De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site
zoeken in:
7
geplaatst: 6 juni 2025, 17:52 uur
Onweerwolf schreef:
Ik beng bang dat als deze bagger niet voldoende nieuwe users trekt Musicmeter wordt afgestoten aan het einde van het jaar.
Ik beng bang dat als deze bagger niet voldoende nieuwe users trekt Musicmeter wordt afgestoten aan het einde van het jaar.
Dan zou ik wel opeens veel meer tijd overhouden, dat dan weer wel.
0
geplaatst: 6 juni 2025, 17:54 uur
Onweerwolf schreef:
Ik heb die nieuwspagina net gezien maar het is inderdaad gewoon hitkrantrommel. Ik beng bang dat als deze bagger niet voldoende nieuwe users trekt Musicmeter wordt afgestoten aan het einde van het jaar.
Ik heb die nieuwspagina net gezien maar het is inderdaad gewoon hitkrantrommel. Ik beng bang dat als deze bagger niet voldoende nieuwe users trekt Musicmeter wordt afgestoten aan het einde van het jaar.
Dus pas na de finales van de Witte Trui 2025 en MuMeLadder 2025? Wat lief, dat noem ik nou fanservice!
0
geplaatst: 6 juni 2025, 18:56 uur
Zonde wel, MUME heeft in mijn ogen best wel wat potentie. Er zou veel meer uitgehaald kunnen worden
1
geplaatst: 6 juni 2025, 19:21 uur
legian schreef:
Tuurlijk Moviemeter (en TVmeter) heeft een flinke metamorfose ondergaan. Maar de rest van de meter sites, die beduidend minder mensen trekken en nog minder levensvatbaar zijn leven ook nog steeds. En de users (wij dus) maken daar nog steeds gretig gebruik van.
Tuurlijk Moviemeter (en TVmeter) heeft een flinke metamorfose ondergaan. Maar de rest van de meter sites, die beduidend minder mensen trekken en nog minder levensvatbaar zijn leven ook nog steeds. En de users (wij dus) maken daar nog steeds gretig gebruik van.
In de ogen van eigenaren, andere mensen die er aan willen verdienen, zijn wij misschien "minder levensvatbaar".
Maar in onze ogen is de site net zo leefbaar als dat je er gebruik van maakt.
Toen het blad Viva er mee ophield (2021) waren er zoveel mensen die verontwaardigd waren dat het Viva Forum er mee op zou houden, dat de uitgever van Viva (DPG Media) besloot om het in de lucht te laten Viva Forum - Forumoverzicht - forum.viva.nl
Je moet er van houden, maar het gaat mij even over de opzet van de site, de simpele opmaak en de aantrekkingskracht die het voor veel mensen heeft om er te reageren.
Het heeft geen foto's, geen nieuws (wel nieuws gerelateerde topics) en wat kleine advertenties waar je makkelijk overheen scrolt. Het is feitelijk alleen lezen, reageren en topics aanleveren (desgewenst).
Sinds 1999 hebben zich er 2.8 miljoen Nederlanders ingeschreven. 164.696 unieke bezoekers per maand.
Met wat kleine uitstapjes is onze focus natuurlijk gericht op muziek maar het idee er achter is hetzelfde. Het kan dus bestaan maar het kan alleen als de eigenaar er niet rijk van wil worden. DBG Media zit met het Viva Forum niet in de rode cijfers maar het weet zich netjes te handhaven en dat is in medialand overigens al heel wat.
Wat wij niet moeten laten gebeuren is dat we ons aan laten praten dat onze site niet langer levensvatbaar zou zijn. Voordat je het weet gaan mensen elkaar napraten en heb je een selffulfilling prophecy.
Daarom ben ik in eerste instantie benieuwd waar Gaucho en herman mee gaan komen, daarna zien we verder.
0
geplaatst: 7 juni 2025, 08:23 uur
musician schreef:
In de ogen van eigenaren, andere mensen die er aan willen verdienen, zijn wij misschien "minder levensvatbaar".
Toen het blad Viva er mee ophield (2021) waren er zoveel mensen die verontwaardigd waren dat het Viva Forum er mee op zou houden, dat de uitgever van Viva (DPG Media) besloot om het in de lucht te laten Viva Forum - Forumoverzicht - forum.viva.nl
Je moet er van houden, maar het gaat mij even over de opzet van de site, de simpele opmaak en de aantrekkingskracht die het voor veel mensen heeft om er te reageren.
Het heeft geen foto's, geen nieuws (wel nieuws gerelateerde topics) en wat kleine advertenties waar je makkelijk overheen scrolt. Het is feitelijk alleen lezen, reageren en topics aanleveren (desgewenst).
Sinds 1999 hebben zich er 2.8 miljoen Nederlanders ingeschreven. 164.696 unieke bezoekers per maand.
Met wat kleine uitstapjes is onze focus natuurlijk gericht op muziek maar het idee er achter is hetzelfde. Het kan dus bestaan maar het kan alleen als de eigenaar er niet rijk van wil worden. DBG Media zit met het Viva Forum niet in de rode cijfers maar het weet zich netjes te handhaven en dat is in medialand overigens al heel wat.
Wat wij niet moeten laten gebeuren is dat we ons aan laten praten dat onze site niet langer levensvatbaar zou zijn. Voordat je het weet gaan mensen elkaar napraten en heb je een selffulfilling prophecy.
Daarom ben ik in eerste instantie benieuwd waar Gaucho en herman mee gaan komen, daarna zien we verder.
(quote)
Ik heb weinig verstand van het technische gedeelte van websites en forums. Wel ben ik al jaren lid van het Marantzforum en de wielerprono. Deze worden al jaren in de lucht gehouden zonder noemenswaardige reclame. Misschien een idee om daar eens inspiratie op te doen voor degenen die wat beter in de materie zitten?
1
geplaatst: 7 juni 2025, 09:07 uur
Muziekgerelateerd: toen het 3voor12-forum stopte (volgens mij al weer een jaar of 15 terug), werd forumnerds.nl opgericht. Ziet er springlevend uit, met nog steeds dezelfde namen als destijds. Ziet er ook lekker rustig uit. Maar puur een escape-functie natuurlijk. Alleen het MuMe-forum zonder de albumdatabase is als een hoofd zonder lichaam.
1
geplaatst: 7 juni 2025, 09:59 uur
itchy schreef:
Muziekgerelateerd: toen het 3voor12-forum stopte (volgens mij al weer een jaar of 15 terug), werd forumnerds.nl opgericht. Ziet er springlevend uit, met nog steeds dezelfde namen als destijds.
Muziekgerelateerd: toen het 3voor12-forum stopte (volgens mij al weer een jaar of 15 terug), werd forumnerds.nl opgericht. Ziet er springlevend uit, met nog steeds dezelfde namen als destijds.
Oh en daar mag politiek wel

2
geplaatst: 7 juni 2025, 16:06 uur
ArthurDZ schreef:
Dus pas na de finales van de Witte Trui 2025 en MuMeLadder 2025? Wat lief, dat noem ik nou fanservice!
(quote)
Je ziet de belangrijkste jaarlijkse finale over het hoofd

gaucho schreef:
Inmiddels heb ik een uitgebreide toelichting verstuurd aan Daniël. Met een positieve insteek wil ik (en eventueel Herman) samen kijken naar wat mogelijk is. Nu ff afwachten of en hoe erop wordt gereageerd. Vooralsnog vind ik het positief dat Daniël zich hier in de discussie gemengd heeft en open lijkt te staan voor communicatie hierover. Wordt vervolgd.
(quote)
Inmiddels heb ik een uitgebreide toelichting verstuurd aan Daniël. Met een positieve insteek wil ik (en eventueel Herman) samen kijken naar wat mogelijk is. Nu ff afwachten of en hoe erop wordt gereageerd. Vooralsnog vind ik het positief dat Daniël zich hier in de discussie gemengd heeft en open lijkt te staan voor communicatie hierover. Wordt vervolgd.
Als hier daadwerkelijk wat mee gaat gebeuren, zou ik ook een bijdrage willen en kunnen leveren.
1
geplaatst: 7 juni 2025, 22:56 uur
musician schreef:
...verhaal over Viva Forum...
...verhaal over Viva Forum...
Levensvatbaarheid gaat in deze situatie natuurlijk om het financiële plaatje. Dat lijkt me een vrij logische conclusie nadat je zelf het over mensen hebben die willen verdienen aan sites. En dat diezelfde mensen net zo makkelijk sites weer dumpen om datzelfde financiële plaatje. Wat vooralsnog niet gebeurd is met de meter sites waarvan deze maar zeker Games- en Boekmeter financieel niet heel interessant lijken door hun kleine userbase. En die sites houden ze nog altijd gewoon in de lucht. Ik breng alleen wat nuance in je eerdere opmerking.
Dat je vervolgens een verhaal afsteekt over Viva forum is leuk, maar wat je ermee wilt bereiken ontgaat mij echter.
0
geplaatst: 8 juni 2025, 10:51 uur
Ik geef het signaal af dat het niet hoeft om een eigenaar te hebben die zou moeten verdienen aan de site. Ik geef het signaal af dat de site niet mag verdwijnen als speelbal van graaiende ondernemers.
Ik zit zelf in het bedrijfsleven, ik herken verontrustende signalen. Deze site leent zich niet voor tiktok-achtig publiek en omstandigheden.
Ik zit zelf in het bedrijfsleven, ik herken verontrustende signalen. Deze site leent zich niet voor tiktok-achtig publiek en omstandigheden.
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 juni 2025, 11:38 uur
Ik denk dat Onweerwolf even hiervoor al min of meer aangegeven had waarom de vergelijking met het Vivaforum enigszins mank gaat.
Onweerwolf schreef:
Een simpel forum in de lucht houden is gemakkelijk te doen. Als alle vaste users een paar Euro per jaar dokken gaat dat geen probleem zijn. Die hele database though, ander verhaal. En dan is er ook nog onderhoud.
Een simpel forum in de lucht houden is gemakkelijk te doen. Als alle vaste users een paar Euro per jaar dokken gaat dat geen probleem zijn. Die hele database though, ander verhaal. En dan is er ook nog onderhoud.
5
geplaatst: 8 juni 2025, 11:39 uur
musician schreef:
Ik geef het signaal af dat het niet hoeft om een eigenaar te hebben die zou moeten verdienen aan de site. Ik geef het signaal af dat de site niet mag verdwijnen als speelbal van graaiende ondernemers.
Dat heeft Jordy toendertijd al bewezen en toch is de boel verkocht. Een uitgeklede vorm kan wel doorgaan, maar of dat interessant is en of het dan nog een meerwaarde heeft vraag ik me oprecht af. Om het over de levensvatbaarheid vanuit de users te hebben.
En hoeveel ondernemers zitten er tegenwoordig nog te graaien naar forums? Mijn ervaring is dat die allemaal zowat uitsterven.
Punt is dat we al zo'n 4 jaar gewoon op de oude vertrouwde manier zijn doorgegaan hier. Ze hebben de boel niet afgestoten. Wat altijd nog kan, maar het beeld dat je schetst is alsof ze het met het minste en geringste maar weggooien, en dat is nog altijd niet gebeurd. Enige nuance mag wel vindt ik. Daarnaast hebben ze vanaf het begin duidelijk gemaakt dat er dingen gaan veranderen, dat het er nu komt, vooralsnog ik beperkte vorm, mag geen verrassing zijn.
Het is trouwens wel gebruikelijk dat bedrijven geld willen verdienen aan investeringen die ze doen. Neem aan dat jij ook wel wat wilt verdienen als je ergens geld in investeert.
Ik zit zelf in het bedrijfsleven,
Gezellig, ik ook.
ik herken verontrustende signalen.
Do tell.
Deze site leent zich niet voor tiktok-achtig publiek en omstandigheden.
Dat vindt jij, ik ook trouwens, maar dat betekend niet dat het zo is. Veranderingen en vernieuwingen zijn natuurlijk eng, helemaal als het al jaren zo werkt en je daar volledig aan gewend bent geraakt.
"De angst voor verandering is vaak groter dan de verandering zelf"
2
geplaatst: 8 juni 2025, 12:16 uur
musician schreef:
Ja, voor je het weet haalt Roxy Dekker de tweede ronde in Song van het jaar!
0
geplaatst: 8 juni 2025, 16:32 uur
(....)Een uitgeklede vorm kan wel doorgaan, maar of dat interessant is en of het dan nog een meerwaarde heeft vraag ik me oprecht af. Om het over de levensvatbaarheid vanuit de users te hebben.
Wie heeft het er over dat mume in de huidige vorm zou moeten worden uitgekleed?
En hoeveel ondernemers zitten er tegenwoordig nog te graaien naar forums? Mijn ervaring is dat die allemaal zowat uitsterven.
Blijkbaar zijn er heel wat forums actief en neemt het aantal alleen maar toe.
Ik hoor helemaal niets in de zin van: het aantal users bij musicmeter neemt af, er moet worden ingegrepen.
Daarnaast hebben ze vanaf het begin duidelijk gemaakt dat er dingen gaan veranderen, dat het er nu komt, vooralsnog ik beperkte vorm, mag geen verrassing zijn.
En welke vorm is dat? En welke dingen zouden er moeten veranderen?
Het is trouwens wel gebruikelijk dat bedrijven geld willen verdienen aan investeringen die ze doen. Neem aan dat jij ook wel wat wilt verdienen als je ergens geld in investeert.
Ja, behalve dan dat musicmeter geen bedrijf is, er uitsluitend vrijwilligers zijn en de site volledig wordt gerund en onderhouden en gevuld door die vrijwilligers.
We zijn eerder een plaatselijke sportvereniging dan een concurrerend bedrijf.
Dan is een jaarlijks sluitende begroting voldoende, winstuitkeringen hoeven er niet te worden gedaan. In dat kader ben ik van het progressieve soort: bij dit soort sites horen geen big tech of graaikapitalisten.
Ik kan mij niet voorstellen dat de ambitie van mume-leden veel hoger is gaan liggen dan het niveau zoals dat was op het moment dat iedereen zichzelf inschreef op de site. Sterker nog, initiatieven van users om te komen met verbeteringen, veranderingen, aanvullingen etc. zou normaal worden overwogen maar blijkbaar was de behoefte de afgelopen jaren daaraan niet zo groot.
Dit is wat Chat GTP schrijft over bijvoorbeeld het (veel grotere) Rate Your Music, waar hier ook veel users gebruik van maken:
RateYourMusic (RYM) is een onafhankelijke en gemeenschapsgedreven site die geen eigendom is van een groot bedrijf.
RYM werd gelanceerd op 24 december 2000 en opereert als een commerciële sociale catalogiseringswebsite, maar het eigendom is niet publiekelijk gekoppeld aan een high-profile bedrijf.
De inhoud, zoals album releases, artiesten vermeldingen, beoordelingen en recensies, wordt gegenereerd door gebruikers, terwijl moderators helpen toezicht te houden op de inzendingen voor nauwkeurigheid
Het lijkt te worden gerund door een klein, onafhankelijk team (vaak genoemd in hun forums en community / groep aankondigingen), die nu overgaat onder de merknaam “Sonemic”. Dit maakt deel uit van een bredere visie om een netwerk te creëren van onderling verbonden sites voor muziek, films en games.
RYM werd gelanceerd op 24 december 2000 en opereert als een commerciële sociale catalogiseringswebsite, maar het eigendom is niet publiekelijk gekoppeld aan een high-profile bedrijf.
De inhoud, zoals album releases, artiesten vermeldingen, beoordelingen en recensies, wordt gegenereerd door gebruikers, terwijl moderators helpen toezicht te houden op de inzendingen voor nauwkeurigheid
Het lijkt te worden gerund door een klein, onafhankelijk team (vaak genoemd in hun forums en community / groep aankondigingen), die nu overgaat onder de merknaam “Sonemic”. Dit maakt deel uit van een bredere visie om een netwerk te creëren van onderling verbonden sites voor muziek, films en games.
Dus als we praten over het bedrijfsleven: ook onze site lijkt mij meer iets voor arbeiderszelfbestuur. En dat is precies wat we de afgelopen jaren hebben gedaan.
1
geplaatst: 8 juni 2025, 22:05 uur
musician schreef:
(quote)
Leuk dat je voorbij gaat aan het punt waar ik op reageerde en je er een heel ander punt van maakt.
Maar om daar dan maar op te reageren
: Daar moest nog het woordje eventueel tussen staan. Voortkomend uit wat onweerwolf aangaf dat een database wat meer kost dan een forum. En die hebben we beide hier. Dus als we voor de Viva Forum oplossing gaan zoals ik die uit jou bericht begrijp, wordt het een forum zonder database want dat is makkelijker en goedkoper voor de eigenaar om te onderhouden.Ik wil geen uitgeklede versie van MuMe zien, ik reageer alleen op jou stellingen/reacties.
(quote)
Blijkbaar zijn er heel wat forums actief en neemt het aantal alleen maar toe.
Dan hebben wij andere belevingswerelden waarin wij ons bewegen. Ik heb helaas geen harde feiten om het te staven, alleen veel reacties van mede forum genoten door de jaren heen (en over de verschillende forums) dat het steeds stiller wordt en verschillende forums ook opgehouden zijn. De jeugd zie ik echter niet op forums komen.
Misschien dat je feiten heb die iets anders aan tonen, dan zie ik mijn ongelijk graag bevestigd worden.
Ik hoor helemaal niets in de zin van: het aantal users bij musicmeter neemt af, er moet worden ingegrepen.
Ik gelukkig ook niet, dus waarom begon je dan zo paniekerig te doen dat ze met het minste of geringste de boel weer verkopen? Dat is volgens mij niet van toepassing.
(quote)
En welke vorm is dat? En welke dingen zouden er moeten veranderen?
Je bent wel goed bezig in nieuwe punten maken om op te reageren he
, nou vooruit dan maar:Nu? de reclame sectie. En in het verleden de toegenomen reclame op de site. In de toekomst? Geen idee, ze hebben geen specificatie gegeven van wat wel en niet gedaan wordt. Wel dat ze zouden luisteren naar de community, in hoeverre ze dat ook doen weet ik niet. Maar de nieuwssectie heb ik door verschillende users vaker voorbij horen komen wat ze wel als goede toevoeging zouden zien. Maar wie weet komt er nog en heel redesign, links met aankopen en beluisteren van de muziek, uitgebreidere overzichten. Er valt vast nog wel meer te bedenken.
(quote)
Ja, behalve dan dat musicmeter geen bedrijf is, er uitsluitend vrijwilligers zijn en de site volledig wordt gerund en onderhouden en gevuld door die vrijwilligers.
Even een vragenrondje voor de mods en crewleden hier: Kunnen jullie onderhoud plegen aan de site? De verschillende bugs of niet werkende functies oplossen? Nieuwe functies implementeren?
Ik kan mij herinneren dat Jordy degene was die dat kon doen en sinds een paar jaar de nieuwe eigenaren. Maar dat de mods verder aan de achterkant van de site niets kunnen doen. Misschien dat dit veranderd is, zou mooi zijn. Maar waarom zijn er dan nog steeds functies die niet werken? Als wij het toch zelf kunnen doen...
We zijn eerder een plaatselijke sportvereniging dan een concurrerend bedrijf.
Dan is een jaarlijks sluitende begroting voldoende, winstuitkeringen hoeven er niet te worden gedaan. In dat kader ben ik van het progressieve soort: bij dit soort sites horen geen big tech of graaikapitalisten.
Dat laatste ben ik met je eens, maar het is niet alsof Microsoft / Google of Meta met MuMe aan de haal gaat. Overdrijven is ook een vak.
Het is een partij die de Metersites hebben opgekocht om het geheel in leven te houden omdat ze er wat in zagen. Kijk naar je plaatselijke sportvereniging. Daar moet je betalen om lid te zijn, die hebben sponsordeals en dergelijke om de rest van de kosten aan te vullen, voor het eten in de kantine moet je ook betalen. Van alleen vrijwillige bijdrage blijf je niet bestaan. Maar zo'n sponsor wil er wel wat voor terug. Voor hun is het ook gewoon een investering namelijk. De huidige eigenaar van de Meter sites kan je dus het best zien als zo'n sponsor die ons clubhuisje in leven houd. Dat ze dan wat terug willen voor hun investering om dit clubhuisje te laten bestaan is echt niet gek. Als je dat wilt voorkomen moet je de boel zelf opkopen en draaiende houden. En alle bijkomende kosten moeten ophoesten. Er zijn andere hier die je daar meer duidelijkheid in kunnen geven waar je mee moet rekenen.
Zolang wij als users de boel niet zelf in beheer hebben zijn we afhankelijk van andere partijen en die hebben veelal wel gewoon een winstoogmerk op investeringen. Wat zoals ik eerder al zei helemaal niet gek is.
Ik betwijfel trouwens in hoeverre je van het progressieve soort bent. Ik krijg uit je reacties vooral het idee dat elke verandering, vernieuwing of aanpassing van jou absoluut niet hoeft te komen. Want dit werkt toch zo goed. Verandering is eng he? Je mag het gewoon toegeven, de meeste mensen vinden dat zo.

Het hele stuk over RYM laat ik voor wat het is, want ik begrijp ook hier niet waar je nou heen wilt. Leuk dat je een stukje met chatGPT hebt laten tikken, maar vraag de volgende keer ook even of die wilt aangeven wat je ermee wilt.
Je trekt alles, logischerwijs hoor, op jou als gebruiker hier. Maar je bent niet degene die verantwoordelijk is voor de Meter sites. (mocht je dat wel zijn dan hoor ik het graag want dan ga ik je spammen met bugs die opgelost moeten worden en de pagina vullende reclames
) Dat was Jordy en is nu Realtime Networks. En heel simpel, je hebt het er maar mee te doen. Tuurlijk mag je als gebruiker kritisch zijn, ben ik zelf ook. Maar zolang dit niet van jou zelf is zal je het er maar mee moeten doen. Als ze een beetje goede eigenaren zijn dan luisteren ze naar jou en de rest van de users. Maar ze zijn er niet toe verplicht.Ik ben trouwens nog steeds benieuwd naar de verontrustende signalen die je herkent.
0
geplaatst: 9 juni 2025, 15:39 uur
legian schreef:
legian
legian
Je zegt dat ik niet goed reageer, ik laat je zien hoe het veel grotere Rate Your Music het zonder bedrijf dat er achter zit het er van afbrengt en dan laat je het maar zo zitten omdat ik Rate your Music door Chat GPT laat uitleggen.
Ik ben helemaal niet tegen veranderingen maar wel tegen veranderingen die de site er niet aantrekkelijker op maken voor de users.
Het ging mij bij het Viva Formum om de opmaak, het gebruik ervan door de users en het achterwege blijven van interventies door de eigenaar.
Je loopt er snel van weg, maar om bij Rate Your Music te blijven: daar verandert ook erg weinig en de users hebben er allemaal nog steeds veel plezier aan.
Ze hebben daar een gigantische database en dat schijnt ook geen enkel probleem te zijn om mee te blijven werken dus stop met dat voorbeeld, haast als een dreigement, dat dat los zou moeten staan van een site.
Plezier ergens in verliezen ga je krijgen als je niet meer op de site kunt komen doordat je gek wordt gemaakt door reclames waar je jezelf doorheen moet worstelen, waardoor je niet meer kunt doen wat je (met andere users) wil of kunt schrijven wat je wilt. Omdat bijvoorbeeld de eigenaren van de site andere belangen of ideeën hebben. En omdat je gerichte reclames krijgt. Omdat er aan jou als user geld is te verdienen.
Veranderen om het veranderen is geen doel op zich, het leidt tot niets.
Als ik de site open en ik lees iets over nieuwe albums: prima. Dat is voor users iets om getriggerd te worden want er zitten hier vooral muziekliefhebbers.
Eigenaren hoeven niet in te grijpen om een (muziek-)nieuwssectie naar voren te schuiven als onderdeel van musicmeter, er is automatisch al muzieknieuws, tenzij ze daar een of andere toekomstige reden voor hebben.
Helaas heb je wel veel kritiek, maar het ontbreekt je enigszins aan een eigen mening of toekomstbeeld voor musicmeter.
Voorlopig heb ik, naast het geven van mijn mening, gelijk vanaf het begin gezegd dat ik afwacht waar Gaucho en herman mee komen.
Het zal duidelijk zijn, dat Daniel CK in zijn reactie in dit topic niet van zins was vooraf aan te geven wat hij precies van plan is. Als het alleen zou gaan om het toevoegen van een (muziek-)nieuwspagina, en als hij zich bijvoorbeeld even kort zou voorstellen, had dat ook anders gekund en hadden lange discussies achterwege kunnen blijven.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 9 juni 2025, 17:13 uur
Even een vragenrondje voor de mods en crewleden hier: Kunnen jullie onderhoud plegen aan de site? De verschillende bugs of niet werkende functies oplossen? Nieuwe functies implementeren?
Nee.
0
geplaatst: 9 juni 2025, 19:50 uur
musician schreef:
Je zegt dat ik niet goed reageer, ik laat je zien hoe het veel grotere Rate Your Music het zonder bedrijf dat er achter zit het er van afbrengt en dan laat je het maar zo zitten omdat ik Rate your Music door Chat GPT laat uitleggen.
(quote)
Nee, ik laat het zitten omdat je voor de tweede keer er iets bijhaalt zonder dat je duidelijk maakt wat je nu eigenlijk wilt vertellen. Daar moet dan een vervolg bericht op komen. En dat maakt het bijzonder lastig om er goed op te kunnen reageren.
(Je hebt er trouwens ook een handje van om dingen te benoemen die geen toegevoegde waarde hebben maar vooral vulling lijken. Dat was eerst dat je in het bedrijfsleven zit en ernstige signalen herkend (die je nog steeds niet hebt gedeeld) en nu dat je ai gebruikt heb. Ik kan niets met dat soort toevoegingen, helemaal niet als je niet ook zegt wet je er nu precies mee wilt zeggen. Komt nu over alsof je maar met wat termen en informatie roept om belangrijk over te komen).
Maar dank voor de uitleg. Fijn dat RYM nog steeds goed werkt zonder grote partij die ze steunt. Ik zie op de site wel dat ze een kleine staff hebben. Doet me denken aan hoe Jordy de Meter sites eerst in beheer had.
De situatie was niet zo veel anders dus. Alleen kleinschaliger. Toch is dit uiteindelijk verkocht en hebben wij het er nu maar mee te doen.
En vooralsnog is er weinig veranderd aan deze site sinds de overnamen. Dus je druk hoeven maken over dat we geen 'grote partij' nodig hebben begrijp ik nog steeds niet helemaal.
Ze hebben daar een gigantische database en dat schijnt ook geen enkel probleem te zijn om mee te blijven werken dus stop met dat voorbeeld, haast als een dreigement, dat dat los zou moeten staan van een site.
Ik zeg ook niet dat het een probleem is, Jordy deed het immers toch ook naast zijn werk en gezin. Dat jij er een dreigement inziet verbaasd me dan ook. Maar goed. Ik gaf alleen maar aan dat een site en in dit geval ook een database draaiende houden tijd, geld en energie kost. Dat RYM dat zonder groot bedrijf erachter kan doen is leuk. Maar weet je ook hoeveel ze kwijt zijn in tijd, geld en andere middelen om het draaiende te houden? En wat de eigenaren van de meter sites het kost om dit draaiende te houden?
Als je dat met wat users zou kunnen doen kan je dit overnemen en hetzelfde doen als RYM. Als je dat zo graag wilt zou je het eens serieus moeten overwegen.
Oh en het blijkt dus dat het crew en mod team niet het onderhoud van de site kan doen. Handig om daar ook even rekening mee te houden

er is automatisch al muzieknieuws,
Waar dan?
Helaas heb je wel veel kritiek, maar het ontbreekt je enigszins aan een eigen mening of toekomstbeeld voor musicmeter.
In deze discussie ben ik helemaal niet bezig om mijn mening of mogelijk toekomstbeeld van Musicmeter te delen. Dus dat dit ontbreekt is niet zo gek. Het is namelijk helemaal niet relevant omdat ik alleen je oorspronkelijke punt wilde nuanceren. En met kritiek valt het ook wel mee, ik gaf alleen aan dat ik weinig heil zie in een nieuwssectie met clickbait titels. En na de reactie van Daniel dat het positief is dat ze contact opnemen met de users. Eigenlijk hetzelfde als jou berichten.
0
geplaatst: 9 juni 2025, 20:17 uur
Volgens mij heeft rym wel aardig wat geld, op moviemeter moesten er posters van bepaalde films af in verband met rechten. Dezelfde posters staan wel op rym, dus die betalen er wel voor, dat doe je denk ik niet als je weinig geld hebt.
6
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 9 juni 2025, 20:18 uur
Beste heren, mag het gesprek hiermee stoppen of voortgezet worden via PM? Er wordt nog weinig feedback gegeven op de site maar meer op de intenties en reilen en zeilen van de eigenaren. Zullen we gewoon afwachten wat het overleg tussen daniel en gaucho/herman oplevert?
Dank.
Dank.
4
geplaatst: 11 juni 2025, 12:23 uur
Waarschijnlijk niet het juiste topic voor dit bericht, maar het viel mij op. Op de pagina met muzieknieuws, dit keer over Justin Bieber:
Zijn blik is erratisch, de captions provocerend, maar vooral zorgwekkend.
In hoeverre is dit gericht aan een of andere doelgroep, of hebben we gewoon te maken met AI-gegenereerde content?
In hoeverre is dit gericht aan een of andere doelgroep, of hebben we gewoon te maken met AI-gegenereerde content?
0
geplaatst: 11 juni 2025, 17:06 uur
Noun in ieder geval nuttig want ik heb met erratisch een nieuw woord geleerd en ik ga het dan ook gebruiken 

0
geplaatst: 11 juni 2025, 20:50 uur
Slowgaze schreef:
Overigens ben ik meer dan eens omschreven als soft-erratisch.
Je LinkedIn-bio schrijf je zelf, he.Overigens ben ik meer dan eens omschreven als soft-erratisch.
0
geplaatst: 11 juni 2025, 20:57 uur
Slowgaze schreef:
Waarom moet ik dan denken aan ijs dat over het hoorntje heen lekt? Tevens vraag ik me af of je captions dat wel voldoende dekken.
Semantische slalom, een vak apart - en menigeen flapst tegen de fiber-markering,
1
geplaatst: 11 juni 2025, 21:24 uur
Fathead schreef:
Waarschijnlijk niet het juiste topic voor dit bericht, maar het viel mij op. Op de pagina met muzieknieuws, dit keer over Justin Bieber:
Ik zou m'n geld eerder zetten op Google Translate.
0
geplaatst: 11 juni 2025, 22:41 uur
Slowgaze schreef:
Soft wat???……soft-erotisch bedoel je denk ik?
1
geplaatst: 12 juni 2025, 09:54 uur
cosmic kid schreef:
Beste heren, mag het gesprek hiermee stoppen of voortgezet worden via PM? Er wordt nog weinig feedback gegeven op de site maar meer op de intenties en reilen en zeilen van de eigenaren. Zullen we gewoon afwachten wat het overleg tussen daniel en gaucho/herman oplevert?
Dank.
Dank.
Even een korte update, dat lijkt me wel zinnig. Herman, ik en Daniël zijn momenteel via een apart topic - dat alleen zichtbaar is voor crewmembers - in overleg getreden. We gaan afstemmen wat de mogelijkheden zijn. Nog weinig concreet dus, maar er is contact. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
* denotes required fields.