De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site
zoeken in:
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 3 augustus 2023, 20:10 uur
De zoekfunctie doet weer vreemd: de ene recente toevoeging wordt wel gevonden, de andere niet. Bij wie speelt dit nog?
Een voorbeeld: zonet wilde ik Georgia Gets By - Fish Bird Baby Boy toevoegen, maar die blijkt er al op te staan. Noch de albumpagina, noch die van de artiest komt echter tevoorschijn.
Een voorbeeld: zonet wilde ik Georgia Gets By - Fish Bird Baby Boy toevoegen, maar die blijkt er al op te staan. Noch de albumpagina, noch die van de artiest komt echter tevoorschijn.
0
Mssr Renard
geplaatst: 5 augustus 2023, 18:50 uur
De knoppen voor priveberichten en meldingen, rechtsboven in de zwarte balk, lijken een beetje dronken. Ze staan niet netjes op hun plek.
Geen major biggie, maar toch.
Geen major biggie, maar toch.
0
Mssr Renard
geplaatst: 6 augustus 2023, 17:15 uur
Wel een groter probleem:
Er kan niet (meer) gezocht worden op alternatieve titel (die op deze site ook wordt gebruikt voor de ondertitel).
Bijvoorbeeld:
Queen - Queen on Fire: Live at the Bowl (https://www.musicmeter.nl/album/21764)
Deze plaat is wel te vinden met de trefwoorden: queen, on, fire
Maar niet met de trefwoorden: queen, live, bowl
Probeer maar uit.
Er kan niet (meer) gezocht worden op alternatieve titel (die op deze site ook wordt gebruikt voor de ondertitel).
Bijvoorbeeld:
Queen - Queen on Fire: Live at the Bowl (https://www.musicmeter.nl/album/21764)
Deze plaat is wel te vinden met de trefwoorden: queen, on, fire
Maar niet met de trefwoorden: queen, live, bowl
Probeer maar uit.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 6 augustus 2023, 17:35 uur
Mssr Renard, bij mij lukt het wel met de volledige alternatieve titel, niet met de gedeeltelijke alternatieve titel zoals aangegeven (browser = Firefox 115.0.3).
https://i.imgur.com/gNHuQSb.png
https://i.imgur.com/gNHuQSb.png
0
Mssr Renard
geplaatst: 6 augustus 2023, 17:40 uur
Sir Spamalot schreef:
Mssr Renard, bij mij lukt het wel met de volledige alternatieve titel, niet met de gedeeltelijke alternatieve titel zoals aangegeven (browser = Firefox 115.0.3).
(afbeelding)
(afbeelding)
Ook als ik volledig 'Live at the Bowl' intik, heb ik geen hit. Ik gebruik Chrome. Dus dan weet ik (denk ik) waar het aan ligt.
1
geplaatst: 6 augustus 2023, 18:30 uur
Mssr Renard schreef:
Ook als ik volledig 'Live at the Bowl' intik, heb ik geen hit. Ik gebruik Chrome. Dus dan weet ik (denk ik) waar het aan ligt.
(quote)
Ik gebruik ook chrome en bij mij wel een hit met ’Live at the Bowl’ maar niet met 'Queen live bowl' en ook niet met 'Queen Live at the Bowl’.
0
geplaatst: 6 augustus 2023, 21:17 uur
CHIEP schreef:
De zoekfunctie doet weer vreemd: de ene recente toevoeging wordt wel gevonden, de andere niet. Bij wie speelt dit nog?
Kan het kloppen dat de zoekfunctie in zijn geheel niet realtime update Tim94? Zelfde uitleg die je gaf bij verwijderde entries (periode van twee weken)?
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 6 augustus 2023, 21:53 uur
Intussen verschijnt de desbetreffende entry hier, maar de artiestenpagina nog steeds niet.
2
Tim94 (developer)
geplaatst: 7 augustus 2023, 09:12 uur
Mausie schreef:
Kan het kloppen dat de zoekfunctie in zijn geheel niet realtime update Tim94? Zelfde uitleg die je gaf bij verwijderde entries (periode van twee weken)?
(quote)
Dat klopt. Verschijnt niet realtime. De scripts voor nieuwe toevoegingen draait ieder half uur.
Ik kan 'Fish Bird Baby Boy' gewoon vinden momenteel. Dit gaat per entity apart. Dus het kan zijn dat een album bijv. eerder opgenomen is dan de artiest. Omdat Georgia Gets By een alias is moet je op Georgia Nott zoeken.
5
geplaatst: 13 augustus 2023, 12:24 uur
In De Site > Algemeen > Reclame:
Beste Musicmeter,
Ik snap dat jullie - net zoals elke website - geld moeten genereren om de site te bekostigen maar ik vind dat jullie daar op een heel irritante manier mee omgaan.
De mate waarbij de reclame "in your face" wordt gebracht is dusdanig storend dat ik er regelmatig snel klaar mee ben en de boel afsluit. Nu zullen jullie niet wakker liggen dat ik als persoon minder vaak kom maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Dit moet toch anders kunnen lijkt mij? Ik vind het schreeuwerige niet passen bij jullie inhoud maar dat is mijn mening.
Gr. Jordi
Beste Musicmeter,
Ik snap dat jullie - net zoals elke website - geld moeten genereren om de site te bekostigen maar ik vind dat jullie daar op een heel irritante manier mee omgaan.
De mate waarbij de reclame "in your face" wordt gebracht is dusdanig storend dat ik er regelmatig snel klaar mee ben en de boel afsluit. Nu zullen jullie niet wakker liggen dat ik als persoon minder vaak kom maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Dit moet toch anders kunnen lijkt mij? Ik vind het schreeuwerige niet passen bij jullie inhoud maar dat is mijn mening.
Gr. Jordi
3
geplaatst: 14 augustus 2023, 07:00 uur
De reclames beginnen een beetje te gek te worden. Ik kan niet eens meer de titel zien van het album. Het is namelijk volledig bedekt met reclame en dus kan ik ook niet stemmen tenzij ik heel snel ben.
3
geplaatst: 14 augustus 2023, 10:07 uur
Even een vraag:
Het aantal advertenties op MM neemt hand over hand toe, dat is niet erg want de meeste kun je via het kruisje uitklikken.
Maar nu verschijnt de laatste dagen een dikke, vette reclamebalk bovenaan de topics, over titel van de act- het album en jaartal heen, je kunt dus ook niet terugklikken naar de act-pagina om ouder werk te selecteren etc.etc moet steeds van de pagina af en terug klikken, heel hinderlijk.
Dit vergalt heel veel van het lees-en schrijfplezier, want je moet continu van de pagina af gaan en weer terug klikken.
Kunnen deze balken onder de tracklijsten komen zodat ze wel zichtbaar zijn maar niet meer hinderlijk?
Met dank en groet!
Het aantal advertenties op MM neemt hand over hand toe, dat is niet erg want de meeste kun je via het kruisje uitklikken.
Maar nu verschijnt de laatste dagen een dikke, vette reclamebalk bovenaan de topics, over titel van de act- het album en jaartal heen, je kunt dus ook niet terugklikken naar de act-pagina om ouder werk te selecteren etc.etc moet steeds van de pagina af en terug klikken, heel hinderlijk.
Dit vergalt heel veel van het lees-en schrijfplezier, want je moet continu van de pagina af gaan en weer terug klikken.
Kunnen deze balken onder de tracklijsten komen zodat ze wel zichtbaar zijn maar niet meer hinderlijk?
Met dank en groet!
2
Mssr Renard
geplaatst: 14 augustus 2023, 10:19 uur
Lang geleden waren reclames gewoon een kader met wat geschreven informatie. Ik stond gisteren op de metrohalte Centraal Station en om de twee meter was een groot televisiescherm met reclameboodschappen (video's) die afspeelden. Ik denk dat gewoon 2023 is. Alles moet bewegen en afspelen.
Op Youtube (tijdens het afspelen van een live-concert of iets dergelijks):
https://i.imgur.com/gQ2qc3B_d.webp?maxwidth=520&shape=thumb&fidelity=high
Op Youtube (tijdens het afspelen van een live-concert of iets dergelijks):
https://i.imgur.com/gQ2qc3B_d.webp?maxwidth=520&shape=thumb&fidelity=high
0
geplaatst: 14 augustus 2023, 10:38 uur
Verbaasd me dat het verhaal van die reclames steeds weer terug komt.
2
geplaatst: 14 augustus 2023, 12:06 uur
Ik krijg ergens het idee dat de problemen met reclames vooral in golven verdeeld worden over de user. Ik heb op het moment eigenlijk geen enkel probleem met reclames hier. En dan zit ik de laatste tijd voornamelijk via mobiel waar ik helemaal geen *modknip* heb toegepast.
Herken de klachten wel trouwens, maar dat was dan weer een maand of 2 terug voor mij.
Mssr Renard dat doet me denken aan die grote reclame schermen die ze op verschillende plekken naast de snelwegen hebben staan. Overdag zijn ze nog wel te doen maar savonds en snachts is dat echt een enorme afleiding wat de veiligheid volgens mij ook niet ten goede komt. Ten eerste een berg licht wat enorm storend is, maar dan ook nog eens bewegende beelden en teksten erop.
Bloed irritant maar helaas tekenend voor deze tijd.
Herken de klachten wel trouwens, maar dat was dan weer een maand of 2 terug voor mij.
Mssr Renard dat doet me denken aan die grote reclame schermen die ze op verschillende plekken naast de snelwegen hebben staan. Overdag zijn ze nog wel te doen maar savonds en snachts is dat echt een enorme afleiding wat de veiligheid volgens mij ook niet ten goede komt. Ten eerste een berg licht wat enorm storend is, maar dan ook nog eens bewegende beelden en teksten erop.
Bloed irritant maar helaas tekenend voor deze tijd.
2
geplaatst: 15 augustus 2023, 20:33 uur
Ook bij mij, op pc/laptopversie van MuMe dus niet op mobieltje, speelt het het probleem van de reclamebalk bovenaan. Die gaat rücktsichlos die over de naam van artiest + titel + sterren heen. Kan niet verwijderd worden. Heel irri.
Blijft dat zo, dan ga ik een adblocker installeren, door MuMe surfen is nu zó vervelend! Daarmee bereikt de reclame het tegenovergestelde van wat beoogd wordt.
Blijft dat zo, dan ga ik een adblocker installeren, door MuMe surfen is nu zó vervelend! Daarmee bereikt de reclame het tegenovergestelde van wat beoogd wordt.
0
geplaatst: 16 augustus 2023, 16:06 uur
legian schreef:
En dan zit ik de laatste tijd voornamelijk via mobiel waar ik helemaal geen *modknip* heb toegepast.
En dan zit ik de laatste tijd voornamelijk via mobiel waar ik helemaal geen *modknip* heb toegepast.
Er zijn mobiele browser die de modknip standaard hebben ingebouwd en aanstaan...
0
geplaatst: 16 augustus 2023, 16:39 uur
horizon dat weet ik, maar daar maak ik ook geen gebruik van. Dus ik zit op de volledige MuMe ervaring op de mobiel en die is bijzonder rustig qua reclames de afgelopen dagen realiseerde ik me.
1
geplaatst: 17 augustus 2023, 09:03 uur
Volgens mij heeft het MM management wat aan de advertentieklacht (dikke vette balken bovenin door al relevante groeps-en productinformatie heen) gedaan.
Waneer ik nu een topic open (bijvoorbeeld vanuit updates) verschijnt bovenin wel de dikke vette balk, maar die staat nu los. Daaronder de hoes-act- albumtitel en verschijningsdatum.
Dank daarvoor!!! Dit maakt het lezen en schrijven hier weer een stuk aantrekkelijker!
Waneer ik nu een topic open (bijvoorbeeld vanuit updates) verschijnt bovenin wel de dikke vette balk, maar die staat nu los. Daaronder de hoes-act- albumtitel en verschijningsdatum.
Dank daarvoor!!! Dit maakt het lezen en schrijven hier weer een stuk aantrekkelijker!
1
geplaatst: 17 augustus 2023, 09:12 uur
Goed om te horen dat het probleem opgelost lijkt. Ik had iets dergelijks een half jaar geleden ofzo, maar de laatste tijd ondervond ik weinig tot geen problemen met het lezen van de site. Dat sterkt mij in de overtuiging dat legian gelijk heeft: dat het probleem kennelijk in golven worden verdeeld over de users. Geen idee of dat toeval is of dat dat doelbewust gebeurt (en wat dan de criteria zouden moeten zijn).
1
geplaatst: 17 augustus 2023, 09:44 uur
gaucho schreef:
Goed om te horen dat het probleem opgelost lijkt. Ik had iets dergelijks een half jaar geleden ofzo, maar de laatste tijd ondervond ik weinig tot geen problemen met het lezen van de site. Dat sterkt mij in de overtuiging dat legian gelijk heeft: dat het probleem kennelijk in golven worden verdeeld over de users. Geen idee of dat toeval is of dat dat doelbewust gebeurt (en wat dan de criteria zouden moeten zijn).
Mogelijk is er sprake van een complot.
0
geplaatst: 17 augustus 2023, 11:45 uur
Zou zomaar kunnen. Normaal gesproken behoor ik niet tot de categorie van complotdenkers. Maar als het over MuMe gaat...

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 augustus 2023, 12:59 uur
Werkt de embedfunctie van Spotify bij nog meer mensen niet goed? Zie als voorbeeld deze post: MuMeAfrekening 2023 (persoonlijke hitlijsten) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 23 augustus 2023, 23:48 uur
panjoe schreef:
Werkt de embedfunctie van Spotify bij nog meer mensen niet goed? Zie als voorbeeld deze post: MuMeAfrekening 2023 (persoonlijke hitlijsten) - MusicMeter.nl
Ja, hetzelfde probleem (404) hier: Maak kennis met... 2023 - MusicMeter.nl
Vermoed echter dat het probleem bij Spotify ligt.
1
geplaatst: 24 augustus 2023, 00:21 uur
panjoe, ik zie het in het MuMeAfrekening topic ook bij Esteban, MrDamman, SBube, etc.
De knop 'media invoegen' werkt ook al langer niet meer voor Spotify. Ik weet dat er een workaround is (was?), maar die moet je ook maar net weten...
Tests met http-links en URI:
[embed]https://open.spotify.com/playlist/4RysNB3Q5oWqYf1ddSXDsv?si=019a532d44d4434f[/url]
[embed]https://open.spotify.com/embed/playlist/4RysNB3Q5oWqYf1ddSXDsv[/embed]
[embed]spotify:playlist:4RysNB3Q5oWqYf1ddSXDsv[/embed]
De knop 'media invoegen' werkt ook al langer niet meer voor Spotify. Ik weet dat er een workaround is (was?), maar die moet je ook maar net weten...
Tests met http-links en URI:
[embed]https://open.spotify.com/playlist/4RysNB3Q5oWqYf1ddSXDsv?si=019a532d44d4434f[/url]
[embed]https://open.spotify.com/embed/playlist/4RysNB3Q5oWqYf1ddSXDsv[/embed]
[embed]spotify:playlist:4RysNB3Q5oWqYf1ddSXDsv[/embed]
1
geplaatst: 24 augustus 2023, 20:31 uur
Roxy6 schreef:
Volgens mij heeft het MM management wat aan de advertentieklacht (dikke vette balken bovenin door al relevante groeps-en productinformatie heen) gedaan.
Ook bij mij is het euvel met de advertentiebalk die over de inhoud van de site heenwalst, voorbij. 'Broeva, haro!' om een Gallische krijger met snor en vlechtjes te citeren.
1
Onweerwolf
geplaatst: 25 augustus 2023, 10:22 uur
Hebben jullie de laatste paar weken ook dat je geregeld opnieuw moet inloggen op de website?
0
geplaatst: 25 augustus 2023, 10:28 uur
Onweerwolf schreef:
Hebben jullie de laatste paar weken ook dat je geregeld opnieuw moet inloggen op de website?
Jawel, toevallig vanochtend weer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 augustus 2023, 10:29 uur
Inderdaad. Het voelt redelijk random aan. Tenminste, ik kan geen patroon ontdekken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 augustus 2023, 10:37 uur
Ik vanochtend niet, maar (ik geloof) gisteren wel.
* denotes required fields.