Michael Jackson - Michael (2010)

Label: Epic

1. Hold My Hand (3:32)

met Akon

2. Hollywood Tonight (4:30)
  3. Keep Your Head Up (4:50)
  4. (I Like) the Way You Love Me (4:33)
  5. Monster (5:05)

met 50 Cent

6. Best of Joy (3:02)
  7. Breaking News (4:14)
  8. (I Can't Make It) Another Day (3:55)

met Lenny Kravitz

9. Behind the Mask (5:01)
  10. Much Too Soon (2:51)
avatar van hiphopdontstop
Ik vind het album gwn GENIAAL
Het enige dat ik minder vind is dat Akon op de voorgrond staat in het eerste nummer. Hier staan voor mij toch wel een paar hits op! Livelingsnummer: Another day! = Michael die zijn stem tot het uiterste drijft!

Dit bedoel ik nou, eerst komt er eentje met 5 sterren komt er een andere met 1 ster. Cannabooze ik zou graag je motivatie horen!

Het is inderdaad jammer dat Akon op de voorgrond staat bij het eerste nummer, maar ik vind zijn bijdrage al met al toch niet verkeerd.

avatar van ThePrinceOfPop
Ik las ook in 2008 dat dit nummer (hold my hand) eigenlijk voor akon`s album was bedoelt.
Dan is het wel logisch dat hij op de voorgrond staat.

En hebben jullie de clip van hold my hand gezien, zo ja wat vind je ervan?

madonnagirl3
MJ_DA_MAN schreef:
Wie moet dat anders zijn? Jackson rappende?

Nee, ik weet ook wel dat het 50 is maar ik hoor hem niet zo terug als op de nummers die ik van hem ken zeg maar, hebben ze ook iets met zijn stem gedaan?

avatar van niels94
Ik vind 50 Cent hier nog redelijk goed voor zijn doen, wellicht omdat hij wat sneller rapt.

Zo jammer dat dit album waarschijnlijk onder de 3 sterren gaat komen, echt een score dat het in mijn ogen niet verdient.

avatar van UmindC
Ik vind 50 Cent en zelfs Akon best te pruimen op dit album.

Dat vind ik ook wel.

Ezechiël wat ga jij het album geven?

Beetje jammer dat er 3 nummers op staan die niet eens door MJ gezongen zijn. Beste nummers op het album zijn voor mij "Behind The Mask", "Another Day", en "Best Of Joy". Hollywood Tonight is ook een leuk nummer, maar waarom die auto tune?

rkdev schreef:

Ik weet dat Behind the Mask uit het eerste deel van de '80er jaren komt, volgens mij was het zelfs al een mogelijke optie voor Thriller ('82 dus).
In ieder geval heeft Greg Phillinganes (een belangrijke persoon in de mensen rondom MJ, zie Greg Phillinganes - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org ) al een versie van het nummer op zijn album 'Pulse' uit 1984 staan.

En niet voor niets staat Greg Phillinganes dan ook bij de credits vermeld (synthesizers) bij dit nummer Behind the Mask in het boekje van dit album (Michael, 2010). Hij speelt dus mee.

Ezechiël²
Romijn schreef:

Ezechiël wat ga jij het album geven?

Hoi Romijn
Daar ben ik nog niet overuit. Het wordt in ieder geval een voldoende.

Dat vind ik leuk om te horen, ik hoop eigenlijk alleen maar dat het totale gemiddelde 3 sterren blijft. Ik ga zelf misschien om hoog naar 4,5 maar daar ben ik nog niet helemaal overuit, want hoe vaker ik ernaar luister hoe beter ik het ga vinden.

In Hollywood Tonight is er volgens mij geen autotune gebruikt (ik moet er wel bij zeggen dat ik geen kenner ben ).

Luister eens naar de zin "To one that fits the movie screen". Je kan duidelijk horen dat er autotune is toegevoegd aan het woord screen.

Wat betreft de 3 nummers, ik ben er 100% van overtuigd dat dit niet Michael is. Ik heb hiet hierbij over "Breaking News", "Monster" en "Keep Your Head Up". De stem die ik op deze nummers hoor klinkt verdacht veel als Jason Malachi. Sony heeft toegegeven aan het begin al twijfel te hebben over de echtheid van deze liedjes, als er al twijfel bestaat is het toch hartstikke dom om ze toch uit te brengen? Er zijn zoveel betere nummers zoals "A place without no name", "Blue Gangsta" en "Slave to the rhythm" om er maar even een paar te noemen.

Ik heb meer het gevoel dat Sony even snel veel geld wil verdienen en deze nummers heeft gebruikt om het album een wat nieuwere klank te geven om zo het album beter te laten verkopen. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

Ik kijk nooit op Youtube naar dat soort dingen, daar heb ik dan ook mijn informatie niet vandaan. Er is een officiele verklaring gegeven door the estate waarin staat dat er op een gegeven moment twijfel ontstond over de 3 cascio liedjes.

Het is ook bekend dat Michael geen negatieve nummer meer wilde schrijven maar meer naar de Off the wall kant wilde opgaan. Waarom dan toch het liedje breaking news erop staat is mij niet bekend. Heb je hem trouwens ooit eerder zijn eigen naam horen zingen? En luister eens naar die vibrato, je hoort toch zelf dat dat heel anders klinkt. Hij spreekt ook bepaalde woorden anders uit, wat ik hier niet horen kan. Het argument dat de liedjes incompleet waren en daarom de vocals niet goed is onzin. Hollywood tonight is ook verre van compleet maar daar is autotune aan toegevoegt om het beter te laten klinken. Toch kun je hier duidelijk op horen dat het om MJ gaat.

avatar van Gloom
Kben normaal niet zo voor MJ zijn ballads maar Best Of Joy vind ik ondertussen zowat het beste nummer van de plaat.

Die falsetto stem zoals bijvoorbeeld tussen 0:16 en 0:25 geeft me steeds kippenvel

Keep Your Head Up en Monster zijn volgens mij gewoon Michael. Waarschijnlijk vind je Monster niet als Michael klinken, omdat hij een deel van de backing vocals door een pvc pijp heeft gezongen (kijk maar in het boekje), het is maar een deel maar het kan wel degelijk veel uitmaken. Keep Your Head Up is gewoon duidelijk Michael, als hij de hoogte in gaat, de vibraties alles klinkt gewoon als hem. Je twijfels over Breaking News kan ik me wel voorstellen. Ik vind het zelf ook niks voor hem dat hij steeds zijn eigen naam zingt, maar je moet er wel rekening mee houden dat hij dat nummer misschien wel gewoon voor de lol gezongen heeft. Hij heeft het niet voor niets niet in zijn leven uitgebracht.

avatar van UmindC
Romijn schreef:
omdat hij een deel van de backing vocals door een pvc pijp heeft gezongen.

Het is toch echt zo xD.

avatar van BB King
Eline15 schreef:
nou, dat is dan niet echt gelukt.... Helaas meer een vervolg op Invincible, gelukkig wel wat beter dan dat album uit 2001, maar verder toch echt zeer middelmatig. Zelfs History (disc 2) is beter dan deze verzameling left-overs. Moet zeggen dat "Hollywood Tonight" en "Behind the Mask" leuk gelukt zijn. Hoop dat er nog materiaal wordt uitgebracht uit de periode Off the Wall tot en met Dangerous !

Laat ik eerst maar zeggen dat ik een groot bewonderaar ben van Michael Jackson.
Op mijn dertiende al naar De BAD-Tour (Het BAD-Album grijs gedraaid op de pick-up)
en heb hem daarna muzikaal altijd goed gevolgd.
Voor mij blijft Off The Wall zijn mooiste plaat. Lekker funky, de disco spat ervan af.
Michael op z'n best.
Deze plaat komt zoals jullie allemaal wel weten, van voor het BAD-Album.
Dus je kan stellen dat ik Michael Jackson muzikaal gezien alleen maar achteruit heb zien gaan.
Maar niks is minder waar.
Elke plaat van Jackson heeft zijn eigen kracht, gevoel en roept voor mij
zijn eigen herinnering op.
Valt het jullie ook op dat Michael Jackson altijd een bepaalde structuur heeft op zijn platen
Vanaf Thriller staat er altijd een Rock en Gospel nummer op iedere plaat.
Behalve op Invincible, deze plaat is dan ook Michael's minst succesvolle qua verkoopcijfers.

Het album ''Michael,, waar we het hier over hebben is weer een ontzettend goede plaat zeg.
Super strak geproduceerd wat we eigenlijk van Jackson ook al wel gewend waren.
Juist die jackson sound die op mij verslavend werkt is
weer gelukkig goed te horen op dit album.
Het Rock nummer Another Day en het gospelachtige Keep Your Head Up zijn voor mij de uitschieters.
Het lekkere funky nummer Behind The Mask vind ook erg goed.
Hollywood Tonight heeft een lekkere beat en zou zo op ''Dangerous'' hebben gepast.

Ik vind het raar dat Sony gekozen heeft voor Hold My hand als promotie voor het gehele album.
Volgens mij zou ''Monster'' meer mensen over de streep trekken deze cd te kopen. (in de ogen van Sony gezien dan)
Maar het zal wel met Akon te maken hebben. Jammer want er staan veel betere nummers op.
Al met al is voor mij dit album letterlijk een geschenk uit de hemel.

Ezechiël²
BB King schreef:
Zelfs History (disc 2) is beter dan deze verzameling left-overs.

Bijzondere opmerking aangezien History gewoon een geweldig goed album was. Dat was gewoon het hoge niveau wat Michael de jaren daarvoor ook heeft gehaald. Scream, They Don't Care About Us, Stranger in Moscow, Earth Song, You Are Not Alone dat kun je nou toch niet bepaald middelmatig noemen.

avatar van ThePrinceOfPop
Helemaal met je eens, dat zijn echte MJ songs van het hoogste niveau.

Daar ben ik het ook helemaal mee eens en ik zou zo nog een paar songs aan het lijstje toe kunnen voegen.

avatar van ThePrinceOfPop
Tabloid Junkie is ook een geweldige nummer, 1 van de beste .

Het gaat hier om het album Michael volgens mij

avatar van matthijs
Is er een paragnost onder de MuMe gebruikers die contact met Michael kan maken om te vragen of hij nou echt alle nummers zelf heeft gezongen? Ben bang dat dat de enige manier is om achter de waarheid te komen. Luisteren naar de mening van stem-experts, of van vrienden van hem die hem in in de studio hebben horen zingen of zelf luisteren naar de songs levert geen eenduidig antwoord op vrees ik.

Tja en ook ik heb mijn grote twijfels over de tracks Keep Your Head Up, Monster & Breaking News want ik blijf de stem op deze tracks geforceerd vinden klinken. Ook lijkt de stem nooit volledig hoog te gaan of uit te halen iets wat niet helpt in de geloofwaardigheid aangezien Michael dit vaak deed zeker in up-tempo nummers.

Daarbij komt kijken dat de stem in deze tracks op geen enkele manier kan koppelen aan eerdere tracks van Michael ook niet aan tracks van het album Invincible waar toch redelijk wat geëxperimenteerd is. Ook heb ik moete met de verklaring dat zijn stem is verandert de laatste jaren want in tracks als Hold My Hand en de This is It documentaire kan ik dit niet horen.

Efin de rest van het album dan. Zoals ook al eerder gezegd is het kort. Maar er staan toch wat pareltjes op. De tracks als Behid the Mask en Much too Soon bijvoorbeeld zijn verreweg de beste tracks. Maar ook het recentere werk als Hold My Hand, The Way You Love me & Best of Joy vallen me niet tegen.

dribbeltje
Ik ben sinds Dangerous fan van Michael.. omdat ik gewoonweg 25 ben én dus de rest niet bewust heb meegekregen

Je kunt veel voor en tegens geven als je naar dit album kijkt maar ik moet zeggen dat ik het gewoon een lekker album vind. En uiteindelijk is muziek een belevenis! Dus even geen grote praat en rare vergelijkingen met vroeger.. gewoon nu en nu is prima!

avatar van ThePrinceOfPop
Wat vinden jullie van de hold my hand clip? (als je het tenminste hebt gezien ).

ThePrinceOfPop schreef:

Wel oke, zonder geluid dan.