MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
(willie) schreef:
Ik ben ook wel voor een ander systeem, vooral omdat ik het beoordelen van een album met een cijfer nu zelden doe, omdat het toch geen zin heeft. Ik zou een top10 kunnen maken, maar dat vind ik echt geen doen.

Maar als dat niet gebeurt is er ook geen probleem; dan hecht ik simpelweg niet zo veel waarde aan de toplijst, als Coldplay met 2 kutplaten zo hoog binnen kan komen, wat is zo'n lijst dan waard? En waarom zou je je daar druk om gaan maken, het is, jammer dan.

IMDB heeft inderdaad een goed systeem, ik hechte in het verleden nog wel aan de gegeven beoordelingen, maar ik merk de laatste jaren toch ook dat ook deze lijst onbetrouwbaarder is geworden en dat nieuwe films toch heel makkelijk veel hoge cijfers binnensprokkelen en het toch vaak gebeurt dat een film nieuw binnenkomt in de top 10/20.

Kom ik toch weer bij mijn oudste referentiekader terecht; mijzelf, als iedereen zich daar nu even aan conformeert, scheelt dat een hoop problemen .

Daarom neem ik films van een jaar of 5 oud en jonger niet echt mee als ik die lijst bekijk, LOTR saga is inmiddels ook flink gezakt.

Bij Rihanna - Good Girl Gone Bad (2007):

Top 250 notering? . Tevens ook het laagste gemiddelde van een top 250 notering?

Ik weet dat 50 cent's Get Rich Or Die Tryin' er ook even heeft ingestaan. Die had in ieder geval een lager gemiddelde.

Misterfool
de top 250 notering wordt veroorzaakt door een groot aantal mensen die deze site een paar keer bezocht hebben, om vervolgens te verzakken in inactiviteit. Ik ken haast geen serieuze muziekfanaten die rihanna een voldoende gunnen, laat staan in hun top 10 opnemen. De geldigheidsduur van de top 10 op een jaar zetten, zou helpen om dit soort onterechte noteringen, te verkomen.

Deze site is voor alle muziekliefhebbers, niet alleen voor de muziekliefhebbers met een 'verantwoorde' smaak.

Maar Herman, vind jij dat mensen die voor één dag inloggen, hun favoriete artiesten 5,0 geven, een top-10 maken met alleen de desbetreffende artiest erin, en daarna nooit meer te vinden zijn (vaak te vinden bij 50 Cent, Tokio Hotel en Rihanna) , een geldige top-10 zouden mogen hebben?

Waarschijnlijk zou je er niemand over horen als dat gebeurde met wel verantwoorde muziek in de top 10.

Casartelli (moderator)
Een interessant experiment om de hypothese van Misterfool (en ook bijvoorbeeld mijzelf) te toetsen, zou nu zijn om bij de plaat van Rihanna eens te tellen hoe veel gebruikers die deze plaat in hun toptien hebben het afgelopen jaar nog online geweest zijn en dit te vergelijken met de twee platen die er direct onder respectievelijk boven staan in de top 250. Dit is voor de eenvoudige gebruiker wel een enigszins bewerkelijk experiment.

Misterfool
herman schreef:
Deze site is voor alle muziekliefhebbers, niet alleen voor de muziekliefhebbers met een 'verantwoorde' smaak.

Dat mensen rihanna in hun top 10 hebben staan, verbaast me, maar is niet een probleem. Dat mensen hier een dag of 2 inloggen wat top 40 artiesten(alsook tool,pinkfloyd etc) de hoogte in helpen en daarna gewoonweg verdwijnen DAT irriteert me.

Misterfool schreef:
Dat mensen hier een dag of 2 inloggen wat top 40 artiesten(alsook tool,pinkfloyd etc) de hoogte in helpen en daarna gewoonweg verdwijnen DAT irriteert me.

Zulke mensen ben je toch liever kwijt dan rijk.

Slint uit de top-250..

guess who
Bij Black Sabbath - Paranoid (1970):

best schandalig als je bedenkt dat dit niet in de top 250 staat

Inderdaad

Jullie hebben hem zelf anders ook niet in je top 10.

Ik heb geen top 10...

Tsja, dan heb je ook geen recht tot klagen.

dix
herman schreef:

Iemand die hier 10 Rihanna- of Radioheadplaten opschopt en daarna in de mist verdwijnt, is natuurlijk helemaal geen muziekliefhebber. Kun jij dat zo zien Herman ?

Het zou echt beter zijn als mensen die een jaar niet hebben ingelogd, uit de toplijsten worden geweerd. Dat voorkomt ook dat in 2053 de toplijst is samengesteld door een aanzienlijk deel overleden users.

Oude discussie, ik weet het, maar een bevredigende oplossing is nooit gevonden.

Indrukwekkend, de opmars van Michael Jackson. Een jaar na zijn overlijden stijgt zijn gehele oeuvre fors door.

Zorin
Snakeskin schreef:
Indrukwekkend, de opmars van Michael Jackson. Een jaar na zijn overlijden stijgt zijn gehele oeuvre fors door.

Ik mis Off The Wall, terwijl Dangerous er wel in staat.......(of ik heb er in de gauwigheid overheen gelezen)

nee, die ontbreekt nog, maar zou zeker niet misstaan.

herman schreef:

dix schreef:
Iemand die hier 10 Rihanna- of Radioheadplaten opschopt en daarna in de mist verdwijnt, is natuurlijk helemaal geen muziekliefhebber. Kun jij dat zo zien Herman ?

Okay, voor muziekliefhebbers die het hier wat langer volhouden dan een paar dagen of weken. Daar kan ik me wel in vinden.

Misterfool
Zou het mischien niet een idee zijn, dat je pas een top 10 mag vormen als je een week hier ingeschreven staat?. Zo voorkom je de makkelijke vormen van bestandsvervuiling in de top 250.

Slecht idee, de meeste mensen schrijven zich juist in om een top 10 te maken en te tonen waar ze naar luisteren.

dix
herman schreef:

Okay, voor muziekliefhebbers die het hier wat langer volhouden dan een paar dagen of weken. Daar kan ik me wel in vinden.

Maar hoe kijk je er tegenaan dat 'verdwenen' users ( overleden, in sekte opgenomen, getrouwd met de verkeerde ) gewoon voortleven in de toplijsten ?

Misterfool
bennerd schreef:
Slecht idee, de meeste mensen schrijven zich juist in om een top 10 te maken en te tonen waar ze naar luisteren.

maar hou er rekening mee Bennerd dat deze users dit zeker kunnen. ze moeten enkel een weekje wachten. Daarentegen zorg je er dan wel voor dat de mensen die hier enkel komen om hun favorieten de toplijsten in te helpen en daarna verdwijnen, te weren. Lijkt mij naast een geldigheidsduur op de top 10 zetten de meest handige oplossing voor dit probleem.

Mij lijkt de geldigheidsduur meer dan genoeg. En nog iets: waarom zo'n drukte om de top 250? De eerste tien platen staan toch zo goed als vast, zelfs met geldigheidsduur.

Casartelli (moderator)
bennerd schreef:
Mij lijkt de geldigheidsduur meer dan genoeg. En nog iets: waarom zo'n drukte om de top 250? De eerste tien platen staan toch zo goed als vast, zelfs met geldigheidsduur.

We presenteren een top 250, dus ook de nummers 11 t/m 250 moeten verdedigbaar zijn. Verder wel eens dat het aanhouden van een geldigheidsduur afdoende is. Het pas mogen invoeren van een toptien na een week inschrijving maakt een nogal onsympathieke indruk, denk ik.

!Rebecca!
over smaak valt niet te twisten.....
ik geloof trouwens ook niet dat The Kaiser Chiefs, Blink-182 of Muse in de top 250 zitten, maar dat bóéít toch geen hol?
ik ben het met Luke (MisterFool) eens, alleen moeten jullie niet zo zeuren dat Rihanna in de top staat, als mensen dat leuk vinden, vinden ze dat maar, toch? niet dat ik haar goed vind, maar als de massa haar beter vindt dan bijvoorbeeld King Crimson, dan zei het zo.

Het is de onwetende massa, helaas.

En Muse staat keurig een keer of vier in de lijst, zelfs met een top-10 notering.

Hallo!? Homogenic van Bjork onmiddellijk in de top 250 verwacht!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:55 uur

geplaatst: vandaag om 16:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.