menu

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
opgelost

avatar van freitzen
Als je met je muis over een album gaat, staat er heel fijn de belangrijkste informatie in een pop-upschermpje (aantal keer gestemd bijvoorbeeld). Nieuwe, nog uit te brengen albums, zet ik soms apart in een map in Mijn Albums. Op dit soort albums is dan natuurlijk nog niet gestemd. Voor mij zou het - vrij naar Halbe Zijlstra - 'nice to have' zijn om de releasedatum hierbij te zetten. Ook het aantal berichten lijkt me prima om toe te voegen aan zo'n schermpje, zoals iemand al eens opperde als je een nieuwe onbekendere artiest tegenkomt met de nodige albums en je ze niet allemaal aan wil klikken.

EHartmann
De correctiemogelijkheid bij de albums is geheel verdwenen. Ik gebruik Android 5.1

avatar van jordidj1
jordidj1 schreef:
Als jullie in een groot topic een x aantal pagina’s terug willen, lukt het dan om het paginanummer in te voeren en dan te zoeken? Mij niet.


De issue was mobiel

Jordy schreef:
zal daar binnenkort even naar kijken


nu ondervind ik het probleem ook via m'n laptop. FYI

avatar van Jordy
Volgens mij heb ik het opgelost voor mobiel, maar is het inderdaad nu op desktop kapot. Zal vanavond even kijken

avatar van jordidj1
Mobiel doet ‘ie het weer idd

avatar van chevy93
Als je een Spotify-lijst wil embedden kun je niet de link gebruiken die je vanuit spotify zelf krijgt, maar je moet handmatig je eigen account erbij typen:

Dit is de link die ik krijg:
[embed]https://open.spotify.com/playlist/0fTR4C3ppxEJ2MfXSEoDFd[/embed]

En ik moet handmatig /user/chevyvandorresteijn erbij typen


avatar van Manuel
Het lijkt me dat hier iets niet goed gaat: Lana Del Rey

Een gemiddelde van 4 sterren als alleen haar laatste album daar momenteel met 50 stemmen bovenuit komt?

avatar van Jordy
Dat klopte inderdaad niet

avatar van chevy93
Onder het mom van 'though my problems are meaningless that don't make them go away': kan de code voor de emoji veranderd worden in 8-)? Ik loop er met regelmaat tegenaan dat iets wat ik typ veranderd wordt in de emoji. Bv. bij een opsomming, maar ook als ik iets tussen haakjes typ wat eindigt op een 8. Ik heb het idee dat andere fora ook de versie hanteren met streepje ertussen, al dan niet vanwege deze reden.

avatar van Sir Spamalot
Nightwish - Vehicle of Spirit (2016)

Voorheen stond hier de tracklist van de dvd / bluray, met zowel de optredens op Wembley en in Tampere, Finland. De regel op Musicmeter is duidelijk hierin: Geen muziek-dvd's – cd/dvd-combo's zijn wel toegestaan . Verdere motivatie hiertoe: Muziek-dvd's - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl.

De tracklijst werd dan ook herleid tot deze van de 2 cd's met de Wembley Show.

avatar van trebremmit
Als ik op deze artiestennaam zoek wordt ie niet gevonden.

E​-​Saggila - Dedicated to Sublimity (2018)

avatar van Kronos
Probeer anders eens "e sag". Zonder streepje dus. Dan werkt het bij mij wel.

avatar van zaaf
valt mij ook weleens op, dat een correcte schrijfwijze niet vindt wat een incorrecte schrijfwijze wel doet.

avatar van trebremmit
Ah, klopt. Ik denk dat het aan het streepje ligt, zal wel een andere zijn dan die van mijn toetsenbord.

avatar van Kronos
Ik denk dat de oorzaak in de zoekfunctie zelf zit. B-Thong bijvoorbeeld wordt wel gevonden als je het streepje er bij zet, maar minder snel.
Met streepje moet ik de hele naam ingeven, zonder streepje volstaat "b tho".

EHartmann
Ik kwam een topic tegen ivm het overlijden van Metalhead99; hij is 25 jaar geworden. Maar op zijn profiel is hij inmiddels 27 jaar. Kan dit veranderd worden? Of is dit lastig voor wat betreft privacy en zo?

EHartmann
Idem voor user Cerclezot.....?

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Het is een ongemak dat mij ook wel eens bekruipt: Musicmeter bestaat inmiddels 15 jaar en het is niet meer dan logisch dat we inmiddels een aantal overleden users 'onder ons' hebben. Een aantal is vrij breed uitgemeten, een aantal vrij smal en er is er ongetwijfeld ook een aantal geheel onopgemerkt. Hoe het ook zij, je komt nog steeds gewoon de berichten (en stemmen, maar dat is m.i. minder relevant) van een overleden gebruiker tegen (en kunt er eventueel met een quote op reageren) zonder op de een of andere manier gewaarschuwd te worden.

Of een toevoeging aan iemands profiel of een merkteken bij iemands berichten waardevol is, daar kan verschillend over gedacht worden. De formele privacydimensie is in dit geval misschien nog het minste probleem; er is doorgaans toch al wel ergens online in-memoriam informatie te vinden.

avatar van Mssr Renard
Mod: Verplaatst vanuit een nieuw geopend topic:

Het gaat om het volgende.

Op veel muzieksites (zo ook hier) staan albums die in hetzelfde jaar zijn uitgekomen, maar in de verkeerde volgorde in de albumlijst staan. Dit heeft te maken met het alfabetiseren van de volgorde. Nu is daar een oplossing voor (releasedatum invullen), maar wat als de releasedata niet bekend zijn, maar je toch zeker weet wat de chronologische volgorde is.

Bijvoorbeeld:

Eberhard Weber - The Following Morning (1976) en Eberhard Weber - Yellow Fields (1976)

Yellow Fields verscheen als eerste in 1976 en The Following Morning verscheen later dat jaar. Nu weet ik via wikipedia dat The Following Morning in augustus is verschenen, maar kan dat feit niet staven.

Is er een mogelijkheid op Yellow Fields op januari 1976 en The Following Morning op augustus 1976 te zetten (ook al is dit geschiedvervalsing) om tenminste de juiste albumvolgorde op de website te hebben?

Ik hoor graag jullie ideëen hierover.

Groeten Michiel

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
EHartmann and Casartelli, we hebben deze kwestie even intern besproken, dank voor het opmerken en meedenken. Een merkteken voor overleden users vinden we niet wenselijk, maar we zijn het er wel mee eens dat het vreemd en confronterend is dat de leeftijd door blijft lopen. Als we te horen krijgen dat iemand is overleden, zullen we in het vervolg dan ook de persoonlijke gegevens van die users uit het systeem verwijderen.

avatar van -SprayIt-
Mochten users nog andere overleden users weten of opmerken, waarvan de leeftijd doorloopt, geef ze aub door via een PM aan één van de mods.

avatar van brajoapau
Mssr Renard; het lijkt me niet wenselijk om een foutieve releasedatum te gaan invullen om albums in chronologische volgorde te krijgen op de site. Dit is echter mijn persoonlijke mening, en zal het ook even voorleggen aan de rest van de crew.

EHartmann
panjoe schreef:
EHartmann and Casartelli, we hebben deze kwestie even intern besproken, dank voor het opmerken en meedenken. Een merkteken voor overleden users vinden we niet wenselijk, maar we zijn het er wel mee eens dat het vreemd en confronterend is dat de leeftijd door blijft lopen. Als we te horen krijgen dat iemand is overleden, zullen we in het vervolg dan ook de persoonlijke gegevens van die users uit het systeem verwijderen.


Ontroerd.... Fijn dat jullie dit opgepakt hebben. Mijn complimenten. ?

EHartmann
-SprayIt- schreef:
Mochten users nog andere overleden users weten of opmerken, waarvan de leeftijd doorloopt, geef ze aub door via een PM aan één van de mods.


Goed initiatief. Top.

avatar van jorro
Ik probeer de spotify link van het album 'Blood in our Wells' van Drudkh toe te voegen. Krijg ik de mededeling dat het album niet beschikbaar is in NL. Dit terwijl ik het album op spotify aan het beluisteren ben (thuis in NL dus). Rara? Foutje van Spotify misschien?

avatar van O.B.B.
Vraag zal wellicht eerder gesteld zijn.
Heb een bericht per ongeluk dubbel geplaatst. (Had wat verbindingsproblemen waardoor het de eerste keer niet gelukt leek te zijn.) Is er een mogelijkheid het dubbel geplaatste bericht te verwijderen? Staat zo slordig.

avatar van Arrie
Ja het kruisje boven je bericht.

avatar van -SprayIt-
O.B.B. schreef:
Vraag zal wellicht eerder gesteld zijn.
Heb een bericht per ongeluk dubbel geplaatst. (Had wat verbindingsproblemen waardoor het de eerste keer niet gelukt leek te zijn.) Is er een mogelijkheid het dubbel geplaatste bericht te verwijderen? Staat zo slordig.


Heb het desbetreffende dubbele bericht al even voor je verwijderd.

avatar van jordidj1
-SprayIt- schreef:
(quote)


Heb het desbetreffende dubbele bericht al even voor je verwijderd.


Wat ben je altijd weer scherp.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:08 uur

geplaatst: vandaag om 10:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.