MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
Voorstel 4: scores op een artiestenpagina zou ik liever direct onder reguliere albums zien in plaats van pas na de (soms) ellenlange lijsten aan verzamelaars en live-albums

Er is niets mis met het toevoegen van singles.
Rate Your Music is behoorlijk compleet en laat je desgewenst de keuzes openklappen, mocht er een groot aantal albums of singles zijn uitgebracht.

Ik ben zelf nog maar een goed jaar actief op de forums hier, al gebruik ik de site al een stuk langer. Dus het zou best kunnen dat het onderstaande idee al eens eerder is voorgesteld.

Het lijkt mij interessant als gebruikers de mogelijkheid krijgen om hun persoonlijke top 5 van favoriete genres in te vullen. Die top 5 lijsten zouden dan kunnen meetellen in een algemene toplijst van genres. Zo'n top 5 genre lijstje geeft meteen een beter beeld van de expertise van de gebruikers en het is interessant waar in het algemeen de voorkeur naar uitgaat op mume.

Ben benieuwd wat anderen van dit idee vinden en of er animo voor is.

konijnmuziek schreef:
Ik ben zelf nog maar een goed jaar actief op de forums hier, al gebruik ik de site al een stuk langer. Dus het zou best kunnen dat het onderstaande idee al eens eerder is voorgesteld.

Het lijkt mij interessant als gebruikers de mogelijkheid krijgen om hun persoonlijke top 5 van favoriete genres in te vullen. Die top 5 lijsten zouden dan kunnen meetellen in een algemene toplijst van genres. Zo'n top 5 genre lijstje geeft meteen een beter beeld van de expertise van de gebruikers en het is interessant waar in het algemeen de voorkeur naar uitgaat op mume.

Tsja, de eigenaar doet niks meer aan deze site. Dus hoe leuk je idee ook is, niemand die het gaat implementeren.

Arrie schreef:

Tsja, de eigenaar doet niks meer aan deze site. Dus hoe leuk je idee ook is, niemand die het gaat implementeren.

Ja, dat is toch wel zonde zeg. We hebben hier een van de mooiste album databases van de wereld opgebouwd. Zonder vernieuwing (in het algemeen) bewegen we niet mee met de tijd en ontstaat het risico dat Mume langzaam verdwijnt.

Deranged
Het gevolg van helaas een aantal poor poor choices van de vorige eigenaar en de intrede van evil meter-fan de money man met zijn gevolg.
https://i.imgur.com/nhJWXmt.jpeg

konijnmuziek schreef:

Dit is een heel goed idee, genres staan wel in de database, maar er wordt nauwelijks iets mee gedaan. Het wordt gepresenteerd als 'een pot nat', het zou ook een wat diverser of muzikaal breder 'publiek' kunnen aantrekken. Maar ik zou dan wel de muziek wat meer centraal stellen, dan de scores van de gebruiker(s). Muziek is geen wedstrijdje! (althans voor mij hoeft dat niet zo)

konijnmuziek schreef:
(quote)

Ja, dat is toch wel zonde zeg. We hebben hier een van de mooiste album databases van de wereld opgebouwd. Zonder vernieuwing (in het algemeen) bewegen we niet mee met de tijd en ontstaat het risico dat Mume langzaam verdwijnt.

Zonder enige vernieuwing... zou MuMe over pakweg een jaar of 5 nog overeind kunnen blijven?

(Deze vervelende vraag zou je wel eens durven en kunnen stellen, na al zoveel jaren van stilstand...)

Arrie schreef:
(quote)

Het verbaasd me dat deze site uberhaupt nog werkt.

Het verbaasd me dat deze site uberhaupt nog werkt

Michiel Cohen schreef:

Het team van mume vrijwilligers verricht ongelofelijk veel werk om de website draaiende te houden. Ze verdienen veel waardering! Als de eigenaar vernieuwing blijft tegenhouden, ontstaat er denk ik vanzelf een nieuw initiatief, bijvoorbeeld een app of website.

Begreep uit een redelijk betrouwbare schatting dat de marktwaarde van (enkel) MusicMeter.nl tussen de 5 en 9 ton ligt. Dus een nieuwe eigenaar zal er niet heel snel komen me dunkt

Als we nu allemaal vandaag beginnen met sparen kunnen we de site misschien over een jaar of 5 collectief aanschaffen

Gretz schreef:
Begreep uit een redelijk betrouwbare schatting dat de marktwaarde van (enkel) MusicMeter.nl tussen de 5 en 9 ton ligt. Dus een nieuwe eigenaar zal er niet heel snel komen me dunkt

Als we nu allemaal vandaag beginnen met sparen kunnen we de site misschien over een jaar of 5 collectief aanschaffen

https://www.weddingdesigns.nl/wp-content/uploads/2022/03/klarna-betalen-768x432.webp

Onweerwolf
Gretz schreef:
Begreep uit een redelijk betrouwbare schatting dat de marktwaarde van (enkel) MusicMeter.nl

What?

Sir Spamalot (crew)
Huidige situatie zorgt wel voor een heel gemotiveerde crew. Zonder steun, zonder terugkoppeling, zonder wat dan ook van zij-die-niet-genoemd-mogen-worden alles recht houden. Toen ik begin dit jaar opnieuw crewlid werd, stelde ik mij achteraf ook die vraag: "Is het nog de moeite?" Nog altijd vind ik volmondig van ja. Het is een (flinke) hobby die vaak flink veel tijd vereist: toevoegingen en correcties blijven maar binnenstromen. Duizenden en duizenden te behandelen zaken en waarom niet: ik bekijk het als een hobby annex vrijetijdsbesteding. Stopt het hier op een dag, wel dan stopt het, wel dan is het uitkijken naar iets anders, ergens anders.

Nog even pluggen: Grote albumhoezen. Hulp gevraagd!. Het hoeven niet altijd toevoegingen te zijn.

Heee een nieuw rubriekje op de hoofdpagina! "Het laatste muzieknieuws". Mijn interesse heeft het niet, maar storend is het ook niet - zolang de hoofdpagina maar niet verandert in de totale chaos van die van MovieMeter vind ik het best.

so it begins

Even de naam bij het stukje gegoogeld:
Daniel Cabot Kerkdijk (1978) is sinds november 2022 actief als Head of Netherlands editorial voor Realtimes Network. Hij is eindverantwoordelijk voor de inhoud van de Nederlandse edities van diverse websites, het aansturen van de hoofdredacteuren en redacties en contact met externe partijen. Voordat hij bij Realtimes in dienst trad, was Daniel liefst zeventien jaar lang hoofdredacteur van Voetbalzone, dat destijds onder zijn leiding de meest bezochte voetbalwebsite van Nederland was. Nadien vond hij een nieuwe uitdaging bij SciSports, een toonaangevende speler op het gebied van data-gedreven inzichten voor scouting, wedstrijdanalyse en teamontwikkeling. Na een half jaar deed zich echter de mogelijkheid voor om in dienst te treden bij Realtimes. “Een bedrijf waar bovendien tal van oud-collega’s uit mijn tijd bij Voetbalzone werkzaam zijn.” Als Head of Netherlands editorial is Daniel inhoudelijk eindverantwoordelijk voor de kwaliteit en verdere ontwikkeling van content van FCUpdate, FootballTransfers, Mee Met Oranje, GPFans en MovieMeter.

Welkom op de website, Daniel! Houd je ook van muziek?

Kramer schreef:
Heee een nieuw rubriekje op de hoofdpagina! "Het laatste muzieknieuws". Mijn interesse heeft het niet, maar storend is het ook niet - zolang de hoofdpagina maar niet verandert in de totale chaos van die van MovieMeter vind ik het best.
Oké, op de mobiele versie is het wel behoorlijk irritant.

Ik kom eigenlijk nooit op de voorpagina, wat is het voordeel van om het wel te doen?

Ik ook niet, maar wel leuk als de voorpagina wat dynamischer wordt. In de huidige opmaak oogt het ook wel prettig, zo'n extra nieuwsitem.

Misschien dat er op den duur ook wat nieuws vanuit de website zelf geplaatst kan worden (bv. de wekelijkse publicatie van de MuMeAfrekening of de uitslag van de MuMeLadder en aankondigingen van de bijbehorende radio-uitzendingen).

Eindelijk 'iets' nieuws, wel met wat oudbakken nieuws, het is ook nooit goed...
welkom Daniel Cabot Kerkdijk, zat ie ook niet in de sport?
Initiatief van eigenaar?

herman schreef:
Ik ook niet, maar wel leuk als de voorpagina wat dynamischer wordt. In de huidige opmaak oogt het ook wel prettig, zo'n extra nieuwsitem.

Misschien dat er op den duur ook wat nieuws vanuit de website zelf geplaatst kan worden (bv. de wekelijkse publicatie van de MuMeAfrekening of de uitslag van de MuMeLadder en aankondigingen van de bijbehorende radio-uitzendingen).

Op zich goed om optimistisch te blijven, maar je klinkt nu wel erg naïef

Op zich nu natuurlijk (nog) een kleine verandering. Gaat over verhoging Spotify. Ik zou het ook leuk en goed vinden om daar op te kunnen reageren (kan nu nog niet) want hé ! Nederlanders en prijsverhogingen.

Op MoMe heb je ook een soort nieuwsberichten maar die zijn vaak overgenomen (en heel slecht vertaald) van andere nieuwssites. Dat is soms tenenkrommend en er (tegenwoordig wat minder) zijn best wel soms polariserende berichten bij (waar je dan op een gegeven moment weer niet op kon reageren). En polarisatie levert natuurlijk wel veel click-adds op.

Ik heb het vermoeden dat het bij muzieknieuws wat anders is. Ik zou het zeker wel waarderen als ‘bepaald’ muzieknieuws hier wordt gedeeld. Wat dat betreft is de site nu nog wat ‘oud’ want er gebeurt veel in de muziekwereld en het gaat snel. Maar, mijn vermoeden, is dat we hier toch wat oudere, overwegend mannelijke users zijn levend en luisterend in een ietwat eigen klein wereldje.

Van mij hoeft dat dan weer niet te veranderen. Ik ben graag onder mijn eigen luistergenoten, eigen wereldje waar we veel van elkaar herkennen en met elkaar hier delen. Maar ook ‘wij’ hebben in onze voorkeuren hier toch muzikanten die ‘nieuws’ hebben. Prijsverhogingen is echt iets voor ons om over te discussiëren. Tik-Tok nieuws weer minder.

ni slecht schreef:
so it begins

Dus dus.

De schrijver van het bericht is dus iemand die voor clickbait voetbal(sport) sites heeft gewerkt. Vriendjes is met de mensen bij Realtime en nog eens oud nieuws neerpent. Is er enige affiniteit met muziek journalistiek? Of kunnen we hier hetzelfde clickbait gehalte verwachte...

Benieuwd hoelang het zal duren vooraleer er ook hier (zoals op moviemeter) van die nietszeggende of zelfs menigeen provocerende nieuwsberichten zullen gaan verschijnen op de hoofdpagina.

De moderators op moviemeter hebben er in ieder geval een hele kluif aan om alles daar in goede banen te leiden wanneer er bij een nieuwsartikel waar users op kunnen reageren de discussie weer maar eens helemaal uit de hand loopt.

Dus, bij deze alvast bon courage Casartelli, cosmic kid, DjFrankie en panjoe!

Iemand enthousiast over deze toevoeging?

https://i.vgy.me/ZTNqqM.png

Beter denken meter_fan en co ook eens aan verbeteringen voor de toplijsten, zoals een Alt.(ernatieve) Top 250 op basis van stemgemiddeldes (IMDB-formule), een Tip 250 en een Top Recent. Functionaliteiten die op MovieMeter en BoekMeter al geruime tijd aanwezig zijn. Daar zou MusicMeter imo meer gebaat bij zijn dan nodeloze nieuwsfeiten die je ook al overal elders op het web kunt lezen.

Kramer schreef:
Even de naam bij het stukje gegoogeld:
(quote)

Welkom op de website, Daniel! Houd je ook van muziek?

Ah, ik ken deze schrijver nog van zijn tijd als hoofdredacteur bij Voetbalzone.nl. De interviews en longreads die hij destijds publiceerde las ik graag Als er ook wat meer diepgaand muzieknieuws op MusicMeter verschijnt - dat je niet zomaar elders op het web kunt lezen - juich ik het toe.

Rudi S heb jij ook wel eens heimwee naar de goede ouwe gezellige tijd op BoMe?

brajoapau schreef:
Benieuwd hoelang het zal duren vooraleer er ook hier (zoals op moviemeter) van die nietszeggende of zelfs menigeen provocerende nieuwsberichten zullen gaan verschijnen op de hoofdpagina.

De moderators op moviemeter hebben er in ieder geval een hele kluif aan om alles daar in goede banen te leiden wanneer er bij een nieuwsartikel waar users op kunnen reageren de discussie weer maar eens helemaal uit de hand loopt.

Vooralsnog is er helemaal geen reactie mogelijkheid. En als ik specifiek kijk naar de artikelen die deze schrijver heeft gepubliceerd op MovieMeter valt het wel mee.

Voor mij was dit overigens ook geen oud nieuws, maar ik lees mijn Spotify-mail ook niet zo nauwgezet.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:29 uur

geplaatst: vandaag om 08:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.