David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972)

Alternatieve titel: Ziggy Stardust

Label: RCA

1. Five Years (4:43)
  2. Soul Love (3:33)
  3. Moonage Daydream (4:39)
  4. Starman (4:13)
  5. It Ain't Easy (2:57)
  6. Lady Stardust (3:21)
  7. Star (2:46)
  8. Hang on to Yourself (2:38)
  9. Ziggy Stardust (3:13)
  10. Suffragette City (3:25)
  11. Rock 'N' Roll Suicide (2:58)
  12. John, I'm Only Dancing * (2:43)
  13. Velvet Goldmine * (3:09)
  14. Sweet Head * (4:14)
  15. Ziggy Stardust [Demo Version] * (2:35)
  16. Lady Stardust [Demo Version] * (3:35)
Darkzone schreef:
Album komt m.i. traag op gang om langzaamaan steeds energieker te worden....

Misschien zijn Five Years & Moonage Daydream letterlijk wat langzamer, maar figuurlijk knallen ze er gelijk vol in bij mij.

avatar van Darkzone
Vandaag 44 jaar geleden kwam deze lp uit.
Van harte gefeliciteerd.

Dus op de speler nu

Ik had vier sterren voor dit album gegeven, maar na het opnieuw luisteren doe ik er nog een halve ster bij. Er zit gewoon geen enkel slecht nummer op! Vanaf de opening Five Years tot de afsluiter Rock 'n Roll Suicide, alles is prachtig. Dit is voor mij Bowie op zijn best.
Mooiste nummer: Rock 'n Roll Suicide.

avatar van orbit
Tijd voor een 5* dus.

Vandaag 45 jaar oud, en terwijl ik m luister en geniet kan ik alleen maar concluderen dat dit er een is die ook nog wordt gespeeld als ie 100 is.. net als sgt pepper nog steeds enorm relevant.

All hail to Ziggy!!!

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
Berichten verplaatst naar Mick Ronson

Dit is een van m'n top 50 albums. Draai deze meermaals per jaar en dat als jaar in jaar uit. Gaat niet vervelen en dat is voor mij het belangrijkste uitgangspunt voor een goed album.

Heb deze ook zowel op CD als LP

avatar van cornstars
morgen 46 jaar uit. Hebben we dat vast maar weer gehad...