Rory Gallagher - Irish Tour (1974)

Alternatieve titel: Irish Tour '74

Ierland
Blues / Rock
Label: Buddha

1. Cradle Rock (7:39)
  2. I Wonder Who (7:53)
  3. Tattoo'd Lady (5:04)
  4. Too Much Alcohol (8:30)
  5. As the Crow Flies (6:03)
  6. A Million Miles Away (9:29)
  7. Walk on Hot Coals (11:13)
  8. Who's That Coming? (10:06)
  9. Back on My Stompin' Ground (After Hours) (5:19)
  10. Maritime (0:33)
  11. Just a Little Bit * (8:38)
totale tijdsduur: 1:11:49 (1:20:27)
avatar van Ernie Ball
En by the Way: Top 10 it is!

avatar van viking1
Geweldig album,
Hoort eigenlijk in de top 250 lijst thuis!!
Vorig jaar juni naar Ierland geweest naar het rory gallagher festival in ballyshannon. Was een geweldige ervaring.
Leuke bands en gezellige sfeer.
Maar dit album voor mij beste live album ever!!
Rauw en puur dit,alsof je er live bij bent.
Play it loud
Dikke 5 punten!!

ik ben inmiddels wel wat uitgeluisterd met R.Gallagher. Maar Irish Tour is zonder twijfel het beste wat er van hem ligt. Voorts is Photofinish een briljante plaat!

avatar van BoyOnHeavenHill
Net de geremasterde CD van UMC uit 2018 aangeschaft, met bovenstaande tracklisting, dus inclusief Just a little bit als bonus track. Door bovenstaande totaaltijd van 1:20:27 lijkt het nu of er op de CD middels "overburning" meer dan 80 minuten is geperst, maar feitelijk is het zo dat het eigenlijke Just a little bit geen 8:38 maar slechts 8:00 duurt, en dat gedurende de extra halve minuut van de speeltijd daarvan Maritime te horen is (zodat de CD ook geen 1:20:27 maar slechts 1:19:55 duurt). Mijn CD bevat dus ook maar 10 nummers, en Maritime wordt ook nergens in het boekje of op de hoes vermeld (maar staat er dus wel op als een soort anonieme coda).