MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Arcade Fire - Everything Now (2017)

mijn stem
3,21 (589)
589 stemmen

Canada
Rock / Pop
Label: Columbia

  1. Everything_Now (Continued) (0:46)
  2. Everything Now (5:03)
  3. Signs of Life (4:36)
  4. Creature Comfort (4:43)
  5. Peter Pan (2:48)
  6. Chemistry (3:37)
  7. Infinite Content (1:37)
  8. Infinite_Content (1:41)
  9. Electric Blue (4:02)
  10. Good God Damn (3:34)
  11. Put Your Money on Me (5:53)
  12. We Don't Deserve Love (6:29)
  13. Everything Now (Continued) (2:22)
totale tijdsduur: 47:11
zoeken in:
avatar van west
4,0
Mjuman schreef:
(quote)


Luister dan gewoon naar Rapture (Blondie) of - verder terug - People's Choice - Do it Any Way You Wanna.

Heel matig, pretentieus album dit en ik snap de verheerlijkaars net zo min als de dissers/smispelaars: put it all behind you en gebruik die tijd om andere muziek te draaien.

Beiden overheerlijke nummers.

Ik verheerlijk dit album zeker niet. Ik vind het gewoon een lekker plaatje. Zeker als de zomerzon schijnt.

avatar van Mjuman
west schreef:
(quote)

Beiden overheerlijke nummers.

Ik verheerlijk dit album zeker niet. Ik vind het gewoon een lekker plaatje. Zeker als de zomerzon schijnt.


Zomerzon ? Altijd al gedacht dat je meer een hyperbolische romanticus was die naarstig zat te wachten op de guide to take you by the hand dan een realist die openstond voor een kritische (wal)noot.
Alhoewel die parallel met het weer wel aardig is: je stelt je er heel wat van voor, de deskundigen doen hun best het te verklaren/toe te lichten er wordt veel over geluld en uiteindelijk valt het vies tegen: je regenjas vaker aan dan uit

Zit nog te twijfelen voor de top van m'n shitlist - ook die onverbeterlijke retromuziek van Steven Wilson komt in aanmerking - maar dit gaat zeker scoren. Dit bericht kwam mede tot stand dankzij Shed - The Final Experiment (2017)

avatar van Frenz
2,0
west schreef:

Ach, ik vond deze anders heel raak, over 'rappen' op Signs of Life:
"Maar dat is hoe het werkt tegenwoordig, als mensen zoiets maar vaak genoeg blijven herhalen, wordt een verzonnen feit vanzelf waar. Mensen houden van die buzz en willen graag delen in het gevoel ergens kwaad om te zijn"......


If it looks like a duck, swims like a duck, quacks like a duck, it's probably a duck

avatar van Frenz
2,0
Mjuman schreef:
..... put it all behind you en gebruik die tijd om andere muziek te draaien. Genoeg andere leuke dingen ...


Psies, zoals bijvoorbeeld de derde worp van dat andere pretentieuze bandje Alt-J, ook niet geheel consistent, maar met echte pareltjes erop

avatar van pmac
4,0
Zit nog te twijfelen voor de top van m'n shitlist - ook die onverbeterlijke retromuziek van Steven [/quote]

tja. Je kan er maar druk mee zijn. Je hoeft het niet te beluisteren als het je tegenvalt. Je zou ook gewoon muziek kunnen beluisteren die je wel leuk vindt. Inmiddels kennen we je afzeik gelul met mooie woorden wel.

avatar van Mjuman
Zit nog te twijfelen voor de top van m'n shitlist - ook die onverbeterlijke retromuziek van Steven [/quote]

pmac schreef:
tja. Je kan er maar druk mee zijn. Je hoeft het niet te beluisteren als het je tegenvalt. Je zou ook gewoon muziek kunnen beluisteren die je wel leuk vindt. Inmiddels kennen we je afzeik gelul met mooie woorden inmiddels wel.


Je raakte zeker geconstipeerd, dat die taalbout er zo uitgeperst wordt. Besef, dat we in een vrij land leven en dat je hier mag zeggen wat je van een album vindt en ik vind nog steeds een tegenvaller, na meerdere keren draaien. Bovendien staat het een mens vrij iets nieuws (al is het prog) te proberen, omdat er veel waardering voor is.
Als er een hoge verwachting wordt gecreëerd, zoals voor dit album, wil je graag dat ie wordt waargemaakt - meer is het niet. Doe gerust 0,50 in de taalpot (1* Engelse ziekte; en 1* dubbel gebruik zelfde woord in één zin) en neem een neut

avatar van bommel
4,0
Ja , dat was even schrikken : Arcade Fire goes "Saturday Night Fever"
Een kleine koerswijziging vindt ik altijd wel prima.
Maar dit is natuurlijk een aardverschuiving.
Ik heb er veel moeite mee gehad.
Maar mijn koptelefoon trok me over de streep.
Als je die nl opzet dan hoor je zoveel fraaie details !
Geen top-album van AF, maar best genietbaar (met koptelefoon)

avatar van Rudi S
4,0
Ja, je kunt hier mooi zien wie er geen koptelefoon hebben

avatar van Noere
2,0
Heb een behoorlijke koptelefoon maar hoor hier weinig echt fraais in.. Op welke details doel je precies (voorbeelden), dan luister ik er wellicht nog eens naar.

avatar
Jan uit Berlijn
Prachtig. Binnen no-time maakt dit album méér los dan één van de grootste monumenten van de popgeschiedenis ( The Joshua Tree van de heren van U2). Qua reacties dan. Is het frustratie/teleurstelling? Hadden veel dan iets in het vervolg van...verwacht?

Als artiesten door gaan op reeds bewandelde paden is het niet goed en als ze iets totaal anders doen ook niet. Het is ook niet mijn favoriete AF, maar door de (vooral) negatieve reacties hier wekt het tóch enige sympatie.

Nee, als het album hierna en dat daarna net zo zijn....dan schrijf ik ze pas af. Nu niet, nu zie ik de humor er wel van in.

Geef iedere band/artiest het recht op artistieke vrijheid. Doen waar ze zin in hebben .

avatar van Noere
2,0
Jan uit Berlijn schreef:
Doen waar ze zin in hebben .


Dat mogen ze. Net als dat iedereen dit geweldig/middelmatig alsook kut mag vinden. Beetje een dooddoener dus.

avatar
Jan uit Berlijn
Ja en nee.

Op het moment dat producers van zo'n platenmaatschappijtje gaan bepalen wat een artiest/band moet doen in de studio, dan wordt het pas linke soep. En die indruk heb ik nu niet.

Ik pas pas ( ) als muzikanten muziek maken om er alleen geld mee te verdienen. Dat is dan ook écht hoor- en voelbaar.

Kijk! Ze gaan nog gewoon naar platenzaken om handtekeningen te zetten .
https://www.facebook.com/arcadefire/photos/a.10152425910345225.1073741825.152513780224/10155345589790225/?type=3&theater

avatar van Noere
2,0
Of iets al dan niet commercieel is zegt toch niet gelijk iets over de kwaliteit/beleving van muziek? Om maar extreem te gaan: ik luister liever naar Boney M, zegge nightflight to venus (tekentafel muziek pur sang) dan naar dit pretentieuze gedrocht. Daar kwamen tenminste nog wat memorabele songs uit voort. Mja dat zal wel aan mijn dubieuze smaak liggen. Vind het ook wel knap dat je het verschil zo helder kunt determineren. Geen idee waar je vandaan komt Jan.

avatar van Cannabooze
1,5
Arcade Fire was voor mij de band waarvan je op de releasedatum het album blind kocht. Dit deed ik t/m Reflektor, maar die bleek toch wel ernstig tegen te vallen. Iets wat ik nog niet eerder had bij AF.
De singles en opvallend slechte resensies van Everything Now, hebben mij doen besluiten om deze eerst maar eens via Spotify te doorgronden. Ofja, doorgronden... Daar kwam ik nieteens aan toe. Met een aantal luisterbeurten was het mij wel duidelijk: wat een draak!

De slechte resensies zijn geen hype (omdat haten cool is). Neen!
Dit album is gewoon echt AF onwaardig.

Nu heb ik, als het volgende album wel weer in orde is, een gapend gat in mijn Arcade Fire collectie. ?


Edit:
Waarom blijft dit album op nummer 1 in de rotatielijst en blijft de pr-machine draaien voor dit album?

avatar
Gisteren voor het eerst geluisterd.
Nou dat valt niet mee.
Het is wel zo dat ik naar Arcade Fire aan het luisteren ben en dus bevooroordeeld deze afweeg tov bv Funeral of Suburbs, maar of het nu een nw band zou zijn of in dit geval helaas AF, ik kan hier niets mee.
Zitten misschien een paar aardige tracks bij maar het geluid en de liedjes, tenenkrommend. Voordat ik een cijfer geef zal ik m nog een paar x moeten luisteren maar doe dit niet van harte.

avatar van Frenz
2,0
Noere schreef:
.....Geen idee waar je vandaan komt Jan.


Volgens mij uit Berlijn

Hoeveel artiesten zullen er zijn die toen ze een gitaar, drumsticks, de mic of voor mij part een triangel oppakten dachten: zo, nu ga ik een truckload geld verdienen, Jan uit Berlijn?

Tuurlijk zijn er die somewhere down the line broodartiesten worden, maar hoe is dat relevant hier? Waarom hebben sommige liefhebbers van dit album toch zo zwaar de neiging het te verdedigen? Het lijkt me overduidelijk dat een significant deel van degenen die AF altijd wel konden waarderen, nu heel duidelijk afhaken (en het is het doel van deze site om daarover te reflecteren, pmac ), 'gesteund' door heel wat critici en reviews btw. Heb ik niet nodig overigens, ik heb oren

avatar van Rudi S
4,0
Frenz schreef:
(quote)


Volgens mij uit Berlijn

Hoeveel artiesten zullen er zijn die toen ze een gitaar, drumsticks, de mic of voor mij part een triangel oppakten dachten: zo, nu ga ik een truckload geld verdienen,


Oasis

avatar van aERodynamIC
4,0
Frenz schreef:
Waarom hebben sommige liefhebbers van dit album toch zo zwaar de neiging het te verdedigen?

Nu heb ik niet het idee dat ik daar erg aan mee heb gedaan. Ik vind de discussie vooral vermakelijk. Maar deze opmerking toch ook wel. Ik zie meer mensen zwaar de neiging hebben om het neer te sabelen en anderen ervan te overtuigen dat dit album toch echt niet deugt dan andersom (de 'liefhebbers' zijn immers aardig in de minderheid)

avatar van Frenz
2,0
Die hebben dan ook gelijk, whahaha

Maar je hebt gelijk, andersom is het ook zo. Overigens vermaak ik me ook prima hier. Als je het album niet meer luistert, mag je dan nog reageren eigenlijk?

avatar van aERodynamIC
4,0
Frenz schreef:
Die hebben dan ook gelijk, whahaha

Tuurlijk.

Maar dat valt me meer dan ooit op: er worden wel vaker albums neergesabeld, maar ik vind de tegenstanders deze keer behoorlijk opvallend pusherig en 'belerend' overkomen (je hebt immers stront in je oren als je dit wel kan waarderen, en de band lacht zich blijkbaar rot om mensen die dit 4* of hoger geven). Degenen die het wel leuk vinden moeten enorm overtuigd worden van hun ongelijk (en ja dan gaan voorstanders die in de minderheid zijn in de verdediging). Daarom vond ik je opmerking nogal opvallend.

Verder blijf ik het enorm grappig vinden zoals het hier aan toe gaat. Het is Arcade Fire dus moet het blijkbaar net even wat serieuzer allemaal

Na vrij vaak draaien blijf ik het zelf overigens helemaal geen vervelende plaat vinden. De minste Arcade Fire is het zeker, maar zo kut als het zou zijn vind ik echt wel meevallen.

avatar van Rudi S
4,0
Cannabooze schreef:

Dit album is gewoon echt AF onwaardig.



Op de voorpagina van deze site staat toch echt dat dit album hier het meest gedraaide album is en nummer 1 staat in de lijst van populairste albums, hier is toch nog een behoorlijk publiek voor te vinden dus

avatar van Cannabooze
1,5
Rudi S schreef:
(quote)


Op de voorpagina van deze site staat toch echt dat dit album hier het meest gedraaide album is en nummer 1 staat in de lijst van populairste albums, hier is toch nog een behoorlijk publiek voor te vinden dus


Dat is vooral te danken aan de status die deze band heeft. Op basis van de eerste 3 albums natuurlijk verdiend! En de pr-machine draait overuren.
Persoonlijk denk ik dat mensen die dit als goed beoordelen, niet durven toegeven dat (het o zo geliefde) AF een baggerplaat heeft gemaakt. ?

Ik vind het gemiddelde zelfs nog hoog!

avatar van west
4,0
Mjuman schreef:
(quote)


Zomerzon ? Altijd al gedacht dat je meer een hyperbolische romanticus was die naarstig zat te wachten op de guide to take you by the hand dan een realist die openstond voor een kritische (wal)noot.

Goedemorgen Mju, volgens mij zit diep in jou ook die hyperbolische romanticus verstopt.... laat 'm eens los!

avatar van Mjuman
Eerlijk gezegd draaide ik net Reflektor en het viel me op hoe pakkend die cd1 was. Kijken of dat overeind blijft na cd2.
Misschien moet ik deze pas gaan waarderen na het volgende album

avatar van thetinderstick
3,5
Helemaal eens met aERodynamIC. De tegenstanders zijn opvallend fel in deze discussie. Er zullen toch wel meer mensen zijn zoals ik die het een aardig plaatje vinden, luistert lekker weg (een beetje zoals Reflektor ) maar zeker een minder AF album.

avatar van vinylbeleving
2,0
Natuurlijk mogen mensen de laatste worp van Arcade Fire als een genietbare plaat ervaren, ik vind Everything Now echter een plaat om oprispingen van te krijgen en kan me moeilijk voorstellen dat mensen er van kunnen genieten. Maar zoals zo vaak is dat het leuke van muziek, het is voor ieder wat wils.
Volgens mij zit de irritatie bij veel 'haters' van dit album bij het feit dat het toch echt een beduidend minder sterk album is, in veel reviews wordt dit ook onderstreept. Maar omdat het Arcade Fire is en deze band de nodige credits heeft opgebouwd, krijgt dit Everything Now ondanks de matige recensies toch her en der 3 sterren. Dat vind ik onterecht, en ja dat irriteert me ook wel een beetje. Het is rechtlullen wat krom is. Dit album staat op zichzelf en is gewoon echt een stap terug in hun discografie.

avatar van IllumSphere
3,0
Kan er iemand me aanwijzen waar er precies wordt gerapt op Signs of Life? Ik heb het nummer al vele malen beluisterd, maar ik hoor hier echt geen rap in.

avatar van pmac
4,0
Ik heb de cd nu ruim anderhalve week beluisterd op spotify en ga hem toch kopen. Ik heb deze cd aanvankelijk afgebrand maar vind hem toch beter dan ik aanvankelijk wilde inzien. Dat jaren 80 disco geluid en de ritmische nummers schrokken erg af maar het heeft toch wel iets aanstekelijks. Ik moest bijvoorbeeld bij Chemistry denken aan de Stones bij Black and blue en Led zeppelin met Houses of the holy. Dat werd destijds ook verguist om de ritmische uitstapjes. Dit album ligt bovendien minder van Reflector verwijderd dan het zich in eerste instantie liet aanzien. De tweede cd van Reflector is ook niet sterker als deze is mijn bescheiden mening. Ik kom nog steeds niet boven de 3,5 uit maar zal ook niet meer zakken.

avatar van Rudi S
4,0
IllumSphere schreef:
Kan er iemand me aanwijzen waar er precies wordt gerapt op Signs of Life? Ik heb het nummer al vele malen beluisterd, maar ik hoor hier echt geen rap in.

Ik denk dat ze al direct het eerste vocale deel vanaf 35 seconden bedoelen.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 09:50 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 09:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.