MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
zaaf
Bedankt Tim voor je reaktie. Ik blijf ernstig hopen, want dit mankement is een flinke showstopper voor vele activiteiten hier op de site.

Tim94 schreef:
We zijn ons hier intern van bewust en hebben net een gesprek gehad. Maar weten gewoon nog niet hoe we dit kunnen maken aangezien de zoekmachine oud, log en intern weinig tot geen kennis van is.
Het is iets wat van de vorige eigenaar afkwam. Hoe vervelend ook, zoiets kost veel tijd. Voor nu willen we wel proberen SOLR (huidige zoekmachine) weer werkend te krijgen. Een tijdsduur kan en wil ik niet geven.
Een nieuwe is te ingewikkeld en tijdrovend. Er is simpelweg te veel data.

Ik weet niet of ik het helemaal begrijp, want oude en nieuwe zoekmachine lijken door elkaar heen te lopen in bovenstaande tekst. SOLR is de zoekmachine van de vorige eigenaar, waar MusicMeter nu op draait? En deze gaan jullie proberen te fixen i.p.v. het ontwikkelen van een nieuwe zoekmachine?

Tim94 (developer)
Mausie schreef:
(quote)

Ik weet niet of ik het helemaal begrijp, want oude en nieuwe zoekmachine lijken door elkaar heen te lopen in bovenstaande tekst. SOLR is de zoekmachine van de vorige eigenaar, waar MusicMeter nu op draait? En deze gaan jullie proberen te fixen i.p.v. het ontwikkelen van een nieuwe zoekmachine?

Klopt helemaal.

Net is een toevoeging van mij verwijderd, maar deze is niet van mijn aantal toevoegingen afgegaan. Lijkt mij dan ook een index/database issue, wat mss samenhangt met de zoekmachine issues?

Tim94

Ik wilde zojuist mijn top 10 veranderen maar nu blijkt dat ik The Killers - Pressure Machine helemaal niet kan vinden in de lijst, ook niet bij normaal zoeken in de zoekbalk. Het album lijkt met de zoekfunctie gewoon verdwenen. Hij staat er wel als ik eerst de artiest aanklik maar hier heb ik niks aan omdat ik dit album in mijn top 10 wil zetten.
Zou iemand dit misschien kunnen fixen? (moderators etc).
Thanks

zaaf
altijd handig als je een issue aandraagt om te kijken of daar al over gesproken wordt. heb je geen zoekfunctie voor nodig.

zaaf schreef:
altijd handig als je een issue aandraagt om te kijken of daar al over gesproken wordt. heb je geen zoekfunctie voor nodig.

Daarom vraag ik het nu hier toch? Dat is de bedoeling van dit topic toch?
En nee, ik zie niemand met dit specifieke probleem voor The Killers.

zaaf
dat is te begrijpen

Mssr Renard
wow

Juul1998B schreef:
Ik wilde zojuist mijn top 10 veranderen maar nu blijkt dat ik The Killers - Pressure Machine helemaal niet kan vinden in de lijst, ook niet bij normaal zoeken in de zoekbalk. Het album lijkt met de zoekfunctie gewoon verdwenen. Hij staat er wel als ik eerst de artiest aanklik maar hier heb ik niks aan omdat ik dit album in mijn top 10 wil zetten.
Thanks

Zal niet gaan lukken, albums jonger dan 2 jaar zijn namelijk niet toegestaan in de top 10 / top 250.

Tellen niet mee voor de top 250 maar je kunt ze normaal wel in je top 10 zetten. Maar niet als ze niet in de zoekresultaten verschijnen natuurlijk.

Oh, ja top 250, top 10 kan inderdaad wel.
Misschien is er een kwaliteitsdrempel

Rudi S schreef:
Oh, ja top 250, top 10 kan inderdaad wel.
Misschien is er een kwaliteitsdrempel

I saw what u did there

Juul1998B schreef:
Thanks
Het is hopeloos momenteel. Van sommige artiesten is het halve oeuvre niet te traceren. Voor het samenstellen van een persoonlijke top 10 moet je geluk hebben. Ik heb hem ook gewijzigd maar mis diverse titels. Enfin, misschien komt het nog goed.

Tim94 schreef:
We zijn ons hier intern van bewust en hebben net een gesprek gehad. Maar weten gewoon nog niet hoe we dit kunnen maken aangezien de zoekmachine oud, log en intern weinig tot geen kennis van is.
Het is iets wat van de vorige eigenaar afkwam. Hoe vervelend ook, zoiets kost veel tijd. Voor nu willen we wel proberen SOLR (huidige zoekmachine) weer werkend te krijgen. Een tijdsduur kan en wil ik niet geven.
Een nieuwe is te ingewikkeld en tijdrovend. Er is simpelweg te veel data.

Jordy lief aankijken?

Ik ben verder geen techneut, maar als ik google op SOLR zie ik dat het wordt gebruikt door hele grote bedrijven (instagram, netflix, etc.), dus kennis erover opdoen hoeft niet verkeerd te zijn. Maar snap dat dat niet van de een op de andere dag gaat.

Benieuwd hoe het vanaf komende maand zal gaan met het verdienmodel van deze site...

Ongerichte reclame voor online kansspelen vanaf 1 juli verboden - nos.nl

gaucho schreef:
Benieuwd hoe het vanaf komende maand zal gaan met het verdienmodel van deze site...

Ongerichte reclame voor online kansspelen vanaf 1 juli verboden - nos.nl

….Reclame via internet, gerichte advertenties en directe mailings blijven onder strenge voorwaarden toegestaan. De aanbieders van kansspelen moeten kunnen aantonen dat zeker 95 procent van de reclame mensen van 24 jaar en ouder heeft bereikt. En als er reclame wordt getoond, moeten mensen kunnen aangeven dat ze die niet willen zien.

Deze reclame zal dus aanblijven. Vervolgens zou je hier wel op de site moeten kunnen aangeven dat je die reclame niet wil zien. En dan bij hoeveel bezwaren geeft men hier dan gevolgtrekking aan? Dus deze (gewiekste) reclame gaat hier gewoon door, verwacht ik. Dus het gaat gewoon door.

vivalamusica schreef:
(quote)

(quote)

Deze reclame zal dus aanblijven. Vervolgens zou je hier wel op de site moeten kunnen aangeven dat je die reclame niet wil zien. En dan bij hoeveel bezwaren geeft men hier dan gevolgtrekking aan? Dus deze (gewiekste) reclame gaat hier gewoon door, verwacht ik. Dus het gaat gewoon door.

Fijn het alombekende atletiekonderdeel jumping to conclusions blijft ook hier populair. Paar jaar geleden waren er ook van die lieden die meenden dat de AVG geen impact zou hebben. Dream on White Boy dacht ik dan - regelgeving en handhaving slaapt in NL niet direkt in hetzelfde bed, maar uiteindelijk wel en dat hebben we gemerkt (denk maar aan al die koekvinkjes die je continu moet plaatsen (of weghalen).

Het staat er krom, maar het staat er echt wel: 95% van de eyeballs die de reclame-uitingen waarnemen moeten > 24 jaar zijn. Stel je zelf de vraag waaruit de populatie van MuMe bestaat. En hoe fiks je dat dan wel? Gewoon door bij een site het profiel van de gebruikers op te vragen; daar zijn meerdere methoden voor. En net zoals o.b.v. de mediawet omroepen beboet kunnen worden (te veel reclame en aanverwante zaken) zal dat ook gaan gelden voor websites.

Mssr Renard
Mjuman schreef:
(quote)

Fijn het alombekende atletiekonderdeel jumping to conclusions blijft ook hier populair. Paar jaar geleden waren er ook van die lieden die meenden dat de AVG geen impact zou hebben. Dream on White Boy dacht ik dan - regelgeving en handhaving slaapt in NL niet direkt in hetzelfde bed, maar uiteindelijk wel en dat hebben we gemerkt (denk maar aan al die koekvinkjes die je continu moet plaatsen (of weghalen).

Het staat er krom, maar het staat er echt wel: 95% van de eyeballs die de reclame-uitingen waarnemen moeten > 24 jaar zijn. Stel je zelf de vraag waaruit de populatie van MuMe bestaat. En hoe fiks je dat dan wel? Gewoon door bij een site het profiel van de gebruikers op te vragen; daar zijn meerdere methoden voor. En net zoals o.b.v. de mediawet omroepen beboet kunnen worden (te veel reclame en aanverwante zaken) zal dat ook gaan gelden voor websites.

Jij hebt over ingeschreven users. Wat te denken van de bezoekers. Wanneer iemand van <24 een search in google invoert over Taylor Swift en dan op Musicmeter terechtkomt, hoe houd je dat dan bij?

Nee Musicmeter heeft een ontzettend goede SEO, (op de thuispagina lees ik dat er momenteel 1161 gasten meelezen, hoe oud zijn die?). Nee hoor, die gokreclames verdwijnen wel zeker. Daarvoor is het onderwerp 'muziek' gewoon teveel over alle leeftijden verdeeld.

Dat was eerlijk gezegd ook mijn conclusie. Ik voeg daaraan toe dat de beheerder van deze site moet aantonen dat 95 procent van het lezers/gebruikerspubliek ouder is dan 24 jaar. De bewijslast rust dus op de beheerder(s). Om te beginnen heeft lang niet iedereen zijn profiel met leeftijd/geboortedatum ingevuld en ook los daarvan lijkt het mij lastig om bewijsmateriaal te vergaren waarmee je kunt aantonen dat je aan die eis voldoet. En als dat niet het geval is, mag je dus geen gokreclames tonen. Zo lees ik het tenminste. Aan de ene kant juich ik dat toe; aan de andere kant zijn die gokreclames zo alomtegenwoordig op MuMe dat het verdwijnen daarvan het verdienmodel van deze prachtige site wel móet aantasten. Kijk helemaal onderaan deze pagina maar wat de 'partners' van MuMe zijn. En wat dat voor gevolgen kan hebben...?

Mssr Renard
gaucho schreef:
Dat was eerlijk gezegd ook mijn conclusie. Ik voeg daaraan toe dat de beheerder van deze site moet aantonen dat 95 procent van het lezers/gebruikerspubliek ouder is dan 24 jaar. De bewijslast rust dus op de beheerder(s). Om te beginnen heeft lang niet iedereen zijn profiel met leeftijd/geboortedatum ingevuld en ook los daarvan lijkt het mij lastig om bewijsmateriaal te vergaren waarmee je kunt aantonen dat je aan die eis voldoet. En als dat niet het geval is, mag je dus geen gokreclames tonen. Zo lees ik het tenminste. Aan de ene kant juich ik dat toe; aan de andere kant zijn die gokreclames zo alomtegenwoordig op MuMe dat het verdwijnen daarvan het verdienmodel van deze prachtige site wel móet aantasten. En wat dat voor gevolgen kan hebben...?

Meer reclames van russische bruiden?

Dat zou kunnen, ja. Al weet ik niet tot hoever die Russische boycot strekt waar momenteel sprake van is...

Lijkt het er inderdaad op dat de gokadvertenties verdwenen zijn? Of juich ik te vroeg en is dit een momentopname?

zaaf
ik gok dat je gelijk hebt

gaucho schreef:
Ik voeg daaraan toe dat de beheerder van deze site moet aantonen dat 95 procent van het lezers/gebruikerspubliek ouder is dan 24 jaar.
Laat maar weten als we weer een Pokémondag moeten organiseren, no prob.

Mssr Renard
Is er al een update over de zoekmachine? Of is de zoekmachine nog steeds zoek?

Mssr Renard schreef:

Denk dat ze op zoek zijn naar dit album Robert Palmer - Clues (1980) - MusicMeter.nl

Mssr Renard
Mjuman schreef:
(quote)

Denk dat ze op zoek zijn naar dit album Robert Palmer - Clues (1980) - MusicMeter.nl

Als ze bij het laatste nummer aankomen, hebben ze in elk geval de zoekmachine gevonden.

Mssr Renard schreef:

Gewoon te vinden, hoor, met de zoekmachine van MusicMeter. Kwestie van de juiste instellingen

Gast
geplaatst: vandaag om 10:07 uur

geplaatst: vandaag om 10:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.