De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2012, 14:47 uur
Ik heb je bericht aangepast, Chevy. Gelieve bij verdacht stemgedrag een pm te sturen naar de moderators in plaats van openlijk op het forum beschuldigingen te uiten.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 15:01 uur
Gewoon opvallend stemgedrag, meer niet. Alleen maar Top 250-albums en of dat nou wel of niet bedoeld is als stemvervalsing, valt toch niet hard te maken. Dus het was zeker geen beschuldiging.
Hoewel ik me nu wel afvraag of je er nu wat mee gedaan hebt of mee gaat doen.
Hoewel ik me nu wel afvraag of je er nu wat mee gedaan hebt of mee gaat doen.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 15:11 uur
En zelfs dan is het niet netjes om zoiets op een openbaar forum te doen. Zelf zou je het niet waarderen mocht iemand (zonder dat je het weet) een link zetten naar jouw profiel om te zeggen dat je stemgedrag 'opvallend' is, zodat iedereen zich er ook vragen over kan stellen.
Stuur de volgende keer dus gewoon een pm, dat is veel properder
Stuur de volgende keer dus gewoon een pm, dat is veel properder

0
geplaatst: 26 juli 2012, 16:09 uur
ok. 
Zelf zou het me overigens niet uitmaken, want ik weet dat ik niks te verbergen heb. Alleen mijn top 10 wil wel eens wat tactisch opgesteld zijn.

Zelf zou het me overigens niet uitmaken, want ik weet dat ik niks te verbergen heb. Alleen mijn top 10 wil wel eens wat tactisch opgesteld zijn.

0
geplaatst: 11 augustus 2012, 18:55 uur
Welke plaat van twee jaar oud kan nu als eerstvolgende na Arcade Fire in de top 250 worden verwelkomt?
0
geplaatst: 11 augustus 2012, 19:21 uur
Die staat op 342 punten als ik het goed zie met Google Chrome... Momenteel goed voor een 225e plaats. Daarna is het wachten op Adele en Bon Iver, denk ik.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 12:20 uur
Oh, The Suburbs van Arcade Fire staat in de Top 250 nu, op 135. Mooi zo.
Ben benieuwd of die plaat nog wat gaat stijgen.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 17:57 uur
The Suburbs, is een erg mooie plaat.
Maar 135 is toch wel een erg hoge plaats.
Bij Kanye West eigenlijk hetzelfde verhaal.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 18:04 uur
herman schreef:
Die staat op 342 punten als ik het goed zie met Google Chrome... Momenteel goed voor een 225e plaats. Daarna is het wachten op Adele en Bon Iver, denk ik.
Adele heeft nu 301 punten, dus dat lukt wel tegen 21 januari. Bon Iver heeft 'slechts' 208 punten, dus daar ben ik niet zo zeker van.
JoaMuse schreef:
Ben benieuwd of die plaat nog wat gaat stijgen. Dat zou zeker mogen, hij zou gerust van plaats mogen verwisselen met High Violet.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 19:39 uur
arcade monkeys schreef:
Dat zou zeker mogen, hij zou gerust van plaats mogen verwisselen met High Violet.
Dat zou zeker mogen, hij zou gerust van plaats mogen verwisselen met High Violet.

Al kan ik jou niet overtuigen met die username.

The Suburbs vind ik een geweldig album maar High Violet vind ik echt nog een trap hoger.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 20:29 uur
High Violet is goed, daar niet van. Maar het fantastische heb ik (nog) niet gesnapt.
0
geplaatst: 23 augustus 2012, 14:00 uur
arcade monkeys schreef:
High Violet is goed, daar niet van. Maar het fantastische heb ik (nog) niet gesnapt.
Komt wel denk ik; met zo'n top 10 zou je verwachten dat High Violet daar perfect in past. Ik vond hem in het begin ook niet fantastisch, maar toen ik na een aantal maanden de nummers begon te kennen, merkte ik dat er eigenlijk geen minder nummer tussen stond, dat de volgorde zeer goed werkt en dat de plaat lekker lang is (maar niet te lang; je krijgt waar voor je geld High Violet is goed, daar niet van. Maar het fantastische heb ik (nog) niet gesnapt.
). Ik ben benieuwd of High Violet Boxer kan benaderen. Hij blijft na de behoorlijke stijging na binnenkomst in de top 250 een beetje steken.
0
geplaatst: 23 augustus 2012, 17:27 uur
kobe bryant fan schreef:
Kanye West zou naar mijn mening in de top 100 moeten komen te staan. Na High Violet veruit de meest briljante plaat van de afgelopen twee jaar. Een grote klassieker.
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 22:44 uur
Snoeperd schreef:
Kanye West zou naar mijn mening in de top 100 moeten komen te staan. Na High Violet veruit de meest briljante plaat van de afgelopen twee jaar. Een grote klassieker.
(quote)
Undun vind ik ook een heel goede, zo niet briljante plaat van de afgelopen 2 jaar. Het zal alleen nog wel even duren voor die in aanmerking komt voor een plaats in de top 250.
0
Zephyr
geplaatst: 4 september 2012, 21:28 uur
In De Site > Algemeen > Uitschrijven:
Niet mee eens. Alsof de actuele users steeds maar weer hun top-10 veranderen ? Ik denk dat de meeste top-10's in grote lijnen hetzelfde blijven. Dus of een user nou actief blijft, of het na een tijdje voor gezien houdt, maakt i.m.o. maar een heel klein verschil.
Off-topic : hoort deze discussie over stemmen en wel of niet actief zijn ondertussen e.d. hier nog wel thuis ?
musician schreef:
Het niet meer meetellen van stemmen/ top 10 lijsten van leden die al geruime tijd niet meer actief zijn, daar ben ik ook een groot voorstander van. De huidige situatie maakt musicmeter een stuk minder dynamisch dan zou kunnen.
Het niet meer meetellen van stemmen/ top 10 lijsten van leden die al geruime tijd niet meer actief zijn, daar ben ik ook een groot voorstander van. De huidige situatie maakt musicmeter een stuk minder dynamisch dan zou kunnen.
Niet mee eens. Alsof de actuele users steeds maar weer hun top-10 veranderen ? Ik denk dat de meeste top-10's in grote lijnen hetzelfde blijven. Dus of een user nou actief blijft, of het na een tijdje voor gezien houdt, maakt i.m.o. maar een heel klein verschil.
Off-topic : hoort deze discussie over stemmen en wel of niet actief zijn ondertussen e.d. hier nog wel thuis ?
0
Misterfool
geplaatst: 4 september 2012, 21:31 uur
Zephyr schreef:
. Dus of een user nou actief blijft, of het na een tijdje voor gezien houdt, maakt i.m.o. maar een heel klein verschil.
. Dus of een user nou actief blijft, of het na een tijdje voor gezien houdt, maakt i.m.o. maar een heel klein verschil.
In het toplijsten-topic is, uit mijn hoofd, ooit eens een lijstje geplaatst met de top 250 zonder de top 10 van mensen die 1 jaar lang niet ingelogd hadden. Het verschil was, met name bij de laatste 150 posities, erg goed te merken. Ik ben dan ook voorstander om inactieve users niet mee te laten tellen voor de top 250. De stemmen van de inactieven moeten mijns inziens gewoon blijven staan.
0
geplaatst: 4 september 2012, 21:38 uur
dazzler schreef:
* Users die nooit langer dan een maand actief zijn geweest.
Wel even heel fanatiek wat stemmen hebben gezet en dan ribbedebie.
Ik denk dat de site er wel bij zou varen mochten de stemmen
van veel van deze users geneutraliseerd worden. Ik pleit niet voor censuur,
ik pleit niet voor drastische screening, want waar leg je inderdaad precies de grens.
* Users die nooit langer dan een maand actief zijn geweest.
Wel even heel fanatiek wat stemmen hebben gezet en dan ribbedebie.
Ik denk dat de site er wel bij zou varen mochten de stemmen
van veel van deze users geneutraliseerd worden. Ik pleit niet voor censuur,
ik pleit niet voor drastische screening, want waar leg je inderdaad precies de grens.
Deze discussie steekt om de zoveel tijd weer de kop op. Ten eerste is dit niet het topic om deze discussie te voeren en ten tweede zullen er ook geen gebruikers c.q. stemmen gedeactiveerd worden. Verdere discussie daarover is dan ook totaal zinloos.
Niet persoonlijk naar dazzler, maar meer een bericht ter informatie van iedereen.
0
Zephyr
geplaatst: 4 september 2012, 21:40 uur
@Misterfool :
Ja, dat lijkt me logisch, dat de top-250 er dan anders uit ziet.
Maar waarom die top-10's van inactieve users niet mee laten tellen ?
Nogmaals : de meeste top-10's veranderen in grote lijnen toch niet, dus wat is het verschil tussen een top-10 van een actieve of niet/minder-actieve user op de site ? Weinig.
Ja, dat lijkt me logisch, dat de top-250 er dan anders uit ziet.
Maar waarom die top-10's van inactieve users niet mee laten tellen ?
Nogmaals : de meeste top-10's veranderen in grote lijnen toch niet, dus wat is het verschil tussen een top-10 van een actieve of niet/minder-actieve user op de site ? Weinig.
0
geplaatst: 4 september 2012, 22:05 uur
Nou, als je dat bijvoorbeeld 50 jaar onaangeroerd laat en de groep van inactieven (langer dan een jaar) steeds groter wordt, mis je op een gegeven ogenblik de ontwikkelingen in de muziek. Dan krijg je een niet meer vooruit te branden lijst waarin alle nieuwe namen ontbreken omdat die nieuwe namen gewoon niet meer genoemd zullen worden door de inactieven. Als die groep uiteindelijk veel groter zal zijn dan dat nieuwe actieve leden hun stempel kunnen drukken op het geheel, wordt musicmeter onwerkbaar en zeer onaantrekkelijk. Met als gevolg leegloop en alternatieve, nieuwe sites.
0
geplaatst: 4 september 2012, 22:08 uur
Jordy heeft al aangegeven dat als het op een gegeven moment echt een groot verschil begint te maken, dat ie er dan nog eens over na gaat denken. Voorlopig heeft het in ieder geval geen zin om erover te beginnen.
0
Misterfool
geplaatst: 4 september 2012, 22:09 uur
Zephyr schreef:
wat is het verschil tussen een top-10 van een actieve of niet/minder-actieve user op de site ? Weinig.
wat is het verschil tussen een top-10 van een actieve of niet/minder-actieve user op de site ? Weinig.
Gek, als dit werkelijk zo zou zijn, dan zou door het weghalen van de top 10's van inactieve users de top 250(die nu berekend wordt met de top 10's van zowel actieve als inactieve users) niet tot nauwelijks veranderen. Maar wat al in het toplijsten topic bewezen is, is dat we wel merkbare veranderingen zien. Er zijn dus wel verschillen tussen de top 10 van actieve en niet actieve users. Wat jij zegt, klopt dus niet. Zo hebben actieve users minder vaak artiesten als tool(grote verliezer) en rihanna(nu nog in de top 250) in hun top 10 staan. Daarnaast is het ook zo dat , zoals Musician ook zegt, naarmate de tijd vordert dit verschil alleen maar groter wordt.
Door het niet mee laten tellen van inactieve users zou de top 250 een stuk dynamischer worden, wat ik persoonlijk een groot voordeel zou vinden. Ook niet actieve users hebben hun waarde op deze site, daarom zouden hun stemmen mijns inziens wel moeten blijven bestaan.
0
geplaatst: 4 september 2012, 22:13 uur
Arrie schreef:
Jordy heeft al aangegeven dat als het op een gegeven moment echt een groot verschil begint te maken, dat ie er dan nog eens over na gaat denken. Voorlopig heeft het in ieder geval geen zin om erover te beginnen.
Ik spreek Jordy nog wel over 50 jaar

0
geplaatst: 4 september 2012, 23:03 uur
musician schreef:
Nou, als je dat bijvoorbeeld 50 jaar onaangeroerd laat en de groep van inactieven (langer dan een jaar) steeds groter wordt, mis je op een gegeven ogenblik de ontwikkelingen in de muziek.
Nou, als je dat bijvoorbeeld 50 jaar onaangeroerd laat en de groep van inactieven (langer dan een jaar) steeds groter wordt, mis je op een gegeven ogenblik de ontwikkelingen in de muziek.
Hm, ook ik was voorstander van het in takt houden van inactieven users, immers zei hebben toch een mening gegeven.
Echter musician maakt hier wel een belangrijk punt, nl albums van deze tijd, die worden dus alleen meegenomen door actieve users .
Het wordt dus inderdaad een minder levende lijst.
0
geplaatst: 5 september 2012, 13:58 uur
Misterfool schreef:
Het verschil was, met name bij de laatste 150 posities, erg goed te merken.
Dat is niet zomaar waar. Het is niet zo dat de hele lijst op z'n kop staat en behoudens een aantal albums (dat op één hand te tellen is), scheelt het zeker geen 50 of zelfs 100 plaatsen. Voor de een is het verschil tussen 180 en 130 heel groot, voor de ander zal het een worst zijn. Feit blijft wel dat je een soort elitaire club krijgt ("alleen de actieve leden zijn hier belangrijk"), dat was het grootste struikelblok voor Jordy, en dat snap ik best. De vraag blijft natuurlijk of dat erg is, want een inactieve user kan moeilijk commentaar geven. Het verschil was, met name bij de laatste 150 posities, erg goed te merken.

0
geplaatst: 5 september 2012, 14:12 uur
De vraag is of een inactieve user die al een jaar of zo niet is ingelogd nog steeds als user beschouwd kan worden of als een niet-meer-user die zich niet heeft afgemeld.
0
Misterfool
geplaatst: 5 september 2012, 15:01 uur
chevy93 schreef:
behoudens een aantal albums (dat op één hand te tellen is), scheelt het zeker geen 50 of zelfs 100 plaatsen.
behoudens een aantal albums (dat op één hand te tellen is), scheelt het zeker geen 50 of zelfs 100 plaatsen.
Als we de huidge toplijst vergelijken met de toplijst die jordy gepost heeft in het toplijstentopic(zit een ruime 2 maanden tussen) zien we onder andere deze opmerkelijke verschillen:
Atmosphere- when life gives you lemons... stijgt 89 plaatsen.
John Coltrane- A love supreme stijgt 80 plaatsen
Bruce springsteen- Darkness on the edge of town stijgt 76 plaatsen
Burial- Untrue stijgt 74 plaatsen
Linkin Park- Hybrid theory daalt 70 plaatsen
Neil young - live at massey hall stijgt 66 plaatsen.
Fleet Foxes- Fleet Foxes stijgt 66 plaatsen
Kanye West - The College Dropout daalt op zijn minst 66 plaatsen
The Xx -XX stijgt 54 plaatsen
Leonard Cohen- Songs of leonard cohen stijgt minstens 51 plaatsen.
Metallica- .... and justice for all daalt 51 plaatsen.
Dat zijn al 11 platen.
chevy93 schreef:
worst zijn. Feit blijft wel dat je een soort elitaire club krijgt ("alleen de actieve leden zijn hier belangrijk"), dat was het grootste struikelblok voor Jordy, en dat snap ik best. De vraag blijft natuurlijk of dat erg is, want een inactieve user kan moeilijk commentaar geven.
worst zijn. Feit blijft wel dat je een soort elitaire club krijgt ("alleen de actieve leden zijn hier belangrijk"), dat was het grootste struikelblok voor Jordy, en dat snap ik best. De vraag blijft natuurlijk of dat erg is, want een inactieve user kan moeilijk commentaar geven.
Is het nou zo veel gevraagd om eens per jaar in te loggen
0
geplaatst: 5 september 2012, 15:06 uur
Hé, de lijst wordt er dus gewoon niet eens interessanter op. Verder herhaal ik even wat Paul gepost heeft:
L_T_B schreef:
Deze discussie steekt om de zoveel tijd weer de kop op. Ten eerste is dit niet het topic om deze discussie te voeren en ten tweede zullen er ook geen gebruikers c.q. stemmen gedeactiveerd worden. Verdere discussie daarover is dan ook totaal zinloos.
0
Misterfool
geplaatst: 5 september 2012, 15:13 uur
Tsja, als je echt een alternatieve smaak hebt , zal de toplijst nooit je gading zijn. Ik vind het überhaupt al positief dat je meer indie, jazz en hiphop platen ziet. De lijst zoals die gepost is in het toplijsten-topic is een stuk dynamischer en een veel betere weergave van wat momenteel goed gevonden wordt op Mume.
en over het zinloos wezen van deze discussie; tot een goed jaar terug zou het scheiden van live en verzamel ook onmogelijk zijn. Enne:
Mijns inziens is er duidelijk al sprake van een groot verschil.
en over het zinloos wezen van deze discussie; tot een goed jaar terug zou het scheiden van live en verzamel ook onmogelijk zijn. Enne:
Arrie schreef:
Mijns inziens is er duidelijk al sprake van een groot verschil.
* denotes required fields.