Michael Jackson - Michael (2010)

Label: Epic

1. Hold My Hand (3:32)

met Akon

2. Hollywood Tonight (4:30)
  3. Keep Your Head Up (4:50)
  4. (I Like) the Way You Love Me (4:33)
  5. Monster (5:05)

met 50 Cent

6. Best of Joy (3:02)
  7. Breaking News (4:14)
  8. (I Can't Make It) Another Day (3:55)

met Lenny Kravitz

9. Behind the Mask (5:01)
  10. Much Too Soon (2:51)
Nicci
@west
Dat teksten ergens over gaan, wil nog niet zeggen dat ze goed zijn.

Rizz schreef:
Helemaal mee eens, Another Day is echt steengoed.

Ondanks dat ik Lenny Kravitz de laatste jaren bepaald niet geweldig vind is dat het enige nummer dat me kan boeien.

Ik wacht nog even met stemmen, heb geen zin in die lage stem discussie

Lol, je gaat laag stemmen?

avatar van Guinness1980
Ik weet niet of ik uberhaupt wel ga stemmen. Heb het album maar 2x beluisterd.
En als ik stem zal hij in ieder geval laag gaan worden.

avatar van Lexicon Devil
De koning is dood. Leve het grote graaien!

Dat ze er bij Sony maar een paar grote mooie auto's van kunnen gaan kopen!

avatar van Guinness1980
Dat vind ik (tot nu toe) nog best mee vallen.

Voor zover ik weet is dit pas het eerste album en de dvd This is it na zijn dood uitgebracht.

Stem maar niet de rating is al laag genoeg nu. Ik snap echt niet waarom.

Lexicon Devil schreef:
De koning is dood. Leve het grote graaien!

Dat ze er bij Sony maar een paar grote mooie auto's van kunnen gaan kopen!

Spijker op z'n kop.

avatar van AstroStart
Zo slecht is Michael niet. Het album is over de gehele linie niet beter dan eerdere albums, maar er staan enkele verrassingen op. Hoogtepunten zijn Monster en I Can't Make It Another Day. Eerlijk is eerlijk: er staan nogal wat gelikte ballads op dit album, zoals Hold My Hand en Keep Your Head Up, maar storend vind ik deze nummers zeker niet.

Mijn complimenten voor Sony die van deze bonte mix toch één album hebben weten te maken. Het voelt namelijk niet als een aantal bij elkaar geraapte nummers, maar als één geheel.

Daar kan ik me wel in vinden Atro. Keep Your Head Up vind ik wel prachtig gezongen.

avatar van ThePrinceOfPop
Heb al heel vaak ernaar geluisterd, en ik zei in mijn vorige bericht dat ik hollywood tonight het beste vind maar dat is nu veranderd. Het beste in dit album is monster .

Mijn volgorde van beste tot minste:

1 monster
2 hollywood tonight
3 keep your head up
4 hold my hand
5 another day (maar langzamer hand gaat die wel denk ik op nummer 4 belanden).
6 breaking news
7 behind the mask
8 much too soon
9 best of joy
10 the way you love me

Als deze 2 nummers ook in dit album zouden zijn, zou ik denk ik mijn ster veranderen naar een 5:)
Fall again en Slave to the rythm, 2 geweldige nummers.

AstroStart schreef:

Dat is zo, ook een verrassing voor mij (naast de vrij hoge kwaliteit van sommige nummers).

Terwijl ik schrijf zie ik de albumscore van 3,19 naar 3,05 gaan. Leg eens uit InnerFreedomlnt: vanwaar is jouw score van 3,0 naar 0,5* gegaan? Tamelijk forse reductie: ik ben benieuwd waar dat vandaan komt.

Ik word hier een beetje gestoord van, straks komt dit goede album nog onder 3 sterren.

avatar van niels94
Zal ook voor een deel komen omdat veel mensen dit zien als uitmelking (ik eigenlijk ook, maar ik heb het album niet gehoord dus kan ik absoluut niet oordelen over de kwaliteit van de muziek). Daarom worden echter wel veel lage stemmen uitgebracht, denk ik. Misschien zal ik het binnen kort eens voor mijn zusje, die groot fan van MJ is, pindakazen. Risico: Als het niet goed is wordt ik waarschijnlijk doodgegooid met muziek die ik niet goed vind. Mijn zusje heeft heel Michael Jackson verpest voor mij door het kapot te draaien, nu vind ik lang niet alles mooi en heb ik zelfs een hekel aan sommige nummers van hem.

Maar ach, boeit dat gemiddelde, als jij het maar mooi vind, daar gaat het om.

Das inderdaad waar. Ik krijg bij het luisteren van dit album niet echt het gevoel dat het album uitgemolken word, de meeste nummers hebben in mijn ogen een goede kwaliteit. Maar ik snap wel dat er mensen zijn die het wel uitgemolken vinden, het is een blijft toch een posthume uitgave, velen zijn daar op tegen.

avatar van ThePrinceOfPop
niels94

Ook al vinden ze het uitmelking, dan kan het alsnog een goed album zijn, toch?
Als iemand het een echt slecht album vind, zou ik graag een goed mening willen (dit geld ook voor mensen die het een redelijke of een heel goed album vinden).

Maar ik ben benieuwd naar jou mening, ik hoop dat je het snel beluisterd .

avatar van royals
Inderdaad dit begint 2 Pac achtige proporties aan te nemen. Zie al zijn discografie na zijn dood even groter worden als toen hij levend was. Lijkenpikkerij gewoon, zeker door zijn hebberige vader. Release dan één box met al zijn nog niet gerleasde materiaal en ga niet eeuwig albums uitbrengen please. Sommige fans van artiesten zijn gewoon enge fanatics. En die cover ook met zo'n kroon alsof het een soort Jezus Christus is. Beetje zelfoverschatting kon Michael Jackson nooit genoeg zijn. Hij was een goede artiest maar komop hij was geen God gewoon een man met talent. Zo dit is genoeg commentaar voor even

avatar van UmindC
Droeg Jezus Christus een kroon dan?

Edit: Ik vind de cover overigens erg mooi.

avatar van Robbie Keane
Ja, van doorns.
Iets met afschildering als koning van de joden door de Romeinen.

avatar van UmindC
Dat kan ik niet echt een kroon noemen, in ieder geval niet zoals Michael hier draagt.

avatar van Robbie Keane
Kroon is kroon.

avatar van niels94
Inderdaad, dat is gewoon een kroon hoor, niet dat dat nou iemands mening kan zijn

Robbie Keane schreef:
Kroon is kroon.

De kroon van the King (of Pop). Volgens mij is het zo simpel.

Zelf vind ik het erg jammer, die kroon en het gebruik van King of Pop. Michael Jackson was een meester in de soul & de funk, later met pop en rock erbij. King of Pop is alleen maar pure marketing. Als je naar de gehele afbeelding kijkt in het boekje, dan valt het ineens mee (behalve de kroon). Daar zie je hem in alle fases van zijn carriere afgebeeld, zoals bij Off the Wall en met zijn broers (the Jacksons): best geinig gedaan.

avatar van niels94
Ik heb het album nu ook geluisterd. Tamelijk vermakelijke pop-muziek, uiteraard niets vergeleken met de oude Michael, maar dat verwachtte ik ook totaal niet te krijgen. Het zijn vooral erg makkelijke pop-liedjes die wel erg goed in het gehoor liggen. Het niveau ligt niet veel hoger dan die van veel huidige pop-artiesten, hoewel ik dit liever hoor dan bijvoorbeeld Rihanna. Het is redelijk gemiddelde en simpele pop-muziek en laat ik nou niet zo van dit soort pop-muziek houden (tenzij het natuurlijk van erg hoog niveau is, zoals MJ dat ooit afleverde). Verder viel 50 Cent me trouwens nog wel mee, hoewel hij natuurlijk niet erg goed was.

Al met al 2*, en dat is dan echt voor de kwaliteit van de muziek. Het is me allemaal te gemakkelijk en overgeproduceerd. Ik kan me trouwens goed voorstellen dat MJ fans hier wel van kunnen genieten, zo heb ik hem dus voor mijn zusje gepindakaast en die vond het natuurlijk wel vermakelijk, ook al vond zelfs zij het wel erg gemakkelijk allemaal (terwijl ze wel graag naar bijvoorbeeld Rihanna en dat soort muziek luistert).

Ik heb met veel "spanning" op dit album gewacht. De afgelopen jaren heb ik veel verschillende uitgelekte tracks van Jackson beluisterd. Ik vind het dan ook spijtig dat tracks als Xscape, blue gangsta, love never felt so good niet op dit album staan.
Wellicht op een volgend album te vinden.

Op dit album staan een aantal goede tracks. Hollywood tonight (toch wel een typisch MJ nummer), behind the mask (duidelijk hoorbaar een jaren 80 nummer), monster (lekkere harde beat, 50 cent hadden ze van mij mogen weg laten )

Maar wat ik erg spijtig vind is dat het allemaal erg overgeproduceerd klinkt. Te plat, te statisch.
Ik merk, voel gewoon dat MJ hier niet bij betrokken is geweest.

Een goed voorbeeld vind ik het nummer (i_like)_the_way_you_love_me. Dit nummer is al eerder uitgebracht op The ultimate collection.
Wat hebben ze dit nummer verkracht. Het gevoel, de soul en het ritme is verdwenen.
De "nieuwe" versie vind ik gewoon slecht. Ook het nummer met Lenny Kravitz is niet ten goede veranderd. De "rauwe" versie die eerder uitlekte klonk veel warmer.

Iets waar ik mij ook aan irriteer en waaraan ik merk dat MJ zijn stempel natuurlijk niet heeft kunnen drukken op dit album is de geluidsopname.
Het laag, de bass, dit is echt verschrikkelijk. Bij elk nummer hebben de producers er een loudness laag ingemixed. Dit zal wel hip klinken denk ik.
Op een "serieuze" hifi set is het echt te veel van het goede. Erg jammer!
Dit zou hij zelf nooit op deze manier hebben bedoeld.

De albums van Jackson staan bekend om hun perfecte opnames. Superstrak laag, ruimtelijk geluid. Perfectie! Met Invincible als persoonlijke referentie.

Ondanks mijn kritiek ben ik toch blij dat er nieuw materiaal is verschenen. Ik zal de cd vaak draaien, maar dan wel met de bassen een stuk teruggedraaid.

avatar van Edwynn
En wie zingt er nou echt op Behind The Mask? Tof nummer. Maar Mike had wel de baard in de keel...

Hold My Hand is aan mij niet besteed. Afgeraffelde kunstmatige R&B waar de markt inmiddels mee overspoeld is geraakt. En Akon.... Wie bedenkt dat? Vroeger zongen er nog mannen als Paul McCartney of Stevie Wonder mee. Die tijden lijken met de meester in het graf meegenomen te zijn. Veel nummers hebben helaas deze insteek.

Het Lenny Kravitznummer gaat nog wel trouwens. Sterk zangwerk. Alleen bevallen de beats me niet zo.

Kortom, ik hou het wel bij Thriller of Bad.

avatar van rkdev
Edwynn schreef:
En wie zingt er nou echt op Behind The Mask..
Dit is toch echt 100% zeker Michael Jackson. Zijn stem klinkt als uit de tijd van Triumph van The Jacksons.

Ik heb nog nooit een album meegemaakt die zoveel verschillende stemmen krijgt als deze. Krijgt het (bijvoorbeeld) eerst 5,0 komt de volgende weer met een 0,5.

avatar van matthijs
@rkdev: dus je vindt zijn stem klinken zoals ie klonk in 1984 (triumph)? 'behind the mask' is al een oud nummer, ik ken m in de uitvoering van eric clapton uit 1986 (goede versie trouwens) misschien is zijn stem ook wel toen opgenomen?