MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Vannacht de hele nacht en nu weer

Vreemde is dat in eerste instantie duurt het lang voor de pagina verschijnt, maar eenmaal op de website gaat alles gewoon rap.

Kan wéér geen stem uitbrengen dankzij die pestpokkeadvertentie van de roze telecomboer. Ik ga een modknip zoeken.

Van MovieMeter:
De site kan momenteel traag werken (of tijdelijk offline zijn). Op de achtergrond worden momenteel VOD-processen hersteld (Netflix, Disney+ e.d.).
Excuses voor het ongemak.
Dit zal ook voor de problemen hier zorgen denk ik.

herman schreef:
Hij lag er gisteravond laat al uit, vanaf kwart voor 12. Blijkbaar heeft ie de hele nacht plat gelegen. En geen berichtje hier? dion.ollie

Dit moet mij ook gemeld worden. Ik ben hier niet van op de hoogte gesteld. Dat zou wel moeten. Bovendien weet ik eerlijk gezegd niet of dit altijd met onderhoud te maken heeft of dat er soms gewoon storingen zijn. In dat laatste geval zou daar zo snel mogelijk naar gekeken moeten worden. Ga ik nu navragen. Excuses in ieder geval voor het ongemak van de afgelopen dagen.

Lijkt me dat het storingen zijn. De site bleef een tijdlang draaien en daarna verscheen steeds een 502-melding. Toen er vorige week werkzaamheden waren werd dat netjes gemeld met een regeltje in beeld ('er zijn werkzaamheden, probeer het over een uurtje nog eens'). Fijn dat je er achteraan gaat Dion.

Sir Spamalot (crew)
Ik ga de site niet met naam noemen, want het is een "wereld-bibliotheek met vele muzikale items gratis en voor niks", daar kwam de 502 melding ook voor. Deze morgen rond 6u10 had ik al de eerste haperingen bij het beoordelen van de toevoegingen en correcties maar het viel mee, MusicMeter viel niet uit en het duurde een klein kwartiertje. Dit bericht ter feedback aan dion.ollie.

Ik heb wat problemen met plaatsen van youtube linkjes. Waar vroeger automatisch de titel van het nummer en eventueel de naam van de band in de balk van "link invoegen" verscheen, daar zoek je het nu maar uit met alleen het woord youtube.

Is er wat veranderd op dat vlak?

Dat overkomt mij de afgelopen tijd ook regelmatig.

Maar hangt ook af waar je het filmpje vind.

Als er bij staat: in "artiestennaam - topic" gebeurd dat meestal.

Aha, dank.
Dan ben ik in ieder geval niet de enige.
Wellicht kan er een oplossing worden gevonden, vroeger had ik dit probleem nooit.

Kan natuurlijk ook zijn dat YouTube iets heeft aangepast. Of een bug in de browser?

Vind zoeken van nummers op YouTube steeds lastiger. Ik weet dat sommige nummers erop staan maar zoeken via Google of YouTube zelf kan ik ze niet vinden, en als ik sommige dan wel vind dan is het weer als die "in artiestennaam - topic". Het is een beetje als Spotify. Sommige nummers staan daar op maar zijn blijkbaar alleen beschikbaar en vindbaar als je in de VS woont. Maar 'onzichtbaar' als je ergens anders woont.

Het vervelende is, dat de "artiesten-bijdrage" in de regel ook de beste (en originele) kwaliteit geeft (inmiddels).
Dus je wilt ook daar de link van op musicmeter plaatsen.

Enfin, het zou handig zijn als de youtube linkjes allemaal weer automatisch de titel van het nummer krijgen.

Wellicht kan ik niet goed zoeken.
Maar ik geloof ook niet dat het erg makkelijk op de site wordt gemaakt.

Zo zoek ik de mumeafrekening jaren 2013 en 2014.
op het woord mumeafrekening vind ik slechts die van 2016 en 2018 terug.

Er zijn duizenden topics, maar terug vinden waar het over gaat is het echt een klein drama. Iemand een kleine tip, voor die mumeafrekeningen?

Ah, dank!
Helaas nog geen 2013 of 2014.
Maar voor volgende jaren alvast handig.

Ik vroeg me af, of het een idee zou zijn om bijvoorbeeld een topic over een band ook bij de band zelf neer te zetten. Dan is er een overzicht in één oogopslag en geïnteresseerden zouden kunnen kiezen waar ze aan mee zouden willen doen.

Wellicht dat er ook een oplossing is voor langlopende topics als de mumeafrekening, waarvan de lijsten in de loop van de tijd niet minder interessant gaan worden.

musician schreef:
Ah, dank!
Helaas nog geen 2013 of 2014.

https://www.musicmeter.nl/forum/4/8171

Het zit echt niet verstopt. Je zoekt op 'MuMeAfrekening' en het komt vanzelf tevoorschijn. Zoekt en gij zult vinden.

De eerste periode dus blijkbaar niet per jaar benoemd maar wel op te roepen.
Ik kan er verder mee!

Ik wist het ook niet, maar als je in de zoekbalk iets intypt (zoals MuMeAfrekening) en vervolgens op enter drukt krijg je een hele lijst zoekresulaten. Toch fijn om nog iets te ontdekken na al die jaren...

Voorheen zocht ik altijd via Google naar oudere topics op MusicMeter, maar het kan dus ook via de site zelf. Het 'uitgebreid zoeken' werkt alleen voor albums, niet voor het forum.

Goeie tip herman. Vervolgens op enter klikken, dat had ik dus nog nooit gedaan.

Het lukt helaas al een tijdje niet meer Spotify-playlists te embedden, zie hieronder. Zou daar eens naar gekeken kunnen worden, dion.ollie?

[embed]https://open.spotify.com/playlist/5AnJBI8eP6JnBmc7IddC9U?si=uH-GwIH-RFyDiSUwbM7aGw[/embed]

herman schreef:
Het lukt helaas al een tijdje niet meer Spotify-playlists te embedden, zie hieronder. Zou daar eens naar gekeken kunnen worden, dion.ollie?

(embed)

Als tussenoplossing kun je de embed met de spotifycode zelf maken:

[embed]#spotify:user:hermannijhuis:playlist:5AnJBI8eP6JnBmc7IddC9U#[/embed]

(beide hashtags verwijderen)

herman schreef:

(embed)

Ga ik doorgeven, bedankt!

herman schreef:

(embed)
chevy93 schreef:
Als je een Spotify-lijst wil embedden kun je niet de link gebruiken die je vanuit spotify zelf krijgt, maar je moet handmatig je eigen account erbij typen:

Dit is de link die ik krijg:
(embed)

En ik moet handmatig /user/chevyvandorresteijn erbij typen
(embed)

CHIEP (crew)
Is er soms al een update beschikbaar over een oplossing voor gedraaide foto's op sommige artiestenpagina's? Sleept nu toch ook al een hele tijd aan.
Zie bijvoorbeeld School Is Cool.

Raar dat aan dit probleem ( speelt in diverse topics) nog niets is gedaan.

De top 100 van... (Poek)

CHIEP schreef:
Is er soms al een update beschikbaar over een oplossing voor gedraaide foto's op sommige artiestenpagina's? Sleept nu toch ook al een hele tijd aan.
Zie bijvoorbeeld School Is Cool.

Dit probleem was bij mij nog niet bekend, maar ik zal het doorgeven bij de developers. Bedankt!

De site lag er weer even uit zoals geloof ik altijd 's ochtends vroeg. Is dit wel bekend bij de developers, dion.ollie?

Ik heb de foutmelding gekopieerd :

[Error 524 Ray ID: 5af723ad7bb80676 • 2020-07-08 04:42:34 UTC
A timeout occurred
You
Browser Working
London
Cloudflare Working
www.musicmeter.nl
Host
Error
What happened?
The origin web server timed out responding to this request.

What can I do?
If you're a visitor of this website:
Please try again in a few minutes.

If you're the owner of this website:
The connection to the origin web server was made, but the origin web server timed out before responding. The likely cause is an overloaded background task, database or application, stressing the resources on your web server. To resolve, please work with your hosting provider or web development team to free up resources for your database or overloaded application. Additional troubleshooting information here.

Cloudflare Ray ID: 5af723ad7bb80676
Your IP: 145.132.253.76
Performance & security by Cloudflare]

In de release overzicht maand Oktober 2020 schiet het vakje naar Oktober 1948.. dit gebeurt wel heel vaak tegenwoordig. Net als dat de rest van maart en mei naar 1970 gaan. Kan iemand dit oplossen?

Bonk schreef:
dion.ollie, beide bugs zijn eerder gemeld en wellicht zijn jullie er dus nog mee bezig, maar om te voorkomen dat jullie denken dat ze verholpen zijn en dus van de radar afraken;
- Hoewel minder vaak, maar ik heb nog wel eens dat ik op de laatste bladzijde druk van een topic en dan de mededeling krijg dat dit topic geen berichten bevat
- Ik krijg geen mededeling dat mijn rotatielijst verlopen is

dion.ollie schreef:

Deze staan nog op de rader, bedankt voor het helpen herinneren! We proberen daar zo snel mogelijk iets aan te doen.

We zijn inmiddels 2,5 maand verder en het is me niet geheel duidelijk of ze nog steeds op de radar staan, maar het is me wel duidelijk dat beide problemen nog steeds niet verholpen zijn. Zou mooi zijn als hier ook daadwerkelijk iets concreet aan gedaan gaat worden dion.ollie.

Bonk hieronder reactie van meter_fan op tvmeter betreffende de lange duur van de bugs en problemen.

Sanvean schreef:
Goedemiddag allen,

Allereerst wil ik jullie even iets van het hart wat ik eigenlijk pas kan delen over een anderhalve maand. Maar gezien de frustraties die oplopen geef ik jullie hierbij al kortstondig een update. De reden dat het lijkt alsof er geen zicht is op verbetering, komt omdat een heel team hier werkt aan een vernieuwde TV- en MovieMeter. Ik hoop jullie positief te kunnen verassen over heel veel extra nieuwe functionaliteiten, denk aan tienduizenden toplijsten voor series, gesorteerd op genres, castleden en ondemandservices. Maar denk ook aan duizenden acteurpagina's die we aan het toevoegen zijn, vernieuwde seriepagina's- en een vernieuwde zoekmachine die het wél altijd doet. Daarnaast behoren on-demand-services die er langere tijd uit vliegen hopelijk ook tot de verleden tijd. Ook die data zijn we aan het hertstructuren zodat de monitor goed staat.

Door dit alles in het vooruitzicht schuiven sommige bugjes hier wat meer naar de achtergrond. Over anderhalve maand hoop ik wat te kunnen laten zien, maar we zijn dus wel degelijk al maanden druk bezig. Wat ik wel kan zeggen, is dat forum TVMeter en forum MovieMeter gewoon van elkaar gesplitst blijven. Voordat daar angst voor ontstaat.

Met dat in je achterhoofd hebben we in ieder geval de Netflix-bug opgelost. Ook de stemtabbelen werken weer. Daarnaast ervaren we hier geen problemen meer met het liken van berichten, maar daarvan wachten we jullie reacties nog even af of dat bij iedereen écht zo is.

Ik hoop jullie heel snel meer te kunnen vertellen. Maar we hopen een klein beetje op begrip. Komen hele mooie verbeteringen aan

Bedankt allen!

Roy

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:59 uur

geplaatst: vandaag om 02:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.