De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site
zoeken in:
4
geplaatst: 3 juni 2025, 19:50 uur
Dat nieuws is echt een cadeau dat maar blijft cadeauën. Wisten jullie dat Sting nog leeft?
1
geplaatst: 3 juni 2025, 20:12 uur
Als dit topic er niet was had het nog wel even kunnen duren voor ik dat nieuws had ontdekt, ik kom alleen op de voorpagina om de eindejaarslijst aan te klikken in december...
Maar Lil Kleine brengt remix uit van hitnummer 'Lotje' had ik toch niet willen missen zeg...
Maar Lil Kleine brengt remix uit van hitnummer 'Lotje' had ik toch niet willen missen zeg...
3
geplaatst: 3 juni 2025, 21:23 uur
Even alle cynische humor terzijde: dit nieuws is overduidelijk ingegeven door SEO en vooral de wil om ook even te scoren met waar andere websites (Nu.nl vermoed ik, de website van het AD) clicks en views mee binnenhalen. Wellicht spelen Spotify-streams mee. De nieuwsberichten op MovieMeter worden in elk geval (voor het grooste deel?) geschreven op basis van kijkcijfers op Netflix en andere streamingplatforms. Er ligt in elk geval iets van een datagedreven strategie aan ten grondslag, al is 'strategie' misschien een te groot woord. Je ziet in elk geval dat het verkeerd gaat als je te veel op data stuurt, zonder dat je een gedegen idee hebt van je doelgroep. Dan kun je succes elders helaas niet reproduceren.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 3 juni 2025, 21:36 uur
Er is natuurlijk nog een andere strategie mogelijk: de focusstrategie. We richten ons op een klein, niche deel en stellen ons ten doel hen tevreden te stellen zodat ze bij ons blijven, terugkomen, de juiste nieuwsberichten aanklikken en zo onze inkomsten veilig stellen.
Maar ja.......
Maar ja.......
0
geplaatst: 3 juni 2025, 21:41 uur
cosmic kid schreef:
Er is natuurlijk nog een andere strategie mogelijk: de focusstrategie.
Er is natuurlijk nog een andere strategie mogelijk: de focusstrategie.
Ja, dat zou verstandig zijn. Marketingtechnisch is het regelmatig gewoon beter om je op een specifiek segment te richten dan om een generalist te zijn, zodat je in elk geval nog een duidelijk onderscheidend vermogen hebt.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 3 juni 2025, 21:42 uur
Slowgaze schreef:
Ja, dat zou verstandig zijn. Marketingtechnisch is het regelmatig gewoon beter om je op een specifiek segment te richten dan om een generalist te zijn, zodat je in elk geval nog een duidelijk onderscheidend vermogen hebt.
(quote)
Oa Apple is daar heel groot mee geworden. En Tesla maar of we ons daar nou aan willen spiegelen?
0
geplaatst: 3 juni 2025, 21:42 uur
cosmic kid schreef:
Er is natuurlijk nog een andere strategie mogelijk: de focusstrategie. We richten ons op een klein, niche deel en stellen ons ten doel hen tevreden te stellen zodat ze bij ons blijven, terugkomen, de juiste nieuwsberichten aanklikken en zo onze inkomsten veilig stellen.
Maar ja.......
Maar ja.......
De term daarvoor is behavioral targeting. Dat zulks gepaard kan gaan met excessen bewijzen de ontnuchterende ervaringen met Feestboek (what's in a name)

0
geplaatst: 3 juni 2025, 22:07 uur
Poek schreef:
Ik vind zelf Klassieker van Rick Astley bereikt grens die niemand zag aankomen - MusicMeter.nl interessanter dan nieuws over het nieuwe album van Steven Wilson. Verder vind ik mezelf een betere smaak hebben dan de gemiddelde gebruiker hier, dus ik ben wel een snob.
Ik vind zelf Klassieker van Rick Astley bereikt grens die niemand zag aankomen - MusicMeter.nl interessanter dan nieuws over het nieuwe album van Steven Wilson. Verder vind ik mezelf een betere smaak hebben dan de gemiddelde gebruiker hier, dus ik ben wel een snob.
Nah. Radiohead staat ook op 1 en 2 in onze top 250. Over snobisme gesproken. Dan toch liever Wilson. Ik wist niet dat die Ashley nog actief was. Maar toch nog een bijdrage aan een Toppers in Concert cd, lees ik. Ja, je moet natuurlijk bijblijven.
10
geplaatst: 3 juni 2025, 22:10 uur
cosmic kid schreef:
Oa Apple is daar heel groot mee geworden. En Tesla maar of we ons daar nou aan willen spiegelen?
(quote)
I was already a member of this site before meterfan went crazy.
1
geplaatst: 3 juni 2025, 22:59 uur
Het is natuurlijk zondig voor de betere muziekliefhebber, maar ik keek vroeger wel regelmatig op fcupdate voor voetbalnieuws. Was een degelijke, informatieve site totdat deze werd overgenomen door dezelfde lieden die nu MuMe bezitten en omgevormd is tot een ultieme clickbait hel die zelfs de intelligentie van de grootste dommeriken nog weet te beledigen. MuMe is lang gevrijwaard gebleven van dergelijke nonsens, maar zo te zien begint het dezelfde kant op te gaan.
0
geplaatst: 3 juni 2025, 23:50 uur
gaucho schreef:
Ik kreeg wel het mailadres van een contactpersoon en daar wil ik die vraag om toevoegingsbevoegdheid of ondersteuning toch neerleggen. Maar ik laat het bij één poging. Levert dat niks op - en ik zal jullie daarover in dit topic informeren - dan laat ik het rusten. Maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd.
Ik kreeg wel het mailadres van een contactpersoon en daar wil ik die vraag om toevoegingsbevoegdheid of ondersteuning toch neerleggen. Maar ik laat het bij één poging. Levert dat niks op - en ik zal jullie daarover in dit topic informeren - dan laat ik het rusten. Maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd.
Mooi initiatief en mochten ze daar positief op reageren wil ik ook best wel eens wat artikelen plaatsen.
Maar het zou me hooglijk verbazen. Ik krijg de indruk dat alle mail gericht aan [email protected] automatisch naar een mapje 'nooit meer omkijken' wordt verplaatst.
3
geplaatst: 4 juni 2025, 19:30 uur
Taytay op de voorpagina.
Kijk, dat is nog eens doelgroepgericht, of niet dan, Gretz?
1
geplaatst: 4 juni 2025, 19:56 uur
Slowgaze schreef:
Taytay op de voorpagina.
Taytay op de voorpagina.
Kijk, dat is nog eens doelgroepgericht, of niet dan, Gretz? Maar Taylor wordt hier toch best omarmt, zij haalt prima gemiddelde scores hier.
Goed 4,27 uit 11 stemmen zoals bij mij dan weer niet maar toch

1
geplaatst: 4 juni 2025, 21:04 uur
Voor mij is Nieuwsarchief - MusicMeter.nl best wel nuttig. Bij de pubquizzen die remcodulac en ik spelen worden altijd wel wat actualiteitsvragen gesteld, vaak in de trant van 'welk Nederlandstalig nummer zong Dua Lipa tijdens haar optreden in Amsterdam' en dus is het een goede voorbereiding om zulk nieuws bij te houden.
1
geplaatst: 4 juni 2025, 22:01 uur
Ik kom hier altijd binnen in mijn updates , nooit op de "voorpagina" het is dat ik door dit topic er heen gelokt ben.
2
geplaatst: 4 juni 2025, 22:06 uur
Avond iedereen,
Ik heb de laatste berichten in dit topic gelezen. Ik snap jullie twijfels én cynisme, zeker op basis van het verleden, maar ik juich het toe als één iemand mij zou kunnen contacteren zoals jullie zelf hebben gesuggerereerd. Dat kan via het emailadres daniel.cabotkerkdijk at realtimesnetwork.com
Ik heb de laatste berichten in dit topic gelezen. Ik snap jullie twijfels én cynisme, zeker op basis van het verleden, maar ik juich het toe als één iemand mij zou kunnen contacteren zoals jullie zelf hebben gesuggerereerd. Dat kan via het emailadres daniel.cabotkerkdijk at realtimesnetwork.com
1
geplaatst: 4 juni 2025, 22:23 uur
Daniel CK schreef:
Avond iedereen,
Avond iedereen,
Aha. En u bent ook alweer? Zodat we er een idee bij hebben.
En is er een reden dat slechts één iemand mag mailen?
Volgens mij is de algehele boodschap vrij duidelijk.
Wij zijn blij met de site als zodanig, muzieknieuws zoals gepresenteerd, als we zouden stemmen, ontbreekt niet aan ons geluk. Wij vullen zelf graag alle pagina's. Met liefde. Actueel nieuws dient zich meestal automatisch aan zonder dat er een nieuwspagina is.
Dus met andere woorden: nieuws is in deze opzet niet nodig, maar dank voor alle inzet.
0
geplaatst: 4 juni 2025, 22:32 uur
Wederom, ik snap jullie cynisme tot op zekere hoogte, maar ik probeer er het beste van te maken en speldenprikjes uitdelen via dit subforum gaat niemand verder helpen. Is er eindelijk iemand die openstaat voor iets positiefs, dan krijg ik dit antwoord. Ik zag dat gebruiker 'gaucho' een positieve suggestie had met betrekking tot de gehele site en dat hij iemand van het bedrijf wilde benaderen. Nogmaals: ik sta open voor wie dan ook, één persoon of meerderen.
1
geplaatst: 4 juni 2025, 22:56 uur
Ik geloof niet dat er sprake was van enig cynisme. Zei ik zulke rare dingen? Voor iemand die zich hier presenteert en bezig is met blijkbaar grote zaken is een kleine ronde voorstellen en de reden voor het zoeken van contact geen merkwaardig verzoek.
1
geplaatst: 4 juni 2025, 23:31 uur
Slowgaze schreef:
Taytay op de voorpagina.
Taytay op de voorpagina.
Kijk, dat is nog eens doelgroepgericht, of niet dan, Gretz? Jaaaaaa

Volgende week wil ik echter ook Eefje prominent op de front omdat ze mag headlinen op Best Kept Secret

2
geplaatst: 4 juni 2025, 23:31 uur
Dit is dan wel een positieve ontwikkeling. 
Benieuwd wat eruit gaat voortkomen. Wat input vanuit de community in de nieuws sectie zou best leuk zijn.

Benieuwd wat eruit gaat voortkomen. Wat input vanuit de community in de nieuws sectie zou best leuk zijn.
3
geplaatst: 5 juni 2025, 08:09 uur
Rudi S schreef:
Maar Taylor wordt hier toch best omarmt, zij haalt prima gemiddelde scores hier.
(quote)
Maar Taylor wordt hier toch best omarmt, zij haalt prima gemiddelde scores hier.
Nou, als we alle, ik heb dit geluisterd, maar ik snap niet waarom het zo populair is, 2* stemmen wegfilteren dan gaat het hard hoor!
Ik kom eigenlijk nooit op de hoofdpagina van MuMe, ik ga altijd direct naar mijn updates. Maar als er op deze weg wat nieuwe aanwas komt zodat dit, toch aanzienlijk minder drukke forum, weer wat nieuw leven wordt ingeblazen heb ik er geen moeite mee. Ik ben offline alvast hard bezig met één Swiftie naar Neil Young, Ryan Adams, Grateful Dead en Gillian Welch te laten luisteren. Dan is Radiohead een kleine stap lijkt me. En waar één schaap over de dam is...
9
geplaatst: 5 juni 2025, 10:57 uur
panjoe schreef:
Ik heb Daniel bij het crewforum binnengehaald, we bespreken het daar even verder, voor er hier allerlei discussies losbarsten.
Persoonlijk zou ik het in ieder geval erg leuk vinden als herman of gaucho mee kan denken over de nieuwsfunctionaliteit.
Ik heb Daniel bij het crewforum binnengehaald, we bespreken het daar even verder, voor er hier allerlei discussies losbarsten.
Persoonlijk zou ik het in ieder geval erg leuk vinden als herman of gaucho mee kan denken over de nieuwsfunctionaliteit.
Inmiddels heb ik een uitgebreide toelichting verstuurd aan Daniël. Met een positieve insteek wil ik (en eventueel Herman) samen kijken naar wat mogelijk is. Nu ff afwachten of en hoe erop wordt gereageerd. Vooralsnog vind ik het positief dat Daniël zich hier in de discussie gemengd heeft en open lijkt te staan voor communicatie hierover. Wordt vervolgd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 juni 2025, 11:40 uur
MarkS73 schreef:
.
.
Ik neem aan dat dit gewoon advertenties zijn en dat Danielck een reclamebureau is.
1
Onweerwolf
geplaatst: 6 juni 2025, 11:50 uur
Ik heb die nieuwspagina net gezien maar het is inderdaad gewoon hitkrantrommel. Ik beng bang dat als deze bagger niet voldoende nieuwe users trekt Musicmeter wordt afgestoten aan het einde van het jaar.
2
geplaatst: 6 juni 2025, 12:31 uur
Onweerwolf schreef:
Ik heb die nieuwspagina net gezien maar het is inderdaad gewoon hitkrantrommel. Ik beng bang dat als deze bagger niet voldoende nieuwe users trekt Musicmeter wordt afgestoten aan het einde van het jaar.
Op zich ben ik het met je eens maar meer dan 40 jaar geleden ben ik ook ooit met de Hitkrant begonnen (en ik eindig blijkbaar hier…). Als je idd nieuwe users wilt introduceren (en dan bedoel ik vooral jonge users) dan zou dit wel een manier kunnen zijn. Het moet ergens beginnen nietwaar ? En, als ik de gemiddelde leeftijd hierzo een beetje ken, zitten wij hier ergens tussen de 40 - 70 jaar. Een uitstervend ‘ras’.
Maar goed, de ‘jeugd’ kennende (ik werk op het VO) is deze site echt oud werk. Tik-Tok, YT, Insta, ChatGPT/AI, dat is meer hun werk. Niet eens meer de Hitkrant (oid) online.
Zelf ben ik hier begonnen toen ik 42 was en volop in de muziek van deze site. Maar, nu 57, luister ik steeds meer Klassieke Muziek i.p.v. alle ‘rock’ albums. Geen NPO2 meer maar NPO4. Ben ik hier nog wel over 5 jaar..
En natuurlijk, het gaat om de clickbaits, de commercie maar willen en wilden bijna niet alle muzikanten graag beroemd en ook rijk worden ?
0
geplaatst: 6 juni 2025, 14:05 uur
Onweerwolf schreef:
Het is natuurlijk én én. Er moet ook ruimte zijn voor jonge users die het leuk vinden.
Maar moet dan de ambitie zo hoog liggen dat je moet kunnen concurreren met tiktok? En wat moet er dan op tafel komen om de site daar op aan te passen. En wat kunnen de huidige generatie mumeërs daar dan nog mee.
Ik laat alle onderhandelingen open. Maar in de basis heb ik geen hoge pet op van mensen die hoofdzakelijk alleen willen verdienen aan online sites feitelijk en alleen omdat ze de eigenaar zijn. Geen enkele affiniteit met de site en de users. En om die reden dumpen ze ook weer net zo makkelijk een site, al naar gelang hoe hun pet staat en hun inkomsten. En de users zijn de dupe.
We moeten dan misschien eerder nadenken over het heft in eigen handen nemen. En dan bijvoorbeeld een klein bedragje per jaar betalen om de site zonder reclame in de lucht te houden. Feitelijk moet je voor alles betalen, ook aan een site zijn kosten verbonden, maar je krijgt er uiteindelijk veel voor terug.
3
geplaatst: 6 juni 2025, 16:11 uur
musician schreef:
Ik laat alle onderhandelingen open. Maar in de basis heb ik geen hoge pet op van mensen die hoofdzakelijk alleen willen verdienen aan online sites feitelijk en alleen omdat ze de eigenaar zijn. Geen enkele affiniteit met de site en de users. En om die reden dumpen ze ook weer net zo makkelijk een site, al naar gelang hoe hun pet staat en hun inkomsten. En de users zijn de dupe.
21 oktober 2019 kwam hier op de site het bericht van Jordy dat de metersites een nieuwe eigenaar hebben. Ondertussen zitten wel goed en wel in 2025 en zijn alle metersites nog gewoon draaiende. Zo makkelijk dumpen ze die handel dus ook niet.
Tuurlijk Moviemeter (en TVmeter) heeft een flinke metamorfose ondergaan. Maar de rest van de meter sites, die beduidend minder mensen trekken en nog minder levensvatbaar zijn leven ook nog steeds. En de users (wij dus) maken daar nog steeds gretig gebruik van.
1
Onweerwolf
geplaatst: 6 juni 2025, 16:35 uur
musician schreef:
Het is natuurlijk én én. Er moet ook ruimte zijn voor jonge users die het leuk vinden.
Maar moet dan de ambitie zo hoog liggen dat je moet kunnen concurreren met tiktok? En wat moet er dan op tafel komen om de site daar op aan te passen. En wat kunnen de huidige generatie mumeërs daar dan nog mee.
We moeten dan misschien eerder nadenken over het heft in eigen handen nemen. En dan bijvoorbeeld een klein bedragje per jaar betalen om de site zonder reclame in de lucht te houden. Feitelijk moet je voor alles betalen, ook aan een site zijn kosten verbonden, maar je krijgt er uiteindelijk veel voor terug.
(quote)
Een simpel forum in de lucht houden is gemakkelijk te doen. Als alle vaste users een paar Euro per jaar dokken gaat dat geen probleem zijn. Die hele database though, ander verhaal. En dan is er ook nog onderhoud.
* denotes required fields.