Genres / Rock / 52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis
zoeken in:
0
geplaatst: 29 september 2011, 12:23 uur
chevy93 schreef:
Maar bij Spirit of Eden staat geen bericht van Zachary.
Bij Prince ook niet.
Pixies - Surfer Rosa (1988)
Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987)
U2 - Achtung Baby (1991)
Maar bij Spirit of Eden staat geen bericht van Zachary.

Bij Prince ook niet.
Pixies - Surfer Rosa (1988)

Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987)

U2 - Achtung Baby (1991)
Oeh, scherp.
0
geplaatst: 29 september 2011, 13:38 uur
@ de minder aandachtige lezers:

[permalink]
Cabeza Borradora schreef:
Bij deze ook nog even het kaderstukje uit De Cultuurkenner-bladzijden waar de laatste vijf en volgende drie albums werden behandeld.:
Een lijst van 52 platen opstellen, is gezien de enorme berg restafval allesbehalve millieuvriendelijk: [...], U2, [...]
(bron: De Cultuurkenner, DM, 1999)
Bij deze ook nog even het kaderstukje uit De Cultuurkenner-bladzijden waar de laatste vijf en volgende drie albums werden behandeld.:
Een lijst van 52 platen opstellen, is gezien de enorme berg restafval allesbehalve millieuvriendelijk: [...], U2, [...]

[permalink]
0
geplaatst: 29 september 2011, 13:50 uur
Inzet 6.
Een lijst van 52 platen opstellen, is gezien de enorme berg restafval allesbehalve millieuvriendelijk: Tim en Jef Buckley, Bent u nog mee?
Toelichting: Bent u nog mee? was in die periode de reclameslogan van De Morgen
Inzet 6.
Een lijst van 52 platen opstellen, is gezien de enorme berg restafval allesbehalve millieuvriendelijk: Tim en Jef Buckley, Bent u nog mee?
Toelichting: Bent u nog mee? was in die periode de reclameslogan van De Morgen
Ja ik ben nog mee, kan Jef nog wel solo

0
geplaatst: 29 september 2011, 13:56 uur
0
geplaatst: 29 september 2011, 13:59 uur
Voor iedereen die het niet meer begrijpt, minder aandachtige lezers zijn door het
te herkennen.
zo als bv in deze post
te herkennen.zo als bv in deze post
0
geplaatst: 29 september 2011, 14:28 uur
Ach, de aanhouder wint... heeft de koninklijke dwerg nog belangrijke platen gemaakt na 1995? 

0
geplaatst: 29 september 2011, 14:32 uur
Nou, als de lat bij Raymond of Front 242 ligt dan 
Of ligt de lat gewoon nooit hoog daar bij die journalisten in Belgie

Of ligt de lat gewoon nooit hoog daar bij die journalisten in Belgie

0
geplaatst: 29 september 2011, 15:58 uur
Zoals Obelix zou zeggen: "Raar volk, die vloamingen". Ik moet echter wel bekennen U2 ook niet in een lijst als deze te plaatsen. Erg populair, maar essentieel? Bij mijn weten niet echt.
0
johannesA
geplaatst: 29 september 2011, 21:00 uur
GrafGantz schreef:
Nee, als ze Bruce niet opnemen met Darkness..., Born to Run of zelfs The River verwacht ik niet dat ze vervolgens wel voor Tunnel of Love kiezen als zijnde essentieel. Daar zouden ze zich onsterfelijk belachelijk mee gemaakt hebben.
Nee, als ze Bruce niet opnemen met Darkness..., Born to Run of zelfs The River verwacht ik niet dat ze vervolgens wel voor Tunnel of Love kiezen als zijnde essentieel. Daar zouden ze zich onsterfelijk belachelijk mee gemaakt hebben.
Ahum, voor Bruce en mij is dit abum wel essentieel. Wat kan ons dan zo'n lijstje van een of andere cultuurkenner schelen.

0
geplaatst: 30 september 2011, 08:03 uur
johannesA schreef:
Ahum, voor Bruce en mij is dit abum wel essentieel. Wat kan ons dan zo'n lijstje van een of andere cultuurkenner schelen.
(quote)
Wat het ons kan schelen is dat we hier bezig zijn met het voorspellen van de volgende plaat uit het lijstje van "de een of andere cultuurkenner". Niet met welke plaat essentieel is voor deze of gene gebruiker van een muziekforum.
0
geplaatst: 30 september 2011, 09:54 uur
Rudi S schreef:
MORGEN PRINCE
MORGEN PRINCE
Vandaag dus:
Sign 'O' the Times, Prince (1987)

Bijbehorende tekstje hier gepost.
Hier nog eens de link naar het topic overzicht en de links naar de eerder overgenomen en geposte toelichtingen.:
> Introductie + Toelichtingen 1&2:
> Toelichting 3:
> Toelichting 4:
> Toelichting 5:
> Toelichting 6:
0
geplaatst: 30 september 2011, 09:56 uur
Niet in mijn collectie (niks van Prince trouwens
) en ook niet op Spotify...
0
geplaatst: 30 september 2011, 10:10 uur
) en ook niet op Spotify... Ah, hetzelfde hier dan. Was hier wel benieuwd naar, ken niets van de oude Prince. En sinds ik Spotify gebruik ben ik eigenlijk ook niet meer zo van het downloaden...
0
geplaatst: 30 september 2011, 10:45 uur
Ik - toch maar ff - iets met - pinda en kaas... nood breekt wet 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 september 2011, 11:10 uur
De Zachary Glass theorie stond me wel aan omdat Prince daarbuiten viel, maar helaas...
0
geplaatst: 30 september 2011, 12:35 uur
Blij dus en een werkelijk geweldig album waarop Prince al zijn talenten kwijt kan, wat een opener en wat blijven Adore en If I was youre girlfriend betoverend mooi.
0
geplaatst: 30 september 2011, 12:43 uur
His Royal Badness didn''t fail to make his appearance.
Zomer '87: in de Galgenwaard de tour nav dit album; Sheila E en Sheena Easton waren er ook bij - zelden is er zo goed gespeeld in dit stadion.
De volgende dag was het lekker barbecuen in de tuin, met gasten ("goed geregeld, die muziek"): Prince op de achtergrond - ik woonde toen op 10 min lopen van de Galgewaard.
Volkomen terecht en degenen die dit niet snappen, moeten zich maar eens op funk storten (ik kan altijd een lijstje maken).
Zomer '87: in de Galgenwaard de tour nav dit album; Sheila E en Sheena Easton waren er ook bij - zelden is er zo goed gespeeld in dit stadion.
De volgende dag was het lekker barbecuen in de tuin, met gasten ("goed geregeld, die muziek"): Prince op de achtergrond - ik woonde toen op 10 min lopen van de Galgewaard.
Volkomen terecht en degenen die dit niet snappen, moeten zich maar eens op funk storten (ik kan altijd een lijstje maken).
0
geplaatst: 30 september 2011, 13:28 uur
Ah zo te zien gevonden, even wennen zeker na die zwaardere stem van Jose van Dam

0
geplaatst: 30 september 2011, 13:47 uur
Voor mij persoonlijk eerder een album met vele klassiekers dan een klassieker als album. Daarvoor gaat het me net wat te vaak vervelen hier en daar. Purple Rain en Around the World in a Day vind ik als geheel dan toch wat beter. Sign 'O' the Times had misschien wat korter gekund.
Op de concertfilm met dezelfde titel is wel te zien dat Prince op zijn hoogtepunt is. Een van de beste live-registraties die ik ooit heb gezien. Prince makes Michael Jackson look nailed to the floor was een van de kritieken.
Op de concertfilm met dezelfde titel is wel te zien dat Prince op zijn hoogtepunt is. Een van de beste live-registraties die ik ooit heb gezien. Prince makes Michael Jackson look nailed to the floor was een van de kritieken.

0
geplaatst: 30 september 2011, 13:47 uur

... maar ook Natalie Dessay natuurlijk, coloratura soprano
valt Prince nog zwaar mee. 
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 september 2011, 13:52 uur
Mjuman schreef:
Daar zijn uitstekende bootlegs van. Erg goede show, inderdaad!
0
k.grubs
geplaatst: 30 september 2011, 14:17 uur
Juni '87 woonde ik net iets verderop. Het was lekker weer, raam wijd open en dan ving je er wel wat van op. Alsof iedereen op straat iets probeerde mee te krijgen. Later had ik spijt dat ik niet in het stadion was. Opvolger Lovesexy is minstens zo klassiek wat mij betreft.
0
geplaatst: 30 september 2011, 14:35 uur
Al lang niet meer gehoord, al zijn de singles natuurlijk overbekend. Scoort 4,5* hier, dus de laatste keer dat ik hem beluisterde (heb hem niet origineel) moet hij prima zijn bevallen 

0
geplaatst: 30 september 2011, 17:41 uur
Prince, meh. Ik ken niet heel veel van hem, maar ik vind het niet heel erg boeiend. Steekt goed in elkaar, maar is niet mijn ding. Hoewel ik niet weet of dit album vergelijkbaar is met wat ik al ken van hem. Wilde dit album sowieso al eerder een paar keer een kans geven, maar deze staat helaas niet op Spotify.
Al was het alleen maar uit nieuwsgierigheid voor zijn gitaarspeelkwaliteiten, want die heeft hij zeker: YouTube - Greatest Guitar Solo Ever
Al was het alleen maar uit nieuwsgierigheid voor zijn gitaarspeelkwaliteiten, want die heeft hij zeker: YouTube - Greatest Guitar Solo Ever

0
geplaatst: 30 september 2011, 19:06 uur
Duurt 80 minuten, lijkt me dus helemaal geen geschikt album voor je 

0
geplaatst: 1 oktober 2011, 14:16 uur
Ik heb 'm toevallig vandaag weer opgezet, voelde een onweerstaanbare drang om deze weer te draaien en hij bevalt nog altijd. Vind het echter niet de heilige graal die sommigen er in zien, maar heb zeker een flinke 4* waard.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 oktober 2011, 14:33 uur
Mee eens. De productie is me net wat te 80ies en soms wat leeg. Ook hier gewoon een ruime 4*.
* denotes required fields.