MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
Onweerwolf
Heeft Daniel ook al verteld waarom er opeens slecht geschreven Hitkrantnieuws op Musicmeter staat of blijft dat geheim?

Brian Wilson is gisteren overleden ! Pionier en geweldige muzikant. En die staat nog niet bij Het Laatste Muzieknieuws.

Schande !!

Onweerwolf
Uit een stukje over Sly Stone...

"Toch kende zijn ritme ook donkere akkoorden."

Dit is echt tè wanstaltig. Ik hoop hier dat het excuus daadwerkelijk Artificial Stupidity of Google Translate is. 95% van de album reviews van users hier zijn stukken beter geschreven en geven bovendien hun eigen interessante kijk weer ipv een knip- en plak sessie van allerlei andere nieuwsbronnen.

panjoe (moderator)
Onweerwolf schreef:
Heeft Daniel ook al verteld waarom er opeens slecht geschreven Hitkrantnieuws op Musicmeter staat of blijft dat geheim?

Dat is toch niet zo'n mysterieus vraagstuk? Is duidelijk om MusicMeter in de zoekresultaten te krijgen en verkeer naar de site te trekken. Of daar zulke matige AI-stukken voor nodig zijn is een tweede natuurlijk, het geheel riekt naar de klassieke combinatie van winstbejag en luiheid.

Onweerwolf schreef:

"Toch kende zijn ritme ook donkere akkoorden."

Dit is echt tè wanstaltig. Ik hoop hier dat het excuus daadwerkelijk Artificial Stupidity of Google Translate is. 95% van de album reviews van users hier zijn stukken beter geschreven en geven bovendien hun eigen interessante kijk weer ipv een knip- en plak sessie van allerlei andere nieuwsbronnen.

Nou, dát heb ik in elk geval aangekaart. In de zin van: met zelfgeschreven stukken, eventueel gelardeerd met een persoonlijke kijk van de (MuMe-)auteur, kun je iets eigens toevoegen aan zo'n bericht, en dus ook aan de site. Dáár wil ik in elk geval voor pleiten, dat MuMe-nieuws af en toe ook een eigen gezicht heeft, waarmee we ons onderscheiden van de andere nieuwsbronnen over muziek, die toch vaak dezelfde standaardriedel afdraaien.

Ik heb vanmorgen ook geïnformeerd naar de stand van zaken rond een bericht over het overlijden van Brian Wilson. Gezien de importantie had dat er eigenlijk al op moeten staan, vind ik. Kwestie van snel schakelen. Maar daar heb ik nog geen reactie op gehad. Ik weet ook niet hoe vaak Daniël de communicatie met ons zal opzoeken. Dat moet de praktijk uitwijzen.

Onweerwolf schreef:
(....) 95% van de album reviews van users hier zijn stukken beter geschreven en geven bovendien hun eigen interessante kijk weer ipv een knip- en plak sessie van allerlei andere nieuwsbronnen.

Dat is helemaal waar.
Ik zie dat de moderators bij RYM het meest toonaangevende album van, in dit geval, de Beach Boys en van Sly Stone er bij hebben gepakt en daar van één van de users de (vermoedelijk meeste interessante) recensie hebben gebruikt.
Zo besteed je er én aandacht aan, het is afgestemd op je eigen site en je kunt heel snel schakelen.

musician schreef:
Ik zie dat de moderators bij RYM het meest toonaangevende album van, in dit geval, de Beach Boys en van Sly Stone er bij hebben gepakt en daar van één van de users de (vermoedelijk meeste interessante) recensie hebben gebruikt.
Zo besteed je er én aandacht aan, het is afgestemd op je eigen site en je kunt heel snel schakelen.
Precies, zo zou ik het ook willen: eigen info gebruiken, dat maakt het lees- en herkenbaar, en je geeft het iets extra's mee waarmee MusicMeter zich kan onderscheiden. Ik zal dit nogmaals benadrukken in het overleg.

Onweerwolf
panjoe schreef:
(quote)

Dat is toch niet zo'n mysterieus vraagstuk? Is duidelijk om MusicMeter in de zoekresultaten te krijgen en verkeer naar de site te trekken. Of daar zulke matige AI-stukken voor nodig zijn is een tweede natuurlijk, het geheel riekt naar de klassieke combinatie van winstbejag en luiheid.

Dat is ook wat ik zo ongeveer denk maar ik wil graag horen van de initiatiefnemers en/of uitvoerders of dat klopt.

Op MoMe kunnen gebruikers op vrijwel alle nieuwsberichten reageren, toch wel opvallend dat dit op MuMe niet mogelijk is. Alsof ze de bui al zagen hangen en dondersgoed weten wat voor reacties ze anders gaan krijgen op het soort nieuws waar ze ons mee verblijden

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
Op MoMe kunnen gebruikers op vrijwel alle nieuwsberichten reageren, toch wel opvallend dat dit op MuMe niet mogelijk is. Alsof ze de bui al zagen hangen en dondersgoed weten wat voor reacties ze anders gaan krijgen op het soort nieuws waar ze ons mee verblijden

Dat is net als met de 'comedians' bij Lubach; daar zetten ze op YouTube ook vaak preventief de reacties al bij uit.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is net als met de 'comedians' bij Lubach; daar zetten ze op YouTube ook vaak preventief de reacties al bij uit.

Op zich logisch, die zijn in 90% van de gevallen gewoon niet leuk

Onweerwolf
Klopt. Vooral bijzonder omdat de redactie van het programma wel leuk is.

Prima bericht over Suzan & Freek.

Onweerwolf
EttaJamesBrown schreef:
Prima bericht over Suzan & Freek.

Wat vind je er prima aan?

Op tijd, maatschappelijk relevant en leesbaar

Onweerwolf
Wat een voorrecht om jullie licht te mogen kennen.

Geen dank, graag gedaan.

Onweerwolf schreef:

Wat weet jij je handvol woorden toch altijd zorgvuldig te kiezen!

De kwaliteit van de nieuwsartikelen ter zijde, waarom kunnen we geen reacties posten op desbetreffende artikelen zoals bij Moviemeter? Dat is tenslotte toch het opzet van een forum zoals deze site er één is.

Onweerwolf schreef:

Gij onweerwolf kent ook deze?

Het leven is maar een korte lichtflits tussen twee eeuwigheden duisternis.

Nabokov

pdonidvie schreef:
De kwaliteit van de nieuwsartikelen ter zijde, waarom kunnen we geen reacties posten op desbetreffende artikelen zoals bij Moviemeter? Dat is tenslotte toch het opzet van een forum zoals deze site er één is.

Ik ben er ook maar eens gaan kijken en warempel jij hebt gelijk.

Geen reactiemogelijkheid maar ook geen link naar de desbetreffende artiesten pagina. Als dit al nieuw volk trekt dan wordt dat op afstand gehouden van de rest van de site. goedzo

Ik ontdek nu de discussie over de nieuwspagina. Moest lachen - nee, NIET uitlachen - om dit bericht van Onweerwolf van 6 juni:
Ik heb die nieuwspagina net gezien maar het is inderdaad gewoon hitkrantrommel.
Het geval is namelijk dat er op Marktplaats oude Hitkranten worden aangeboden. Die ga ik niet kopen, maar ik vind het toch leuk om de afzonderlijke foto's bij die advertenties te bekijken en verrek: sommige berichten zijn nog altijd interessant. Nieuws uit 1977 over de Sex Pistols bijvoorbeeld: hoe werd dat toen beleefd? Of dat Francis Rossi tijdens een concert in Duitsland op het drumstel is gevallen en gewond raakte: nooit geweten, leuk voor deze Quofan.

Wat de één rommel vindt, kan de ander waarderen. Veronica had destijds op Hilversum 3 in de Top 40 op vrijdagmiddag Verrrrroooooonicaaaaa's Pópjournaal. Met heul veul galm in de jingle en de stem van Annet van Trigt, die later bij Studio Sport landde. In '78 ook op tv, hier te zien. Popnieuwtjes? Leuk!
Omdat het nieuws is, moeten er wél dagelijks berichten bij komen: het laatste MuMe-nieuws dateert van eergisteren en gaat over Pulp.

Kortom, succes redactie met de kinderziektes van dit item. Doe wat met de kritiek/feedback, die inderdaad herkenbaar is. Zoals gaucho overigens beaamde.
Tevens mijn dank aan moderatoren, crewleden en hoe de taken verder mogen heten. Zonder jullie bestond dit fijne forum niet. Heb er veel gelezen en geleerd, juist omdat je je door de meningsverschillen bij bv een album een beter beeld kunt vormen. Hét grote voordeel in vergelijking met een reguliere pop/rock/metal/etc.-site, waar slechts één recensie van een album staat.

Overigens begint het al te werken: in mijn nieuwsfeed dook een nieuwsbericht van MuMe op. Dat het de bedoeling is om MuMe zichtbaarder te maken, is ongetwijfeld nodig en daarom terecht.

RonaldjK schreef:
Het geval is namelijk dat er op Marktplaats oude Hitkranten worden aangeboden. Die ga ik niet kopen, maar ik vind het toch leuk om de afzonderlijke foto's bij die advertenties te bekijken en verrek: sommige berichten zijn nog altijd interessant.

Ha, dat doe ik ook
Altijd weer een leuke trip door je jeugd, sommige verkopers laten bijna de hele Hitkrant pagina voor pagina zien.

Germ (crew)
RonaldjK schreef:
Ik ontdek nu de discussie over de nieuwspagina. Moest lachen - nee, NIET uitlachen - om dit bericht van Onweerwolf van 6 juni:
(quote)
Het geval is namelijk dat er op Marktplaats oude Hitkranten worden aangeboden. Die ga ik niet kopen, maar ik vind het toch leuk om de afzonderlijke foto's bij die advertenties te bekijken en verrek: sommige berichten zijn nog altijd interessant. Nieuws uit 1977 over de Sex Pistols bijvoorbeeld: hoe werd dat toen beleefd? Of dat Francis Rossi tijdens een concert in Duitsland op het drumstel is gevallen en gewond raakte: nooit geweten, leuk voor deze Quofan.

Wat de één rommel vindt, kan de ander waarderen. Veronica had destijds op Hilversum 3 in de Top 40 op vrijdagmiddag Verrrrroooooonicaaaaa's Pópjournaal. Met heul veul galm in de jingle en de stem van Annet van Trigt, die later bij Studio Sport landde. In '78 ook op tv, hier te zien. Popnieuwtjes? Leuk!
Omdat het nieuws is, moeten er wél dagelijks berichten bij komen: het laatste MuMe-nieuws dateert van eergisteren en gaat over Pulp.

Kortom, succes redactie met de kinderziektes van dit item. Doe wat met de kritiek/feedback, die inderdaad herkenbaar is. Zoals gaucho overigens beaamde.
Tevens mijn dank aan moderatoren, crewleden en hoe de taken verder mogen heten. Zonder jullie bestond dit fijne forum niet. Heb er veel gelezen en geleerd, juist omdat je je door de meningsverschillen bij bv een album een beter beeld kunt vormen. Hét grote voordeel in vergelijking met een reguliere pop/rock/metal/etc.-site, waar slechts één recensie van een album staat.

Overigens begint het al te werken: in mijn nieuwsfeed dook een nieuwsbericht van MuMe op. Dat het de bedoeling is om MuMe zichtbaarder te maken, is ongetwijfeld nodig en daarom terecht.

Leuke tip. Die nieuwsrubrieken zijn leuk om terug te lezen. Blijkbaar zat Arjen Lucassen in 1993 eventjes in Accept. Een nieuwsfeitje dat in de Hitkrant wordt vermeld omdat Lucassen's ex vriendin bij de Hitkrant werkt

Als ik zoek op Nick León - A Tropical Entropy komt deze vijf keer bij de zoekresultaten, daar gaat wat mis.

Na een lange stilte in de nieuwsrubriek (24 juni tot en met 6 juli) kwamen er sinds gisteren negen berichten bij. Kijk, zó hoort het bij zo'n rubriek!

RonaldjK schreef:
Na een lange stilte in de nieuwsrubriek (24 juni tot en met 6 juli) kwamen er sinds gisteren negen berichten bij. Kijk, zó hoort het bij zo'n rubriek!

Die stilte was het gevolg van ziekte van Daniël. Dat is een medewerker van Realtimes Network, de eigenaar van onze site. Als redactieteam (Herman & ik) hebben we de afgelopen weken vrij nauw contact gehad over de nieuwsruriek (zie ook het gelijknamige topic). Maar afgelopen week was hij dus ziek en dat wreekt zich meteen in de nieuwsvoorziening, omdat hij als eindredacteur de enige is met directe bevoegdheid tot plaatsing op die site. Sinds afgelopen weekend is Daniël weer aan de slag, en inderdaad; voortvarend, mag ik wel zeggen. Waarbij ik het ook verheugend vind dat de nieuwsonderwerpen, juist met deze concert- en festivalzomer, ook wat beter aansluiten bij de interessesefeer van de bevolking van MusicMeter.

Het gaat dus weer de goede kant op, maar Herman en ik hebben wel aangekaart of het niet handig is om ook ons plaatsingsbevoegdheid te geven. Misschien alleen in 'noodgevallen', zoals ziekte, vakantie of andere vormen van afwezigheid. Want nu we bezig zijn om iets op te bouwen, ook op de socials e.d., is het belangrijk dat de continuïteit gewaarborgd wordt. Daar zijn ze zich bij Realtimes Network nu over aan het beraden. Wordt vervolgd.

Ah, dank gaucho! Het forumdeel van de site is qua opbouw voor mij net zo overzichtelijk als het regenwoud - níet dus, kan daar nooit iets vinden door alle "wildgroei". Dank daarom voor de link!

musician schreef:
Wie is eigenlijk degene die hier verschrikkelijke nieuwsberichten zit te vergaren?
Fathead schreef:
In hoeverre is dit gericht aan een of andere doelgroep, of hebben we gewoon te maken met AI-gegenereerde content?
Onweerwolf schreef:
Dit is echt tè wanstaltig. Ik hoop hier dat het excuus daadwerkelijk Artificial Stupidity of Google Translate is.
Het lijkt er inderdaad op dat AI bij sommige artikelen een handje helpt. Laten we er eens eentje ontleden.
Vier jaar jong én bewezen: Imagine Dragons zette woensdagavond de Johan Cruijff ArenA in vuur en vlam tijdens hun indrukwekkende LOOM World Tour in Amsterdam.
Wacht, vier jaar jong? Wat is er precies vier jaar jong? De band bestaat al veel langer en de tour is sinds 2024. Wat is hier precies bewezen? De schrijver lijkt bovendien erg overtuigd vanwege de nadruk op de ‘én’. Een toelichting ontbreekt.
Voor het eerst betrad het Amerikaanse kwartet, frontman Dan Reynolds, gitarist Wayne Sermon, bassist Ben McKee en drummer Daniel Platzman, het grootste podium van Nederland, met een show die even spectaculair als explosief was.
Daniel Platzman heeft de band in augustus 2024 verlaten. De drummer van dienst was Andrew Tolman.
Een tsunami van beats en vlammen ontplofte meteen bij de eerste tonen, ondersteund door koptelefoonverpletterende drums en gitaarsolo’s. De visuals dreven even vlak nadat de intro voorbij was, maar met Thunder en Shots werd het publiek direct gegrepen: “Die gitaar eruit”, klinkt het nog na.
Koptelefoonverpletterende drums? De visuals dreven even vlak? Die gitaar eruit? In het Engels klinkt het vast allemaal heel goed.
Later volgde I’m so sorry, waarna I bet my life bewijst dat de band ook muzikaal zuiver kan pieken.
Vanwaar ineens de tegenwoordige tijd met ‘bewijst’? We beschreven toch een concert in de verleden tijd?
Tijd voor reflectie: in een ingetogen uitvoering van Whatever it takes nam Reynolds een adempauze voor zichzelf en het publiek. “Als jochie uit Las Vegas droomde ik al van Europa, Amsterdam in het bijzonder”, vertelt hij. “Vijftien jaar geleden zette ik hier voor het eerst voet aan de grond… dat ik hier vanavond voor zoveel mensen mag staan, vervult me met diepe dankbaarheid.”
Wederom eerst een verleden tijd met ‘nam’, gevolgd door een tegenwoordige tijd met ‘vertelt’. Het optreden staat in zijn geheel op Youtube en vanaf 26:55 zegt Reynolds inderdaad iets over dat hij hier nu voor veel meer mensen optreedt dan 15 jaar geleden, al zijn de quotes een vrije vertaling.
De avond nam een onverwachte wending toen Reynolds zijn bovenlijf onthulde, een halfnaakt ritueel dat het fandom jubelend deed ademhalen, en hij later zelfs achter het drumstel kroop bij Radioactive.
Een halfnaakt ritueel dat het fandom jubelend deed ademhalen. Deze zin was de reden voor mij om hier verder in te duiken. Onverwacht kan dit voor de fans toch ook niet echt zijn.
Die visuals en live-feel hielpen het publiek te ’surviven’, gevolgd door Demons, Walking the wire en Enemy (van Arcane).
Bijzondere samengestelde zin. Waarom specifiek het woord ‘surviven’, naast de visuals en de ‘live-feel’? Een knipoog naar de tekst van het nummer 'Radioactive'?
Bij Believer werd de show volledig afgesloten met een explosie: Reynolds hijst een Oekraïense vlag, terwijl confettikanonnen de Arena vullen.
‘Volledig afgesloten’, ah ja. Wederom in dezelfde zin een verandering van verleden tijd (‘werd’) naar tegenwoordige tijd (‘hijst’ en ‘vullen’). En de confettikanonnen waren al eerder, tijdens Walking the Wire.
De show duurde twee uur en liet niets te wensen over: eigen kweek, eigen vuur.
Eigen kweek, eigen vuur? Ze komen hier toch niet vandaan? Deze afsluiter klinkt vast ook weer veel beter in het Engels.

Bottom line: prima dat MusicMeter wil vernieuwen. Ik heb zelf absoluut behoefte aan een website met muzieknieuws. Maar dan hopelijk wel wat beter geschreven.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:52 uur

geplaatst: vandaag om 12:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.