MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
legian schreef:
(quote)

Dus dus.

De schrijver van het bericht is dus iemand die voor clickbait voetbal(sport) sites heeft gewerkt. Vriendjes is met de mensen bij Realtime en nog eens oud nieuws neerpent. Is er enige affiniteit met muziek journalistiek? Of kunnen we hier hetzelfde clickbait gehalte verwachte...

Het clickbait op de hoofdpagina was voor mij een van de redenen me uit te schrijven van MovieMeter, een paar jaar terug, maar juist bij deze schrijver lijkt dat erg mee te vallen.

Mausie schreef:
(quote)

Op zich goed om optimistisch te blijven, maar je klinkt nu wel erg naïef

Ja, dat bedacht ik me zelf ook al wel. We gaan het wel zien.
Blijft natuurlijk absurd dat er mensen vele uren werken aan de metersites en er nog geen bedankje vanaf kan.

Gretz schreef:
Rudi S heb jij ook wel eens heimwee naar de goede ouwe gezellige tijd op BoMe?

Zeker, maar lekker rustig daar
en er is nogwel iets te vieren

herman schreef:

Blijft natuurlijk absurd dat er mensen vele uren werken aan de metersites en er nog geen bedankje vanaf kan.

Sorry herman, bedankt

Haha, dank je wel. Jij ook bedankt Rudi.

Maar het ging mij uiteraard om de huidige crewmembers en die van de laatste jaren.

herman schreef:
(quote)

Het clickbait op de hoofdpagina was voor mij een van de redenen me uit te schrijven van MovieMeter, een paar jaar terug, maar juist bij deze schrijver lijkt dat erg mee te vallen.

Geen idee of hij veel clickbait schrijft, maar de achtergrond die Kramer oprakelde laat mijn geen sterke journalistiek verwachten. Helemaal niet gezien wat er met MoMe gebeurt is.
Ik zie mijzelf graag ongelijk bewezen worden in deze, maar ik blijf bijzonder skeptisch.

Onweerwolf
De vraag is vooral waarom er iets wordt geïmplementeerd waar nog nooit iemand om heeft gevraagd.

Onweerwolf schreef:
De vraag is vooral waarom er iets wordt geïmplementeerd waar nog nooit iemand om heeft gevraagd.
Een exploitant vraagt nooit iets, die denkt alleen aan handel.

Onweerwolf
Precies.

Onweerwolf schreef:
Een streep door heel mijn IT-carrière.

brajoapau schreef:
Benieuwd hoelang het zal duren vooraleer er ook hier (zoals op moviemeter) van die nietszeggende of zelfs menigeen provocerende nieuwsberichten zullen gaan verschijnen op de hoofdpagina.

Ik heb eerder dit jaar nog geen gesolliciteerd bij MovieMeter, omdat ik echt graag weg wilde bij m'n huidige baan. Als proefopdracht kreeg ik twee nietszeggende schrijfklussen waarvan ik zoiets had dat je die net zo goed door ChatGPT had kunnen laten schrijven. Waarom je daar mensen voor aan zou nemen. Trouwens ook nooit een gesprek of zo gehad, terwijl ik op een halfuurtje fietsen van de hoofdredactie woon, maar wel een vaag mailtje dat er zo ontzettend veel sollicitanten waren. Tja, was er ook wel blij mee, want ik zag mezelf dat niet direct langer dan een week doen. Gelukkig zit ik trouwens vanaf juni bij een nieuwe werkgever.

Slowgaze schreef:
Gelukkig zit ik trouwens vanaf juni bij een nieuwe werkgever.

Ha, boekmeter neem ik aan?

Wel spannend wat het volgende oud nieuws gaat zijn op de voorpagina. Wisten we al dat Elvis is overleden?

Ik krijg nu ook reclames voor erectiele dysfunctie.
Een onderzoek van acht dagen voor maar 1750 euro. Benieuwd wat er allemaal in die acht dagen gebeurt, ook al heb je geen last van dysfunctioneren.....

musician schreef:
Ik krijg nu ook reclames voor erectiele dysfunctie.
Een onderzoek van acht dagen voor maar 1750 euro. Benieuwd wat er allemaal in die acht dagen gebeurt, ook al heb je geen last van dysfunctioneren.....

Ontkenningsfase?

Ik heb nergens last van maar ik krijg, vermoedelijk in het vooruit, ook reclames voor rollators terwijl ik zaterdag nog gewoon moet voetballen bij Altius. Misschien dat na afloop.....nah. Meestal red ik het dan wel tot aan de auto.

itchy schreef:
Wel spannend wat het volgende oud nieuws gaat zijn op de voorpagina. Wisten we al dat Elvis is overleden?

De knoppen ‘meer nieuws’ en ‘archief nieuws’ werken al wel. Nu nog content om het echt te laten werken

Tja, ik ben zelf freelance journalist en tekstschrijver met een grote interesse voor alles wat zich in de muziekwereld afspeelt. Ik zou het best leuk vinden om deze site met enige regelmaat van serieus en interessant nieuws te voorzien. Niet kosteloos, de schoorsteen moet ten slotte ook roken, maar tegen een redelijk bescheiden vergoeding, bijvoorbeeld per geleverd artikel. Het blijft voor een deel ook liefdewerk, nietwaar? Maar of het zinvol is om daadwerkelijk te solliciteren, gezien de ervaringen van Slowgaze vraag ik me ten zeerste af...

gaucho, het ligt er ook wel echt aan wat je gewend bent qua journalistiek en waar je hart ligt. Iemand die op een nieuwsdienst werkt en gewend is aan webredactie vindt het wellicht leuk werk; zelf ben ik als cultureel journalist (naast mijn marketingbaan) gewend om inhoudelijke stukken tussen de duizend en tweeduizend woorden te schrijven. Daar word ik gelukkig van; niet van de proefopdrachten die ik moest maken. Dat gezegd hebbende: vanaf juni werk ik in de B2C-marketing, weer iets heel nieuws, maar daar ben ik dan ook wel weer erg benieuwd naar. Ga wel bewust naar 36 uur zodat ik in elk geval één keer in de twee weken meer ruimte heb om te freelancen.

Handig die nieuwsberichten op de frontpage. Zo blijven we goed op de hoogte van de beslommeringen van onze favoriete artiesten.

Verrek, ze zijn actief geworden. Voor zover nog geen nieuwswaardige nieuwsberichten wat ik zie.

Een beetje als dat liedje van The Smiths: it says nothing to me about my life.

Mooie berichten, daar kan ik wel iets mee

Wat kennen ze hun doelgroep toch goed...

Kunnen we alsjeblieft weer afscheid nemen van de nieuwssectie? Ik heb een grootschalig onderzoek gedaan onder de gebruikers en wat eruit kwam: niemand zit te wachten op dergelijk nieuws over Lil Kleine, René Froger of Martin Garrix. Het laatste wat ik (we) wil zien als ik naar mijn geliefde blauwwitte muziekforum ga. Het is toch verdorie de entertainmentsectie van nu.nl niet?

Voor de rest: ga zo door (behalve met het nieuws dus)

Het is dat er hier berichten over verschijnen, anders was het me niet eens opgevallen.

Het zou leuker zijn als er ook MuMe-gerelateerde content verscheen of door MuMe-users geschreven content.

Zeker. Het R.I.P. deel van de site is dankzij oplettende users als chartsmaster altijd heel actueel.

Dank! En dat doe ik bovendien geheel kosteloos.
Link naar een nieuwsberichtje, korte bio, clipje erbij, altijd leuk om te doen (klinkt wel een beetje morbide zo, eigenlijk)

Ja, dat zou ook zeker wat voor de voorpagina zijn.

cosmic kid (moderator)
herman schreef:
Ja, dat zou ook zeker wat voor de voorpagina zijn.

Zeker. Er zijn zoveel mooiere, interessantere manieren om de voorpagina aantrekkelijker te maken. Het gaat alleen niet gebeuren,beter herkauwen we oud nieuws over Lil Kleine, Rene Froger en Martin Garrickx. Dat is ook logisch, want zij bevolken de rotatielijst en onze album Top 250.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:11 uur

geplaatst: vandaag om 01:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.