De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 15 april 2008, 10:25 uur
Ik weet niet of sommige meerdere accounts hebben waardoor het aantal punten beinvloed kan worden, maar daar ga ik niet van uit omdat je dan jezelf ook bedrieg.
Ieder album in de top 250 staat op de plaats waar hij hoort te staan, niet hoger en ook niet lager.
De gebruikers van MusicMeter hebben dit gezamelijk gekozen.
Daar kun je misschien niet mee eens zijn maar het is zo.
Zou je je eigen albums bovenaan willen zien staan, kijk dan naar je eigen top 10.
Ieder album in de top 250 staat op de plaats waar hij hoort te staan, niet hoger en ook niet lager.
De gebruikers van MusicMeter hebben dit gezamelijk gekozen.
Daar kun je misschien niet mee eens zijn maar het is zo.
Zou je je eigen albums bovenaan willen zien staan, kijk dan naar je eigen top 10.
0
geplaatst: 15 april 2008, 10:30 uur
Ik bedoel het ook meer als dat het toch eigenlijk belachelijk is.. -_-
imo
imo
0
geplaatst: 15 april 2008, 10:44 uur
Dat begreep ik wel JJ, was niet bedoeld als kritiek.
Ik wilde alleen maar zeggen dat niet iedereen vindt dat de Killers te hoog staat, anders zou deze niet in hun top 10 staan.
Ik wilde alleen maar zeggen dat niet iedereen vindt dat de Killers te hoog staat, anders zou deze niet in hun top 10 staan.
0
geplaatst: 15 april 2008, 14:22 uur
Weer wat anders dan, dat mensen wat snel albums in hun top 10 zetten, maar die discussie hoef ik niet te voeren 

0
geplaatst: 15 april 2008, 14:54 uur
Het kan allemaal prima. Beter dan zo'n politiek correcte lijst waarin The Beatles, The Stones, Dylan en Neil Young allemaal in de top 10 staan.
0
geplaatst: 18 april 2008, 16:15 uur
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:
"Om in aanmerking te komen voor een notering in de toplijst van een bepaald genre moet een album minimaal 20 stemmen ontvangen hebben, en minstens een gemiddelde van 3 sterren hebben."
Het gevolg is dat enkele voor het grote publiek onbekende albums, die zeer hoge waarderingen van een tiental liefhebbers kregen, hogere posities op de ranglijst innemen dan erkende meesterwerken waar veel meer op is gestemd.
Voorbeeld Rock muziek:
2. Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O 4,35 (21)
3. Little Richard - Here's Little Richard (1957) 4,32 (21)
4. Nuggets: Original Artyfacts 1965-1968 (1998) 4,31 (38)
5. The Beatles - Abbey Road (1969) 4,30 (762)
6. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973) 4,30 (1293)
7. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band 4,30 (831)
8. The Doors - The Doors (1967 (657)
Bij rock muziek en misschien wel meer populaire genres vind ik dat er minimaal 100 stemmen zou moeten gelden.
Net zoals bij opinieonderzoeken geeft een zo'n hoog mogelijke aantal deelnemers een representatief en een betrouwbaar beeld.
"Om in aanmerking te komen voor een notering in de toplijst van een bepaald genre moet een album minimaal 20 stemmen ontvangen hebben, en minstens een gemiddelde van 3 sterren hebben."
Het gevolg is dat enkele voor het grote publiek onbekende albums, die zeer hoge waarderingen van een tiental liefhebbers kregen, hogere posities op de ranglijst innemen dan erkende meesterwerken waar veel meer op is gestemd.
Voorbeeld Rock muziek:
2. Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O 4,35 (21)
3. Little Richard - Here's Little Richard (1957) 4,32 (21)
4. Nuggets: Original Artyfacts 1965-1968 (1998) 4,31 (38)
5. The Beatles - Abbey Road (1969) 4,30 (762)
6. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973) 4,30 (1293)
7. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band 4,30 (831)
8. The Doors - The Doors (1967 (657)
Bij rock muziek en misschien wel meer populaire genres vind ik dat er minimaal 100 stemmen zou moeten gelden.
Net zoals bij opinieonderzoeken geeft een zo'n hoog mogelijke aantal deelnemers een representatief en een betrouwbaar beeld.
0
geplaatst: 18 april 2008, 16:28 uur
Van de populariteit van een band ja, niet van de kwaliteit. En daar is het in deze toplijsten toch om te doen.
0
geplaatst: 18 april 2008, 16:56 uur
@Bertus: Op Mume zitten muziekliefhebbers die kiezen voor populaire artiesten met kwaliteit. De Beatles horen gewoon hoger te staan dan het totaal onbekende werk genaamd "Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O".
0
pretfrit
geplaatst: 18 april 2008, 17:04 uur
Nuggets en Little Richard zijn beiden zeer invloedrijke albums.
Dat jij ze niet kent wil niet zeggen dat ze geen bekendheid of kwaliteit hebben.
Dankzij de toplijsten met 20 stemmen leer je nog eens wat nieuws kennen. Als zo'n album echt niets is dan stemt "Het grote publiek" het echt wel omlaag...en dan staan jouw Beatles weer bovenaan.
We hebben op mume overigens al een populariteits lijst in de vorm van de top 250
Dat jij ze niet kent wil niet zeggen dat ze geen bekendheid of kwaliteit hebben.
Dankzij de toplijsten met 20 stemmen leer je nog eens wat nieuws kennen. Als zo'n album echt niets is dan stemt "Het grote publiek" het echt wel omlaag...en dan staan jouw Beatles weer bovenaan.
We hebben op mume overigens al een populariteits lijst in de vorm van de top 250
0
Harco
geplaatst: 18 april 2008, 17:56 uur
heicro schreef:
De Beatles horen gewoon hoger te staan dan het totaal onbekende werk genaamd "Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O".
De Beatles horen gewoon hoger te staan dan het totaal onbekende werk genaamd "Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O".
Dat hoort gewoon? Dit is geen HeicroMeter.
pretfrit schreef:
Zo gaat het toch wel, inderdaad.
0
geplaatst: 18 april 2008, 19:36 uur
heicro schreef:
@Bertus: Op Mume zitten muziekliefhebbers die kiezen voor populaire artiesten met kwaliteit. De Beatles horen gewoon hoger te staan dan het totaal onbekende werk genaamd "Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O".
Juist. En als de muziekliefhebbers die kiezen voor kwaliteit kiezen voor de Acid Mothers Temple etc., wat ook niet mijn favoriete rockband is, dan zij dat zo.
0
geplaatst: 19 april 2008, 14:12 uur
Het aantal stemmen om in de toplijsten te verschijnen mag inderdaad wel eens omhoog. Die grens van 20 stamt nog uit de begintijd van MuMe.
0
geplaatst: 19 april 2008, 14:45 uur
Hmm, is dat wel handig gezien het feit dat zelfs met 20 stemmen nog niet alle genre-toplijsten gevuld zijn? Die van reggae komt bv. nog maar aan 29 platen...
0
geplaatst: 20 april 2008, 10:07 uur
Is het technisch mogelijk om het aantal stemmen dat nodig is per genre/jaartal/land te laten verschillen? Dus voor genres als pop, rock etc. een grens van 50 en voor 'kleinere' genres als reggae de grens van 20 houden? Hetzelfde voor landen: voor VS, Engeland een grens van 50, voor kleintjes de grens lager houden...
0
geplaatst: 20 april 2008, 12:10 uur
Ik ben eigenlijk wel voorstander van de huidige grens van 20. De toplijsten zie ik niet als representatieve lijst, maar als vergaarbak voor tips.
0
geplaatst: 20 april 2008, 14:38 uur
@Bertus: Zodat de lijstjes nog meer om bekendheid en minder om kwaliteit gaan?
0
geplaatst: 20 april 2008, 20:07 uur
Zie discussie hierboven waarin ik juist zeg dat kwaliteit voor mij vóór kwantiteit gaat bij het samenstellen van de lijsten. Maar tegelijkertijd heeft HammerHead volgens mij een punt. Zie dit voorstel als een compromis...
0
geplaatst: 24 april 2008, 14:07 uur
0
geplaatst: 26 april 2008, 17:21 uur
Coldplay op vier 
Toen ik hier kwam stond hij nog stevig op twee...

Toen ik hier kwam stond hij nog stevig op twee...
0
geplaatst: 26 april 2008, 17:26 uur
Ja, hij is van de week ingehaald. Het wachten is op Illmatic in de top 10, geloof ik.
0
geplaatst: 26 april 2008, 18:10 uur
herman schreef:
Ja, hij is van de week ingehaald. Het wachten is op Illmatic in de top 10, geloof ik.
Spijtig dat Enter the Wu-Tang achterblijft. Is Illmatic nu trouwens de eerste hiphopcd in de top 10 (bijna dan)??
0
wcs
geplaatst: 27 april 2008, 12:39 uur
Weeral? hopelijk komt hij toch weer terug zoals de vorige keer want dat verdient die plaat wel.
* denotes required fields.