanilla Ice, Rebel MC, Fat Boys, De la soul en Salt 'n Pepa hoog in mijn top 100 staan.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 20:20 uur
3. Jedi Mind Tricks Feat. R.A. The Rugged Man - Uncommon Valor (A Vietnam Story)
Damn, nog nooit werd oorlog zo sterk verwoordt in een song.
Geniale lines, en Vinnie & RA brengen memorabele verses.
Een van de sterkste teksten die ik ken, 'Cause In Life god Take God Give.'
Geniale beat ook. Fantastische sample en de sfeer past perfect bij de tekst.
Damn, nog nooit werd oorlog zo sterk verwoordt in een song.
Geniale lines, en Vinnie & RA brengen memorabele verses.
Een van de sterkste teksten die ik ken, 'Cause In Life god Take God Give.'

Geniale beat ook. Fantastische sample en de sfeer past perfect bij de tekst.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 20:38 uur
Uncommon: Valor, ik heb er tegenwoordig niet zo veel meer mee. Overdaad schaadt.
6,5
6,5
* denotes required fields.