De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site
zoeken in:
1
Mssr Renard
geplaatst: 3 juli 2023, 18:08 uur
gaucho schreef:
Gewoon te vinden, hoor, met de zoekmachine van MusicMeter. Kwestie van de juiste instellingen
(quote)
Gewoon te vinden, hoor, met de zoekmachine van MusicMeter. Kwestie van de juiste instellingen
Dus als ik een plaat van Barclay James Harvest zouk, vraag ik het één van deze dames? En anders kunnen deze heren wel helpen.
1
geplaatst: 3 juli 2023, 18:33 uur
Mssr Renard schreef:
Dus als ik een plaat van Barclay James Harvest zouk, vraag ik het één van deze dames? En anders kunnen deze heren wel helpen.
Voor de soulplaten kan je hier terecht.Dus als ik een plaat van Barclay James Harvest zouk, vraag ik het één van deze dames? En anders kunnen deze heren wel helpen.
0
geplaatst: 3 juli 2023, 21:33 uur
Ik heb een vraag over de top 250. Ik was nieuwsgierig aan het rondkijken toen ik zag dat Homogenic van Björk erg vaak stond in de persoonlijke top 10 van gebruikers maar niet in de top 250 lijst. Ik ging alles bij elkaar optellen (op basis van de uitleg die staat bij de top 250, dus een nummer 1 geeft 10 punten, 2 - 9 pt, 3 - 8 pt, 4 - 7 pt, 5 - 6 pt, 6 - 5 pt, 7 - 4, pt 8 - 3 pt, 9 - 2 pt en 10 geeft 1 punt) en ik kwam uit op 267 punten, wat meer dan genoeg is om in de lijst te staan en zelfs genoeg voor de 85ste plek. Maar toch staat Homogenic niet in de top 250, geen enkel album van Björk zelfs. Ik heb de rest van haar albums niet gecheckt maar ik weet wel dat Björk ook op deze site veel fans heeft waardoor ik verbaasd was. Komt dit probleem met de top 250 vaker voor en is hier een uitleg voor of is dit iets nieuws?
1
geplaatst: 3 juli 2023, 21:45 uur
10
Mssr Renard
geplaatst: 5 juli 2023, 11:36 uur
We lopen er wel op heen te geinen, maar fix die zoekmachine Tim94.
Niemand kan zijn top10 of rotatielijst gebruiken.
Het zoeken naar platen is een soort gokken geworden. Met het toevoegen van platen is het ook irritant. En ik weet: je kunt ook google gebruiken. Maar dat is natuurlijk onzin. Met google kun je je rotatielijst niet invullen. En daarbij is het belachelijk om al maandenlang geen normaal werkende zoekmachine te hebben.
Fix het. Zet de oude zoekmachine terug. Hij deed het gewoon al bijna 20 jaar prima.
Niemand kan zijn top10 of rotatielijst gebruiken.
Het zoeken naar platen is een soort gokken geworden. Met het toevoegen van platen is het ook irritant. En ik weet: je kunt ook google gebruiken. Maar dat is natuurlijk onzin. Met google kun je je rotatielijst niet invullen. En daarbij is het belachelijk om al maandenlang geen normaal werkende zoekmachine te hebben.
Fix het. Zet de oude zoekmachine terug. Hij deed het gewoon al bijna 20 jaar prima.
0
geplaatst: 6 juli 2023, 00:36 uur
Het afgelopen uur ofzo is de site hopeloos langzaam. Regelmatig klapt de host eruit. Is daar niets aan te doen?
3
geplaatst: 6 juli 2023, 22:17 uur
Die kapotte zoekmachine begint wel echt irritant te worden ja. Zo belachelijk veel extra clicks 

6
geplaatst: 6 juli 2023, 22:22 uur
Op sterven na dood, de hele bedoeling is dat je albums kunt vinden, de ziel is er uit zo. Jammer!
17
Tim94 (developer)
geplaatst: 7 juli 2023, 14:38 uur
Ik ben deze dagen bezig geweest om SOLR (techniek vd zoekmachine) te leren begrijpen. Als test heb ik The Harvest Years toegevoegd via een test script zojuist. Dat lijkt goed te gaan. Er zit progress in, maar jullie moeten nog even geduld hebben.
Er moeten goede scripts voor zowel albums als artiesten komen. Wellicht komt er ook een crew stukje om op id de zoekmachine te bewerken (jullie vullen dan het id in en het script pakt het op), mochten de scripts dat nog niet hebben gedaan. Maar dat weet ik nog niet zeker.
Het lastigste gaat nu worden om te bepalen welke wel en niet vindbaar gaan zijn. Er zijn wel 650k+ albums op MusicMeter. Dit moet ik ook met onze host nalopen. Wellicht zeggen zij wel dat het niet uitmaakt, maar dat weet ik nog niet.
Er moeten goede scripts voor zowel albums als artiesten komen. Wellicht komt er ook een crew stukje om op id de zoekmachine te bewerken (jullie vullen dan het id in en het script pakt het op), mochten de scripts dat nog niet hebben gedaan. Maar dat weet ik nog niet zeker.
Het lastigste gaat nu worden om te bepalen welke wel en niet vindbaar gaan zijn. Er zijn wel 650k+ albums op MusicMeter. Dit moet ik ook met onze host nalopen. Wellicht zeggen zij wel dat het niet uitmaakt, maar dat weet ik nog niet.
0
Mssr Renard
geplaatst: 7 juli 2023, 15:34 uur
Lekker bezig in elk geval Tim94, bedankt voor de update en we zullen geduld hebben.
0
Mssr Renard
geplaatst: 11 juli 2023, 20:58 uur
Vreemd, deze plaat: 38 Special - Live at Rockpalast 1981 (2023) - MusicMeter.nl is verschenen op het label MIG, maar als je op het label klikt zie je de plaat niet terug: MIG - MusicMeter.nl
Ook geen andere platen uit 2023, misschien is dat de bug?
Vreemde bug in elk geval.
Ook geen andere platen uit 2023, misschien is dat de bug?
Vreemde bug in elk geval.
0
Tim94 (developer)
geplaatst: 12 juli 2023, 11:31 uur
Even een vraag. Voordat ik het script voor albums laat draaien. Wat mist er vooral? Nieuwe albums of is het selectief? Dan pas ik daar de sortering voor aan. Wanneer het selectief is start ik vanaf id 1 en anders begin ik bij het laatst toegevoegde album.
0
geplaatst: 12 juli 2023, 12:07 uur
Tim94 schreef:
Even een vraag. Voordat ik het script voor albums laat draaien. Wat mist er vooral? Nieuwe albums of is het selectief? Dan pas ik daar de sortering voor aan. Wanneer het selectief is start ik vanaf id 1 en anders begin ik bij het laatst toegevoegde album.
Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik dacht eerst albums binnen een bepaald timeframe (nieuwe vaak niet te vinden, oude juist wel), maar soms zie ik opeens wel weer een nieuw album terug. Maar nieuwe albums missen zeker meer dan oude albums is mijn indruk.
1
geplaatst: 12 juli 2023, 12:11 uur
Tim94 ::
Zoeken op titel nagenoeg geen of weinig resultaat, stel ik zoek op ’ ‘the car’ (arctic monkeys) dan krijg ik wat oudere albums te zien tot 2008, geen the car - arctic monkeys. bij zoektermen met namen die vaak terugkomen als ‘star’ zie ik hetzelfde. Het lijkt of zoekmachine ergens stopt of hapert.
wil ik datzelfde album op de rotatielijst dan zie ik bij het intikken van the car 2x albums uit 2022/23 in de opsomming the artic monkeys staan er niet bij, (als ik het goed heb bekeken)
p.s.
zoek ik hetzelfde album via de bandnaam 'arctic monkeys' voor mijn rotatielijst, dan staat daar hun recente album the car niet tussen...
Zoeken op titel nagenoeg geen of weinig resultaat, stel ik zoek op ’ ‘the car’ (arctic monkeys) dan krijg ik wat oudere albums te zien tot 2008, geen the car - arctic monkeys. bij zoektermen met namen die vaak terugkomen als ‘star’ zie ik hetzelfde. Het lijkt of zoekmachine ergens stopt of hapert.
wil ik datzelfde album op de rotatielijst dan zie ik bij het intikken van the car 2x albums uit 2022/23 in de opsomming the artic monkeys staan er niet bij, (als ik het goed heb bekeken)
p.s.
zoek ik hetzelfde album via de bandnaam 'arctic monkeys' voor mijn rotatielijst, dan staat daar hun recente album the car niet tussen...
6
Tim94 (developer)
geplaatst: 12 juli 2023, 12:15 uur
Ik ga alles gewoon vanaf album 1 laten draaien zoals het voorheen ook ging. In bijvoorbeeld 20.000 albums per keer. Dan is het best snel weer gevuld.
0
Tim94 (developer)
geplaatst: 12 juli 2023, 13:39 uur
Is er ook zo een artiest die jullie niet kunnen vinden? Ben begonnen met het script voor artiesten. Het liefst met de pagina erbij.
1
geplaatst: 12 juli 2023, 14:02 uur
Tim94 schreef:
Is er ook zo een artiest die jullie niet kunnen vinden? Ben begonnen met het script voor artiesten. Het liefst met de pagina erbij.
proef gedaan met 10 willekeurige artiestennamen, alle 10 gevonden
1
geplaatst: 12 juli 2023, 14:23 uur
Tim94 schreef:
Nog steeds klopt iets niet 100% - voorbeeld:
Ik typ als zoekstring: Simpson
in de hit-list vind ik niet Mikael Simpson artiestenpagina: Mikael Simpson - MusicMeter.nl
ook niet als ik als zoekstring Mikael, Mikael S typ, pas bij Mikael Si verschijnt hij in de hit-list.
In al die gevallen vind ik wel Jessica Simpson - ook wanneer ik alleen Jessica typ.
0
Tim94 (developer)
geplaatst: 12 juli 2023, 15:01 uur
Mjuman schreef:
in de hit-list vind ik niet Mikael Simpson artiestenpagina: Mikael Simpson - MusicMeter.nl
ook niet als ik als zoekstring Mikael, Mikael S typ, pas bij Mikael Si verschijnt hij in de hit-list.
In al die gevallen vind ik wel Jessica Simpson - ook wanneer ik alleen Jessica typ.
(quote)
Mikael Simpson staat er wil in. Je moet gewoon meer intypen. Zie dat hij ook geen populaire artiest is. Daardoor worden andere suggesties getoond wanneer je minder intypt.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juli 2023, 15:08 uur
Tim94 schreef:
Ik kan Golden Hours niet vinden in de rotatielijst
Golden Hours - Golden Hours (2023) - MusicMeter.nl
1
geplaatst: 12 juli 2023, 15:24 uur
Sylvie Kreusch is wel te vinden Tim94, maar haar recentste album Sylvie Kreusch - Montbray (2021) niet.
2
Tim94 (developer)
geplaatst: 12 juli 2023, 15:28 uur
Joell Ortiz & L'Orange net met het nieuwe script voor artiesten toegevoegd. Dus dat script komt er ook aan morgen.
metalfist, het album script draait volop. Dit duurt zeker een klein dagje voordat het allemaal is doorgelopen. Waarschijnlijk wordt het morgen in de loop van de dag vindbaar.
metalfist, het album script draait volop. Dit duurt zeker een klein dagje voordat het allemaal is doorgelopen. Waarschijnlijk wordt het morgen in de loop van de dag vindbaar.
0
Tim94 (developer)
geplaatst: 12 juli 2023, 15:44 uur
DjFrankie schreef:
(quote)
Wanneer ik zoek op 'Golden Hours' in de bovenste zoekbalk, vind ik hem wel. Gebruikt dezelfde data.
0
geplaatst: 12 juli 2023, 15:46 uur
Tim94 schreef:
Wanneer ik zoek op 'Golden Hours' in de bovenste zoekbalk, vind ik hem wel. Gebruikt dezelfde data.
(quote)
Ja, dan vind je de artiest, maar niet het album. En in de rotatielijst wordt er alleen op albums gezocht, dus daar zie je dan ook niet de artiest.
4
Tim94 (developer)
geplaatst: 12 juli 2023, 15:47 uur
Mausie schreef:
Ja, dan vind je de artiest, maar niet het album. En in de rotatielijst wordt er alleen op albums gezocht, dus daar zie je dan ook niet de artiest.
(quote)
Dan geldt dit ook, het album script draait volop. Dit duurt zeker een klein dagje voordat het allemaal is doorgelopen. Waarschijnlijk wordt het morgen in de loop van de dag vindbaar.
3
Mssr Renard
geplaatst: 13 juli 2023, 08:47 uur
Tim94, het werkt weer. Ik heb mijn top10 weer kunnen invullen. Ik neem aan dat de rotatielijsten nu ook weer ingevuld kunnen worden.
Dank voor het oplossen!
Dank voor het oplossen!
7
Tim94 (developer)
geplaatst: 13 juli 2023, 09:10 uur
Mssr Renard schreef:
Tim94, het werkt weer. Ik heb mijn top10 weer kunnen invullen. Ik neem aan dat de rotatielijsten nu ook weer ingevuld kunnen worden.
Dank voor het oplossen!
Dank voor het oplossen!
Wilde net al even een bericht plaatsen. Aan mijn kant staan de albums er in. Artiesten ga ik nu oppakken.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 juli 2023, 09:16 uur
DjFrankie schreef:
(quote)
En deze staat nu in mijn Rotatielijst

* denotes required fields.