MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
cosmic kid (moderator)
Tim94 schreef:
Het script voor artiesten draait nu ook!

Beste Tim, dankjewel voor de aandacht en tijd die je hierin steekt. Dat wordt zeer, zeer gewaardeerd!

Tim94 (developer)
cosmic kid schreef:
(quote)

Beste Tim, dankjewel voor de aandacht en tijd die je hierin steekt. Dat wordt zeer, zeer gewaardeerd!

Het heeft wel wat veel moeite gekost om alles uit te pluizen. Moet voor de overige metersites nog wel nieuwe scripts maken. Blij dat ik het nu onder controle heb en het hier en op MovieMeter al goed werkt.

Tim94, mooi dat de zoekmachine weer werkt, dank!

Er is echter nog een dingetje dat mij opvalt. Sinds een tijdje, volgens mij sinds die zoekmachine problemen, lijkt het verwijderen van albums/artiesten niet helemaal soepel te gaan. Ze blijven namelijk vindbaar in de zoekmachine en i.p.v. een pagina die iets zegt in de trant van 'deze pagina bestaat niet meer', wordt je nu naar de frontpage geredirect wanneer je op zo'n verwijderde entry klikt.

Voorbeeld is de artiest Cautious Clay, deze is ook vindbaar als Cautious Clay]. Die tweede heb ik verwijderd, want daar hangt niks aan (typefout). Maar deze blijft dus vindbaar in de zoekmachine.

Ander voorbeeld is het album Grandaddy - Sumday: Excess Baggage, deze was dubbel toegevoegd afgelopen week. Eentje is verwijderd, maar beiden blijven vindbaar in de zoekmachine.

Tim94 (developer)
Mausie schreef:

Er is echter nog een dingetje dat mij opvalt. Sinds een tijdje, volgens mij sinds die zoekmachine problemen, lijkt het verwijderen van albums/artiesten niet helemaal soepel te gaan. Ze blijven namelijk vindbaar in de zoekmachine en i.p.v. een pagina die iets zegt in de trant van 'deze pagina bestaat niet meer', wordt je nu naar de frontpage geredirect wanneer je op zo'n verwijderde entry klikt.

Voorbeeld is de artiest Cautious Clay, deze is ook vindbaar als Cautious Clay]. Die tweede heb ik verwijderd, want daar hangt niks aan (typefout). Maar deze blijft dus vindbaar in de zoekmachine.

Ander voorbeeld is het album Grandaddy - Sumday: Excess Baggage, deze was dubbel toegevoegd afgelopen week. Eentje is verwijderd, maar beiden blijven vindbaar in de zoekmachine.

Goed punt. Ik heb het nu alleen allemaal toegevoegd. Dit moet er later zeker in komen. Zodat ze ook verdwijnen.

Vooral verzamelalbums met meerdere artiesten waren vrijwel helemaal niet meer te vinden, ook niet met uitgebreid zoeken.
Heb het nu weer geprobeerd met diverse 'series' van verzamelalbums en ook deze zijn nu weer allemaal te vinden.
Bedankt!

Bij zowat elk album staan bij de statistieken

65535 toplijst van
65535 toplijst van
65535 toplijst van

Bug? Tim94?

Tim94 (developer)
Voor MusicMeter zijn nu alle zoekmachine toevoeg/update scripts klaar. Zojuist ook de user en forum topic scripts gemaakt. Al stond er al wel veel data in de zoek index.

Tim94 (developer)
coldwarkids schreef:
Bij zowat elk album staan bij de statistieken

65535 toplijst van
65535 toplijst van
65535 toplijst van

Bug? Tim94?

Heb je een link? Heb niets aan de toplijsten veranderd. Neem aan dat het niet met de zoekmachine te maken heeft.

Tim94 schreef:
(quote)

Heb je een link? Heb niets aan de toplijsten veranderd. Neem aan dat het niet met de zoekmachine te maken heeft.

Blijkbaar is het probleem nu opgelost. Bleek een bug te zijn!

Mssr Renard
Heel rare bug:

Als je bij het zoekvenster zoekt op een artiest dan zie je een alternatieve artiestennaam in de pop-up, maar die is niet juist. Klik je door op de artiest dan zie je dat het ook niet zo is, maar het wordt wel weer gegeven.
Deze 'alternatieve artiestennaam' is één van de samenwerkingen van de artiest. (zie onderaan de artiestenpagina).

Het wordt dus alleen foutief weergegeven in de pop-up van het 'snel zoeken' rechtsbovenaan.

Ik heb gezocht op:

1. John Lees
2. Ginger Baker
3. Mick Jagger
4. David Bowie
5. Tatjana
6. Elvis Presley
7. Johnny Cash
8. Miles Davis
9. John Coltrane
10. Gerard Joling

Die laatste is dan weer leuk, want de suggestie wordt gewekt dat Gerard Joling = De Toppers. Zal hij leuk vinden.

Klopt, heb ik ook gemerkt. Stoort verder niet eigenlijk, maar is toch vreemd.

CHIEP (crew)
Waarom staat er bij sommige scores bij het link-overzicht "film (MovieMeter)" en bij andere "(naam van de film) (MovieMeter)"?

Ik heb al een tijdje ingesteld dat ik geen toestemming geef om alle ingevoegde media te tonen. Helaas zie ik in topics als deze nog gewoon alle video's.

Is dat op te lossen?

MusicMeter gaat hiermee ook tegen zijn eigen privacybeleid in, dus ook in die zin wel netjes dit recht te trekken:
Standaard worden er op de site geen externe filmpjes, afbeeldingen of andere ingevoegde media getoond. Hier moet je zelf toestemming voor geven, en dit is niet verplicht of noodzakelijk om de site te kunnen gebruiken. Als je toestemt met het tonen van ingevoegde, externe media, heeft MusicMeter geen invloed op welke cookies hier bij door externe partijen worden geplaatst, en hoe deze partijen omgaan met privacygevoelige informatie zoals je ip-adres.

Mocht het nog relevant zijn, ik gebruik Google Chrome; andere browsers heb ik niet getest.

CHIEP (crew)
Niet zo lang als gisterenavond, maar de site lag er net weer uit.

zaaf
maar dat was dan ook een record!

Glitch
Alle metersites leken eruit te liggen gisteren en deze morgen?

zaaf
klopt. je zal maar een spel organiseren in deze barre tijden

Klein grieven waar toch niks aan veranderd kan worden: ik mume veel op mobiel. Doordat advertenties met vertraging laden, komt het regelmatig voor dat ik een topic wil aanklikken maar omdat de site nog laadt, een advertentie aanklik. Misschien de bedoeling, maar wel weg irritant.

Als ik binnen mijn eigen stemmen zoek op een artiest, worden naast mijn stemmen op deze artiest ook stemmen op andere (aanverwante) artiesten gevonden. Zo levert een zoekactie naar mijn stemmen op Sonic Youth ook mijn stemmen op Jim O'Rourke, Kim Gordon, Lee Ranaldo, Merzbow en The Ex op.
Ik vind het handig maar is het ook de bedoeling?

Inderdaad handig. Maar het zou nog handiger zijn als je kan aanvinken of je wel of niet al die aanverwante artiesten in het zoekresultaat wil.

En als het de bedoeling is, dan is de lijst met aanverwante artiesten niet compleet.

zaaf
itchy schreef:
Als ik binnen mijn eigen stemmen zoek op een artiest, worden naast mijn stemmen op deze artiest ook stemmen op andere (aanverwante) artiesten gevonden. Zo levert een zoekactie naar mijn stemmen op Sonic Youth ook mijn stemmen op Jim O'Rourke, Kim Gordon, Lee Ranaldo, Merzbow en The Ex op.
Ik vind het handig maar is het ook de bedoeling?
lijkt me ook wel handig, beetje LastFM achtig? maar ik zie het niet (of doe het niet goed)

zaaf schreef:
lijkt me ook wel handig, beetje LastFM achtig? maar ik zie het niet (of doe het niet goed)

Niet via het vergrootglas in de zoekbalk maar meteen naar de pagina met stemmen gaan van jezelf (of iemand anders). En dan in de balk "doorzoek stemmen" je zoekopdracht ingeven.

zaaf
dank Kronos ik snap m. de artiest in kwestie moet hebben samengewerkt met...

Alleen als ze onder eigen naam iets hebben uitgebracht denk ik. Bij Black Sabbath staan wel Glenn Hughes en Ozzy in de resultaten maar niet de andere bands waar Tony Martin in zong.

zaaf
ook geen wielerploeg?

Scorpion_21 schreef:
Klein grieven waar toch niks aan veranderd kan worden: ik mume veel op mobiel. Doordat advertenties met vertraging laden, komt het regelmatig voor dat ik een topic wil aanklikken maar omdat de site nog laadt, een advertentie aanklik. Misschien de bedoeling, maar wel weg irritant.

Same here - ik weet nu in elk geval zeker dat ik nooit maar dan ook nooit een Hyundai ga kopen. Wat een irritante auto(reciame) ..

Tim94 (developer)
Mausie schreef:

Albums en artiesten verdwijnen nu ook uit de zoekmachine wanneer ze verwijderd zijn. Door de vele data wordt een artiest of album na 2 weken weer bekeken en beoordeeld.

CHIEP (crew)
Verre van wereldschokkend, maar al lange tijd komen de artiestenfoto's die je in preview te zien krijgt bij een zoekopdracht niet overeen met diegene die daadwerkelijk op de artiestenpagina staan. Het gaat daarbij niet alleen om foto's die nog maar net werden aangepast.
Check bijvoorbeeld eens Oasis of Coldplay.

Tim94 (developer)
CHIEP schreef:
Verre van wereldschokkend, maar al lange tijd komen de artiestenfoto's die je in preview te zien krijgt bij een zoekopdracht niet overeen met diegene die daadwerkelijk op de artiestenpagina staan. Het gaat daarbij niet alleen om foto's die nog maar net werden aangepast.
Check bijvoorbeeld eens Oasis of Coldplay.

Dan zit er heel waarschijnlijk verschil tussen de functie voor foto's die voorheen ook op de pagina werd gebruikt (lokaal opgeslagen) en het rechtstreeks tonen van de foto vanaf de source, https://farm1.staticflickr.com/41/114958449_55534605fd_h.jpg. Maakt verder niet echt uit voor de zoekfunctie.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:58 uur

geplaatst: vandaag om 05:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.