MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Ik ben dan toevallig vrij, ga zeker luisteren

Moet studeren, maar zal zeker de uitzending op de achtergrond aanzetten!

Hier ook een lijstje ingediend. Ten opzichte van eerdere jaren zijn sommige nummers in aanzien gestegen, op anderen kunnen we eeuwig wachten voordat ze de lange trap omhoog hebben gemanoeuvreert richting de gewone regionen .

Voor meerdere artiesten doet helaas het sterkste nummer uit hun oeuvre niet mee: Sigur Rós, Arcade Fire, DJ Shadow (Building Steam... onbegrijpelijk), Neutral Milk Hotel, Radiohead. Maar goed, moet je maar door het jaar ook deelnemen (maar goed, geen tijd, volgend jaar zeker niet)

Grafmat schreef:
Zou leuk zijn als we daar al enige nominaties voor 2104 kunnen draaien!

Ik zal zaterdag een lijstje inleveren.

Ondertussen 147 lijstjes verwerkt....voor degene die nog mee willen stemmen, over hoe en wat je moet doen is de info hier te vinden, deadline is 21.00u vanavond.

Nou, die 153 lijstjes moeten er dan wel inzitten lijkt me.

We nemen nu de kaap van 150 lijstjes....

Onweerwolf

Ik heb nog geen voorspellingen gedaan. Hier komen ze:

1. Wat wordt de top 3?
1. Radiohead - Paranoid Android
2. The Cure - A Forest
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)

2. Wat wordt de bottom 3?
32. O.M.D. - Maid of Orleans
31. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
30. Muse - New Born

3. Welk nummer is het vaakst op 1 gezet? En welke op 32?
Meest op 1: Pearl Jam - Black
Meest op 32: O.M.D. - Maid of Orleans

4. Welke plaat wordt helemaal niet of het minst op 1 gezet? En welke op 32?
Minst op 1: Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Minst op 32: David Bowie - "Heroes"

5. Wat is love hate plaat - hoogste st.dev. en welke plaat heeft juist de laagste st.dev?
Hoogste: Nina Simone - Sinnerman
Laagste: David Bowie- "Heroes"

6. Wat wordt de hoogste "nieuwe" finalist (vergeleken met de 2012 editie)?
16 Horsepower - Black Soul Choir

7. Welke plaat voerde de startladder aan en wie stond daarin onderaan?
Bovenaan: Radiohead - Paranoid Android
Onderaan: Joy Division - Love Will Tear Us Apart

PS: Ik ga huilen als deze bottom 3 blijkt te kloppen.

Cygnus schreef:
(quote)

Ik zal zaterdag een lijstje inleveren.

2104... oeps... haha. Ik denk dat het wel duidelijk was...

Grafmat schreef:
Met toestemming van Onweerwolf en El Ninjo de volgende aankondiging en de oproep aan alle 'getagden' om zondag a.s. heerlijk met ons de finale van de MuMe-Ladder 2013 te beleven!

Orinoco Radio zendt Zondag 22 december de MusicMeter ladder Top100 uit van 12 uur 's middags tot 22 uur 's avonds. DJ's van dienst:

12.00 - 14.30: Kaj
14.30 - 17.00: Chevy
17.00 - 19.30: Vleertje en Sokra
19.30 - 22.00: Grafmat

Na 22 uur is er uiteraard nog 'afterparty!' Zou leuk zijn als we daar al enige nominaties voor 2014 kunnen draaien!!

We kennen de tradities van MuMe, en daarom vinden we het des te geweldiger dat El Ninjo en Onweerwolf op eigen initiatief hebben voorgesteld de gehele top10 geheim te houden, en pas bekend te maken als de nummers gedraaid gaan worden in de uitzending. De top10 zal dus zondagavond zo vanaf 9 uur gaan beginnen en om 10 uur afgelopen zijn - afhankelijk van hoe die top 10 eruit ziet natuurlijk, want als én Sinnerman, én Sigur Ros én DJ Shadow de top10 gaan halen zal de top10 aanmerkelijk eerder beginnen dan 9 uur...

Bij deze roepen wij (Vleertje, Kaj_666, chevy93, El ninjo, Onweerwolf, en ondergetekende) iedereen op om a.s. zondag Orinoco Radio aan te zetten en het festijn mee te beleven! Leuke bijkomstigheid is dat we er een chat bij hebben waar we met elkaar tijdens de uitzending kunnen ouwehoeren...

Orinoco-Chat (ook te bereiken via de website)

Tot zondag!!

#koen, [[YaTaMiNo]], aERodynamIC, akira124, Alicia, andnino, andré, Angelo, Anne Maaike, AOVV, Aquila, arcade monkeys, AriTupari, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, avdj, Axel, axel33, azra, bart1989, Bartjeking, beaster1256, Benjammin', BenZet, Bert Wasbeer, Bertus, BestOfMusic, bone machine, bonothecat, Boris1, Brain Stew, Broem, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, Ceasar, Cerclezot, cherksken, chevy93, Choconas, Chrisseh, Chronos85, c-moon, Co Jackso, Comrade, corn1holio1, cosmic kid, cosmo, Cured, curufin, CWTAB, Cygnus, Dance Lover, danny de punk, Dazzled Kid, dazzler, De Haerlemmer, deric raven, Dexter, Dieter, divart, dix, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Dystopia, Edgar18, Edwynn, El Ninjo, ErikM, Etiul, Exfrozen, Facedown, Fathead, fems, fladir, frans swa, Frans_K, freakey, freddze, freitzen, Frejarius, Gajarigon, GarnalenPeller, gemaster, Gert P, Gizzmann, Glen Hansard, Gloeilamp, Gorro, GrafGantz, Gretz, grovonion, gtenbosch, Guessmaker, gukker, GuusV, Gyzzz, Halley23, HammerHead, Handsome devil, hanzie28, Haveaniceday, herman, hmaeghs, hoi123, i.Ron S., IJsbergsla, itchy, J.J. Wever, james_cameron, Jannemanneke, jassn, Jazper, jeroentjuhh, jerome988, Jesse, Jester, Jesusfreen, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, Jord, jori stes, Joy4ever, judgepaddy, Julian0809, Justus18, k.grubs, kabouter76, kaj_666, Kasperbert, Kees-Jan, keijzm73, kemm, Klumpie, Koenr, Kos, Kraay, L_T_B, laxus11, lebowski, levenvergeten, likeahurricane, LittleBox, Lonesome Crow, Louis2703, lowieke, luc011190, LucM, Lukas, Lukk0, Lying Mouth, Madjack71, madmadder, Magick1, Marco dB, MarcoB, Martin Visser, Marty McFly, Masimo, Mastroianni, matthijs, mauricedegier, meijer, meyer, miak, Misterfool, Mjuman, musicfriek, musician, muziekhater, MVW, nclo, nelis, Nestul, nevyn, nico1616, Nicolage Rico, niels94, Nightrider, Nosh, NovaStar, obsessed, odi, Oldfart, Omsk, Onweerwolf, Orbilin, orbit, Osiris Apis, Outlaw104, Ouwe, Paalhaas, Paap_Floyd, Papartis, pauljojo, Pepino, Perre Verhoeven, Petterson, PinkEclipse, pjh1967, Ploppesteksel, Poa, Poeha, Poepgezicht, Poles Apart, postpunker, pqt, Premonition, progressive, Pruut, psycho daisies, pygmydanny, Ralph., ranboy, Rayaccos, rayman, Reijersen, remcodulac, Rhythm & Poetry, Rizz, rkdev, rock-rick, Rodajc, Rodenrijck, rolandobabel, Rudi S, Salvadore, samedi, Sammy, Sandokan-veld, schopenhauer, Scorpion_21, sebas, sheep67, shinybeast, Sho-yu, Silent Alarm, Silent_shout, SirNoodle, Snoeperd, sokra, sq, starbright boy, STaRS, Status Seeker, steven, Stijn_Slayer, stoepkrijt, Strangeways, Streup, Stuzzie, Suicidopolis, Sunderland, Svendra, sxesven, tangmaster, Telamon, Teunnis, The Eraser, the hustler, The Scientist, the viking, thelion, Thomzic, thyson, Timo-otje, titan, Titmeister, Toon1, Tribal Gathering, tsjong, van elst, VanDeGriend, vigil, vin13, Vince vega, vleertje, Waldo Jeffers, wandelindenatuur, Wauze, Waverick, wendyvortex, west, wibro, wolf, Woody, wowo, Xel, Yamato, yeahyeahyeah, zinulzki

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over de MuMeLadder stuur dan even een pm naar Onweerwolf dan haalt hij je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

Bij de bookmakers van dit topic staat A Forest in elk geval al afgetekend aan de leiding, leert een snelle berekening van de gepronostikeerde top 3'tjes.

1 A Forest 48
2 Paranoid Android 34
3 Street Sprit 18
3 There Is A Light 18
5 How Soon Is Now 6
6 Rebellion (Lies) 5
7 Black 3
8 Heroes 1

(waarbij 3 punten voor nr. 1, 2 voor nr. 2 en 1 voor nr. 3)

Je zal zien dat het uiteindelijk nummer 2 wordt.. ik zo'n sterk vermoeden dat er weer een radiohoofdje op één terecht zal komen.

Ik verwacht verrassingen, het zou me verbazen als deze 8 platen de top 8 gaan vormen.

orbit schreef:
Je zal zien dat het uiteindelijk nummer 2 wordt.. ik zo'n sterk vermoeden dat er weer een radiohoofdje op één terecht zal komen.

Ben er ook bang voor.
Maar gezien het bovenstaande lijstje, zou het uitgaande van die nummers ook verdiend zijn

Casartelli (moderator)
Een top-8 voorspellen op grond van enkel top-3'en is statistisch ook wel wat hachelijk natuurlijk...

Zelfde berekening maar dan met de gepronostikeerde bottom 3'tjes:

32 DJ Shadow 30
31 Neutral Milk 21
30 OMD 18
29 Muse 12
29 Lioness 12
29 Martha 12
26 Bigmouth 7
25 Sigur Ros 6
24 Debaser 4
23 Glory Box 4
22 dEUS 3
22 Sinnerman 3
22 Stairway 3
19 16 HP 1
18 Exit Music 1

Casartelli schreef:
Een top-8 voorspellen op grond van enkel top-3'en is statistisch ook wel wat hachelijk natuurlijk...

Heeey, statistics is my middle name.
(Maar ik heb gewoon wat tijd over in m'n middagpauze)

De voorlopige nummer laatst van de finale komt in ieder geval het vaakst voor in de bottom 5 van de ingeleverde lijstjes....maar liefst 44 keer.

De voorlopige nummer 1 van de finale daarentegen komt niet het vaakst voor in de top 5 van de ingeleverde lijstjes....die eer is weggelegd voor de love / hate plaat vd finale en die zweeft momenteel ergens tussen 6 en 27 (dus niet in de top 5 en niet in de bottom 5).

PS: 151 lijstjes verwerkt nu.

Mbt de klassiekers die we gaan inbrengen....het lijstje van 8 zal er als volgt uitzien:

2 posties voor de hoogste Witte Trui noteringen die nog niet voorkomen in de MuMeLadder.
2 posities voor de hoogste Anderstalige Ladder noteringen die nog niet voorkomen in de MuMeLadder.
1 positie voor de hoogste Alternatieve Top 152 notering uit de voorjaarseditie die nog niet voorkomt in de MuMeLadder.
1 positie voor de hoogste Alternatieve Top 152 notering uit de zomereditie die nog niet voorkomt in de MuMeLadder.
1 positie voor de hoogste notering uit de V500 (Orinoco Radio) die nog niet voorkomt in de MuMeLadder.
1 positie voor de hoogste notering uit de Prehistorische Top 400 - 2013 die nog niet voorkomt in de MuMeLadder.

Voor de "klassiekers" die eventueel nog gaan instromen ter vervanging van uitvallers vd 16 nominaties per artiest regel hebben we nog een apart lijstje klaarstaan waar we uit kunnen putten.

Arno schreef:
Bij de bookmakers van dit topic staat A Forest in elk geval al afgetekend aan de leiding, leert een snelle berekening van de gepronostikeerde top 3'tjes.
Hoewel de bookmakers dan weer eerder een overwinning voor Radiohead voorspellen dan voor The Cure.

Vreemd, zou er dan toch iets schorten aan mijn onderzoeksmethode?

Ik gok op de drie M's.

1. Miley Cyrus
2. Megadeth
3. Mark & Clark Band

Cured
chevy93 schreef:
(quote)
Hoewel de bookmakers dan weer eerder een overwinning voor Radiohead voorspellen dan voor The Cure.
Alsjeblieft geen Radiohead, doe dan maar The Pixies

Poeha schreef:
(quote)

Ben er ook bang voor.
Maar gezien het bovenstaande lijstje, zou het uitgaande van die nummers ook verdiend zijn

?

Als ik het goed heb wordt de uitslag vanaf vanavond bekend gemaakt?

I'M SO EXCITED, I MAY VOMIT! /Chandlerquote

Onweerwolf
Me2, ik heb 3 flessen wijn gehaald om de zenuwen in bedwang te houden.

Cured
Als The Cure maar wint

Heeft Jaap al een lijstje ingeleverd?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:11 uur

geplaatst: vandaag om 17:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.