MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
13:21 uur

13:27 uur

Mijn reacties verschijnen voor ik ze geplaatst heb.

Kronos schreef:

Lijkt meer op 24 uur en 1 minuut

Mssr Renard
Aan alle Musicmeteraars: een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2022. Laten we hopen dit jaar alles weer open mag en we weer met meer dan 2 personen mogen samenkomen.

Die van mij is blijkbaar nog onderweg

Mssr Renard
Een nieuwe functie? Download/stream-knop van itunes zo te zien.

https://i.ibb.co/Sv7gntC/Schermafbeelding-2022-04-26-104143.png

oh yeeh, betekend dat de eigenaar zijn aandacht nu dan toch naar de andere meter site legt...

Mssr Renard
Zoiets heet toch een widget? Goedkoop programmeren volgens mij.
Hoeveel van dit soort widgets gaan er komen? Ook voor die andere streamingsdiensten (Spotify, youtube, etc.?). Dat zal er dan springerig en onrustig gaan uitzien met al die kleuren en bewegingen.

Geen idee hoeveel programmeer werk het is eigenlijk. Maar dat dit nu geïmplementeerd is doet mij denken dat ze langzaamaan de focus naast het moviemeter gedrocht ook naar de andere meter sites gaan richten. Bij mijn weten werd er tot dusver alleen maar aan bugfixes gedaan.

Als je een idee wilt krijgen hoe het er allemaal uit kan komen te zien, zie moviemeter... (lees: chaotisch)

legian schreef:
Bij mijn weten werd er tot dusver alleen maar aan bugfixes gedaan.

Was dat maar zo.

Kronos schreef:

De programmeur is blijkbaar italo-fan. Dat geeft de burger weer moed.

Message From The Future

Teunnis schreef:
(quote)

Was dat maar zo.

Dat was het idee toch, dacht ik. Of was het puur toeval dat de fixes/aanpassingen aan moviemeter deden die hier ook effect hadden.

Tim94 (developer)
legian schreef:
Geen idee hoeveel programmeer werk het is eigenlijk. Maar dat dit nu geïmplementeerd is doet mij denken dat ze langzaamaan de focus naast het moviemeter gedrocht ook naar de andere meter sites gaan richten. Bij mijn weten werd er tot dusver alleen maar aan bugfixes gedaan.

Als je een idee wilt krijgen hoe het er allemaal uit kan komen te zien, zie moviemeter... (lees: chaotisch)

Er kan in 1 widget meerdere diensten komen. Dit gebeurt automatisch. Het 'gedrocht' komt niet naar MusicMeter. Zijn momenteel geen plannen voor.

Tim94 Thanks voor de reactie, geeft weer wat rust in de tent.
Spotify, youtube music en tidal komen dan nog in die widget te staan met der tijd gok ik zo.

Mssr Renard
Tim94 schreef:
(quote)

Er kan in 1 widget meerdere diensten komen. Dit gebeurt automatisch. Het 'gedrocht' komt niet naar MusicMeter. Zijn momenteel geen plannen voor.

Hoe stel je die widget precies in? Want ik ben niet per sé anti-widgets. Is er een mogelijkheid dat er een link is met soundcloud? Het zou super zijn als ik op mijn telefoon deze website bezoek en bij een plaat direct naar het soundcloud-album kan worden genavigeerd.

Ik zag in de broncode dat de widget van Linkfire is: Pre-save on Spotify, Apple or Deezer | Linkfire
Is het zo dat alleen Apple, Deezer en Spotify aan de widget meedoen?

Tim94 (developer)
Mssr Renard schreef:
(quote)

Hoe stel je die widget precies in? Want ik ben niet per sé anti-widgets. Is er een mogelijkheid dat er een link is met soundcloud? Het zou super zijn als ik op mijn telefoon deze website bezoek en bij een plaat direct naar het soundcloud-album kan worden genavigeerd.

Ik zag in de broncode dat de widget van Linkfire is: Pre-save on Spotify, Apple or Deezer | Linkfire
Is het zo dat alleen Apple, Deezer en Spotify aan de widget meedoen?

Ik beheer Linkfire zelf niet. Maar heb begrepen dat degene naar meer koppelingen gaat kijken.

Mssr Renard
Okay, we wachten het af. Ik ben benieuwd. We werken vanaf het begin al met links naar muziek-sites, dus waarom niet een widget.

Tim94 (developer)
Mssr Renard schreef:
Okay, we wachten het af. Ik ben benieuwd. We werken vanaf het begin al met links naar muziek-sites, dus waarom niet een widget.

De links zelf gaan ook niet verdwijnen. We krijgen voor het plaatsen de widget geld en vind het er ook niet gek uitzien. Het zit gekoppeld aan de artiest en het album dat jullie opgeven.

Het oogt hooguit wat donker tegen de witte achtergrond, maar verder een prima feature lijkt me. Zeker als er ook nog geld tegenover staat.

Sinds kort mist bij mij soms de scrollbar als ik een albumpagina open. Een refresh lost het weer op. Kan dit iets te maken hebben met de nieuwe widget Tim94? De timing is in ieder geval erg toevallig.

Tim94 schreef:
Het zit gekoppeld aan de artiest en het album dat jullie opgeven.

Is hier correctie op mogelijk? Meestal zal het wel goed gaan, maar soms heeft een artiest meerdere releases onder dezelfde naam. Zie bv. hier:

The Rolling Stones - The Rolling Stones (1964) - MusicMeter.nl

De widget linkt naar een gelijknamige EP, het linkje rechts naar het album.

herman schreef:
Het oogt hooguit wat donker tegen de witte achtergrond, maar verder een prima feature lijkt me. Zeker als er ook nog geld tegenover staat.

Als feature vind ik het ook prima, maar het zou toch wel aardig zijn als het wat meer zou matchen met de styling van de site. Al stoort het wellicht wat minder als je ook advertenties getoond krijgt.

Mssr Renard
Het is vast mogelijk om de widget aan te passen. Op mijn telefoon heb ik ook enkels widgers, en die kan je aanpassen qua formaat, donker/licht, etc.

We merken het wel. Vooralsnog een prima een behulpzame feature.

Tim94 (developer)
Mssr Renard schreef:
Het is vast mogelijk om de widget aan te passen. Op mijn telefoon heb ik ook enkels widgers, en die kan je aanpassen qua formaat, donker/licht, etc.

We merken het wel. Vooralsnog een prima een behulpzame feature.

Er is een witte of donkere variant. Maar qua formaat kan ik niet veel. Ook zal ik even kijken of ik wat aan The Rolling Stones - The Rolling Stones (1964) - MusicMeter.nl kan doen.

Heb zojuist wit geprobeerd, maar dat ziet er niet uit helaas. Dan vervalt de widget half. Witte achtergrond van MusicMeter / witte achtergrond van de widget.

AOR_Lover
Ik wil wat positieve feedback geven aan de zittende crew. De communicatie gaat wat mij betreft een stuk prettiger tegenwoordig. Met name de crewleden die de metal toevoegingen er zo razendsnel op zetten. B. Robertson en Aslan.
Ga zo door.

Tim94 schreef:
(quote)

Er kan in 1 widget meerdere diensten komen. Dit gebeurt automatisch.
Is het idee dat deze uiteindelijk personaliseerbaar is per gebruiker? Want ik gebruik zelf geen Apple Music, maar als de widget naar Spotify zou linken zou ik er wel gebruik van maken.

En als het niet te kiezen is zou ik alsnog voor Spotify kiezen, want het marktaandeel van Spotify is veruit het grootste in Nederland.

Tim94 (developer)
chevy93 schreef:
(quote)
Is het idee dat deze uiteindelijk personaliseerbaar is per gebruiker? Want ik gebruik zelf geen Apple Music, maar als de widget naar Spotify zou linken zou ik er wel gebruik van maken.

En als het niet te kiezen is zou ik alsnog voor Spotify kiezen, want het marktaandeel van Spotify is veruit het grootste in Nederland.

Per persoon kan niet, maar snap dat Spotify marktleider is. Zeker in Nederland. Ik zal degene binnenkort nog eens vragen wanneer en of dat komt. Hoop van wel.

Fijne toevoeging. Ik hoop vooral dat er ook Bandcamp-linkjes komen, daar zou ik het meest gebruik van maken.

Apple gebruik ik zelf ook niet.

Tim94 (developer)
Ik zie dat er ook Ticketmaster linkjes zijn. Bijv. op Rammstein - Zeit (2022) - MusicMeter.nl.
Zie in de documentatie dit staan:

Apple Music
Pandora
iTunes
Ticketmaster
Merchbar
EMP

Maar ik ga hier op terugkomen. Want ik weet niet of we al die diensten gaan krijgen. En zie in bovenstaande lijst geen Spotify, maar in een voorbeeld vd widget wel.

Gebruik zelf ook alleen Spotify. Voordat Spotify een familie abonnement had, heb ik Apple Music wel een aantal maanden gebruikt. Maar kan niet tippen aan Spotify. Heb degene die over de widgets gaat zo net een mail gestuurd.

Ik zie nu overigens ineens wel een (kleine) advertentie, terwijl ik dat toch met een abonnement afgekocht heb. Of horen die advertenties bij de widget en zijn die onderdeel van het verdienmodel?

https://i.imgur.com/UkkCcE0.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.