MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Onweerwolf
thelion schreef:
Kan ik ergens de lijst tot nu toe op alfabetische volgorde vinden...??

Zometeen in het nieuwe Topic zal El Ninjo dat posten.

dank, ik wacht in spanning af.......................

Onweerwolf
Bijna klaar met luisteren...

http://puu.sh/5R54u.png

Zo, ook mijn lijstje ingediend. Kan toch wel zeggen dat dit een erg sterke finale is. Na drie keer achtereen op 32 te hebben gestaan is U2's The Unforgettable Fire eindelijk verdwenen.

Ik ga verder geen gemiddeldes uitrekenen, maar ten opzichte van vorig jaar zijn verdwenen mijn nummer:

2
6
13
15
16
20
25
28
29
30
31
32

nieuw binnen:

2
5
7
8
11
13
15
19
28
29
30
31
32

Volgend jaar dus mijn onderste 5 er weer uit, maar dan Blue Monday en nog 4 leuke nummers terug en we hebben helemaal een fantastische finale.

Vandaag een 12 tal lijstjes binnengehad en die hebben de verhoudingen weer behoorlijk veranderd....het is echt ongemeen spannend aan kop, we blijven 4 kanshebbers houden op de titel.

Onweerwolf
Ik heb mijn lijstje ook ingeleverd nu.

Verdwenen:

4. Love - Alone Again Or
7. Neil Young - Like A Hurricane
12. Sinéad O'Connor - Troy
17. David Bowie - Space Oddity
18. Massive Attack - Teardrop
20. The National - Bloodbuzz Ohio
22. New Order - Blue Monday
23. U2 - The Unforgettable Fire
24. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
27. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?
28. The Doors - The End
29. The Cure - Pictures Of You

Daarvoor krijgen we terug:

1 (!!!)
7
8
9
11
12
13
23
26
27
29
31

De finale is er dus behoorlijk op vooruitgegaan voor mij!

Als toetje hier mijn puntenlijst top 10.

(Elk jaar krijgt mijn #1 32 punten, #2 31, etc. en dan is dit het totaal, waarbij de noteringen van rechts naar links de vorige posities in de puntenlijst waren)

Onweerwolf's MuMeLadder Finale - Puntenlijst - 2013

[05] [03] [02] [02] [02] 01 Joy Division - Love Will Tear Us Apart (1980)
[06] [05] [03] [01] [01] 02 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out (1986)
[==] [07] [04] [03] [03] 03 Pixies - Debaser (1989)
[==] [==] [==] [08] [06] 04 The Velvet Underground - Venus In Furs (1967)
[==] [==] [==] [==] [09] 05 Pearl Jam - Black (1991)
[==] [==] [==] [==] [05] 06 Massive Attack - Unfinished Sympathy (1991)
[10] [08] [06] [06] [04] 07 The Cure - A Forest (1980)
[==] [==] [10] [07] [08] 08 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat (1988)
[==] [10] [==] [==] [==] 09 The Smiths - How Soon Is Now? (1984)
[03] [02] [01] [04] [07] 10 The Doors - Riders On The Storm (1971)

1 van de grote missers voor mij in de finale is toch wel Neil Young. Geen Cortez of Cowgirl

Gisteren ook mijn lijst ingeleverd. Een behoorlijke winst gemaakt met de nieuwe binnenkomers t.o.v. de nummers die lijst hebben verlaten.

uit de lijst:
3, 12, 15, 17, 18, 20, 24, 25, 26, 27, 28, 31 = 246 / 12 = 20.50

nieuw in de lijst:
1, 2, 5, 8, 9, 11, 18, 20, 25, 26, 28, 30 = 182 / 12 = 15.25

Hoe kan dat nummer van Kate Bush ooit de finale hebben gehaald....?

Dat nummer van Kate Bush staat voor het 7e jaar in successie in de finale en heeft al eens de top 3 gehaald...dus be prepared

Ik heb nu trouwens 142 lijstjes verwerkt...en doe geen mededelingen meer over de stand van zaken (maar het blijft heel spannend )

Is de deadline bij iedereen bekend?

Ik mag aannemen van wel, er is een aantal malen een post geplaatst met een notificatie voor alle users die ooit een lijstje hebben ingezonden.

Lijstje net ingeleverd, dit zijn mijn statistieken:

Verdwenen (gemiddeld 19.17):
03. The National - Bloodbuzz Ohio
11. Love - Alone Again Or
12. The Cure - Pictures Of You
13. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
17. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
20. Neil Young - Like A Hurricane
22. David Bowie - Space Oddity
23. New Order - Blue Monday
24. Massive Attack - Teardrop
26. U2 - The Unforgettable Fire
28. The Doors - The End
31. Sinéad O'Connor - Troy

Nieuw (gemiddeld 17.08):
03.
07.
10.
14.
15.
16.
18.
19.
22.
24.
26.
31.

Voor mijn gevoel is de finale dit jaar nog veel sterker dan de cijfers aangeven. De middenmoot is er erg op vooruit gegaan.

Gemiddelde positie:
60s: 27
70s: 18.5
80s: 12
90s: 17.75
00s: 9.25
Top 2000-materiaal (2012): 19.21
Niet Top 2000-materiaal (2012): 14.39

En dan mijn voorspellingen:

1. Wat wordt de top 3?
1. The Cure - A Forest
2. The Smiths - How Soon Is Now?
3. Radiohead - Paranoid Android

2. Wat wordt de bottom 3?
30. Muse - New Born
31. Tom Waits - Martha
32. DJ Shadow - Stem/Long Stem

3. Welk nummer is het vaakst op 1 gezet? En welke op 32?
Meest op 1: Sigur Ros - Untitled #8
Meest op 32: DJ Shadow - Stem/Long Stem

4. Welke plaat wordt helemaal niet of het minst op 1 gezet? En welke op 32?
Minst op 1: The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Minst op 32: Radiohead - Street Spirit (Fade Out)

5. Wat is love hate plaat - hoogste st.dev. en welke plaat heeft juist de laagste st.dev?
Hoogste: Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
Laagste: Depeche Mode - Enjoy the Silence

6. Wat wordt de hoogste "nieuwe" finalist (vergeleken met de 2012 editie)?
Led Zeppelin - Stairway to Heaven

7. Welke plaat voerde de startladder aan en wie stond daarin onderaan?
Bovenaan: Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Onderaan: DJ Shadow - Stem/Long Stem

Onweerwolf
De Langste Stijgers uit de MuMeLadder 2013

Pos. (2013 - 2012 - 2011 - 2010 -2009 - 2008 - 2007) Artiest - Titel

01. 64 - 193 - 262 - 365 - 377 - 772 - 826 Eels - Novocaine For The Soul [Nightrider]
02. 112 - 163 - 355 - 388 - 897 - 966 - 1555 Oasis - Champagne Supernova [GuusV]

Nog steeds zijn er 2 platen die het vol houden om elk jaar te stijgen, maar voor hoe lang nog?

Onweerwolf schreef:
De Langste Platen uit de MuMeLadder 2013

Pos. Lengte Artiest - Titel

01. 23:44 Pink Floyd - Atom Heart Mother [ranboy]
02. 23:28 Pink Floyd - Echoes [Kasperbert]
03. 22:53 Genesis - Supper's Ready [Klassiekers '07]
04. 22:37 Jethro Tull - Thick As A Brick, Part I [Status Seeker]
05. 22:43 Kraftwerk - Autobahn [Klassiekers '10]
06. 22:27 Gazpacho - Tick Tock [Casartelli]
07. 21:31 Rare Earth - Get Ready [Klassiekers '10]
08. 19:59 Godspeed You! Black Emperor - Mladic [wandelindenatuur]
09. 18:44 Yes - Close To The Edge [cosmic kid]
10. 18:35 The Decemberists - The Tain [Allmusic]
11. 18:29 Archive - Lights [meyer]
12. 18:23 Earth And Fire - Song Of The Marching Children [Klassiekers '11]
13. 17:58 Godspeed You! Black Emperor - East Hastings [Klassiekers '07]
14. 17:45 Godspeed You! Black Emperor - BBF3 [Onweerwolf]
15. 17:41 Porcupine Tree - Anesthetize [Kasperbert]
16. 17:25 Nils Frahm - Tristana [Lukk0]

Hmm... misschien toch maar wel Steve Reich nomineren, sta ik in ieder geval in één lijstje bovenaan

Mike Oldfield hoort daar ook tussen.

Waarom is er bij Thick as a Brick op een gegeven moment Part 1 gezet eigenlijk? Zo was het eerst niet.

Onweerwolf
Arrie schreef:
Waarom is er bij Thick as a Brick op een gegeven moment Part 1 gezet eigenlijk? Zo was het eerst niet.

Omdat het anders om 2 nummers ging ipv 1.

Met toestemming van Onweerwolf en El Ninjo de volgende aankondiging en de oproep aan alle 'getagden' om zondag a.s. heerlijk met ons de finale van de MuMe-Ladder 2013 te beleven!

Orinoco Radio zendt Zondag 22 december de MusicMeter ladder Top100 uit van 12 uur 's middags tot 22 uur 's avonds. DJ's van dienst:

12.00 - 14.30: Kaj
14.30 - 17.00: Chevy
17.00 - 19.30: Vleertje en Sokra
19.30 - 22.00: Grafmat

Na 22 uur is er uiteraard nog 'afterparty!' Zou leuk zijn als we daar al enige nominaties voor 2104 kunnen draaien!!

We kennen de tradities van MuMe, en daarom vinden we het des te geweldiger dat El Ninjo en Onweerwolf op eigen initiatief hebben voorgesteld de gehele top10 geheim te houden, en pas bekend te maken als de nummers gedraaid gaan worden in de uitzending. De top10 zal dus zondagavond zo vanaf 9 uur gaan beginnen en om 10 uur afgelopen zijn - afhankelijk van hoe die top 10 eruit ziet natuurlijk, want als én Sinnerman, én Sigur Ros én DJ Shadow de top10 gaan halen zal de top10 aanmerkelijk eerder beginnen dan 9 uur...

Bij deze roepen wij (Vleertje, Kaj_666, chevy93, El ninjo, Onweerwolf, en ondergetekende) iedereen op om a.s. zondag Orinoco Radio aan te zetten en het festijn mee te beleven! Leuke bijkomstigheid is dat we er een chat bij hebben waar we met elkaar tijdens de uitzending kunnen ouwehoeren...

Orinoco-Chat (ook te bereiken via de website)

Tot zondag!!

#koen, [[YaTaMiNo]], aERodynamIC, akira124, Alicia, andnino, andré, Angelo, Anne Maaike, AOVV, Aquila, arcade monkeys, AriTupari, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, avdj, Axel, axel33, azra, bart1989, Bartjeking, beaster1256, Benjammin', BenZet, Bert Wasbeer, Bertus, BestOfMusic, bone machine, bonothecat, Boris1, Brain Stew, Broem, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, Ceasar, Cerclezot, cherksken, chevy93, Choconas, Chrisseh, Chronos85, c-moon, Co Jackso, Comrade, corn1holio1, cosmic kid, cosmo, Cured, curufin, CWTAB, Cygnus, Dance Lover, danny de punk, Dazzled Kid, dazzler, De Haerlemmer, deric raven, Dexter, Dieter, divart, dix, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Dystopia, Edgar18, Edwynn, El Ninjo, ErikM, Etiul, Exfrozen, Facedown, Fathead, fems, fladir, frans swa, Frans_K, freakey, freddze, freitzen, Frejarius, Gajarigon, GarnalenPeller, gemaster, Gert P, Gizzmann, Glen Hansard, Gloeilamp, Gorro, GrafGantz, Gretz, grovonion, gtenbosch, Guessmaker, gukker, GuusV, Gyzzz, Halley23, HammerHead, Handsome devil, hanzie28, Haveaniceday, herman, hmaeghs, hoi123, i.Ron S., IJsbergsla, itchy, J.J. Wever, james_cameron, Jannemanneke, jassn, Jazper, jeroentjuhh, jerome988, Jesse, Jester, Jesusfreen, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, Jord, jori stes, Joy4ever, judgepaddy, Julian0809, Justus18, k.grubs, kabouter76, kaj_666, Kasperbert, Kees-Jan, keijzm73, kemm, Klumpie, Koenr, Kos, Kraay, L_T_B, laxus11, lebowski, levenvergeten, likeahurricane, LittleBox, Lonesome Crow, Louis2703, lowieke, luc011190, LucM, Lukas, Lukk0, Lying Mouth, Madjack71, madmadder, Magick1, Marco dB, MarcoB, Martin Visser, Marty McFly, Masimo, Mastroianni, matthijs, mauricedegier, meijer, meyer, miak, Misterfool, Mjuman, musicfriek, musician, muziekhater, MVW, nclo, nelis, Nestul, nevyn, nico1616, Nicolage Rico, niels94, Nightrider, Nosh, NovaStar, obsessed, odi, Oldfart, Omsk, Onweerwolf, Orbilin, orbit, Osiris Apis, Outlaw104, Ouwe, Paalhaas, Paap_Floyd, Papartis, pauljojo, Pepino, Perre Verhoeven, Petterson, PinkEclipse, pjh1967, Ploppesteksel, Poa, Poeha, Poepgezicht, Poles Apart, postpunker, pqt, Premonition, progressive, Pruut, psycho daisies, pygmydanny, Ralph., ranboy, Rayaccos, rayman, Reijersen, remcodulac, Rhythm & Poetry, Rizz, rkdev, rock-rick, Rodajc, Rodenrijck, rolandobabel, Rudi S, Salvadore, samedi, Sammy, Sandokan-veld, schopenhauer, Scorpion_21, sebas, sheep67, shinybeast, Sho-yu, Silent Alarm, Silent_shout, SirNoodle, Snoeperd, sokra, sq, starbright boy, STaRS, Status Seeker, steven, Stijn_Slayer, stoepkrijt, Strangeways, Streup, Stuzzie, Suicidopolis, Sunderland, Svendra, sxesven, tangmaster, Telamon, Teunnis, The Eraser, the hustler, The Scientist, the viking, thelion, Thomzic, thyson, Timo-otje, titan, Titmeister, Toon1, Tribal Gathering, tsjong, van elst, VanDeGriend, vigil, vin13, Vince vega, vleertje, Waldo Jeffers, wandelindenatuur, Wauze, Waverick, wendyvortex, west, wibro, wolf, Woody, wowo, Xel, Yamato, yeahyeahyeah, zinulzki

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over de MuMeLadder stuur dan even een pm naar Onweerwolf dan haalt hij je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

Onweerwolf

Ja, maak ik net zelf een heel mooi berichtje, blijkt dat je zelf net een paar minuten geleden hetzelfde gedaan hebt.

Eigenlijk exact hetzelfde als bovenstaand berichtje +

Dit is de netwerk-url (zelf luister ik via VLC): http://orinoco.shoutcaststream.com/stream.m3u

http://i.imgur.com/oMlwG.jpg
en
http://www.orinocoradio.nl/fileadmin/templates/layouts/img/logo.png

Leuk initiatief!

Zeker! Jammer alleen dat ik het grootste deel van de dag van huis ben. Maar om 12 uur zal ik denk ik wel intunen. Ik zet hem wel even zonder geluid tijdens Martha en Stairway.

chevy93 schreef:
Ja, maak ik net zelf een heel mooi berichtje, blijkt dat je zelf net een paar minuten geleden hetzelfde gedaan hebt.

Eigenlijk exact hetzelfde als bovenstaand berichtje +

Dit is de netwerk-url (zelf luister ik via VLC): http://orinoco.shoutcaststream.com/stream.m3u

(afbeelding)
en
(afbeelding)

Ik krijg nét pas je e-mail binnen. Sorryyyyyyyyyy.....

Ik heb de hele zondag vrijgehouden! Heb alleen nog wel een concertje.... Maar met een beetje geluk ben ik rond 2100u weer thuis!

herman schreef:
Jammer alleen dat ik het grootste deel van de dag van huis ben.
Alle uitzendingen worden sowieso opgenomen en ik vermoed dat er ergens na de jaarwisseling vast nog wel een loze zondag is waarop een herhaling ingestart kan worden.

Sunderland schreef:

Ik heb de hele zondag vrijgehouden! Heb alleen nog wel een concertje.... Maar met een beetje geluk ben ik rond 2100u weer thuis!

Zit tóch iets tegenstrijdigs in wat je daar zegt..

chevy93 schreef:
(quote)
Alle uitzendingen worden sowieso opgenomen en ik vermoed dat er ergens na de jaarwisseling vast nog wel een loze zondag is waarop een herhaling ingestart kan worden.

Dat is niet half zo leuk, maar zal de top 10 wel live kunnen luisteren.

Het klopt dat het niet helemaal klopt wat ik zeg. Maar mijn voornemen was om de hele dag vrij te houden en vervolgens koop ik doodleuk een kaartje voor een concertje, zonder me nog bewust te zijn van mijn goede voornemen. Dus idd niet de hele dag.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:34 uur

geplaatst: vandaag om 08:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.